Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-09-15 do 2008-03-31
Wersja archiwalna od 2006-09-15 do 2008-03-31
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 49
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 15 września 2006 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W zarządzeniu Nr 7 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 5, poz. 19 i Nr 10, poz. 49), w załączniku „Regulamin Organizacyjny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji” wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 12 pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem - jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, prowadzącym działalność pożytku publicznego - zadań publicznych z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;”;
2) w § 16 po pkt 7 dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) realizacja zadań organizacyjnych i koordynacyjnych w zakresie bezpieczeństwa państwa, w tym obronności, w odniesieniu do sieci i systemów teleinformatycznych budowanych i eksploatowanych dla potrzeb Ministra oraz nadzór nad realizacją zadań związanych z organizacją łączności na potrzeby stanowisk kierowania dla kierowniczych organów państwa.”;
3) w § 21:
a) w pkt 1 lit. d otrzymuje brzmienie:
„d) reprezentowaniem Ministra w postępowaniach przed wojewódzkim sądem administracyjnym oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk, a także paszportów,”,
b) po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
„3) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.”;
4) w § 22 pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) z koordynacją bilateralnej oraz wielostronnej współpracy międzynarodowej pozostającej w kompetencji Ministra, z zastrzeżeniem § 12 pkt 9, § 18a pkt 3 i § 24 pkt 6,”;
5) § 24 otrzymuje brzmienie:
„§ 24. Do zakresu działania Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych należy:
1) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań w zakresie właściwości Ministra dotyczących:
a) zarządzania kryzysowego i planowania cywilnego na potrzeby bezpieczeństwa powszechnego,
b) ratownictwa i ochrony ludności,
c) nadzoru nad Państwową Strażą Pożarną i nad funkcjonowaniem krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,
d) nadzoru nad ratownictwem górskim i wodnym,
e) obrony cywilnej,
f) przeciwdziałania i usuwania skutków ataków terrorystycznych i innych zagrożeń asymetrycznych,
g) ochrony infrastruktury krytycznej,
h) koordynacji realizacji zadań wynikających z zobowiązań sojuszniczych, ratyfikowanych umów i konwencji międzynarodowych w zakresie zarządzania kryzysowego, ratownictwa i ochrony ludności, planowania cywilnego oraz ochrony infrastruktury krytycznej,
i) koordynacji planowania i przeprowadzania ćwiczeń krajowych i międzynarodowych w zakresie zarządzania kryzysowego, ratownictwa i ochrony ludności, planowania cywilnego oraz ochrony infrastruktury krytycznej;
2) przygotowywanie analiz, opinii, wniosków, propozycji rozwiązań systemowych oraz innych niezbędnych dokumentów na potrzeby Rządowego Zespołu Koordynacji Kryzysowej;
3) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej im. J. Tuliszkowskiego oraz nad Szkołą Główną Służby Pożarniczej;
4) prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością organizacji pożytku publicznego działających w zakresie ratownictwa i ochrony ludności, dotyczącym realizacji zleconych zadań publicznych oraz prawidłowości korzystania z uprawnień określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
5) prowadzenie spraw związanych z uznawaniem obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym kwalifikacji do wykonywania zawodu inżyniera pożarnictwa, technika pożarnictwa lub strażaka;
6) koordynacja współpracy międzynarodowej w zakresie obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ratownictwa i ochrony ludności, planowania cywilnego oraz ochrony infrastruktury krytycznej;
7) prowadzenie spraw związanych:
a) z gospodarowaniem rezerwami gospodarczymi i koordynacją problematyki Programu Mobilizacji Gospodarki w Ministerstwie oraz w organach i jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
b) z nadzorem Ministra nad przygotowywaniem i przeprowadzaniem rejestracji przedpoborowych oraz poboru na terytorium państwa, w tym przygotowywaniem projektów decyzji Ministra jako organu II instancji w sprawach orzekania o zdolności poborowych do czynnej służby wojskowej oraz uznawania poborowych za sprawujących bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny,
c) z wykonywaniem świadczeń na rzecz obrony państwa i akcji kurierskiej, w zakresie właściwości Ministra,
d) z wykonywaniem zadań określonych dla Ministra w przepisach dotyczących terenów zamkniętych niezbędnych na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, a także obiektów szczególnie ważnych dla obronności i bezpieczeństwa państwa oraz ich szczególnej ochrony,
