Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2012-04-16 do 2020-01-03
Wersja archiwalna od 2012-04-16 do 2020-01-03
archiwalny
Zarządzenie Nr 13
Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej
z dnia 12 kwietnia 2012 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej
Na podstawie § 3 ust. 2 statutu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 7 Ministra Transportu z dnia 11 maja 2007 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (Dz. Urz. MT Nr 5, poz. 14, z późn. zm.1)) oraz art. 39 ust. 6 w związku z art. 39 ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 14 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 16 lipca 2010 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (Dz. Urz. UKE Nr 16, poz. 40, z późn. zm.), zmienionego zarządzeniem nr 19 z dnia 29 września 2010 r., zarządzeniem nr 4 z dnia 7 lutego 2011 r. oraz zarządzeniem nr 27 z dnia 10 sierpnia 2011 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) użyte w § 4 pkt 5, § 28 ust. 1 pkt 7, § 30 ust. 1 pkt 1 i 20, § 31 ust. 1 pkt 1 i 24, tytule rozdziału 5, § 32 ust. 1 we wprowadzeniu do wyliczenia i ust. 2 we wprowadzeniu do wyliczenia, § 34 ust. 1 pkt 7 i 16, § 35 ust. 1 pkt 4 i 21, § 36 ust. 1 pkt 6 oraz § 37 ust. 1 pkt 9, w różnym przypadku, wyrazy „Departament Analiz Rynku Telekomunikacyjnego” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego”;
2) w § 4 po pkt 12 dodaje się pkt 12a w brzmieniu:
„12a) Departament Współpracy z Zagranicą | DWZ;”; |
3) uchyla się § 8;
4) w § 10 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład komórek organizacyjnych wchodzą: wydziały, zespoły, samodzielne stanowiska pracy i sekretariaty.”;
5) po § 12 dodaje się § 12a w brzmieniu:
„§ 12a. Prace zespołu koordynuje koordynator wyznaczony przez Dyrektora Generalnego na wniosek kierownika komórki organizacyjnej.”;
6) w § 15:
a) w ust. 2 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań związanych z udziałem Urzędu w pracach instytucji Unii Europejskiej i innych organizacji międzynarodowych w zakresie właściwości komórki organizacyjnej oraz konsultowanie wszystkich spraw z tego zakresu z Departamentem Współpracy z Zagranicą;”,
b) uchyla się ust. 5 i 7;
7) po § 16 dodaje się § 16a w brzmieniu:
„§ 16a. 1. Do obowiązków koordynatora należy w szczególności:
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania zespołu;
2) nadzorowanie efektywnego, terminowego i zgodnego z prawem wykonywania przez pracowników zespołu powierzonych im zadań i obowiązków;
3) przekazywanie pracownikom zespołu informacji niezbędnych do wykonywania zleconych zadań i organizowanie obiegu informacji;
4) sprawowanie nadzoru nad racjonalnym wykorzystywaniem przez pracowników zespołu czasu pracy oraz nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy i przepisów prawa, o których mowa w § 15 ust. 8;
5) omawianie z pracownikami zespołu aktualnych zagadnień i przepisów z zakresu problematyki zespołu, a także poleceń kierownika komórki organizacyjnej;
6) sporządzanie opisów stanowisk pracy pracowników zespołu;
7) sporządzanie okresowej oceny pracowników zespołu;
8) dbanie o warunki pracy odpowiadające przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy.
