Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-07-18 do 2007-05-29
Wersja archiwalna od 2006-07-18 do 2007-05-29
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 25
PREZESA URZĘDU KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
z dnia 12 lipca 2006 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej
Na podstawie § 3 ust. 2 statutu Urzędu Komunikacji Elektronicznej stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 16 Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 5 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (Dz. Urz. MTiB Nr 5, poz. 15) oraz art. 39 ust. 6 w związku z art. 39 ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1. W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 13 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 14 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Tworzy się następujące zamiejscowe jednostki organizacyjne Urzędu:
1) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą we Wrocławiu pod nazwą „Delegatura we Wrocławiu” - dla województwa dolnośląskiego OWR;
2) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Bydgoszczy pod nazwą „Delegatura w Bydgoszczy” - dla województwa kujawsko-pomorskiego OBY;
3) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Lublinie pod nazwą „Delegatura w Lublinie” - dla województwa lubelskiego OLU;
4) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Zielonej Górze pod nazwą „Delegatura w Zielonej Górze” - dla województwa lubuskiego OZG;
5) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Łodzi pod nazwą „Delegatura w Łodzi” - dla województwa łódzkiego OLD;
6) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Krakowie pod nazwą „Delegatura w Krakowie” - dla województwa małopolskiego OKR;
7) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Warszawie pod nazwą „Delegatura w Warszawie” - dla województwa mazowieckiego OWA;
8) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Opolu pod nazwą „Delegatura w Opolu” - dla województwa opolskiego OOP;
9) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Rzeszowie pod nazwą „Delegatura w Rzeszowie” - dla województwa podkarpackiego ORZ;
10) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Białymstoku pod nazwą „Delegatura w Białymstoku” - dla województwa podlaskiego OBI;
11) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Gdyni pod nazwą „Delegatura w Gdyni” - dla województwa pomorskiego OGD;
12) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Siemianowicach Śląskich pod nazwą „Delegatura w Siemianowicach Śląskich” - dla województwa śląskiego OSS;
13) zamiejscową jednostkę organizacyjną w Kielcach pod nazwą „Delegatura w Kielcach” - dla województwa świętokrzyskiego OKI;
14) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Olsztynie pod nazwą „Delegatura w Olsztynie” - dla województwa warmińsko-mazurskiego OOL;
15) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Poznaniu pod nazwą „Delegatura w Poznaniu” - dla województwa wielkopolskiego OPO;
16) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Szczecinie pod nazwą „Delegatura w Szczecinie” - dla województwa zachodniopomorskiego OSZ
- zwane dalej „delegaturami”.”;
2) użyte w § 6 w ust. 1 w pkt 4, w § 16 w ust. 1 w pkt 1 i 2, w § 21 w ust. 2 i w ust. 4 w pkt 1 i 2, w § 22 w ust. 1 i 2, w § 25 w ust. 1 w pkt 16 oraz w § 29 w ust. 1 w pkt 15 w różnych przypadkach wyrazy „Minister Transportu i Budownictwa” zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami „Minister Transportu”;
3) w § 12 w ust. 2 w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 12 i 13 w brzmieniu:
„12) umożliwianie stronom postępowania administracyjnego czynnego udziału w każdym stadium postępowania, przeglądania akt sprawy oraz sporządzania z nich notatek i odpisów;
13) uwierzytelnianie sporządzonych przez stronę postępowania administracyjnego odpisów z akt sprawy.”;
4) w § 22 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Wysłuchanie publiczne dotyczące projektu aktu, o którym mowa w § 16 ust. 1 pkt 2, przeprowadza, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414), Departament Prawny z upoważnienia Prezesa.”;
5) w § 25 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Gabinetu Prezesa wchodzą:
1) Wydział Prasowy WP;
2) Wydział Współpracy Międzynarodowej i Spraw Europejskich WWME;
3) Wydział Programów Pomocowych WPP;
4) Samodzielne Stanowisko do spraw Prezydialnych SPR.”;
6) w § 26 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do zadań Biura Dyrektora Generalnego należy:
1) opracowywanie projektów zarządzeń Prezesa i decyzji Dyrektora Generalnego oraz prowadzenie ich ewidencji;
2) opracowywanie i wdrażanie procedur w zakresie organizacji pracy w Urzędzie;
3) przygotowywanie imiennych upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezesa i Dyrektora Generalnego oraz prowadzenie ich ewidencji;
4) przygotowywanie projektu rocznego planu pracy Urzędu na podstawie projektów przedkładanych przez kierowników komórek organizacyjnych;
5) koordynowanie współpracy między komórkami organizacyjnymi w zakresie wynikającym z prowadzonych spraw;
6) opracowywanie, we współpracy z Departamentem Kontroli i Egzekucji, Departamentem Rynku Pocztowego oraz Departamentem Spraw Obronnych, rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez delegatury;
7) inicjowanie i koordynowanie działań Urzędu w ramach realizacji zadań określonych w „Programie Zwalczania Korupcji - Strategia Antykorupcyjna II etap wdrażania 2005-2009”;
8) opracowywanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania Urzędu, z wyłączeniem informacji i sprawozdań opracowywanych przez właściwe komórki organizacyjne;
9) ewidencjonowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania komórek organizacyjnych;
10) przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania i interpelacje poselskie dotyczące pracy Urzędu;
11) koordynowanie współpracy z organami ścigania i opracowywanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na podstawie skarg kierowanych do Urzędu lub na wniosek komórki organizacyjnej;
12) przeprowadzanie planowej i doraźnej kontroli wewnętrznej oraz obsługa kontroli prowadzonych w Urzędzie przez uprawnione organy;
13) sprawowanie nadzoru nad sposobem postępowania pracowników Urzędu z podmiotami wykonującymi zawodową działalność lobbingową oraz z podmiotami wykonującymi bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej, w szczególności sprawowanie nadzoru nad sposobem dokumentowania podejmowanych kontaktów;
