Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2015-06-01 do 2020-01-03
Wersja archiwalna od 2015-06-01 do 2020-01-03
archiwalny
Zarządzenie Nr 14
Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej
z dnia 1 czerwca 2015 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej
Na podstawie § 3 ust. 2 statutu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 7 Ministra Transportu z dnia 11 maja 2007 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (Dz. Urz. MT Nr 5, poz. 14, z późn. zm.1)) oraz art. 39 ust. 6 w związku z art. 39 ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1. W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 14 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 16 lipca 2010 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (Dz. Urz. UKE Nr 16, poz. 40, z późn. zm.), zmienionego zarządzeniem nr 19 z dnia 29 września 2010 r., zarządzeniem nr 4 z dnia 7 lutego 2011 r., zarządzeniem nr 27 z dnia 10 sierpnia 2011 r., zarządzeniem nr 13 z dnia 12 kwietnia 2012 r., zarządzeniem nr 28 z dnia 8 listopada 2012 r., zarządzeniem nr 6 z dnia 2 kwietnia 2013 r., zarządzeniem nr 7 z dnia 26 marca 2014 r. oraz zarządzeniem nr 15 z dnia 17 lipca 2014 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 w ust. 1 uchyla się pkt 7;
2) w § 4:
a) pkt 9 i 10 otrzymują brzmienie:
„9) Departament Kontroli | DK; |
10) Departament Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego | DBT;”, |
b) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) Departament Zarządzania Danymi | DZD;”; |
3) w § 6 w ust. 1:
a) pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1) realizowanie zadań i koordynowanie prac, dla których komórka organizacyjna została wyznaczona w trybie, o którym mowa w § 17, jako wiodąca komórka organizacyjna;
2) opracowywanie programów, analiz, strategii, opinii i innych materiałów, wynikających z zadań tej komórki organizacyjnej;”,
b) pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:
„4) opracowywanie materiałów do corocznego sprawozdania z działalności regulacyjnej Prezesa oraz realizacji polityki rządu i wspólnotowej polityki telekomunikacyjnej, za rok poprzedni, dla ministra właściwego do spraw łączności w zakresie właściwości komórki organizacyjnej i ich przekazywanie, w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, do Gabinetu Prezesa;
5) współpraca z Departamentem Prawnym w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego Prezesa przed sądami powszechnymi, organami administracji, Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz innymi uprawnionymi organami w zakresie właściwości komórki organizacyjnej;”,
c) uchyla się pkt 7,
d) pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) przekazywanie do Gabinetu Prezesa informacji publicznej w celu publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz udostępnianie informacji publicznej na wniosek lub zawiadamianie o braku ograniczenia warunkami ponownego wykorzystywania informacji publicznej, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014 r. poz. 782, z późn. zm.);”,
e) po pkt 8a dodaje się pkt 8b – 8c w brzmieniu:
„8b) prowadzenie postępowań w sprawie odmowy udostępnienia informacji publicznej w zakresie właściwości komórki organizacyjnej;
8c) informowanie właściwej komórki organizacyjnej o konieczności przeprowadzenia administracyjnej egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym, w zakresie wynikającym z zadań tej komórki;”,
f) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) analizowanie regulacji prawnych instytucji Unii Europejskiej i organizacji międzynarodowych oraz ich zmian, a także orzecznictwa Trybunału Unii Europejskiej – w zakresie właściwości komórki organizacyjnej.”;
4) § 9 otrzymuje brzmienie:
„§ 9. 1. Kierownik Zespołu Audytu Wewnętrznego w Biurze Dyrektora Generalnego podlega bezpośrednio Prezesowi.
2. Zespół Audytu Wewnętrznego podlega bezpośrednio kierownikowi Zespołu Audytu Wewnętrznego.”;
5) uchyla się § 9a;
6) § 12 otrzymuje brzmienie:
„§ 12. Wydziałem kieruje bezpośrednio zastępca kierownika komórki organizacyjnej, naczelnik wydziału albo inny pracownik, wyznaczony przez Dyrektora Generalnego na wniosek kierownika komórki organizacyjnej, a Zespołem Audytu Wewnętrznego w Biurze Dyrektora Generalnego – jego kierownik, zwani dalej „naczelnikiem wydziału”.”;
7) w § 13 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Do zadań sekretariatów należy obsługa kancelaryjna Dyrektora Generalnego, kierownika komórki organizacyjnej, zastępcy kierownika komórki organizacyjnej, wydziałów oraz samodzielnych stanowisk pracy, w tym:”;
8) w § 15:
a) w ust. 2 pkt 1–4 otrzymują brzmienie:
„1) zapewnienie efektywnego funkcjonowania podległej mu komórki organizacyjnej, w tym zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej w komórce organizacyjnej;
2) opracowywanie projektu budżetu i projektu planu pracy w zakresie odnoszącym się do kierowanej komórki organizacyjnej;
3) współuczestniczenie w przygotowaniu planu finansowego kierowanej komórki organizacyjnej oraz nadzorowanie jego wykonania;
4) przygotowywanie sprawozdania rocznego z działalności komórki organizacyjnej i wykonania zadań określonych w rocznym planie pracy Urzędu – do dnia 31 stycznia następnego roku oraz innych sprawozdań na polecenie Kierownictwa Urzędu;”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Obowiązki, o których mowa w ust. 2 pkt 1, i 6 – 10, wobec Zespołu Audytu Wewnętrznego w Biurze Dyrektora Generalnego realizuje jego kierownik.”,
c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Uprawnienia, o których mowa w ust. 3, wobec Zespołu Audytu Wewnętrznego w Biurze Dyrektora Generalnego, przysługują Prezesowi.”;
9) w § 18 w ust. 3 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) krajowe polecenia wyjazdu służbowego dla pracowników Zespołu Audytu Wewnętrznego w Biurze Dyrektora Generalnego;”;
10) w § 19 w ust. 1 pkt 1 – 2 otrzymują brzmienie:
„1) wskazanych przez ministra właściwego do spraw łączności zgodnie z art. 192 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243, z późn. zm.), zwanej dalej „Prawem telekomunikacyjnym;
2) z upoważnienia – zgodnie z § 20 ust. 2 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów (M. P. poz. 979) – ministra właściwego do spraw łączności dla Prezesa do opracowania i uzgodnienia projektu aktu prawnego;”;
11) w § 25 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Wysłuchanie publiczne dotyczące projektu rozporządzenia w przypadku wskazanym w § 19 ust. 1 pkt 2, przeprowadza, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), dyrektor Departamentu Prawnego z upoważnienia Prezesa.”;
12) w § 28 w ust. 1:
a) po pkt 1b dodaje się pkt 1c – 1d w brzmieniu:
„1c) koordynowanie współpracy między komórkami organizacyjnymi a Prezesem;
1d) koordynowanie planu ekspertyz oraz prac badawczo-rozwojowych w zakresie łączności w Urzędzie;”,
b) w pkt 12:
– wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„12) redagowanie serwisu internetowego Urzędu, w tym prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu, a w szczególności:”,
– po lit. b średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. c w brzmieniu:
„c) publikacja na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu informacji publicznych przekazywanych przez komórki organizacyjne w celu ich publikacji;”,
c) po pkt 15 dodaje się pkt 15a – 15b w brzmieniu:
„15a) organizowanie zagranicznych wyjazdów służbowych Prezesa, w tym przygotowywanie materiałów i koordynacja spotkań podczas wyjazdów;
15b) obsługa kancelaryjna Prezesa i Zastępcy Prezesa;”,
d) po pkt 34 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 35 – 39 w brzmieniu:
„35) monitorowanie, udostępnianie i aktualizowanie zasobu informacyjnego oraz metadanych określonych przepisami prawa w Centralnym Repozytorium Informacji Publicznej w celu realizacji obowiązków w zakresie dostępu do informacji publicznej;
36) prowadzenie spraw związanych z rozwojem infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce, w tym polegających na finansowaniu inwestycji w infrastrukturę telekomunikacyjną z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, a w szczególności:
a) realizowanie zadań wynikających z europejskich lub krajowych programów,
b) koordynowanie i nadzorowanie pracy delegatur w ramach spraw będących we właściwości Gabinetu Prezesa, a przekazanych do realizacji przez delegatury,
c) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego,
d) współpraca z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi i innymi przedsiębiorcami,
e) współpraca z organizacjami pozarządowymi,
f) współpraca z Komisją Europejską, organami innych krajów oraz organizacjami międzynarodowymi,
g) współpraca z organami administracji publicznej;
37) prowadzenie Krajowego Forum Szerokopasmowego;
38) przygotowywanie opinii dotyczących planowanych projektów w ramach Działania 8.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 – 2013;
39) współpraca z właściwymi organami w zakresie programów operacyjnych.”;
13) użyte w § 28 ust. 1 pkt 29, § 32 ust. 1 pkt 23, § 33 ust. 1 pkt 20 we wprowadzeniu do wyliczenia, § 35 ust. 1 pkt 19, § 36 ust. 1 pkt 17a, tytule rozdziału 10, § 37 ust. 1 we wprowadzeniu do wyliczenia i ust. 2 we wprowadzeniu do wyliczenia, § 40 ust. 1 pkt 29, § 41 ust. 1 pkt 18 i 24, § 42 ust. 1 pkt 11 oraz § 43 ust. 1 pkt 20 w różnym przypadku wyrazy „Departament Spraw Obronnych” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego”;
14) w § 28 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Gabinetu Prezesa wchodzą:
1) Wydział Obsługi Prezesa | WOP; |
2) Wydział Komunikacji Społecznej | WKS; |
3) Wydział Programów Operacyjnych | WPO; |
4) Samodzielne Stanowisko do spraw Współpracy Krajowej i Zagranicznej | SWKZ; |
5) Samodzielne Stanowisko – Rzecznik Prasowy | RzP; |
6) Zespół Doradców Prezesa | ZDP.”; |
15) w § 29 w ust. 1:
a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) koordynowanie opracowywania oraz wdrażania procedur dotyczących organizacji pracy w Urzędzie;”,
b) uchyla się pkt 9,
c) pkt 15 otrzymuje brzmienie:
„15) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych w zakresie opracowywania zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia oraz współpraca z nimi w tym zakresie;”,
d) po pkt 22 dodaje się pkt 22a w brzmieniu:
„24a) opracowywanie, w oparciu o przekazywane przez Departament Techniki informacje, projektów postanowień w sprawach dotyczących ustalania opłat za badanie wyrobów, o których mowa w art. 40j ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2014 r. poz. 1645, z późn. zm.);”,
e) uchyla się pkt 33;
16) użyte w § 29 ust. 1 pkt 8 i 10, § 30 ust. 1 pkt 16 i 17, § 31 ust. 1 pkt 20 i 22, § 32 ust. 1 pkt 11 i 14, § 33 ust. 1 pkt 21, § 35 ust. 1 pkt 17 i 20, tytule rozdziału 9, § 36 ust. 1 we wprowadzeniu do wyliczenia i ust. 2 we wprowadzeniu do wyliczenia, § 37 ust. 1 pkt 6a i 23 oraz § 43 ust. 1 pkt 1 i 11a w różnym przypadku wyrazy „Departament Kontroli i Egzekucji” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Kontroli”;
17) użyte w § 29 ust. 1 pkt 8, tytule rozdziału 12, § 39 ust. 1 we wprowadzeniu do wyliczenia oraz § 43 ust. 1 pkt 10 we wprowadzeniu do wyliczenia w różnym przypadku wyrazy „Departament Rozwoju Infrastruktury” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Zarządzania Danymi”;
18) w § 29 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:
1) Wydział Egzekucji Należności | WEG; |
2) Wydział Kancelaryjno – Archiwalny | WKA; |
3) Wydział Kontroli Wewnętrznej | WKW; |
4) Wydział Organizacji i Skarg | WOS; |
5) Zespół Audytu Wewnętrznego | ZAW; |
6) Samodzielne Stanowisko do spraw Ochrony Danych i Zarządzania Jakością | SOZ; |
7) Samodzielne Stanowisko do spraw Obsługi Postępowań | SOP.”; |
19) w § 30 w ust. 1:
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) prowadzenie spraw związanych z wyznaczeniem przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązanych do świadczenia usługi powszechnej lub poszczególnych usług wchodzących w jej skład oraz określeniem wymagań dotyczących świadczenia poszczególnych usług wchodzących w skład usługi powszechnej i innych obowiązków przedsiębiorcy wyznaczonego;”,
b) po pkt 2 dodaje się pkt 2a – 2b w brzmieniu:
„2a) prowadzenie konkursów na przedsiębiorcę wyznaczonego do realizacji obowiązku świadczenia usługi powszechnej lub poszczególnych usług wchodzących w jej skład;
2b) prowadzenie postępowań związanych z ustaleniem dla przedsiębiorcy wyznaczonego do świadczenia usługi wchodzącej w skład usługi powszechnej polegającej na świadczeniu usługi telefonicznej za pomocą aparatów publicznych lub innych punktów dostępowych umożliwiających komunikację głosową, minimalnej liczby aparatów publicznych lub innych punktów dostępowych umożliwiających komunikację głosową, w tym przystosowanych dla osób niepełnosprawnych, jakie powinny być dostępne na obszarze, na którym przedsiębiorca wyznaczony ma świadczyć tę usługę;”,
c) pkt 3a otrzymuje brzmienie:
„3a) przygotowywanie odpowiedzi na skargi i wystąpienia dotyczące usługi powszechnej lub poszczególnych usług wchodzących w jej skład;”,
d) po pkt 3a dodaje się pkt 3b – 3c w brzmieniu:
„3b) analizowanie wpływu zbycia przez przedsiębiorcę wyznaczonego środków majątkowych lokalnej sieci dostępu lub ich znacznej części na zapewnianie i świadczenie usług telekomunikacyjnych, o których mowa w art. 81 ust. 3 pkt 1 i 3 Prawa telekomunikacyjnego;