2. Do uprawnień koordynatora należy:
1) ustalanie organizacji pracy zespołu;
2) dokonywanie przydziału spraw poszczególnym pracownikom zespołu;
3) ocena prac wykonywanych przez pracowników zespołu oraz przedstawianie kierownikowi komórki organizacyjnej wniosków dotyczących awansowania i nagradzania pracowników zespołu.”;
8) w § 28:
a) w ust. 1 uchyla się pkt 4, 5 oraz 17-26,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Gabinetu Prezesa wchodzą:
1) Wydział Obsługi Prezesa | WPR; |
2) Zespół Prasowy i Public Relations | ZP; |
3) Samodzielne Stanowisko do spraw Skrzynki UKE | SSU.”; |
9) w § 29:
a) w ust. 1:
- uchyla się pkt 21 i 26,
- w pkt 28 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 29-33 w brzmieniu:
„29) prowadzenie Kancelarii Głównej;
30) organizacja prenumeraty prasy;
31) prowadzenie archiwum zakładowego;
32) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej i instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego i filii archiwum zakładowego w zakresie przekazywania korespondencji do Kancelarii Głównej i archiwum zakładowego;
33) koordynowanie zlecania przez komórki organizacyjne zadań kontrolnych delegaturom.”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:
1) Wydział Audytu Wewnętrznego | WAW; |
2) Wydział Egzekucji Należności | WEG; |
3) Wydział Kancelaryjno-Archiwalny | WKA; |
4) Wydział Kontroli Wewnętrznej | WKW; |
5) Wydział Organizacji i Koordynacji | WOK; |
6) Samodzielne Stanowisko do spraw Skarg i Wniosków | SSW;”; |
10) użyte w § 30 ust. 1 pkt 24 we wprowadzeniu do wyliczenia, § 31 ust. 1 pkt 27 we wprowadzeniu do wyliczenia, § 32 ust. 1 pkt 20 oraz § 35 ust. 1 pkt 23 w różnym przypadku, wyrazy „Gabinet Prezesa” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Współpracy z Zagranicą”;
11) w § 30 w ust. 2 uchyla się pkt 3;
12) w § 34 w ust. 1 po pkt 9 dodaje się pkt 9a w brzmieniu:
„9a) koordynowanie realizowanych przez delegatury zadań w zakresie wydawania, zmiany i cofania pozwoleń radiowych oraz naliczania opłat za rezerwację częstotliwości, a także przygotowywanie wytycznych dotyczących postępowania w tym zakresie;”;
13) w § 35 w ust. 1 w pkt 6 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) rejestru numerów wykorzystywanych do świadczenia usług o podwyższonej opłacie,”;
14) w § 38 w ust. 1:
a) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) współpracy z Departamentem Współpracy z Zagranicą w zakresie przygotowywania opinii i stanowisk do projektów wspólnotowych aktów prawnych kierowanych w celu uzgodnienia z Prezesem UKE przez inne organy administracji rządowej i organy Unii Europejskiej oraz współpracy w tym zakresie w ramach Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC);”,
b) pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) współpracy z Departamentem Współpracy z Zagranicą przy pracach nad przepisami prawa wspólnotowego i organizacji międzynarodowych oraz implementacją tych przepisów;”,
c) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) współpracy z Departamentem Współpracy z Zagranicą w zakresie postępowań o naruszenie zobowiązań traktatowych oraz innych postępowań prowadzonych przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w zakresie właściwości Prezesa;”;
15) w § 39:
a) w ust. 1 po pkt 18b dodaje się pkt 18c i 18d w brzmieniu:
„18c) udzielanie przedsiębiorcom informacji i wyjaśnień niezbędnych do uzyskania przez nich wpisu do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych;
18d) zapewnienie przedsiębiorcom telekomunikacyjnym dostępu do informacji dotyczących działalności Prezesa i Urzędu;”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Departamentu Rozwoju Infrastruktury wchodzą:
1) Zespół Infrastruktury Telekomunikacyjnej | ZIT; |
2) Zespół Koordynacji Projektów | ZKP; |
3) Zespół Współpracy Zewnętrznej | ZWZ”; |
16) po rozdziale 12 dodaje się rozdział 12a w brzmieniu:
„Rozdział 12a
Departament Współpracy z Zagranicą
§ 39a. 1. Do zadań Departamentu Współpracy z Zagranicą należy:
1) reprezentowanie Prezesa na arenie międzynarodowej;
2) koordynowanie współpracy z Komisją Europejską w związku z postępowaniami konsolidacyjnymi w zakresie określonym w Prawie telekomunikacyjnym na wniosek i we współpracy z komórkami merytorycznymi;
3) realizowanie zadań w zakresie współpracy Prezesa z instytucjami Unii Europejskiej oraz międzynarodowymi organizacjami telekomunikacyjnymi i pocztowymi;
4) planowanie, koordynowanie i monitorowanie realizacji projektów i programów z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych oraz zapewnianie obsługi administracyjnej tych projektów;
5) organizowanie i koordynowanie współpracy Urzędu z zagranicznymi urzędami regulacyjnymi;
6) współpraca z ministrem właściwym do spraw łączności oraz innymi organami administracji publicznej i instytucjami w zakresie współpracy międzynarodowej, w szczególności wynikającej z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
7) upowszechnianie w komórkach organizacyjnych informacji z zakresu współpracy międzynarodowej mających istotne znaczenie dla pracy Urzędu;
8) zapewnianie obsługi protokolarnej Kierownictwa Urzędu w czasie spotkań z delegacjami zagranicznymi;
9) koordynowanie i organizowanie tłumaczeń dokumentów i opracowań, w tym tłumaczeń przepisów prawa międzynarodowego obowiązujących w Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie kompetencji Prezesa;
10) koordynowanie i organizowanie zagranicznych wyjazdów służbowych pracowników Urzędu, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez inne komórki organizacyjne Urzędu w tym zakresie;
11) prowadzenie rejestru wyjazdów zagranicznych pracowników Urzędu;
12) przygotowywanie opinii i stanowisk do projektów wspólnotowych aktów prawnych kierowanych w celu uzgodnienia z Prezesem przez inne organy administracji rządowej i organy Unii Europejskiej oraz współpraca w tym zakresie w ramach Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC) a także koordynowanie przygotowywania takich opinii i stanowisk;
13) koordynowanie działań Urzędu w związku z postępowaniami o naruszenie zobowiązań traktatowych oraz innymi postępowaniami prowadzonymi przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w zakresie właściwości Prezesa;
14) koordynacja prac Urzędu nad przepisami prawa wspólnotowego i organizacji międzynarodowych oraz implementacją tych przepisów.
