Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2009-11-26 do 2011-12-30
Wersja archiwalna od 2009-11-26 do 2011-12-30
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 44
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 6 listopada 2009 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi
Na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W zarządzeniu Nr 31 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 października 2001 r. w sprawie nadania statutu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 11, poz. 45, z późn. zm.3)), w załączniku „Statut Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Łodzi" wprowadza się następujące zmiany:
1) § 4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4. 1. Zakład uzyskał osobowość prawną dnia 1 września 1998 r. i jest zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydziale Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000023744.
2. Organem założycielskim Zakładu jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji."
2) w § 9 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) stacjonarnych w zakresie:
a) intensywnej terapii,
b) anestezjologii,
c) chirurgii ogólnej,
d) chirurgii naczyniowej,
e) chemioterapii,
f) chirurgii onkologicznej i rekonstrukcyjnej,
g) chorób wewnętrznych,
h) dermatologii,
i) diabetologii,
j) endokrynologii,
k) gastroenterologii,
I) ginekologii,
m) kardiologii,
n) neurologii,
o) okulistyki,
p) ortopedii i traumatologii narządu ruchu,
q) otolaryngologii,
r) psychiatrii (leczenia zaburzeń nerwicowych),
s) rehabilitacji medycznej i rehabilitacji kardiologicznej,
t) reumatologii,
u) urologii;"
3) § 19 otrzymuje brzmienie:
„§ 19. 1. Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest roczny plan finansowy, ustalany przez dyrektora Zakładu.
2. Plan finansowy opiniuje rada społeczna.
3. Plan finansowy oraz roczne sprawozdanie finansowe sporządzane są przez Zakład na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości i zatwierdzane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
4. Organ założycielski wybiera biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Zakładu.
5. Organ założycielski zatwierdza propozycję dyrektora Zakładu dotyczącą podziału zysku oraz sposobu pokrycia straty przez Zakład.
6. Organ założycielski może pozbawić Zakład składników przydzielonego lub nabytego mienia w przypadku połączenia lub podziału albo przekształcenia Zakładu, przeprowadzanych na zasadach określonych w ustawie, rozporządzeniu oraz ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.4)).
7. Zakład pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
8. W przypadku likwidacji Zakładu o przeznaczeniu jego majątku decyduje organ założycielski."
4) § 22-24 otrzymują brzmienie:
„§ 22. 1. Zakład może otrzymywać dotacje budżetowe przyznawane przez organ założycielski bądź za pośrednictwem organu założycielskiego.
2. Dotacje budżetowe, o których mowa w ust. 1, Zakład może także otrzymywać z innych źródeł, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
3. Dotacje budżetowe Zakład może otrzymywać na:
1) realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia;
2) pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne;
3) remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego;
4) cele szczególne, określone w przepisach odrębnych.
§ 23. Zakład obowiązany jest uzyskać zgodę organu założycielskiego w szczególności na:
1) zbycie, wydzierżawienie, wynajęcie, oddanie w użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Zakładu;
2) zmiany związane z rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności Zakładu;
3) zaciągnięcie kredytu lub pożyczki przez Zakład;
4) nabycie na rzecz Zakładu aktywów trwałych o łącznej wartości przekraczającej w danym roku kalendarzowym 10 % rocznego planu finansowego dochodów Zakładu;
5) zawieranie umów zlecenia na czas dłuższy niż 3 miesiące oraz umów zlecenia i umów o dzieło, których wartość przekracza 50 000 zł, z wyłączeniem umów w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych zawieranych z podmiotami, o których mowa w § 9 ust. 3 pkt 2-4.
§ 24. Zakład dokonuje zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego po uzyskaniu zgody organu założycielskiego."
5) załącznik otrzymuje brzmienie:
„Załącznik
1. Szpital:
1) Blok Operacyjny;
2) Centralna Sterylizatornia;
3) Izba Przyjęć;
4) Oddział Intensywnej Terapii;
5) Oddział Chirurgii Ogólnej;
6) Oddział Chirurgii Naczyniowej;
7) Oddział Chirurgii Onkologicznej i Rekonstrukcyjnej z Pododdziałem Chemioterapii;
8) Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej;
9) Oddział Chorób Wewnętrznych z Pododdziałem Kardiologii;
10) Oddział Ginekologiczny;
11) Oddział Kardiologii Interwencyjnej z Samodzielną Pracownią Hemodynamiki;
12) Oddział Okulistyczny;
13) Oddział Otolaryngologiczny;
14) Oddział Szybkiej Diagnostyki;
15) Oddział Urologiczny;
16) Szpitalny Oddział Ratunkowy;
17) Dział Anestezjologii.
