Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rok 2006 nr 11 poz. 56
Wersja archiwalna od 2007-06-20 do 2008-02-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji rok 2006 nr 11 poz. 56
Wersja archiwalna od 2007-06-20 do 2008-02-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 40
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 24 lipca 2006 r.

w sprawie Komisji Budżetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

(ostatnia zmiana: DUMSWiA. z 2007 r., Nr 7, poz. 31)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) oraz art. 153 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 104, poz. 708) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.

1. Powołuje się Komisję Budżetową Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwaną dalej „Komisją”.

2. W skład Komisji wchodzą:

1) sekretarze stanu i podsekretarze stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji;

2) Dyrektor Generalny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

3) Dyrektor Departamentu Budżetu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

4) sekretarz Komisji;

5) osoby wskazane przez przewodniczącego Komisji.

3. Funkcję przewodniczącego Komisji pełni Sekretarz Stanu Jarosław Zieliński.

4. Funkcję zastępcy przewodniczącego Komisji pełni Podsekretarz Stanu Jarosław Brysiewicz.

5. Funkcję sekretarza Komisji pełni radca generalny Paweł Zołoteńki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.

1. Do zadań Komisji należy rozpatrywanie spraw związanych z opracowaniem projektu budżetu i wykonaniem budżetu resortu spraw wewnętrznych i administracji:

1) projektu wytycznych Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwanego dalej „Ministrem”, do planowania budżetowego;

2) materiałów do projektu ustawy budżetowej oraz planów finansowych;

3) projektów planów rzeczowych, programów wieloletnich oraz innych dokumentów planistycznych;

4) informacji sprawozdań z wykonania budżetu;

5) projektów informacji o budżecie resortu przedstawianych komisjom parlamentarnym.

2. Komisja może wykonywać również inne określone przez Ministra zadania, w szczególności w zakresie oceny gospodarki finansowej resortu spraw wewnętrznych i administracji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.

1. W ramach Komisji działają stałe zespoły robocze, zwane dalej „zespołami roboczymi”, w zakresie będących we właściwości Ministra części budżetowych, funduszy celowych, środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków z innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi:

1) Zespół do Spraw Administracji Publicznej, Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych – w zakresie części 17, 43 i 80 oraz Funduszu Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców;

2) Zespół do Spraw Informatyzacji – w zakresie części 27;

3) Zespół do Spraw Bezpieczeństwa Publicznego – w zakresie części 42, z zastrzeżeniem pkt 4, Funduszu Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego oraz Funduszu Wsparcia Policji;

4) Zespół do Spraw Funduszy Unii Europejskiej, Repatriacji i Cudzoziemców – w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, środków z innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi oraz dochodów i wydatków Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców.

2. Przewodniczący Komisji może powoływać inne niż określone w ust. 1 zespoły robocze do rozpatrywania określonych spraw.

3. Wątpliwości co do zakresu działania zespołów roboczych rozstrzyga przewodniczący Komisji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.

1. Zadaniem zespołów, o których mowa w § 3 ust. 1, jest w szczególności:

1) przedstawianie propozycji do wytycznych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1;

2) analiza i ocena dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 1, w szczególności pod względem:

a) celowości i efektywności wydatków,

b) prawidłowej realizacji zadań.

c) zgodności projektów budżetu w zakresie rzeczowym i finansowym z planami rzeczowymi, programami wieloletnimi oraz innymi dokumentami planistycznymi, a także z wytycznymi Ministra do planowania budżetowego;

3) przedstawianie opinii o materiałach do projektu ustawy budżetowej i innych dokumentach rozpatrywanych przez Komisję, w tym propozycji zmian;

4) formułowanie wniosków w zakresie planowania i wykonania budżetu oraz innych obszarów gospodarki finansowej;

5) opracowywanie zagadnień szczegółowych, wskazanych przez przewodniczącego Komisji.