2. W skład Departamentu Współpracy z Zagranicą wchodzą:
1) Wydział Proj ektów Europej skich | WPE; |
2) Wydział Współpracy Międzynarodowej | WWME; |
3) Samodzielne Stanowisko do spraw Wyjazdów Zagranicznych | SSM.”; |
17) w § 40:
a) w ust. 1 po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:
„ 15a) monitorowanie realizacji budżetu zadaniowego;”,
b) w ust. 2:
- uchyla się pkt 2 i 3;
- po pkt 2 dodaje się pkt 2a-2c w brzmieniu:
„2a) Wydział Dochodów Budżetowych | WDB; |
2b) Wydział Księgowości Delegatur | WKD; |
2c) Wydział Wydatków Budżetowych | WPD”; |
18) w § 41:
a) w ust. 1:
- uchyla się pkt 1-4,
- po pkt 22 dodaje się pkt 22a w brzmieniu:
„22a) zapewnienie w Urzędzie warunków pracy zgodnych z obowiązującymi przepisami ochrony przeciwpożarowej i przepisami o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz kontrola tych warunków;”,
b) w ust. 2:
- uchyla się pkt 4,
- dodaje się pkt 7 i 8 w brzmieniu:
„7) Zespół Ewidencji Mienia | ZEM; |
8) Samodzielne Stanowisko do spraw BHP i P.POŻ. | BHP”; |
19) w § 42:
a) w ust. 1:
- pkt 2-5 otrzymują brzmienie:
„2) prowadzenie prac planistycznych i badawczo-rozwojowych dotyczących systemów informatycznych Urzędu;
3) koordynowanie opracowywania koncepcji systemów informatycznych Urzędu;
4) koordynowanie budowy i wdrażania systemów informatycznych Urzędu;
5) zarządzanie zasobami informacyjnymi Urzędu zgodnie z wymogami polityki bezpieczeństwa oraz innymi zasadami ustanowionymi przez Kierownictwo Urzędu;”,
- pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) koordynacja prac informatycznych prowadzonych przez komórki organizacyjne Urzędu;”,
- po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:
„10a) zapewnienie obsługi informatycznej delegatur;”,
b) w ust. 2:
- pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Wydział Utrzymania Systemów i Aplikacji | WUSA;”, |
- uchyla się pkt 2;
20) w § 43:
a) w ust. 5 uchyla się pkt 3,
b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Dyrektor Generalny dokonuje zmian, o których mowa w ust. 6, z własnej inicjatywy lub na wniosek dyrektora delegatury.”.
§ 2. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych, w których regulamin wprowadza zmiany, opracują regulaminy organizacyjne komórek w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
2. Do opracowania, uzgodnienia i zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego, o którym mowa w ust. 1, stosuje się § 2 zarządzenia nr 14 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 16 lipca 2010 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej, zmienionego zarządzeniem nr 19 z dnia 29 września 2010 r., zarządzeniem nr 4 z dnia 7 lutego 2011 r. oraz zarządzeniem nr 27 z dnia 10 sierpnia 2011 r.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes |
Magdalena Gaj |
|
1) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MI z 2009 r. Nr 10, poz. 42, z 2010 r. Nr 11, poz. 33 oraz w Dz. Urz. MAiC z 2012 r., poz. 17.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277, z 2010 r. Nr 57, poz. 354 oraz z 2011 r. Nr 117, poz. 676 i Nr 185, poz. 1092.