Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2020-02-26 do 2022-10-18
Wersja archiwalna od 2020-02-26 do 2022-10-18
archiwalny
DECYZJA NR 3
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
ADMINISTRACJI1)
z dnia 24 lutego 2020 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji
Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1350 i 2227) postanawia się, co następuje:
§ 1. Zatwierdza się zmiany w statucie Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, uchwalone uchwałą nr 10/III/2019 Rady Naukowej Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji z dnia 9 października 2019 r. w sprawie zmiany statutu Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji stanowiącego Załącznik do decyzji nr 96 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 maja 2017 r. (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 29).
§ 2. Zmiany, o których mowa w § 1, stanowią załącznik do decyzji.
§ 3. Decyzja wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: z up. K. Kozłowski
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).
Załącznik do decyzji nr 3 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 24 lutego 2020 r. (poz. 4)
Uchwała nr 10/III/2019
Rady Naukowej Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji
z dnia 9 października 2019 r.
w sprawie zmiany statutu Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji stanowiącego Załącznik do decyzji nr 96 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 maja 2017 r. (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 29).
§ 1. W Statucie Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, stanowiącym załącznik do decyzji nr 96 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 maja 2017 r. (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. poz. 29), wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
"1) ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1350 i 2227);
2) ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2019 r. poz. 161, z późn. zm.2));";
2) w § 4 w ust. 1:
a) w pkt 3:
- lit. b otrzymuje brzmienie:
"b) Centralnej Registratury Daktyloskopijnej wraz z automatycznym systemem identyfikacji daktyloskopijnej oraz Krajowym Punktem Dostępu (NAP) Eurodac4),",
- lit. f otrzymuje brzmienie:
"f) krajowy zbiór wkładek złamanych8),",
- uchyla się lit. g,
- lit. h otrzymuje brzmienie:
"h) system Kryminalistycznego Wsparcia Identyfikacji Pojazdów (FAVI),",
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4) wykonywanie zadań jednostki uprawnionej do zatwierdzania specyfikacji technicznej oraz do potwierdzenia pozbawienia cech użytkowych broni palnej wszelkiego rodzaju;";
3) w § 9 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
"1a. Do składu Rady Naukowej należą:
1) dyrektor, jego zastępcy oraz główny księgowy, posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł naukowy, zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy w instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury powołania Rady Naukowej, z prawem głosu w sprawach, o których mowa w art. 29 ust. 2 pkt 12-14 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych,
2) przedstawiciel ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki z prawem głosu w sprawach, o których mowa w art. 29 ust. 2 pkt 1, 4, 5-11 i 17-20 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych
- którzy nie są zaliczani do osób, których liczba została określona w ust. 1.";
4) odnośniki nr 2-5 otrzymują brzmienie:
"2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2019 r. poz. 125, 1091, 1556, 1608, 1635, 1726 i 2020.
3) Zasady funkcjonowania bazy Danych DNA regulują: art. 20 ust. 1, 2b pkt 1 oraz art. 21a-21e ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 sierpnia 2018 r. w sprawie przetwarzania informacji przez Policję (Dz. U. poz. 1636 oraz z 2019 r. poz. 180), zarządzenie nr 26 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 lipca 2017 r. w sprawie wykonywania przez Policję zadań związanych z przetwarzaniem informacji o wynikach analizy kwasu deoksyrybonukleinowego (DNA) oraz prowadzeniem bazy DNA (Dz. Urz. KGP poz. 48).
4) Zasady funkcjonowania Centralnej Registratury Daktyloskopijnej regulują: art. 20 ust. 1, 2b pkt 2 oraz art. 21a-21e ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, zarządzenie nr 27 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 lipca 2017 r. w sprawie wykonywania przez Policję zadań związanych z prowadzeniem zbiorów danych daktyloskopijnych (Dz. Urz. KGP poz. 52), rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 603/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie ustanowienia systemu Eurodac do porównywania odcisków palców w celu skutecznego stosowania rozporządzenia (UE) nr 604/2013 w sprawie ustanowienia kryteriów i mechanizmów ustalania państwa członkowskiego odpowiedzialnego za rozpatrzenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej złożonego w jednym z państw członkowskich przez obywatela państwa trzeciego lub bezpaństwowca oraz w sprawie występowania o porównanie z danymi Eurodac przez organy ścigania państw członkowskich i Europol na potrzeby ochrony porządku publicznego, oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1077/2011 ustanawiające Europejską Agencję ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (Dz. Urz. L 180 z 29.6.2013, str. 1-30).
5) Zbiory prowadzone na podstawie zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 7 maja 2015 r. w sprawie sposobu postępowania z materiałem badawczym oraz trybu tworzenia i sposobu prowadzenia zbiorów kryminalistycznych w laboratoriach kryminalistycznych Policji (Dz. Urz. KGP poz. 30); zasady funkcjonowania kartoteki reguluje decyzja nr 164 Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego KGP z dnia 21 czerwca 2019 r. w sprawie zasad prowadzenia i wykorzystania Kartoteki Dokumentów Anonimowych.";
5) skreśla się odnośnik nr 9 do decyzji;
6) odnośnik nr 10 otrzymuje brzmienie:
"10) Zasady funkcjonowania zbioru reguluje zarządzenie nr 43 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 października 2014 r. w sprawie postępowania policjantów w przypadkach ujawnienia amfetaminy, fenyloacetonu, tabletek mogących zawierać środki odurzające, substancje psychotropowe lub środki zastępcze albo nielegalnego laboratorium wytwarzającego produkty zawierające takie środki i substancje lub prekursory narkotykowe (Dz. Urz. KGP poz. 88 oraz z 2015 r. poz. 115).";
7) skreśla się odnośnik nr 11 do decyzji.
§ 2. Pozostałe postanowienia Statutu pozostają bez zmian.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.