Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2022-06-04 do 2024-11-07
Wersja archiwalna od 2022-06-04 do 2024-11-07
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 8
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 2 czerwca 2022 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw organizacji uroczystości otwarcia Drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. 2021 r. poz. 178, 1192, 1535 i 2105 oraz z 2022 r. poz. 655 i 857) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Komitet Sterujący do spraw organizacji uroczystości otwarcia Drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, zwany dalej „Komitetem”.
2. Komitet jest organem pomocniczym Ministra Infrastruktury, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2. Do zadań Komitetu należy wsparcie Ministra oraz wypracowanie stanowiska w sprawach organizacji uroczystości otwarcia Drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, zwanej dalej „uroczystością otwarcia”, w szczególności:
1) przygotowanie programu uroczystości otwarcia;
2) koordynacja i monitorowanie realizacji przygotowań do uroczystości otwarcia;
3) zatwierdzenie listy gości;
4) określenie budżetu wydarzenia.
§ 3. 1. W skład Komitetu wchodzą:
1) Przewodniczący - Marek Gróbarczyk, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury;
2) Zastępca przewodniczącego - Grzegorz Witkowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury;
3) Sekretarz - Rene Karkocha, Radca w Ministerstwie Infrastruktury;
4) pozostali członkowie Komitetu:
a) Mariola Chojnacka - Dyrektor Departamentu Gospodarki Morskiej w Ministerstwie Infrastruktury,
b) Katarzyna Figlewicz - Zastępca Dyrektora Biura Ministra w Ministerstwie Infrastruktury,
c) Szymon Huptyś - Dyrektor Biura Komunikacji w Ministerstwie Infrastruktury,
d) Maciej Michałowski - Dyrektor Biura Ministra w Ministerstwie Infrastruktury,
e) Jakub Wojtanowski - Zastępca Dyrektora Biura Komunikacji w Ministerstwie Infrastruktury,
f) Wiesław Piotrzkowski - Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
2. Członkowie Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 4, mogą być, za zgodą Przewodniczącego, zastępowani w pracach Zespołu przez upoważnionych przedstawicieli.
3. W pracach Komitetu, z głosem doradczym, mogą uczestniczyć osoby niewchodzące w skład Komitetu, zapraszane przez Przewodniczącego z własnej inicjatywy lub na wniosek innego członka Komitetu, których wiedza może być przydatna do wykonywania zadań Komitetu. Zaproszenie jest przekazywane osobom, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, co najmniej na 3 dni przed planowanym posiedzeniem, wraz z informacją o terminie, trybie i miejscu posiedzenia.
§ 4. 1. Przewodniczący:
1) zwołuje posiedzenia Komitetu, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu, określając równocześnie porządek obrad Komitetu;
2) kieruje pracami Komitetu i reprezentuje go na zewnątrz;
3) przedstawia Ministrowi wyniki pracy Komitetu.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje Zastępca przewodniczącego.
3. Członkowie Komitetu są obowiązani uczestniczyć w pracach Komitetu i przedstawiać w zakresie i terminie wyznaczonym przez Przewodniczącego informacje i dokumenty niezbędne do prac Komitetu.
§ 5. 1. W celu realizacji zadań Komitetu Przewodniczący może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu, tworzyć grupy robocze lub zespoły doradcze złożone z członków Komitetu oraz z osób zaproszonych do udziału w pracach Komitetu.
2. Członkowie Komitetu mogą wyznaczać do udziału w grupach roboczych i zespołach doradczych podległych im pracowników.
§ 6. 1. Komitet obraduje na posiedzeniach, z uwzględnieniem ust. 9.
2. Posiedzenia Komitetu odbywają się co najmniej raz na dwa tygodnie.
3. Przewodniczący może, z uzasadnionych przyczyn, zarządzić przeprowadzenie posiedzenia Komitetu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
4. Jeżeli Przewodniczący zarządził przeprowadzenie posiedzenia Komitetu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, Sekretarz przekazuje członkom Komitetu oraz innym osobom mającym wziąć udział w posiedzeniu Komitetu za pomocą środków komunikacji elektronicznej, informację o rodzaju środków komunikacji elektronicznej, przy których użyciu będzie przeprowadzone posiedzenie Komitetu.
5. W razie przeprowadzenia posiedzenia Komitetu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej osobom biorącym udział w posiedzeniu Komitetu, zapewnia się:
1) transmisję posiedzenia Komitetu w czasie rzeczywistym;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym wraz z możliwością wypowiadania się w toku posiedzenia Komitetu.
