Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2010-08-31 do 2012-06-29
Wersja archiwalna od 2010-08-31 do 2012-06-29
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 24
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 7 lipca 2010 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Gdańsku
Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W zarządzeniu Nr 37 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 października 2001 r. w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Gdańsku (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 11, poz. 51, z późn. zm.3)), w załączniku „Statut Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Gdańsku” wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) medyczne zabezpieczenie wykonywania przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zadań obronnych zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.4)).”;
2) w § 9 w ust. 1 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1) stacjonarnych w zakresie: chirurgii ogólnej, neurochirurgii, ginekologii, ortopedii, chirurgii naczyniowej, chorób wewnętrznych, gastroenterologii, diabetologii, kardiologii, intensywnego nadzoru kardiologicznego, zaburzeń nerwicowych i rehabilitacji psychiatrycznej, anestezjologii i intensywnej terapii,
2) specjalistycznych w zakresie: chirurgii ogólnej, otolaryngologii, urologii, chirurgii urazowo-ortopedycznej, dermatologii, kardiologii - w tym dla chorych ze stymulatorem serca, diabetologii, onkologii, okulistyki, neurologii, profilaktyki chorób piersi, pulmonologii, chirurgii plastycznej, neurochirurgii, reumatologii, zdrowia psychicznego, stomatologii, ortodoncji, protetyki stomatologicznej, gastroenterologii, alergologii, ginekologii i położnictwa, endokrynologii, rehabilitacji, psychologii, gruźlicy i chorób płuc, badań profilaktycznych, nieinwazyjnej diagnostyki kardiologicznej, rehabilitacji leczniczej oraz diagnostyki: radiologicznej, ultrasonograficznej, elektro- i echokardiologicznej, endoskopowej,”;
3) po § 12 dodaje się § 12a w brzmieniu:
„§ 12a. 1. Dyrektor Zakładu wydaje akty wewnętrzne dotyczące funkcjonowania Zakładu w formie zarządzeń lub decyzji.
2. Akty wewnętrzne, o których mowa w ust. 1, podlegają ewidencji w repertorium ujmującym:
1) oznaczenie aktu, datę wydania oraz tytuł,
2) numer/rok,
3) datę wejścia w życie,
4) imię i nazwisko podpisującego akt.”;
4) w § 15 w pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie, użyczenie aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego,”;
5) § 19 otrzymuje brzmienie:
„§ 19. 1. Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest plan finansowy ustalany przez dyrektora Zakładu.
2. Plan finansowy opiniuje rada społeczna.
3. Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie z realizacji planu finansowego zatwierdza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
4. Organ założycielski wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania rocznego sprawozdania z realizacji planu finansowego.
5. Organ założycielski zatwierdza propozycję dyrektora Zakładu dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty.
6. Organ założycielski może pozbawić Zakład składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Zakładu, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651).
7. Zakład pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
8. W przypadku likwidacji Zakładu o przeznaczeniu jego majątku decyduje organ założycielski.”;
6) w § 22 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Dotacje budżetowe Zakład może otrzymywać na:
1) realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia,
2) pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne,
3) remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego,
4) cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.”;
7) § 23 otrzymuje brzmienie:
„§ 23. Zakład obowiązany jest uzyskać zgodę organu założycielskiego w szczególności na:
1) zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zakładu,
2) zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Zakładu,
3) zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Zakład,
4) nabycie na rzecz Zakładu aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10% planu finansowego dochodów Zakładu,
5) zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia lub umów o dzieło, których wartość przekracza 50 000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 3 pkt 2-4.”;
8) § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25. Zakład dokonuje amortyzacji aktywów trwałych zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w odrębnych przepisach.”;
9) w § 26 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Zakład obowiązany jest do prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji aktywów trwałych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych.”;
10) załącznik otrzymuje brzmienie:
„Załącznik
1. SZPITAL
1) Oddziały:
a) Izba Przyjęć z Oddziałem Pomocy Doraźnej i Ratownictwa Medycznego,
b) Oddział Chirurgii z Pododdziałami:
- neurochirurgii,
- ginekologii,
- ortopedii,
- chirurgii naczyniowej,
c) Oddział Chorób Wewnętrznych z Pododdziałami:
- gastroenterologii,
- diabetologii,
d) Oddział Kardiologii z Pododdziałem Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego,
e) Oddział Dzienny Zaburzeń Nerwicowych i Rehabilitacji Psychiatrycznej,
f) Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii;
2) Blok Operacyjny;
3) Pracownie:
a) Stomatologiczna z Protetyką i Ortodoncją,
b) Endoskopii,
c) Rehabilitacji Leczniczej,
d) Nieinwazyjnej Diagnostyki Kardiologicznej,
e) Psychologiczna;
4) Inne komórki organizacyjne:
a) Wojewódzka Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji,
b) Okręgowa Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji,
c) Centralna Sterylizacja,
d) Apteka Szpitalna,
e) Zakład Radiologii z Pracownią USG i Pracownią Mammograficzną,
f) Pracownia EEG - Bronchofiberoskopowa,
g) Dział Fizjoterapii,
h) Dział Masażu Leczniczego.
2. PRZYCHODNIA w GDAŃSKU, ul. Kartuska 4/6.
1) Podstawowa Opieka Zdrowotna w Przychodni;
2) Poradnia Medycyny Pracy;
3) Poradnie specjalistyczne:
a) Chirurgii Ogólnej,
b) Otolaryngologiczna,
c) Urologiczna,
d) Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej,
e) Dermatologiczna,
f) Kardiologiczna,
g) Diabetologiczna,
h) Onkologiczna,
i) Okulistyczna,
j) Neurologiczna,
k) Profilaktyki Chorób Piersi,
I) Pulmonologiczna,
m) Chirurgii Plastycznej,
n) Neurochirurgiczna,
o) Reumatologiczna,
p) Zdrowia Psychicznego,
q) Stomatologiczna,
r) Ortodoncji,
s) Protetyki Stomatologicznej,
t) Gastroenterologiczna,
u) Alergologiczna,
v) Ginekologiczno-Położnicza,
w) Endokrynologiczna,
x) Rehabilitacyjna,
y) Psychologiczna,
z) Gruźlicy i Chorób Płuc,
za) Dla chorych ze stymulatorem serca,
zb) Badań Profilaktycznych;
4) Gabinet Zabiegowy;
5) Gabinet EKG.”.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: J. Miller
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 216, poz. 1604).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 123, poz. 849, Nr 166, poz. 1172, Nr 176, poz. 1240 i Nr 181, poz. 1290, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056 i Nr 234, poz. 1570 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 76, poz. 641, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1707.
3) Zmiany tekstu wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Adm. z 2002 r. Nr 6, poz. 17, z 2003 r. Nr 2, poz. 6, z 2004 r. Nr 2, poz. 3, z 2005 r. Nr 6, poz. 22 i Nr 13, poz. 49, z 2006 r. Nr 4, poz. 16, oraz z 2007 r. Nr 6, poz. 24.
4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 277, poz. 2742, z 2005 r. Nr 180, poz. 1496, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1242, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, Nr 180, poz. 1109, Nr 206, poz. 1288, Nr 208, poz. 1308 i Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 22, poz. 120, Nr 97, poz. 801, Nr 161, poz. 1278, Nr 190, poz. 1474 i Nr 219, poz. 1706.