Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2006-05-04 do 2010-03-30
Wersja archiwalna od 2006-05-04 do 2010-03-30
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 22 MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA1)
z dnia 26 kwietnia 2006 r.
w sprawie powołania Zespołu Programowego do spraw Eksploatacji i Modernizacji systemu POJAZD oraz systemu KIEROWCA
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319) zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Powołuje się Zespół Programowy do spraw Eksploatacji i Modernizacji systemu POJAZD oraz systemu KIEROWCA, zwany dalej „Zespołem”.
2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Transportu i Budownictwa.
§ 2
1. Do zadań Zespołu należy formułowanie kierunków rozwoju systemu POJAZD służącego do obsługi procesu rejestracji pojazdów oraz systemu KIEROWCA służącego do obsługi procesu wydawania praw jazdy, a w szczególności:
1) zgłaszanie wniosków o zmiany w systemie POJAZD i w systemie KIEROWCA;
2) opiniowanie zmian w systemie POJAZD i w systemie KIEROWCA w związku z wejściem w życie nowych przepisów związanych z rejestracją pojazdów lub wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami;
3) współudział w wypracowywaniu i opiniowanie zmian w systemie POJAZD i w systemie KIEROWCA uwzględniających potrzeby organów rejestrujących i wydających uprawnienia do kierowania pojazdami oraz usprawnienie pracy tych organów;
4) ocena i weryfikacja postulatów organów rejestrujących i wydających uprawnienia do kierowania pojazdami, dotyczących systemu POJAZD i systemu KIEROWCA;
5) wypracowywanie rozwiązań w sprawie wniosków użytkowników, dotyczących zmian w systemie POJAZD i w systemie KIEROWCA.
2. Zespół realizując zadania, o których mowa w ust. 1, kieruje się obowiązującymi przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów, przepisami o wydawaniu uprawnień do kierowania pojazdami oraz odrębnymi przepisami.
§ 3
W skład Zespołu wchodzą:
1) przewodniczący - przedstawiciel Ministra Transportu i Budownictwa;
2) I zastępca przewodniczącego - przedstawiciel Ministra Transportu i Budownictwa;
3) II zastępca przewodniczącego - przedstawiciel Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.;
4) Sekretarz - przedstawiciel Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.;
5) Członkowie:
a) przedstawiciel Instytutu Transportu Samochodowego,
b) przedstawiciel Starosty Powiatowego w Poznaniu,
c) przedstawiciel Prezydenta Miasta we Wrocławiu,
d) przedstawiciel Starosty Powiatowego w Suwałkach,
e) przedstawiciel Starosty Powiatowego w Chojnicach,
f) przedstawiciel Starosty Powiatowego w Mielcu.
§ 4
1. Przewodniczący:
1) zwołuje posiedzenia Zespołu;
2) przewodniczy posiedzeniom;
3) wyznacza osobę prowadzącą posiedzenia Zespołu, w przypadku swojej nieobecności.
2. W pracach Zespołu mogą brać udział osoby nie będące członkami Zespołu, zaproszone przez przewodniczącego, w szczególności przedstawiciele innych organów administracji publicznej właściwych w sprawach omawianych w ramach prac Zespołu oraz eksperci z dziedzin omawianych w ramach prac Zespołu.
3. Przewodniczący Zespołu zatwierdza protokół z każdego posiedzeniu Zespołu, sporządzony przez sekretarza Zespołu, w terminie 30 dni od dnia odbycia posiedzenia Zespołu.
4. Przewodniczący Zespołu składa Ministrowi Transportu i Budownictwa półroczne sprawozdania z działalności Zespołu w terminie do dnia 31 marca i 30 września każdego roku.
§ 5
Obsługę techniczno-organizacyjną posiedzeń Zespołu zapewnia Departament Dróg i Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu i Budownictwa.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Transportu i Budownictwa |
Jerzy Polaczek |
|
1) Minister Transportu i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu i Budownictwa (Dz. U. Nr 220, poz. 1900).