2. Poszczególnym zespołom roboczym przewodniczą:

1) Zespołowi do Spraw Administracji Publicznej, Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych – Sekretarz Stanu Jarosław Zieliński;

2) Zespołowi do Spraw Informatyzacji – Podsekretarz Stanu Grzegorz Bliźniuk;

3) [1] Zespołowi do Spraw Bezpieczeństwa Publicznego – Podsekretarz Stanu Zbigniew Rau;

4) Zespołowi do spraw Funduszy Unii Europejskiej, Repatriacji i Cudzoziemców – Podsekretarz Stanu Wiesław Tarka.

3. Skład zespołów roboczych określa przewodniczący Komisji na wniosek przewodniczących zespołów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.

1. Obsługę merytoryczną Komisji w zakresie planowania oraz wykonania budżetu resortu spraw wewnętrznych i administracji zapewnia Departament Budżetu.

2. Obsługę organizacyjno-techniczną Komisji zapewnia Biuro Ministra.

3. Dyrektorzy komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 i 2, przedstawiają do akceptacji przewodniczącego Komisji listę pracowników do obsługi prac Komisji i zespołów roboczych.

4. Przewodniczący Komisji lub przewodniczący zespołów roboczych mogą wystąpić o wskazanie do obsługi prac Komisji i zespołów roboczych pracowników innych komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.

1. Harmonogram prac Komisji ustala przewodniczący Komisji na podstawie propozycji Dyrektora Departamentu Budżetu i innych członków Komisji oraz przedkłada do akceptacji Ministra.

2. Przewodniczący Komisji określa tryb prac Komisji, w tym jej zespołów roboczych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.

1. Posiedzenie Komisji zwołuje przewodniczący Komisji.

2. Posiedzenia zespołów roboczych zwołują przewodniczący zespołów roboczych.

3. Przewodniczący Komisji oraz przewodniczący zespołów roboczych wskazują uczestników posiedzenia, zgodnie z jego tematyką, oraz mogą zapraszać osoby nie będące członkami Komisji lub zespołów roboczych.

4. Pod nieobecność przewodniczącego Komisji jego kompetencje wykonuje zastępca przewodniczącego Komisji.

5. W przypadku nieobecności, przewodniczący zespołu roboczego powierza realizację swoich zadań, w uzgodnieniu z przewodniczącym Komisji, jednej z osób, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.

1. Decyzje w Komisji podejmuje przewodniczący Komisji w porozumieniu z członkami Komisji.

2. Decyzje w zespołach roboczych podejmują przewodniczący zespołów roboczych w porozumieniu z członkami zespołu roboczego.

3. W przypadku braku porozumienia rozstrzygają przewodniczący odpowiednio Komisji i zespołów roboczych, a wykaz rozbieżności umieszcza się w protokóle ustaleń, o którym mowa w § 11 ust. 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.

1. Materiały na posiedzenie Komisji oraz zespołów roboczych, w tym materiały opracowane przez dysponentów, przedstawia Dyrektor Departamentu Budżetu w terminach określonych przez przewodniczącego Komisji.

2. W zakresie nie należącym do właściwości Departamentu Budżetu materiały, o których mowa w ust. 1, przedstawiają dyrektorzy właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

3. Wraz z materiałami opracowanymi przez dysponentów, dyrektorzy komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 i 2, przedstawiają opinię na ich temat.

4. W uzasadnionych przypadkach opinia, o której mowa w ust. 3, może być za zgodą przewodniczącego Komisji lub przewodniczących zespołów roboczych przedstawiona ustnie, a jej treść odnotowuje się w protokole ustaleń, o którym mowa w § 11 ust. 3.

5. Przewodniczący Komisji oraz przewodniczący zespołów roboczych mogą żądać sporządzenia przez dysponentów lub kierowników komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra dodatkowych materiałów oraz określić stopień ich szczegółowości.

6. Członkowie Komisji i zespołów roboczych w celu właściwej realizacji swoich zadań mogą żądać od dysponentów, kierowników komórek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra informacji i wyjaśnień, w tym informacji i wyjaśnień pisemnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.

