Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2010 nr 4 poz. 9
Wersja archiwalna od 2010-03-30 do 2013-02-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2010 nr 4 poz. 9
Wersja archiwalna od 2010-03-30 do 2013-02-28
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 12 MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 18 marca 2010 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw budżetu w układzie zadaniowym

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

1. Powołuje się Zespół do spraw budżetu w układzie zadaniowym, zwany dalej „Zespołem”.

2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Infrastruktury, zwanego dalej „Ministrem”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

1. W skład Zespołu wchodzą:

1) Przewodniczący Zespołu - Dyrektor Generalny Ministerstwa Infrastruktury, zwanego dalej „Ministerstwem”;

2) Zastępca Przewodniczącego Zespołu - Dyrektor Departamentu Budżetu;

3) przedstawiciele:

a) Departamentu Budżetu,

b) Departamentu Kontroli,

c) Departamentu Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych,

d) Biura Ministra,

e) Biura Dyrektora Generalnego,

f) Biura Audytu Wewnętrznego.

2. Przedstawicielami, o których mowa w ust. 1 pkt 3, są dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa.

3. Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, przedstawicieli komórek organizacyjnych Ministerstwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3

Do zadań Zespołu należy, w szczególności:

1) opiniowanie katalogu:

a) zadań budżetowych grupujących wydatki według celów,

b) podzadań budżetowych grupujących działania umożliwiające realizację celów zadania, w ramach którego podzadania te zostały wyodrębnione, wraz z opisem celów tych zadań i podzadań, a także z bazowymi i docelowymi miernikami stopnia realizacji celów działalności państwa, oznaczającymi wartościowe, ilościowe lub opisowe określenie bazowego i docelowego poziomu efektów z poniesionych nakładów,

c) działań budżetowych obejmujących najważniejsze elementy procesu osiągania celów podzadania oraz celów szczegółowych zadania

- opracowywanych przez odpowiednie komórki organizacyjne Ministerstwa, w zakresie działów administracji rządowej, którymi kieruje Minister;

2) ocena materiałów planistycznych przygotowywanych w ramach prac nad budżetem w układzie zadaniowym, dotyczących:

a) działań realizowanych w ramach określonych zadań i podzadań,

b) celów planowanych do osiągnięcia dla każdego zadania, podzadania i działania,

c) nazw i wartości mierników określających stopień realizacji celów,

d) kwot wydatków planowanych na poszczególne zadania, podzadania i działania;

3) doradzanie w zakresie metodologii przygotowywania budżetu w układzie zadaniowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4

1. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy, w szczególności:

1) ustalanie terminów posiedzeń Zespołu i zawiadamianie o tych terminach członków Zespołu;

2) zwoływanie posiedzeń Zespołu oraz kierowanie pracami Zespołu.

2. Przewodniczącego Zespołu w razie jego nieobecności zastępuje Zastępca Przewodniczącego Zespołu lub wyznaczony przez Przewodniczącego członek zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5

1. Materiały, o których mowa w § 3 pkt 2, opracowują dyrektorzy komórek organizacyjnych właściwych w zakresie budżetu w układzie zadaniowym, działając w porozumieniu z kierownikami właściwych jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra oraz z właściwym Sekretarzem lub Podsekretarzem Stanu, albo z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa.

2. Kwoty, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. d, w zakresie dysponenta III stopnia środków budżetowych, określa Dyrektor Biura Finansowego i przekazuje dyrektorom właściwych komórek organizacyjnych. Zbiorczą informację o kwotach, Dyrektor Biura Finansowego przekazuje Dyrektorowi Departamentu Budżetu.

3. Materiały planistyczne, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. a-c, dyrektorzy komórek organizacyjnych opracowują na podstawie wytycznych otrzymanych z Departamentu Budżetu uwzględniając programy, plany i dokumenty o charakterze strategicznym z zakresu budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, gospodarki morskiej, łączności i transportu, a także określone priorytety rządowe, resortowe oraz odrębne uregulowania Ministra Finansów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6

1. Materiały planistyczne, o których mowa w § 3 pkt 2, dyrektorzy komórek organizacyjnych przedstawiają do akceptacji właściwemu Sekretarzowi lub Podsekretarzowi Stanu.

