Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rok 2008 nr 9 poz. 43
Wersja archiwalna od 2008-06-17 do 2016-07-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rok 2008 nr 9 poz. 43
Wersja archiwalna od 2008-06-17 do 2016-07-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 53
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 17 czerwca 2008 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej – Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu Nr 11 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 stycznia 2008 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 4, poz. 12) oraz sprostowanym obwieszczeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 maja 2008 r. o sprostowaniu błędu, załącznik otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

Traci moc zarządzenie Nr 39 z dnia 14 kwietnia 2008 r. zmieniające zarządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 stycznia 2008 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej - Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą od dnia 14 kwietnia 2008 r.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: G. Schetyna

1) Zmiany tekstu wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984.

Załącznik do zarządzenia Nr 53 Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 17 czerwca 2008 r. (poz. 43)

STATUT
CENTRUM PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

§ 1.

1. Centrum jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. Siedziba Centrum znajduje się w mieście stołecznym Warszawa.

3. Centrum realizuje zadania powierzone przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie projektów informatycznych istotnych dla informatyzacji państwa, w szczególności:

1) elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP);

2) PESEL2;

3) pl.lD.

§ 2.

W skład Centrum wchodzą:

1) Kierownictwo Centrum:

a) Dyrektor,

b) Zastępca Dyrektora;

2) Główny Księgowy;

3) Wydział Projektów Informatycznych;

4) Wydział Projektowania Mechanizmów Bezpieczeństwa;

5) Wydział Administracyjny;

6) Zespół Obsługi Kadrowo-Finansowej;

7) Zespół Koordynacji Projektów Informatycznych;

8) Zespół Stanowisk Samodzielnych.

§ 3.

1. Dyrektora Centrum oraz jego Zastępcę powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. Powołanie i odwołanie Zastępcy Dyrektora Centrum następuje na wniosek Dyrektora Centrum.

3. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wskutek długotrwałej niezdolności do pracy lub innych przypadków losowych Dyrektor Centrum nie może pełnić swojej funkcji, powołanie lub odwołanie Zastępcy Dyrektora może nastąpić bez wniosku, o którym mowa w ust. 2.

§ 4.

1. Centrum kieruje Dyrektor.

2. Dyrektor Centrum może upoważnić pracowników Centrum do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych przez niego sprawach.

3. W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje Zastępca Dyrektora bądź inny pracownik Centrum upoważniony przez Dyrektora na piśmie.

4. Dyrektor może zlecić podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku.

5. Dyrektor może wydawać decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.

6. Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.

§ 5.

1. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:

1) kierowanie Centrum, planowanie, organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań przez komórki organizacyjne i podległe stanowiska samodzielne;

2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad Zastępcą Dyrektora Centrum, Głównym Księgowym oraz Wydziałami i Zespołami;

3) ustalanie zakresu obowiązków pracowników Centrum na poszczególnych stanowiskach;

4) reprezentowanie Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

5) wypełnianie obowiązków dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległego dysponentowi głównemu;

6) realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej, wynikających z przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.1));

7) prowadzenie polityki kadrowej Centrum oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;

8) podejmowanie działań na rzecz rozwoju jednostki, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

§ 6.

Do zadań Zastępcy Dyrektora Centrum należy w szczególności:

1) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad Wydziałem Projektów Informatycznych;

2) nadzór nad organizowaniem zamówień publicznych;

3) prowadzenie polityki informacyjnej;

4) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631, z późn. zm.2));

5) nadzorowanie prac związanych z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury technicznej Centrum.

§ 7.

Do zadań Głównego Księgowego Centrum należy w szczególności:

1) prowadzenie rachunkowości jednostki;

2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

3) sprawowanie nadzoru i kontroli prowadzenia ksiąg rachunkowych przez Zespół Obsługi Kadrowo-Finansowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami;

4) koordynowanie i nadzorowanie prac związanych ze sporządzaniem analiz i sprawozdawczości z wykorzystania środków przydzielonych z budżetu państwa;

5) sporządzanie programów, planów i sprawozdań dotyczących wykorzystania środków finansowych;

6) nadzorowanie funkcjonowania obiegu dokumentów księgowych.

§ 8.

Do zakresu działania Wydziału Projektów Informatycznych należy:

1) kierowanie przebiegiem realizacji projektów;

2) wykonywanie prac i produktów w ramach realizacji projektów;

3) monitorowanie prawidłowości merytorycznej powstających produktów projektów z punktu widzenia przyszłego użytkownika, a w tym uzgadnianie wymagań użytkowników (opisów produktów);

4) zapewnienie kompletności i spójności informacji zawartej w powstających dokumentach projektowych w stosunku do zidentyfikowanych potrzeb użytkowników;

5) prowadzenie prac analityczno-koncepcyjnych;

6) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie realizowanych projektów;

7) obsługa organizacyjno-techniczna spotkań projektowych;

8) rejestrowanie i prawidłowe przechowywanie dokumentów projektowych;

9) utrzymanie repozytoriów projektów;

10) zarządzanie elektronicznymi dokumentami projektowymi powstającymi po stronie Centrum i udzielanie w tym zakresie wsparcia technicznego;

11) przeprowadzanie wstępnej oceny merytorycznej faktur wystawianych przez wykonawców dostaw, usług i robót budowlanych, dotyczących zamówień realizowanych w ramach projektów;

12) udział w odbiorach produktów i usług dostarczanych na potrzeby realizacji projektów;

13) prowadzenie spraw oraz współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie promocji projektów realizowanych przez Centrum;

14) obsługa organizacyjna posiedzeń kierownictwa projektów;

15) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie prac projektowych, w tym opracowywania dokumentacji przetargowej oraz udziału w pracach komisji przetargowych.