e) z udzielaniem zgody na służbę w obcym wojsku,
f) z reklamowaniem pracowników Ministerstwa od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
g) ze służbą poborowych w formacjach uzbrojonych niewchodzących w skład Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
8) koordynowanie i nadzór nad realizacją zadań Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra związanych z:
a) osiąganiem gotowości obronnej państwa,
b) planowaniem i programowaniem obronnym, przygotowaniami obronnymi w zakresie spraw organizacyjno-mobilizacyjnych, militaryzacji, przygotowania zasobów rezerw osobowych i zabezpieczenia logistycznego, a także sprawozdawczości o gotowości do wykonywania zadań czasu „W”,
c) przygotowywaniem i zabezpieczaniem funkcjonowania stanowisk kierowania dla kierowniczych organów państwa na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
d) realizacją zadań Ministra wynikających z zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie kontroli uzbrojenia, rozbrojenia i broni chemicznej, udziału resortu spraw wewnętrznych i administracji w realizacji wsparcia państwa gospodarza (HNS), Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych oraz pobytu wojsk obcych na terytorium kraju.”;
6) § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25. Do zakresu działania Departamentu Zdrowia należy:
1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem założycielskim Ministra nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej, w tym:
a) spraw związanych z nadawaniem, zmianą i uchylaniem statutów oraz zatwierdzaniem regulaminów organizacyjnych zakładów opieki zdrowotnej,
b) przeprowadzanie kontroli i oceny działalności zakładów opieki zdrowotnej, w szczególności w zakresie:
- realizacji zadań statutowych,
- prawidłowości gospodarowania mieniem,
- gospodarki finansowej;
2) wykonywanie zadań z zakresu medycyny pracy, programów zdrowotnych i promocji zdrowia, których realizacja należy do Ministra;
3) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Państwową Inspekcją Sanitarną Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
4) organizacja zintegrowanego ratownictwa medycznego i służby krwi w zakładach opieki zdrowotnej Ministerstwa;
5) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych osobom uprawnionym na podstawie ustawy z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe;
6) sprawowanie nadzoru nad merytoryczną działalnością komisji lekarskich podległych Ministrowi;
7) prowadzenie spraw dotyczących kształcenia podyplomowego i doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów zatrudnionych w zakładach opieki zdrowotnej Ministerstwa;
8) gromadzenie i opracowywanie danych statystycznych dotyczących działalności zakładów opieki zdrowotnej Ministerstwa.”;
7) § 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30. Do zakresu działania Biura Ochrony Informacji Niejawnych należy:
1) prowadzenie spraw związanych:
a) z realizacją zadań Ministra wynikających z przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych,
b) z ochroną informacji niejawnych w Ministerstwie, w szczególności z:
- administrowaniem systemami teleinformatycznymi klasy „TEMPEST”,
- prowadzeniem Punktu Łączności z NATO, w tym z nadzorem nad funkcjonowaniem systemów szyfrowych: poczty elektronicznej NATO, łączności telefonicznej NATO oraz łączności telekopiowej klasy „BERYL”,
- współudziałem w przygotowywaniu projektów umów międzynarodowych w zakresie ochrony i wymiany informacji niejawnych,
c) ze zmianą klauzul tajności i udostępnianiem materiałów innych niż operacyjne,
d) z przygotowywaniem projektów decyzji Ministra dotyczących zwalniania z obowiązku zachowania tajemnicy państwowej i służbowej w sprawach innych niż operacyjne funkcjonariuszy i pracowników cywilnych pełniących służbę lub zatrudnionych w Ministerstwie oraz w organach i jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
e) z obsługą wynikającą z udziału Ministra w posiedzeniach Kolegium do Spraw Służb Specjalnych;
2) prowadzenie kancelarii tajnych:
a) Kancelarii Tajnej Krajowej i jej Oddziałów,
b) Kancelarii Tajnej NATO, UZE i UE;
3) kontrola i szkolenie pracowników Ministerstwa w zakresie przestrzegania przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa;
4) zapewnienie realizacji zadań Ministra jako właściwego organu administracji rządowej w sprawach podległych archiwów wyodrębnionych w dziale sprawy wewnętrzne;
5) wykonywanie zadań archiwów zakładowych dla działów administracja publiczna, informatyzacja, a także wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne.”;
8) uchyla się § 35.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: L. Dorn
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319.