Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2011 nr 12 poz. 61
Wersja archiwalna od 2011-11-16 do 2017-12-29
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2011 nr 12 poz. 61
Wersja archiwalna od 2011-11-16 do 2017-12-29
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 44 MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 7 listopada 2011 r.

w sprawie zasad i trybu doboru kandydatów na członków rad nadzorczych spółek PKP SA i PKP Polskie Linie Kolejowe SA wobec których minister właściwy do spraw transportu sprawuje nadzór właścicielski w imieniu Skarbu Państwa

Na podstawie art. 5, art. 10 i art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (Dz. U. Nr 84, poz. 948, z późn. zm.2)), zwanej dalej „ustawą”, zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

Skład rady nadzorczej w spółkach PKP SA i PKP Polskie Linie Kolejowe SA kształtowany jest w sposób zapewniający Ministrowi Infrastruktury, zwanemu dalej „Ministrem”, bieżący, merytoryczny nadzór i wiedzę o podmiocie, wobec którego Minister sprawuje nadzór właścicielski w imieniu Skarbu Państwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

1. Minister wskazuje walnym zgromadzeniom spółek: PKP SA i PKP Polskie Linie Kolejowe SA kandydatów na członków rad nadzorczych, po zasięgnięciu opinii właściwego Sekretarza lub Podsekretarza Stanu prowadzącego sprawy kolejnictwa, po złożeniu przez tych kandydatów wypełnionych oświadczeń i kwestionariusza, których wzory stanowią załączniki nr 1-4 do niniejszego zarządzenia.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, przekazywane są bezpośrednio do:

1) Departamentu Kolejnictwa, w przypadku kandydatów na członków rady nadzorczej PKP SA;

2) Departamentu Inwestycji Kolejowych, w przypadku kandydatów na członków rady nadzorczej PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

3. Departamenty, o których mowa w ust. 2, gromadzą przekazane im dokumenty.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3

Przy wskazywaniu kandydatów do składu rad nadzorczych uwzględnia się:

1) skład zawodowy rady, uwzględniający wykształcenie kandydatów wymagane w ocenie Ministra, dla właściwego wykonywania zadań rady nadzorczej;

2) niezbędne doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie związane z wykonywaniem czynności nadzoru;

3) dotychczasową ocenę wykonywania czynności nadzoru przez kandydata, o ile kandydat był już członkiem rady nadzorczej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4

1. Kandydaci, o których mowa w § 2 ust. 1, powinni wykazać się zdanym egzaminem dla kandydatów na członków rad nadzorczych, o którym mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 września 2004 r. w sprawie szkoleń i egzaminów dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek, w których Skarb Państwa jest jedynym akcjonariuszem (Dz. U. Nr 198, poz. 2038 oraz z 2006 r. Nr 61, poz. 432) lub powinni spełniać wymóg zwolnienia z obowiązku składania egzaminu, wynikający z tego rozporządzenia.

2. Listę członków rady nadzorczej PKP SA prowadzi Departament Kolejnictwa, a PKP Polskie Linie Kolejowe SA - Departament Inwestycji Kolejowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5

1. Osoby powoływane do składu rad nadzorczych powinny posiadać co najmniej 5-letni staż zawodowy oraz doświadczenie na stanowiskach pracy związanych z działalnością gospodarczą, finansową, obsługa prawną, zarządzaniem lub nadzorem właścicielskim.

2. Do składu rady nadzorczej nie może być wskazana osoba:

1) skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa wymienione w art. 18 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

2) przeciwko której toczy się postępowanie o przestępstwa wymienione w art. 18 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

3) która przy wykonywaniu czynności nadzoru lub zarządu wyrządziła szkodę stwierdzoną prawomocnym wyrokiem sądu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6

Tryb powoływania pracowników spółek, o których mowa w § 1, do składów rad nadzorczych tych spółek regulują odrębne przepisy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7

Traci moc zarządzenie nr 48 Ministra Infrastruktury z dnia 17 lipca 2008 r. w sprawie zasad i trybu doboru kandydatów na członków rad nadzorczych spółek PKP SA i PLK SA, wobec których minister właściwy do spraw transportu sprawuje nadzór właścicielski w imieniu Skarbu Państwa (Dz. Urz. Ml, Nr 10, poz. 55).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury

Cezary Grabarczyk

Załączniki do zarządzenia nr 44 Ministra Infrastruktury
z dnia 7 listopada 2011 r. (poz. 61)

Załącznik nr 1

WZÓR - OŚWIADCZENIE

infoRgrafika

Załącznik nr 2

WZÓR - OŚWIADCZENIE

infoRgrafika

Załącznik nr 3

WZÓR - OŚWIADCZENIE

infoRgrafika

Załącznik nr 4

KWESTIONARIUSZ OSOBOWY KANDYDATA NA CZŁONKA RADY NADZORCZEJ PKP S.A./PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00