6. Przewodniczący, za pośrednictwem Sekretarza, zawiadamia członków Komitetu o terminie, trybie i miejscu posiedzenia, co najmniej na 3 dni przed planowanym posiedzeniem.
7. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniach w drodze uzgadniania stanowisk.
8. W przypadku braku uzgodnienia stanowiska rozstrzyga Przewodniczący.
9. Komitet może również rozstrzygać poszczególne sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).
10. W przypadku zarządzenia rozstrzygnięcia sprawy w trybie obiegowym projekt rozstrzygnięcia wraz z innymi materiałami jest doręczany przez Sekretarza członkom Komitetu w postaci papierowej lub elektronicznej. Doręczenie dokumentów w postaci elektronicznej, o którym mowa w zdaniu pierwszym, może nastąpić w szczególności przez przesłanie dokumentów na adres służbowej poczty elektronicznej członka Komitetu.
11. W przypadku zarządzenia podejmowania rozstrzygnięcia w trybie obiegowym projekt rozstrzygnięcia uważa się ją za przyjęty, jeżeli nie zgłoszono uwag w wyznaczonym terminie. W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostały uwzględnione lub wyjaśnione, projekt taki wymaga rozpatrzenia przez Komitet na posiedzeniu.
12. Rozstrzygnięcia przyjęte w trybie obiegowym, Przewodniczący przedstawia na najbliższym posiedzeniu Komitetu, a ich treść jest włączana do protokołu z tego posiedzenia Komitetu.
§ 7. 1. Protokół z posiedzenia Komitetu sporządza Sekretarz.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) numer porządkowy;
2) datę i miejsce posiedzenia;
3) imiona i nazwiska obecnych członków Komitetu;
4) imiona i nazwiska innych osób biorących udział w posiedzeniu Komitetu;
5) porządek obrad;
6) informację o treści rozstrzygnięć podjętych na posiedzeniu;
7) informację o treści rozstrzygnięć podjętych w trybie obiegowym, jeżeli rozstrzygnięcia w takim trybie były podejmowane w okresie od zakończenia poprzedniego posiedzenia Komitetu;
8) informację o istotnych zdarzeniach z przebiegu obrad oraz treści składanych wniosków;
9) podpis, odpowiednio Przewodniczącego albo w przypadku jego nieobecności, Zastępcy przewodniczącego oraz Sekretarza.
3. Sekretarz, w terminie 7 dni od dnia zakończenia posiedzenia Komitetu, przekazuje członkom Komitetu projekt protokołu z posiedzenia za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
4. Przewodniczący lub inny członek Komitetu mogą wnieść uwagi drogą elektroniczną do projektu protokołu z posiedzenia Komitetu, w terminie 5 dni od dnia jego otrzymania.
5. Brak uwag w terminie, o którym mowa w ust. 4, stanowi o uzgodnieniu projektu protokołu z posiedzenia.
6. Protokoły przechowuje Sekretarz.
7. Członkowie Komitetu mają wgląd w protokoły z posiedzeń.
§ 8. Komórki organizacyjne Ministerstwa Infrastruktury, jednostki podległe oraz nadzorowane przez Ministra współdziałają i udzielają Komitetowi pomocy w realizacji jego zadań, w tym przedstawiają w zakresie i terminie wyznaczonym przez Przewodniczącego informacje i dokumenty niezbędne do prac Komitetu.
§ 9. Obsługę Komitetu w zakresie organizacyjno-technicznym zapewnia Biuro Ministra w Ministerstwie Infrastruktury.
§ 10. Za udział w pracach Komitetu, w tym grupach roboczych lub zespołach doradczych, nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 11. Pierwsze posiedzenie Komitetu Przewodniczący zwołuje w terminie 7 dni od dnia utworzenia Komitetu.
§ 12. Przewodniczący przedstawia Ministrowi sprawozdanie końcowe z realizacji zadań, o których mowa w § 2, niezwłocznie po zakończeniu prac Komitetu, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia ich zakończenia.
§ 13. Z dniem zatwierdzenia przez Ministra sprawozdania, o którym mowa w § 12:
1) znosi się Komitet;
2) zarządzenie traci moc.
§ 14. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: A. Adamczyk
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. z 2021 r. poz. 937).