14) przygotowywanie projektów informacji Prezesa dla ministra właściwego do spraw administracji publicznej, dotyczącej wykonywania czynności wchodzących w zakres zawodowej działalności lobbingowej przez podmiot niewpisany do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową;
15) przygotowywanie corocznie projektów informacji o działaniach podejmowanych wobec Prezesa przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;
16) zapewnienie w Urzędzie warunków pracy zgodnych z obowiązującymi przepisami ochrony przeciwpożarowej i przepisami o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz kontrola tych warunków;
17) organizowanie i prowadzenie prac w zakresie utrzymania w komórkach organizacyjnych systemu zarządzania jakością;
18) nadzorowanie prowadzenia rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych.”;
7) w § 27 w ust. 1 po pkt 19 dodaje się pkt 19a w brzmieniu:
„19a) informowanie Delegatury w Rzeszowie o konieczności przeprowadzenia administracyjnej egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym, w zakresie właściwości departamentu;”;
8) w § 28 w ust. 1:
a) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) prowadzenie postępowań dotyczących rozstrzygania sporów między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi w zakresie dostępu telekomunikacyjnego;”,
b) po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:
„10a) informowanie Delegatury w Rzeszowie o konieczności przeprowadzenia administracyjnej egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym, w zakresie właściwości departamentu;”;
9) w § 31 w ust. 1 po pkt 14 dodaje się pkt 14a w brzmieniu:
„14a) informowanie Delegatury w Rzeszowie o konieczności przeprowadzenia administracyjnej egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym, w zakresie właściwości departamentu;”;
10) § 32 otrzymuje brzmienie:
„§ 32. 1. Do zadań Departamentu Kontroli i Egzekucji należy:
1) prowadzenie postępowania kontrolnego oraz pokontrolnego w zakresie przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu telekomunikacji, gospodarki częstotliwościami lub spełniania wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej, z wyłączeniem spraw właściwych dla Departamentu Spraw Obronnych;
2) zlecanie przeprowadzenia przez delegatury postępowań kontrolnych w zakresie określonym w pkt 1;
3) badanie, za pomocą systemów zdalnej kontroli, spełniania przez przedsiębiorców wyznaczonych wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej oraz weryfikowanie, na podstawie wyników przeprowadzonych badań, informacji o jakości usługi powszechnej przekazywanych Prezesowi przez przedsiębiorców wyznaczonych;
4) wypracowywanie zatożeń kontroli znajdującej się w obrocie aparatury, w tym telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i urządzeń radiowych;
5) planowanie i koordynowanie postępowań kontrolnych w zakresie zadań Prezesa jako organu wyspecjalizowanego, w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087 z późn. zm.);
6) zlecanie zadań delegaturom oraz Gospodarstwu Pomocniczemu - Centralnemu Laboratorium Badań Technicznych w zakresie kontroli znajdującej się w obrocie aparatury, w tym telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i urządzeń radiowych;
7) wykonywanie, powierzonych Prezesowi przez Ministra Transportu, czynności kontrolnych dotyczących rodzaju i zakresu nakładów inwestycyjnych realizowanych przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego lub podmiot powiązany;
8) koordynowanie działalności delegatur dotyczącej wykrywania i eliminowania zakłóceń elektromagnetycznych oraz współpraca z delegaturami w tym zakresie;
9) opracowywanie sprawozdań i analiz w zakresie przeprowadzonych kontroli;
10) prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach:
a) nakładania grzywny w celu przymuszenia na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 z późn. zm.), w sprawach prowadzonych przez departament,
b) naruszeń przepisów, decyzji lub postanowień z zakresu telekomunikacji,
c) nakładania kar pieniężnych przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym,
d) z wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy z zakresu kontroli wprowadzonej do obrotu aparatury;
11) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych w zakresie stosowania środków egzekucyjnych;
12) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie:
a) opracowywania rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez delegatury,
b) rozpatrywania skarg i wniosków w zakresie właściwości departamentu;
13) współpraca z organami administracji publicznej, w szczególności z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami celnymi oraz innymi instytucjami w zakresie kontroli wprowadzonej do obrotu aparatury.
2. W skład Departamentu Kontroli i Egzekucji wchodzą:
1) Wydział Kontroli Telekomunikacji WKT;
2) Wydział Kontroli Jakości Usług WKJU;
3) Wydział Nadzoru Rynku Wyrobów WNR;
4) Wydział Kontroli Radiokomunikacji i Centralna Stacja Kontroli Emisji Radiowych WKR;
5) Samodzielne Stanowisko do spraw Egzekucji SSE.”;
11) w § 40:
a) w ust. 2 wyrazy „Do zadań delegatur Urzędu w Gdyni i w Szczecinie” zastępuje się wyrazami „Do zadań Delegatury w Gdyni i Delegatury w Szczecinie”,
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Do zadań Delegatury w Rzeszowie należy:
1) prowadzenie postępowań egzekucyjnych w administracji w zakresie wykonania zastępczego;
2) udzielanie wsparcia merytorycznego komórkom organizacyjnym w przypadku nakładania na zobowiązanego grzywny w celu przymuszenia;
3) udzielanie wsparcia merytorycznego komórkom organizacyjnym przy wydawaniu zaleceń pokontrolnych w przypadku stwierdzenia podstaw do nałożenia kar przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym.”.
§ 2. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych, w których wprowadzono zmiany, opracują regulaminy organizacyjne w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.
2. Do opracowania, uzgodnienia i zatwierdzenia regulaminów organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, stosuje się § 2 zarządzenia nr 13 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 14 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes |
Anna Streżyńska |