3c) prowadzenie, we współpracy z Departamentem Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego, postępowań dotyczących ustalenia dopłaty do kosztów usług wchodzących w skład usługi powszechnej w wysokości kosztu netto świadczenia tej usługi;”,
e) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) opracowywanie corocznego sprawozdania, o którym mowa w art. 99 ust. 5 Prawa telekomunikacyjnego, w części obejmującej końcowe wyniki ustaleń dotyczących udziałów przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązanych do pokrycia dopłaty do kosztów usług wchodzących w skład usługi powszechnej świadczonych przez przedsiębiorcę wyznaczonego oraz wysokości przekazanej dopłaty przedsiębiorcy wyznaczonemu;”,
f) po pkt 7 dodaje się pkt 7a – 7c w brzmieniu:
„7a) prowadzenie postępowań w sprawie:
a) nakładania na przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązku publikowania na ich stronach internetowych lub w punktach obsługi klienta informacji, o których mowa w art. 62 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego,
b) zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych w przypadkach wskazanych w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 poz. 672, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o swobodzie działalności gospodarczej”, oraz informowanie o wydaniu tego zakazu Departamentu Zarządzania Danymi, w zakresie właściwości departamentu;
7b) publikowanie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu informacji o dostępnych na rynku urządzeniach końcowych przystosowanych do używania przez użytkowników końcowych będących osobami niepełnosprawnymi;
7c) prowadzenie postępowań mediacyjnych w sprawach sporów cywilnoprawnych między konsumentem a dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dla obszaru województwa mazowieckiego;”,
g) pkt 12 – 13 otrzymują brzmienie:
„12) podejmowanie interwencji w sprawach dotyczących funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, w zakresie właściwości departamentu;
13) rozpatrywanie skarg:
a) wnoszonych na podstawie art. 101 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego,
b) dotyczących dostarczania lub świadczenia usług telekomunikacyjnych, kierowanych przez odbiorców tych usług
– dla obszaru województwa mazowieckiego;”,
h) po pkt 13 dodaje się pkt 13a w brzmieniu:
„13a) współpraca z organami ścigania i opracowywanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na podstawie skarg i interwencji kierowanych do departamentu przez odbiorców usług telekomunikacyjnych;”,
i) pkt 15 otrzymuje brzmienie:
„15) prowadzenie postępowań konsultacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym oraz ustawie z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o wspieraniu rozwoju usług”, w zakresie właściwości departamentu;”,
j) po pkt 15 dodaje się pkt 15a – 15d w brzmieniu:
„15a) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych, w zakresie właściwości departamentu;
15b) informowanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o udostępnieniu informacji dostarczonej uprzednio przez tego przedsiębiorcę na żądanie Prezesa organom regulacyjnym innych państw członkowskich Unii Europejskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Komisji Europejskiej, w zakresie właściwości departamentu;
15c) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym oraz ustawie o wspieraniu rozwoju usług albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;
15d) prowadzanie konsultacji środowiskowych z zainteresowanymi podmiotami, w sprawach związanych z zasięgiem, dostępnością oraz jakością usług telekomunikacyjnych, w zakresie właściwości departamentu;”,
k) uchyla się pkt 18,
l) w pkt 20 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) nakładania, utrzymania, zmiany lub uchylenia obowiązków regulacyjnych, októrych mowa w art. 46 i art. 72 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego, w stosunku do przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej lub nieposiadających takiej pozycji na detalicznych rynkach telekomunikacyjnych,”,
m) w pkt 24 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) prowadzenia postępowań konsolidacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym, w zakresie właściwości departamentu,”;
20) w § 31 w ust. 1:
a) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) prowadzenie postępowań dotyczących dostępu telekomunikacyjnego, w tym rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi i podmiotami, o których mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5, 7 i 8 Prawa telekomunikacyjnego w zakresie dostępu telekomunikacyjnego;”,
b) po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:
„3a) prowadzenie postępowań w sprawie wyrażania zgody na wyłączenie z obowiązku jawności niektórych postanowień umów o dostępie telekomunikacyjnym;”,
c) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) prowadzenie postępowań w sprawie określenia wskaźnika zwrotu kosztu zaangażowanego kapitału, o którym mowa w art. 53 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego oraz zatwierdzenia instrukcji i opisu kalkulacji kosztów;”,
d) pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) prowadzenie postępowań konsultacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym oraz w ustawie o wspieraniu rozwoju usług, w zakresie właściwości departamentu;”,
e) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) opracowywanie projektów decyzji mających na celu zapewnienie dostępu telekomunikacyjnego przez jednostki samorządu terytorialnego przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, podmiotom, o których mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5 i 8 Prawa telekomunikacyjnego oraz innym jednostkom samorządu terytorialnego;”,
f) pkt 15 otrzymuje brzmienie:
„15) prowadzenie postępowań dotyczących współkorzystania z infrastruktury telekomunikacyjnej;”,
g) po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:
„15a) prowadzenie postępowań w sprawie zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych w przypadkach wskazanych w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz informowanie o wydaniu tego zakazu Departamentu Zarządzania Danymi, w zakresie właściwości departamentu;”,
h) w pkt 16 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) o dostępie telekomunikacyjnym,”,
i) w pkt 17:
– wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„17) prowadzenie postępowań, w tym opracowywanie projektów decyzji:”,
– lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) w zakresie dostępu telekomunikacyjnego,”,