Projekt wytycznych Ministra do planowania budżetowego opracowuje Departament Budżetu na podstawie:

1) propozycji zgłoszonych przez zespoły robocze i członków Komisji, przyjętych przez Komisję;

2) aktów prawnych z zakresu finansów publicznych oraz innych dokumentów stanowiących podstawę opracowania projektu budżetu;

3) programów wieloletnich, planów rzeczowych oraz przyjętych kierunków działania i rozwoju.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.

1. Sekretarz Komisji organizuje posiedzenia Komisji, nadzoruje realizację przyjętych ustaleń i zadań, w tym przestrzeganie terminów ich realizacji.

2. Sekretarz Komisji w zakresie obsługi Komisji i jej zespołów roboczych koordynuje wykonywanie zadań przez pracowników, o których mowa w § 5 ust. 3 i 4, oraz może w tym celu wydawać im polecenia.

3. Z posiedzenia Komisji oraz zespołów roboczych sporządza się protokół ustaleń zatwierdzany przez przewodniczących Komisji lub zespołów roboczych.

4. Protokoły ustaleń, o których mowa w ust. 3, przed zatwierdzeniem są weryfikowane pod względem merytorycznym przez uczestniczących w posiedzeniu Komisji i zespołów roboczych Dyrektora Departamentu Budżetu lub pracowników Departamentu Budżetu, o których mowa w § 5 ust. 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.

1. Dyrektor Departamentu Budżetu przedstawia Przewodniczącemu Komisji po zakończeniu każdego kwartału informacje o wykonaniu budżetu.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1, przedstawia się w terminie 45 dni po zakończeniu kwartału, a informację roczną – w terminie do 31 marca roku następującego po roku budżetowym.

3. Szczegółowość informacji, o których mowa w ust. 1, określi Komisja na podstawie propozycji Dyrektora Departamentu Budżetu i innych członków Komisji.

4. Dysponenci drugiego stopnia, dysponenci trzeciego stopnia ustanowieni przez Ministra oraz kierownicy komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra, zobowiązani są dostarczyć Dyrektorowi Departamentu Budżetu informacje niezbędne do sporządzenia informacji, o których mowa w ust. 1, w terminie, układzie i szczegółowości określonych przez Dyrektora Departamentu Budżetu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.

1. Po rozpatrzeniu przez Komisję spraw, o których mowa w § 2, Dyrektor Departamentu Budżetu lub kierownik innej właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji przedkłada do akceptacji przewodniczącemu Komisji, w terminie określonym harmonogramem, o którym mowa w § 6, ust. 1 lub określonym przez przewodniczącego Komisji, dokumenty rozpatrzone przez Komisję, wraz z wykazem proponowanych zmian.

2. Zaakceptowane dokumenty, o których mowa w ust. 1, przewodniczący Komisji przedkłada Ministrowi do zatwierdzenia.

3. Wraz z dokumentami przedkładanymi do zatwierdzenia przez Ministra przewodniczący Komisji przedkłada dotyczący rozpatrzonej sprawy wykaz rozbieżności, o którym mowa w § 8 ust. 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.

1. Przewodniczący Komisji informuje na bieżąco Ministra o przebiegu prac Komisji, jak również o problemach, które wyniknęły w trakcie prac Komisji, w tym o przypadkach niewywiązywania się dysponentów, kierowników komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra z obowiązków nałożonych niniejszym zarządzeniem oraz określonych przez przewodniczącego Komisji.

2. Przewodniczący Komisji w terminie określonym przez Ministra przedstawia informację roczną na temat głównych problemów w zakresie gospodarki finansowej resortu spraw wewnętrznych i administracji wraz z propozycjami rozwiązań.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.

Kierownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, dysponenci drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia ustanowieni przez Ministra niezwłocznie po wejściu w życie niniejszego zarządzenia wyznaczają spośród podległych im pracowników lub funkcjonariuszy osobę odpowiedzialną za bieżącą współpracę z Komisją i jej zespołami roboczymi oraz informują o tym sekretarza Komisji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z tym, że § 10 ma zastosowanie począwszy od projektu budżetu na 2008 rok.

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319.

[1] § 4 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 50 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komisji Budżetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U.MSWiA. Nr 7, poz. 31). Zmiana weszła w życie 20 czerwca 2007 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00