Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2009-12-31 do 2014-07-03
Wersja archiwalna od 2009-12-31 do 2014-07-03
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 33 MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 grudnia 2009 r.
w sprawie ustalenia regulaminu Państwowej Rady Nieruchomości
Na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustala się regulamin Państwowej Rady Nieruchomości, stanowiący załącznik do zarządzenia,
§ 2
Traci moc zarządzenie nr 7 Ministra Infrastruktury z dnia 30 marca 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminu Państwowej Rady Nieruchomości (Dz. Urz. Ml Nr 3, poz. 8).
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Infrastruktury |
Cezary Grabarczyk |
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 281, poz. 2782, z 2005 r. Nr 130, poz. 1087, Nr 169, poz. 1420 i Nr 175, poz. 1459, z 2006 r. Nr 64, poz. 456, Nr 104, poz. 708, Nr 220, poz. 1600 i 1601 i Nr 249, poz. 1827, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 59, poz. 369 i Nr 220, poz. 1412 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 42, poz. 335 i 340, Nr 98, poz. 817 i Nr 161 poz. 1279 i 1281.
Załącznik do zarządzenia nr 33 Ministra Infrastruktury
z dnia 30 grudnia 2009 r. (poz. 52)
REGULAMIN PAŃSTWOWEJ RADY NIERUCHOMOŚCI
§ 1
Regulamin Państwowej Rady Nieruchomości, zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację i zasady działania Państwowej Rady Nieruchomości, zwanej dalej „Radą”.
§ 2
1. Rada liczy nie więcej niż 35 osób.
2. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący Rady;
2) członkowie Rady.
§ 3
1. Przewodniczący Rady w szczególności:
1) reprezentuje Radę;
2) zapewnia prawidłowe funkcjonowanie Rady;
3) organizuje i kieruje pracą Rady;
4) zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady;
5) podpisuje uchwały oraz przedstawia ministrowi właściwemu do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, zwanemu dalej „Ministrem”, uchwały Rady.
2. W razie nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje upoważniony przez niego członek Rady.
§ 4
1. Rada rozpatruje sprawy przekazane przez Ministra wyrażając swoje stanowisko w formie uchwał.
2. Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym przy obecności co najmniej połowy składu Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
3. W przypadku zgłoszenia przez członka Rady zdania odrębnego, dołącza się je do uchwały.
§ 5
1. Rada pracuje na posiedzeniach.
2. Przewodniczący Rady wyznacza termin i planowany porządek posiedzenia.
3. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, Dyrektor Departamentu Gospodarki Nieruchomościami, Przewodniczący Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej oraz Przewodniczący Komisji Odpowiedzialności Zawodowej lub osoby przez nich upoważnione.
4. W posiedzeniach Rady mogą również uczestniczyć zaproszeni eksperci, przedstawiciele komórek organizacyjnych Ministerstwa Infrastruktury oraz innych organów i instytucji.
5. Obecni na posiedzeniu członkowie Rady podpisują listę obecności.
6. Protokół z posiedzenia Rady podpisuje Przewodniczący Rady.
§ 6
1. Dla uzyskania wiedzy specjalistycznej, jakiej nie posiadają członkowie Rady, Rada może korzystać z ekspertyz.
2. Zlecenie ekspertyzy wymaga złożenia przez Przewodniczącego Rady wniosku do Dyrektora Departamentu Gospodarki Nieruchomościami.
3. W sprawie zlecenia ekspertyzy stosuje się Instrukcję udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie Infrastruktury.
§ 7
1. Obsługę Rady, w tym:
1) pisemne zawiadamianie Ministra i członów Rady o terminie i miejscu oraz planowanym porządku posiedzenia Rady,
2) sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady i przekazywanie ich wraz z uchwałami Rady Dyrektorowi Departamentu Gospodarki Nieruchomościami,
3) prowadzenie listy obecności z posiedzenia Rady - zapewnia Departament Gospodarki Nieruchomościami.
2. Dokumentacja związana z pracami Rady jest przechowywana w Departamencie Gospodarki Nieruchomościami.