– po lit. g średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. h w brzmieniu:
„h) w sprawie określenia warunków zapewniania dostępu, o których mowa w art. 139 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego;”,
j) po pkt 17 dodaje się pkt 17a w brzmieniu:
„17a) występowanie z wnioskami o dokonanie wpisów w księgach wieczystych w przypadkach wskazanych w art. 30 ust. 5a ustawy o wspieraniu rozwoju usług;”,
k) po pkt 19 dodaje się pkt 19a – 19c w brzmieniu:
„19a) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych w zakresie właściwości departamentu;
19b) informowanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o udostępnieniu informacji dostarczonej uprzednio przez tego przedsiębiorcę na żądanie Prezesa organom regulacyjnym innych państw członkowskich Unii Europejskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Komisji Europejskiej, w zakresie właściwości departamentu;
19c) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;”,
l) uchyla się pkt 21,
m) w pkt 24 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) nakładania, utrzymania, zmiany lub uchylenia obowiązków regulacyjnych, o których mowa w art. 36–40, art. 42, art. 44, art. 44b i art. 45 Prawa telekomunikacyjnego w stosunku do przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej lub nieposiadających takiej pozycji,”,
n) po pkt 24 dodaje się pkt 24a – 24b w brzmieniu:
„24a) prowadzenie postępowań w sprawie zatwierdzenia propozycji szczegółowych warunków regulacyjnych, o których mowa w art. 43a Prawa telekomunikacyjnego,
24b) prowadzenie postępowań w sprawie nałożenia na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego obowiązanego na podstawie art. 38 lub art. 46 Prawa telekomunikacyjnego do prowadzenia rachunkowości regulacyjnej obowiązku publikowania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu dokumentów, o których mowa w art. 54 ust. 1 – 3 Prawa telekomunikacyjnego;”,
o) w pkt 27 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) prowadzenia postępowań konsolidacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym, w zakresie właściwości departamentu,”;
21) w § 32:
a) w ust. 1:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) analiza danych i informacji przekazywanych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych do Departamentu Zarządzania Danymi;”,
– po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) współpraca z Departamentem Zarządzania Danymi w związku z realizacją zadania wskazanego w pkt 1;”,
– po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„6a) kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 531/2012 z dnia 13 czerwca 2012 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii (Dz. Urz. UE L 172 z 30.06.2012, str. 10);”,
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) współpraca z Departamentem Współpracy z Zagranicą w zakresie prowadzenia postępowań konsolidacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym, w zakresie właściwości departamentu;”,
– po pkt 9 dodaje się pkt 9a – 9c w brzmieniu:
„9a) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych, w zakresie właściwości departamentu;
9b) informowanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o udostępnieniu informacji dostarczonej uprzednio przez tego przedsiębiorcę na żądanie Prezesa organom regulacyjnym innych państw członkowskich Unii Europejskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Komisji Europejskiej, w zakresie właściwości departamentu;
9c) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;”,
– uchyla się pkt 12,
– w pkt 18 po lit. c średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. d – e w brzmieniu:
„d) prowadzenie postępowań w sprawie zatwierdzenia propozycji szczegółowych warunków regulacyjnych, o których mowa w art. 43a Prawa telekomunikacyjnego,
e) prowadzenie postępowań w sprawie nałożenia na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego obowiązanego na podstawie art. 38 lub art. 46 Prawa telekomunikacyjnego do prowadzenia rachunkowości regulacyjnej obowiązku publikowania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu dokumentów, o których mowa w art. 54 ust. 1 – 3 Prawa telekomunikacyjnego;”,
– po pkt 18 dodaje się pkt 18a w brzmieniu:
„18a) współpraca z Departamentem Zarządzania Zasobami Częstotliwości w zakresie analizy rynku dostarczania systemów dostępu warunkowego;”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Departamentu Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego wchodzą:
1) Wydział Analiz Telekomunikacyjnych | WAT; |
2) Wydział Obowiązków Regulacyjnych | WOR; |
3) Zespół do spraw Metod Ilościowych | ZMI.”; |
22) w § 33 w ust. 1:
a) uchyla się pkt 3,
b) po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„6a) uzgadnianie z operatorem wyznaczonym projektu instrukcji rachunkowości regulacyjnej, projektu opisu kalkulacji kosztów oraz projektu opisu kalkulacji kosztu netto;”,
c) w pkt 7:
– lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru operatorów pocztowych w przypadkach wskazanych w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz nakazania wstrzymania działalności w przypadku stwierdzenia świadczenia usług pocztowych bez wymaganego wpisu do rejestru operatorów pocztowych,”,
– lit. h otrzymuje brzmienie:
„h) wyboru operatora wyznaczonego, wskazania operatora pocztowego pełniącego obowiązki operatora wyznaczonego w przypadkach, o których mowa w art. 77 ust. 2 i 6 Prawa pocztowego oraz uchylenia decyzji o wyborze operatora wyznaczonego,”,
– lit. k otrzymuje brzmienie:
„k) ustalania maksymalnych rocznych poziomów opłat za usługi powszechne oraz zmian decyzji w tym zakresie lub wydania zgody na zmianę cennika usług powszechnych lub jego części skutkującej przekroczeniem maksymalnych rocznych poziomów opłat za te usługi,”,
– lit. r otrzymuje brzmienie:
„r) nałożenia na operatora pocztowego obowiązku, o którym mowa w art. 43 ust. 4 Prawa pocztowego,”,
– po lit. r średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. s w brzmieniu:
„s) uchylenia zastrzeżenia przedsiębiorcy dotyczącego informacji, dokumentów lub ich części zawierających tajemnice przedsiębiorstwa, dostarczanych na żądanie Prezesa lub na podstawie Prawa pocztowego;”,
d) w pkt 8 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) decyzji wydawanych na podstawie art. 126 Prawa pocztowego w sprawie nałożenia kar pieniężnych w wysokości nieprzekraczającej 1 000 zł,”,
e) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) prowadzenie kontroli i postępowań pokontrolnych:
a) dotyczących przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu działalności pocztowej, z wyłączeniem spraw właściwych dla Departamentu Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego,