2. Przychodnia:
1) Poradnia Medycyny Pracy;
2) Poradnie Podstawowej Opieki Zdrowotnej:
a) Gabinet Zabiegowy,
b) Poradnia Lekarza POZ,
c) Poradnia Pielęgniarki Środowiskowej - Rodzinnej,
d) Poradnia Położnej Środowiskowej - Rodzinnej,
e) Punkt Szczepień;
3) Poradnie specjalistyczne:
a) Poradnia Alergologiczna,
b) Poradnia Alergologiczna dla Dzieci,
c) Poradnia Badań Profilaktycznych,
d) Poradnia Chirurgii Naczyniowej,
e) Poradnia Chirurgii Ogólnej,
f) Poradnia Chirurgii Onkologicznej,
g) Poradnia Chirurgii Plastycznej,
h) Poradnia Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej,
i) Poradnia Chorób Naczyń,
j) Poradnia Dermatologiczna,
k) Poradnia Diabetologiczna,
I) Poradnia Endokrynologiczna,
m) Poradnia Gastroenterologiczna,
n) Poradnia Ginekologiczna,
o) Poradnia Ginekologiczna dla Dziewcząt,
p) Poradnia Gruźlicy i Chorób Płuc,
q) Poradnia Kardiologiczna,
r) Poradnia Leczenia Bólu,
s) Poradnia Leczenia Jaskry,
t) Poradnia Medycyny Sportowej,
u) Poradnia Nadciśnienia Tętniczego,
v) Poradnia Neurologiczna,
w) Poradnia Okulistyczna,
x) Poradnia Osteoporozy,
y) Poradnia Otolaryngologiczna,
z) Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi,
za) Poradnia Reumatologiczna,
zb) Poradnia Urologiczna.
3. Przychodnia Zdrowia Psychicznego:
1) Poradnia Zdrowia Psychicznego:
a) Poradnia Leczenia Uzależnień,
b) Poradnia Psychologiczna;
2) Oddział Dzienny Zaburzeń Nerwicowych.
4. Pion Diagnostyczny:
1) Pracownia Endoskopii;
2) Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej;
3) Zakład Patomorfologii;
4) Zakład Radiologii:
a) Pracownia Rentgenodiagnostyki Ogólnej,
b) Pracownia Tomografii Komputerowej,
c) Pracownia USG,
d) Pracownia Mammografii;
5) Pracownia Diagnostyki Układu Krążenia.
5. Zakład Usprawniania Leczniczego:
1) Pracownia Kinezyterapii;
2) Pracownia Hydroterapii;
3) Pracownia Fizykoterapii;
4) Pracownia Krioterapii;
5) Oddział Rehabilitacyjny z Pododdziałem Dziennym Rehabilitacji;
6) Poradnia Rehabilitacyjna.
6. Centrum Stomatologii:
1) Poradnia Chirurgii Stomatologicznej;
2) Poradnia Chorób Błon Śluzowych Przyzębia;
3) Poradnia Ortodontyczna;
4) Poradnia Protetyki Stomatologicznej;
5) Poradnia Stomatologii Zachowawczej i Endodoncji;
6) Pracownia Radiologii Stomatologicznej.
7. Apteka Szpitalna.
8. Dział Statystyki i Dokumentacji Medycznej.
9. Okręgowa Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
10. Wojewódzka Komisja Lekarska Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
11. Zespól do spraw Kontroli Zakażeń Szpitalnych.
12. Zespół Transportu Sanitarnego.
13. Zespół Ratownictwa Medycznego:
1) Zespół Ratownictwa Medycznego W - podstawowy;
2) Zespół Ratownictwa Medycznego R - specjalistyczny.".
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: z up. T. Siemoniak
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 216, poz. 1604).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 123, poz. 849, Nr 166, poz. 1172, Nr 176, poz. 1240 i Nr 181, poz. 1290, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056 i Nr 234, poz. 1570 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 76, poz. 641, Nr 98, poz. 817 i Nr 157, poz. 1241.
3) Zmiany tekstu wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. z 2002 r. Nr 9, poz. 40, z 2003 r. Nr 5, poz. 17 i Nr 15, poz. 41, z 2005 r. Nr 2, poz. 6, z 2006 r. Nr 5, poz. 20, z 2007 r. Nr 5, poz. 19 i Nr 12, poz. 64, z 2008 r. Nr 11, poz. 53 i Nr 13, poz. 67 oraz z 2009 r. Nr 5, poz. 26.
4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 281, poz. 2782, z 2005 r. Nr 130, poz. 1087, Nr 169, poz. 1420 i Nr 175, poz. 1459, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i Nr 220, poz. 1600 i 1601, z 2007 r. Nr 69, poz. 468 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 59, poz. 369 i Nr 220, poz. 1412 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 42, poz. 335 i 340, Nr 98, poz. 817 i Nr 161, poz. 1279 i 1281.