§ 9.

Do zakresu działania Wydziału Projektowania Mechanizmów Bezpieczeństwa należy:

1) opracowywanie wymagań i rozwiązań projektowych w zakresie bezpieczeństwa;

2) nadzorowanie wdrożeń rozwiązań bezpieczeństwa, w tym opartych o podpis elektroniczny, w budowanych przez Centrum systemach;

3) dostarczanie wiedzy eksperckiej w zakresie aspektów bezpieczeństwa i podpisu elektronicznego, w tym:

a) wymogów prawa w zakresie bezpieczeństwa informacji,

b) wymogów norm,

c) wymagań i standardów tworzonych polityk, regulaminów i instrukcji,

d) wymagań dotyczących funkcjonalności w zakresie identyfikacji, autoryzacji, rozliczalności i audytu systemów;

4) tworzenie, aktualizacja i akredytacja dokumentacji bezpieczeństwa systemów budowanych w ramach Centrum;

5) współpraca z innymi Wydziałami w zakresie prac projektowych, w tym opracowywania dokumentacji przetargowej oraz udziału w pracach komisji przetargowych;

6) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie projektów realizowanych przez Centrum, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa teleinformatycznego;

7) udział w odbiorach produktów i usług dostarczanych na potrzeby realizacji projektów w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego;

8) udział w naradach i spotkaniach roboczych kierownictwa projektów, dotyczących zagadnień bezpieczeństwa teleinformatycznego.

§ 10.

Do zakresu działania Wydziału Administracyjnego należy:

1) realizacja zadań w zakresie logistyki i obsługi administracyjnej Centrum;

2) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;

3) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;

4) prowadzenie archiwum Centrum i nadzorowanie jego zasobów;

5) opracowywanie planu ochrony jednostki, szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz planowanie i organizacja spraw obronnych;

6) realizacja i koordynacja przebiegu kontroli wewnętrznej w Centrum;

7) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z działalnością Centrum oraz realizowanych projektów;

8) udział w pracach komisji przetargowych w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych;

9) opracowywanie planu zamówień publicznych w zakresie dotyczącym działalności Centrum;

10) opracowywanie projektów regulaminów w sprawach zamówień publicznych;

11) sporządzanie okresowych raportów o stanie realizacji projektów informatycznych;

12) prowadzenie rejestru umów zawieranych w celu realizacji projektów informatycznych;

13) prowadzenia rejestru pełnomocnictw oraz aktów o charakterze wewnętrznym wydanych przez Dyrektora Centrum;

14) przygotowywanie i przeprowadzanie okresowych inwentaryzacji;

15) obsługa kancelaryjno-biurowa Dyrektora Centrum oraz Zastępcy Dyrektora Centrum.

§ 11.

Do zakresu działania Zespołu Obsługi Kadrowo-Finansowej należy:

1) gospodarowanie mieniem, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wyposażenia oraz gospodarki magazynowej;

2) realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez Dyrektora Centrum funkcji dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu oraz bieżąca obsługa finansowo-księgowa Centrum;

3) sporządzanie planu finansowego, proponowanie bieżących zmian w planie oraz prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji;

4) rozliczanie środków finansowych przeznaczonych na realizację projektów realizowanych przez Centrum;

5) prowadzenie rejestru pracowników oraz dokumentacji związanej ze szkoleniem pracowników, rozliczaniem wykorzystanych urlopów oraz ewidencji czasu pracy i dyscypliny pracy;

6) sporządzanie umów o pracę oraz świadectw pracy;

7) opracowanie polityki szkoleniowej jednostki;

8) realizacja procesu naboru kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska pracy;

9) opracowywanie projektów regulaminów w sprawach z zakresu prawa pracy.

§ 12.

Do zakresu działania Zespołu Koordynacji Projektów Informatycznych należy:

1) współpraca z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz z jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanymi w zakresie definicji potrzeb oraz interpretacji planów strategicznych;

2) koordynacja projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum, a w szczególności koordynacja harmonogramów projektów oraz zasad współpracy systemów i zespołów projektowych;

3) opracowywanie i wdrażanie rozwiązań usprawniających organizację pracy oraz umożliwiających mierzenie jej postępów;

4) prowadzenie platformy intranetowej Centrum;

5) sporządzanie ocen funkcjonowania Centrum, w szczególności w zakresie gospodarki finansowej, w tym prowadzenie spraw w przedmiocie audytu wewnętrznego.

§ 13.

Do zakresu działania Zespołu Stanowisk Samodzielnych należy:

1) obsługa prawna Centrum, w szczególności: opracowywanie i opiniowanie projektów: umów, aneksów, pełnomocnictw oraz aktów o charakterze wewnętrznym wydawanych przez Dyrektora Centrum w zakresie zadań realizowanych przez Centrum;

2) wykonywanie specjalistycznych ocen i analizy zagrożeń w obszarach mających wpływ na bezpieczeństwo pracy;

3) wykonywanie specjalistycznych ocen i analizy zagrożeń w obszarach mających wpływ na ochronę przeciwpożarową.

§ 14.

Szczegółową strukturę organizacyjną Centrum i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 139, poz. 1324 i Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546 i Nr 213, poz. 2155, z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539 i Nr 267, poz. 2252 oraz z 2006 r. Nr 157, poz. 1119 i Nr 208, poz. 1540 oraz z 2008 r. Nr 63, poz. 393.

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. N r 104, poz. 708 i 711, Nr 149, poz. 1078, Nr 218, poz. 1592 i Nr 220, poz. 1600.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00