2. Materiały planistyczne, o których mowa w § 3 pkt 2, w zakresie dysponenta III stopnia środków budżetowych, opracowane przez dyrektorów właściwych komórek organizacyjnych przekazywane są Dyrektorowi Biura Finansowego, który przedstawia je do akceptacji Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa.

3. Zaakceptowane materiały planistyczne, o których mowa w ust. 1, dyrektorzy komórek organizacyjnych przekazują do Dyrektora Departamentu Budżetu, w terminach przez niego wyznaczonych, stosownie do harmonogramu prac nad budżetem w układzie zadaniowym, ustalonego przez Ministra Finansów.

4. Zaakceptowane materiały planistyczne, o których mowa w ust. 2, Dyrektor Biura Finansowego przekazuje do Dyrektora Departamentu Budżetu, w terminach przez niego wyznaczonych, stosownie do harmonogramu prac nad budżetem w układzie zadaniowym, o którym mowa w ust. 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7

1. Dyrektor Departamentu Budżetu, dokonuje weryfikacji przedstawionych materiałów planistycznych pod względem formalnym i rachunkowym, a następnie przekazuje je Zespołowi.

2. W przypadku wprowadzenia zmian w materiałach planistycznych, Dyrektor Departamentu Budżetu uzgadnia je z dyrektorami właściwych komórek organizacyjnych.

3. Dyrektor Departamentu Budżetu, opracowuje zbiorcze zestawienie materiałów planistycznych i przedstawia je do zatwierdzenia właściwemu Sekretarzowi lub Podsekretarzowi Stanu, w terminie zgodnym z harmonogramem prac nad budżetem w układzie zadaniowym, o którym mowa w § 6 ust. 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8

1. W trakcie realizacji budżetu dyrektorzy komórek organizacyjnych, działając w porozumieniu z właściwymi kierownikami jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra, mają obowiązek przekazać do Dyrektora Departamentu Budżetu, informację w układzie zadaniowym, dotyczącą zmian planu wydatków budżetowych wynikających z decyzji Ministra Finansów, Ministra lub kierownika jednostki podległej lub nadzorowanej przez Ministra.

2. Dyrektor Departamentu Budżetu, po otrzymaniu stosownych informacji, dokonuje zmian planu wydatków budżetu w układzie zadaniowym.

3. Sprawozdania okresowe z realizacji budżetu w układzie zadaniowym oraz roczną informację o jego wykonaniu dyrektorzy komórek organizacyjnych, w uzgodnieniu z jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra, przekazują Dyrektorowi Departamentu Budżetu.

4. Sprawozdania okresowe z realizacji budżetu w układzie zadaniowym oraz roczną informację o jego wykonaniu, w zakresie dysponenta III stopnia środków budżetowych, dyrektorzy komórek organizacyjnych przekazują do Dyrektora Biura Finansowego.

5. Sprawozdania okresowe z realizacji budżetu w układzie zadaniowym oraz roczną informację o jego wykonaniu, w zakresie dysponenta III stopnia środków budżetowych, Dyrektor Biura Finansowego przekazuje Dyrektorowi Departamentu Budżetu.

6. Sprawozdania okresowe z realizacji budżetu w układzie zadaniowym oraz roczną informację o jego wykonaniu dyrektorzy komórek organizacyjnych, w tym Dyrektor Biura Finansowego, przekazują Dyrektorowi Departamentu Budżetu w terminach przez niego wyznaczonych, stosownie do harmonogramu prac nad budżetem w układzie zadaniowym, o którym mowa w § 6 ust. 3 i w trybie określonym w § 6.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9

Komórki organizacyjne Ministerstwa współdziałają i udzielają pomocy Zespołowi, poprzez udostępnianie niezbędnych informacji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10

Obsługę prac Zespołu zapewnia Departament Budżetu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury

Cezary Grabarczyk

1) Minister Infrastruktury kieruje działami administracji rządowej:

1) budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa;

2) gospodarka morska;

3) łączność;

4) transport

- na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1-4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00