b) obowiązku umieszczania oddawczych skrzynek pocztowych
– dla obszaru województwa mazowieckiego;”,
f) po pkt 10 dodaje się pkt 10a – 10b w brzmieniu:
„10a) prowadzenie rejestru liczby kontroli przeprowadzonych u przedsiębiorców przez departament, z uwzględnieniem czasu trwania tych kontroli;
10b) współpraca z delegaturami w zakresie przeprowadzanych postępowań kontrolnych i pokontrolnych dotyczących przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu działalności pocztowej, a w razie potrzeby dokonania czynności przez delegaturę na obszarze województwa mazowieckiego, udzielanie pomocy w tym zakresie;”,
g) po pkt 17 dodaje się pkt 17a – 17e w brzmieniu:
„17a) przeprowadzanie badania społecznego zapotrzebowania na usługi powszechne w rozumieniu Prawa pocztowego;
17b) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie pocztowym, do operatorów pocztowych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych w zakresie właściwości departamentu;
17c) prowadzenie postępowań mediacyjnych w sprawach sporów cywilnoprawnych między nadawcą lub adresatem a operatorem pocztowym dla obszaru województwa mazowieckiego;
17d) rozpatrywanie skarg dotyczących dostarczania lub świadczenia usług pocztowych, kierowanych przez odbiorców tych usług dla obszaru województwa mazowieckiego;
17e) współpraca z organami ścigania i opracowywanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na podstawie ustaleń dokonanych podczas postępowań kontrolnych i pokontrolnych, o których mowa w pkt 9 i 10 oraz skarg i interwencji kierowanych do departamentu przez odbiorców usług pocztowych;”,
h) w pkt 20 po lit. b średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. c w brzmieniu:
„c) w sprawach dotyczących nałożenia na operatora pocztowego obowiązku zachowania ciągłości świadczenia usług pocztowych w przypadku wystąpienia sytuacji szczególnego zagrożenia oraz nakazania operatorowi pocztowemu nieodpłatnego świadczenia niektórych usług pocztowych związanych z usuwaniem skutków wystąpienia sytuacji szczególnego zagrożenia;”,
i) w pkt 24 lit. d otrzymuje brzmienie:
„d) Komisją Europejską oraz krajowymi organami regulacyjnymi do spraw poczty państw członkowskich Unii Europejskiej;”,
j) uchyla się pkt 25,
k) pkt 27 otrzymuje brzmienie:
„27) przygotowywanie i prowadzenie konkursu na operatora wyznaczonego;”,
l) po pkt 29 dodaje się pkt 29a w brzmieniu:
„29a) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie pocztowym oraz w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;”;
23) w § 33 w ust. 2 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) Wydział Obowiązków Regulacyjnych | WOR;”; |
24) w § 34 w ust. 1:
a) w pkt 8:
– lit. b – c otrzymują brzmienie:
„b) pozwoleń radiowych, z zastrzeżeniem § 43 ust. 1 pkt 5, w tym pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacji ruchomej lądowej w zakresie:
– ruchomej publicznej sieci telefonicznej zgodnie ze standardami NMT 450, GSM 900 i GSM 1800 dla operatorów tych sieci;
– dyspozytorskiej sieci radiokomunikacji ruchomej lądowej służby zdrowia działającej na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie 168 MHz,”,
c) świadectw operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej, lotniczej, morskiej i żeglugi śródlądowej,”,
– po lit. e średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. f – m w brzmieniu:
„f) rozstrzygania sporów w zakresie współkorzystania z częstotliwości,
g) wyrażania sprzeciwu do sposobu wykorzystywania zwolnionej części pojemności multipleksu,
h) dopuszczenia czasowego używania urządzenia radiowego w celu zapewnienia okazjonalnego przekazu informacji na okres nieprzekraczający 30 dni,
i) zezwolenia na czasowe używanie urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego w celu przeprowadzenia badań, testów lub eksperymentów, związanych z wprowadzaniem nowych technologii,
j) udzielania i cofania zgody na używanie urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego służącego do komunikacji w systemie naziemnym lub satelitarnym, przez misje dyplomatyczne, urzędy konsularne, zagraniczne misje specjalne oraz przedstawicielstwa organizacji międzynarodowych oraz wyznaczania terminu na dostosowanie warunków pracy urządzenia do warunków określonych w decyzji, o której mowa w art. 148b ust. 4 Prawa telekomunikacyjnego,
k) zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych w przypadkach wskazanych w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz informowanie o wydaniu tego zakazu Departamentu Zarządzania Danymi, w zakresie właściwości departamentu,
l) nałożenia obowiązku zapewnienia przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego dostępu do udogodnień towarzyszących,
m) zniesienia, w stosunku do przedsiębiorcy telekomunikacyjnego nieposiadającego znaczącej pozycji na rynku dostarczania systemów dostępu warunkowego, obowiązku zapewnienia dostępu do tego udogodnienia na warunkach, o których mowa w art. 133 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego;”,
b) po pkt 8 dodaje się pkt 8a – 8b w brzmieniu:
„8a) dokonywanie przeglądu konieczności stosowania w rezerwacjach częstotliwości ograniczeń, o których mowa w art. 115 ust. 2 pkt 5 Prawa telekomunikacyjnego;
8b) prowadzanie konsultacji środowiskowych z zainteresowanymi podmiotami, w sprawach związanych z zasięgiem, dostępnością oraz jakością usług telekomunikacyjnych, w zakresie właściwości departamentu;”,
c) w pkt 9 lit. b – c otrzymują brzmienie:
„b) przetargów oraz aukcji na rezerwacje częstotliwości,
c) konkursów na rezerwacje częstotliwości;”,
d) po pkt 10 dodaje się pkt 10a – 10b w brzmieniu:
„10a) prowadzenie rejestru urządzeń radiowych używanych bez pozwolenia;
10b) umieszczanie na stronach internetowych UKE przykładowej listy urządzeń radiowych stanowiących urządzenia klasy 1;”,
e) po pkt 14 dodaje się pkt 14a – 14e w brzmieniu:
„14a) prowadzenie obsługi komisji egzaminacyjnej do spraw operatorów urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej;
14b) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych, w zakresie właściwości departamentu;
14c) informowanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o udostępnieniu informacji dostarczonej uprzednio przez tego przedsiębiorcę na żądanie Prezesa organom regulacyjnym innych państw członkowskich Unii Europejskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Komisji Europejskiej, w zakresie właściwości departamentu;
14d) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;
14e) zarządzanie kalkulatorem opłat za prawo do dysponowania częstotliwością dla sieci Radiokomunikacji Ruchomej Lądowej (RRL);”,
f) pkt 20 – 21 otrzymują brzmienie:
„20) współpraca z Departamentem Kontroli w zakresie przygotowywania analiz wyników postępowań kontrolnych oraz realizacji postanowień art. 17 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2011 r. o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej (Dz. U. Nr 153, poz. 903, z późn. zm.);
21) współpraca z Delegaturą w Gdyni w zakresie zapewnienia obsługi komisji egzaminacyjnej do spraw operatorów urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żeglugi śródlądowej;”,
g) pkt 27 otrzymuje brzmienie:
„27) współpraca z Departamentem Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego oraz Departamentem Kontroli w zakresie wykorzystania częstotliwości na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa oraz postępowania w przypadku stwierdzenia, że urządzenia wytwarzające pole elektromagnetyczne używane przez podmioty realizujące zadania związane z bezpieczeństwem narodowym, bezpieczeństwem i porządkiem publicznym powodują zakłócenie pracy innych urządzeń, spełniających zasadnicze wymagania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o kompatybilności elektromagnetycznej (Dz. U. Nr 82, poz. 556, z późn. zm.).”;
25) w § 34 w ust. 2 po pkt 6 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7) Samodzielne Stanowisko do spraw Wdrażania Regulacji i Koordynacji Międzynarodowych SWR.”;
26) w § 35 w ust. 1:
a) pkt 1–2 otrzymują brzmienie:
„1) gospodarowanie zasobami numeracji oraz znakami identyfikującymi abonenta, w tym prowadzenie przetargów we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi;
2) opracowywanie projektów decyzji dotyczących przydziału, odmowy przydziału lub cofnięcia przydziału numeracji lub znaków identyfikujących abonenta;”,
b) po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:
„3a) udzielanie zainteresowanym podmiotom informacji o dostępnej numeracji;”,
c) po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
„5a) współpraca z Departamentem Współpracy z Zagranicą w zakresie prowadzenia postępowań konsolidacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym, w zakresie właściwości departamentu;”,
d) pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) realizowanie zadań w zakresie uzgadniania przez Prezesa projektów decyzji w sprawie zezwoleń, o których mowa w art. 124 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r. poz. 518, z późn. zm.), w zakresie urządzeń łączności publicznej;”,
e) w pkt 8:
– wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„8) prowadzenie postępowań, w tym przygotowywanie projektów decyzji w sprawach dotyczących:”,
– lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) zawieszania lub ograniczania zakresu realizacji uprawnień abonentów i użytkowników końcowych oraz obowiązków przedsiębiorców telekomunikacyjnych w przypadkach wskazanych w art. 74 ust. 2 i art. 79 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego,”,
– po lit. b średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. c – e w brzmieniu:
„c) określenia szczegółowych wymagań dotyczących dokładności i niezawodności lokalizacji zakończenia sieci dla ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej w celu efektywnego niesienia pomocy przez służby ustawowo do tego powołane,
d) nakazania przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu zablokowania dostępu do numerów lub usług oraz nałożenia obowiązku wstrzymania pobierania opłat za połączenia lub usługi zrealizowane po wydaniu decyzji w tej sprawie,
e) ustalenia okresu przejściowego na wprowadzenie usługi blokady połączeń przychodzących od abonenta lub użytkownika, stosującego eliminację prezentacji identyfikacji linii wywołującej;”,
f) po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:
„8a) umożliwienie identyfikacji dostawcy usług dla danego numeru publicznej sieci telekomunikacyjnej na stronie internetowej Urzędu w przypadku podjęcia przez Prezesa decyzji o zapewnieniu takiej funkcjonalności;”,
g) po pkt 12 dodaje się pkt 12a – 12c w brzmieniu:
„12a) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych w zakresie właściwości departamentu;
12b) informowanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o udostępnieniu informacji dostarczonej uprzednio przez tego przedsiębiorcę na żądanie Prezesa organom regulacyjnym innych państw członkowskich Unii Europejskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Komisji Europejskiej, w zakresie właściwości departamentu;
12c) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;”,
h) pkt 18 otrzymuje brzmienie:
„18) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w sprawach dotyczących ustalania opłat za badanie wyrobów, o których mowa w art. 40j ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności;”;
27) w § 36:
a) w ust. 1:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) prowadzenie postępowania kontrolnego oraz pokontrolnego w zakresie przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu telekomunikacji, gospodarki częstotliwościami, spełniania wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej oraz ustawy o wspieraniu rozwoju usług, z wyłączeniem spraw właściwych dla Departamentu Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego;”,
– po pkt 1 dodaje się pkt 1a – 1b w brzmieniu:
„1a) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych w zakresie kontroli znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i urządzeń radiowych, oraz instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu, a także wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu oraz w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) Nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów dla obszaru województwa mazowieckiego;
1b) wykonywanie zadań w zakresie kontroli eksponowania na targach, wystawach i pokazach aparatury, w tym telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i urządzeń radiowych, oraz instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu dla obszaru województwa mazowieckiego;”,
– pkt 3a otrzymuje brzmienie:
„3a) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i podmiotami funkcjonującymi na rynku telekomunikacyjnym w zakresie wykonywania zadań na rzecz podnoszenia jakości świadczonych dla użytkowników usług telekomunikacyjnych, w tym opracowywanie wskaźników dotyczących jakości poszczególnych usług;”,
– po pkt 3a dodaje się pkt 3b – 3c w brzmieniu:
„3b) współpraca z delegaturami w zakresie przeprowadzanych postępowań kontrolnych i pokontrolnych, z wyłączeniem spraw należących do właściwości Departamentu Rynku Pocztowego oraz Departamentu Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego, a w razie potrzeby dokonania czynności przez delegaturę na obszarze województwa mazowieckiego, udzielanie pomocy w tym zakresie;
3c) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym na obszarze województwa mazowieckiego;”,
– w pkt 12 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) nakładania grzywny w celu przymuszenia na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2014 r. poz. 1619, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji”, w sprawach prowadzonych przez departament,”,
– w pkt 12a po lit. b średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. c w brzmieniu:
„c) nałożenia na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego obowiązków, o których mowa w art. 62a ust. 5 i 6 Prawa telekomunikacyjnego;”,
– uchyla się pkt 14,
– po pkt 15 dodaje się pkt 15a– 15f w brzmieniu:”
15a) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych w zakresie właściwości departamentu;
15b) informowanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o udostępnieniu informacji dostarczonej uprzednio przez tego przedsiębiorcę na żądanie Prezesa organom regulacyjnym innych państw członkowskich Unii Europejskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Komisji Europejskiej, w zakresie właściwości departamentu;
15c) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;
15d) informowanie właściwych komórek organizacyjnych o zaistnieniu sytuacji mogącej stanowić podstawę wydania decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej;
15e) prowadzanie konsultacji środowiskowych z zainteresowanymi podmiotami, w sprawach związanych z zasięgiem, dostępnością oraz jakością usług telekomunikacyjnych, w zakresie właściwości departamentu;
15f) rozpatrywanie skarg dotyczących zakłóceń w odbiorze radiowym i telewizyjnym oraz zakłóceń pracy urządzeń i sieci telekomunikacyjnych dla obszaru województwa mazowieckiego;
15g) współpraca z organami ścigania i opracowywanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia na podstawie ustaleń dokonanych podczas postępowań kontrolnych i pokontrolnych prowadzonych przez departament oraz skarg i interwencji kierowanych do departamentu przez odbiorców usług telekomunikacyjnych;”,
b) w ust. 2:
– pkt 1 – 2 otrzymują brzmienie:
„1) Wydział Kontroli Telekomunikacji | WKT; |
2) Wydział Kontroli Radiokomunikacji | WKR;”, |
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) Wydział Postępowań Administracyjnych | WPA.”; |
28) w § 37 w ust. 1:
a) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) prowadzanie kontroli oraz postępowań pokontrolnych w zakresie realizacji przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych i operatorów świadczących usługi pocztowe zadań i obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, z wyjątkiem realizacji obowiązków dotyczących danych osobowych chronionych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;”,
b) pkt 6b otrzymuje brzmienie:
„6b) zlecanie i koordynacja prowadzonych przez delegatury postępowań kontrolnych dotyczących wypełniania przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych i operatorów pocztowych obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, z wyjątkiem realizacji obowiązków dotyczących danych osobowych chronionych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, a w przypadku stwierdzenia naruszeń w tym zakresie prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania kar pieniężnych, we współpracy z delegaturami;”,
c) po pkt 6b dodaje się pkt 6c – 6d w brzmieniu:
„6c) współpraca z delegaturami w zakresie przeprowadzanych postępowań kontrolnych i pokontrolnych, o których mowa w pkt 6b, a w razie potrzeby dokonania czynności przez delegaturę na obszarze województwa mazowieckiego, udzielanie pomocy w tym zakresie;
6d) prowadzenie rejestru liczby kontroli przeprowadzonych u przedsiębiorców przez departament, z uwzględnieniem czasu trwania tych kontroli;”,
d) w pkt 7:
– wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„7) prowadzenie postępowań, w tym przygotowywanie projektów decyzji w sprawach dotyczących:”,
– lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) uchylenia zastrzeżenia przedsiębiorcy telekomunikacyjnego lub operatora pocztowego dotyczącego informacji, dokumentów lub ich części zawierających tajemnice przedsiębiorstwa, dostarczanych na żądanie Prezesa lub na podstawie przepisów Prawa telekomunikacyjnego lub Prawa pocztowego,”,
– po lit. f dodaje się przecinek oraz lit. g – i w brzmieniu:
„g) nałożenia na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego obowiązków, o których mowa w art. 178 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego,
h) nałożenia na operatora pocztowego obowiązków, o których mowa w art. 84 ust. 1 Prawa pocztowego,
i) zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych w przypadkach wskazanych w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz informowania o wydaniu tego zakazu Departamentu Zarządzania Danymi;”,
e) po pkt 7 dodaje się pkt 7a – 7b w brzmieniu:
„7a) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym lub Prawie pocztowym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych, operatorów pocztowych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych, w zakresie właściwości departamentu;
7b) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;”,
f) pkt 19 otrzymuje brzmienie:
„19) prowadzenie i aktualizowanie baz danych o przedsiębiorcach telekomunikacyjnych i operatorach pocztowych, niezbędnych do przygotowania systemów łączności na potrzeby obronne państwa, w tym systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym;”,
g) po pkt 20c dodaje się pkt 20d – 20f w brzmieniu:
„20d) opracowywanie raportu o zgłoszonych zagrożeniach i ewentualnych podjętych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych działaniach zapobiegawczych i środkach naprawczych;
20e) gromadzenie i ochrona danych, o których mowa w art. 180c Prawa telekomunikacyjnego w przypadku ogłoszenia upadłości operatora publicznej sieci telekomunikacyjnej lub dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz ich udostępnianie podmiotom, o których mowa wart. 180a ust. 1 pkt 2 Prawa telekomunikacyjnego;
20f) gromadzenie i analiza składnych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych informacji, o których mowa w art. 180g ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego;”,
h) pkt 24 otrzymuje brzmienie:
„24) koordynowanie realizacji zadań w zakresie zarządzania kryzysowego w Urzędzie, wynikających z ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1166), oraz realizowanie zadań związanych z organizacją i funkcjonowaniem stałego dyżuru Prezesa;”,
i) w pkt 30a:
– wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„30a) zapewnienie obsługi Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, w szczególności w zakresie:”,
– po lit. h średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. i – j w brzmieniu:
„i) zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
j) opracowywania i aktualizowania przedkładanego do akceptacji Prezesa planu ochrony informacji niejawnych w Urzędzie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowania jego realizacji;”,
j) po pkt 30a dodaje się pkt 30b w brzmieniu:
„30b) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w Urzędzie, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228, z późn. zm.), zwaną dalej „ustawą o ochronie informacji niejawnych;”,
k) pkt 32 otrzymuje brzmienie:
„32) koordynowanie działań związanych z opracowywaniem i aktualizacją planów ochrony obiektów Urzędu, przez przedsiębiorców wykonujących usługi w tym zakresie oraz sprawowanie nadzoru nad ich realizacją, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2014 r. poz. 1099);”;
29) w § 37 w ust. 2 pkt 2 – 3 otrzymują brzmienie:
„2) Wydział Spraw Obronnych | WSO; |
3) Wydział Zarządzania Kryzysowego | WZK.”; |
30) w § 39:
a) w ust. 1:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) zbieranie, utrwalanie, przechowywanie i usuwanie danych i informacji przekazywanych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz ich przekazywanie do Departamentu Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego;”,
– po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) współpraca z Departamentem Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego w sprawach dotyczących analizy danych wskazanych w pkt 1;”,
– uchyla się pkt 3,
– po pkt 8 dodaje się pkt 8a – 8b w brzmieniu:
„8a) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych w zakresie właściwości departamentu;
8b) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;”,
– uchyla się pkt 18,
– uchyla się pkt 18b,
– pkt 18f otrzymuje brzmienie:
„18f) gromadzenie danych niezbędnych do sporządzania opinii dotyczących planowanych projektów w ramach Działania 8.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 – 2013 oraz ich przekazywanie do Gabinetu Prezesa;”,
– po pkt 20 dodaje się pkt 21 – 23 w brzmieniu:
„21) przyjmowanie wniosków o wpis do rejestru:
a) przedsiębiorców telekomunikacyjnych,
b) jednostek samorządu terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji
– dla obszaru województwa mazowieckiego;
22) wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestrów, o których mowa w pkt 21;
23) informowanie Departamentu Kontroli o zaistnieniu sytuacji wymagających przeprowadzenia kontroli u przedsiębiorców telekomunikacyjnych lub nałożenia kar pieniężnych przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym w zakresie właściwości departamentu.”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Departamentu Zarządzania Danymi wchodzą:
1) Wydział Danych Operatorów | WDO; |
2) Wydział Analiz Danych | WAD; |
3) Wydział Udostępniania Danych | WUD.”; |
31) w § 39a:
a) w ust. 1 po pkt 14 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 15 w brzmieniu:
„15) koordynowanie działań Urzędu związanych z wykonywaniem zadań wynikających z przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1211/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. ustanawiającego Organ Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC) oraz Urząd (Dz. Urz. UE L 337 z 18.12.2009, str. 1).”,
b) w ust. 2:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Wydział Współpracy Dwustronnej | WWD;”, |
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) Zespół Wyjazdów Zagranicznych | ZWZ.”; |
32) w § 40 w ust. 1:
a) uchyla się pkt 13,
b) pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) naliczanie opłat pobieranych przez Urząd, z wyjątkiem opłat naliczanych przez delegatury oraz opłat, które są generowane z programu „P-WID” poprzez kalkulator opłat i importowane do systemu finansowo-księgowego, dla podmiotów zobowiązanych do ich uiszczania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, oraz wystawianie not obciążeniowych i wezwań do zapłaty;”,
c) po pkt 18 dodaje się pkt 18a w brzmieniu:
„18a) publikowanie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu danych, o których mowa w art. 183 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego;”;
33) w § 41 w ust. 1:
a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) wykonywanie zadań w zakresie zamówień publicznych zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), w tym współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w przygotowaniu dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;”,
b) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych przez Urząd, przekraczających kwotę 30.000 euro;”;
34) w § 43:
a) w ust. 1:
– po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„6a) informowanie właściwych komórek organizacyjnych o zaistnieniu sytuacji mogącej stanowić podstawę wydania decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej;”,
– po pkt 9 dodaje się pkt 9a w brzmieniu:
„9a) prowadzenie we współpracy z Gabinetem Prezesa spraw w zakresie rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce;”,
– w pkt 10 uchyla się lit. a,
– po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:
„15a) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym lub Prawie pocztowym, do przedsiębiorców telekomunikacyjnych, operatorów pocztowych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych w zakresie właściwości delegatury;”,
– pkt 19 otrzymuje brzmienie:
„19) współpraca z organami ścigania i opracowywanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia na podstawie ustaleń dokonanych podczas postępowań kontrolnych i pokontrolnych, o których mowa w pkt 1 i 2, oraz skarg i interwencji kierowanych do delegatury przez odbiorców usług telekomunikacyjnych i pocztowych;”,
b) w ust. 3 pkt 1 – 3 otrzymują brzmienie:
„1) koordynowanie zlecania przez komórki organizacyjne zadań kontrolnych delegaturom;
2) gromadzenie i analiza informacji dotyczących realizowanych przez delegatury zadań na podstawie kwartalnych sprawozdań z ich działalności;
3) przygotowywanie – na podstawie sprawozdań z realizowanych przez delegatury zadań – informacji zbiorczych dla Kierownictwa UKE.”,
c) uchyla się ust. 4.
§ 2. Kierownicy komórek organizacyjnych, w których niniejsze zarządzenie wprowadza zmiany, opracują regulaminy organizacyjne tych komórek w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2015 r.
Prezes |
Magdalena Gaj |
|
1) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MI z 2009 r. Nr 10, poz. 42, z 2010 r. Nr 11, poz. 33, Dz. Urz. MAiC z 2012 r. poz. 17 oraz z 2015 r. poz. 38.