Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2009-03-30 do 2009-12-31
Wersja archiwalna od 2009-03-30 do 2009-12-31
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 7 MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 marca 2009 r.
w sprawie ustalenia regulaminu Państwowej Rady Nieruchomości
Na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustala się regulamin Państwowej Rady Nieruchomości, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2
Traci moc zarządzenie nr 17 Ministra Infrastruktury z dnia 17 maja 2005 r. w sprawie Państwowej Rady Nieruchomości (Dz. Urz. Ml Nr 6, poz. 32).
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Infrastruktury |
Cezary Grabarczyk |
|
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 281, poz. 2782, z 2005 r. Nr 130, poz. 1087, Nr 169, poz. 1420 i Nr 175, poz. 1459, z 2006 r. Nr 64, poz. 456, Nr 104, poz. 708, Nr 220, poz. 1600 i 1601 i Nr 249, poz. 1827, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 59, poz. 369 i Nr 220, poz. 1412, oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100 i Nr 42, poz. 335 i 340.
Załącznik do zarządzenia nr 7 Ministra Infrastruktury
z dnia 30 marca 2009 r. (poz. 8)
REGULAMIN
PAŃSTWOWEJ RADY NIERUCHOMOŚCI
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Państwowej Rady Nieruchomości, zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację i zasady działania Państwowej Rady Nieruchomości, zwanej dalej „Radą”.
§ 2
Zadania Rady
1. Rada jest organem doradczym ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, zwanego dalej „Ministrem”, w sprawach gospodarki nieruchomościami.
2. Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wydawanie opinii w sprawach przekazywanych przez Ministra;
2) przedstawianie wniosków będących wynikiem analiz prowadzonych przez Radę, dotyczących problemów z zakresu gospodarki nieruchomościami;
3) opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami;
4) inicjowanie prac badawczych w zakresie gospodarki nieruchomościami.
II. ORGANIZACJA RADY
§ 3
Struktura Rady
1. Rada liczy nie więcej niż 35 osób.
2. W skład Rady wchodzą: Przewodniczący Rady oraz członkowie Rady.
3. Przewodniczący Rady oraz Członkowie Rady są powoływani i odwoływani przez Ministra.
4. Rada wybiera ze swojego grona, w drodze głosowania, dwóch Zastępców Przewodniczącego Rady oraz Sekretarza Rady.
5. Przewodniczący Rady może powołać, spośród członków Rady, zespół w celu analizy wybranych problemów z zakresu gospodarki nieruchomościami, w szczególności przygotowania projektów dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2. Zespół pracuje na posiedzeniach pod kierunkiem Przewodniczącego zespołu, wyznaczanego przez Przewodniczącego Rady.
6. Do udziału w pracach Rady Przewodniczący Rady może zapraszać ekspertów, w celu opracowania ekspertyz.
7. Ekspertyza jest sporządzana na podstawie umowy, zawartej zgodnie z obowiązującymi przepisami przez zaproszonego eksperta z właściwym Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
§ 4
Zadania Przewodniczącego,
Zastępcy Przewodniczącego,
Sekretarza Rady i Przewodniczącego zespołu
1. Przewodniczący Rady w szczególności:
1) reprezentuje Radę;
2) kieruje całokształtem prac Rady;
3) przedstawia Ministrowi uchwały Rady.
2. Zastępcy Przewodniczącego Rady działają w zakresie upoważnienia udzielonego przez Przewodniczącego Rady.
3. Sekretarz Rady w szczególności:
1) zapewnia prawidłowe funkcjonowanie Rady;
2) sporządza protokoły z posiedzeń Rady;
3) potwierdza listę obecności z posiedzenia Rady;
4) sporządza:
a) listy należności z tytułu obecności na posiedzeniach Rady,
b) protokoły odbioru wykonanych prac stanowiące podstawę do sporządzenia listy należności za ekspertyzy.
4. Przewodniczący zespołu, o którym mowa w § 3 ust. 5:
1) kieruje zespołem oraz organizuje jego pracę, w tym zwołuje, prowadzi i zamyka posiedzenia zespołu;
2) przekazuje Przewodniczącemu Rady stanowiska zespołu w rozpatrywanych sprawach w szczególności projekty dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 2.
III. ZASADY DZIAŁANIA RADY
§ 5
Posiedzenia
1. Rada rozpatruje sprawy na wniosek Ministra, organów administracji rządowej, samorządowej lub z inicjatywy własnej.
2. Rada pracuje na posiedzeniach. Posiedzenia Rady zwołuje, prowadzi i zamyka Przewodniczący Rady lub upoważniony przez niego Zastępca Przewodniczącego, z zastrzeżeniem ust. 5.
3. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, Dyrektor Departamentu Gospodarki Nieruchomościami, Przewodniczący Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej oraz Przewodniczący Komisji Odpowiedzialności Zawodowej lub osoby przez nich upoważnione.
4. W posiedzeniach Rady mogą również uczestniczyć osoby zaproszone, w szczególności przedstawiciele komórek organizacyjnych Ministerstwa Infrastruktury, innych organów i instytucji, a także środków masowego przekazu.
5. W ważnych sprawach należących do zakresu zadań Rady, posiedzenie Rady może zwołać, prowadzić i zamknąć Minister lub osoba przez niego upoważniona.
6. Przewodniczący Rady powiadamia pisemnie Ministra i członków Rady o terminie, miejscu oraz planowanym porządku posiedzenia, najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia. Dopuszcza się powiadomienia telefoniczne lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
7. Obecni na posiedzeniu członkowie Rady podpisują listę obecności.
8. Protokół z posiedzenia Rady podpisuje Przewodniczący Rady, albo łącznie Zastępca Przewodniczącego i Sekretarz Rady. Podpisany protokół z posiedzenia Rady przekazuje się niezwłocznie Dyrektorowi Departamentu Gospodarki Nieruchomościami, a jego kopie wszystkim członkom Rady.
9. Przepisy ust. 3-8 stosuje się odpowiednio do posiedzeń zespołu, o którym mowa w § 3 ust. 5.
§ 6
Uchwały
1. Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwał.
2. Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Rady, w głosowaniu jawnym.
3. Członkowie Rady mogą zgłaszać zdania odrębne do projektu uchwały.
4. Uchwałę uznaje się za przyjętą z chwilą jej podpisania przez Przewodniczącego Rady albo łącznie przez Zastępcę Przewodniczącego i Sekretarza Rady, a w przypadku uchwały zespołu, przez Przewodniczącego zespołu.
5. Do przyjętej uchwały dołącza się sporządzone na piśmie zdania odrębne członków Rady.
§ 7
Wynagrodzenia i zwrot kosztów
1. Wysokość wynagrodzenia za udział w posiedzeniach Rady oraz w posiedzeniach zespołu, o którym mowa w § 3 ust. 5 określa się ryczałtowo odpowiednio w kwotach: 300 zł brutto dla Przewodniczącego Rady, Zastępców Przewodniczącego Rady, Sekretarza Rady i Przewodniczącego zespołu oraz 200 zł brutto dla pozostałych członków Rady. Wynagrodzenie wypłacane jest na podstawie listy obecności na danym posiedzeniu niezależnie od czasu trwania posiedzenia.
2. Wysokość wynagrodzenia za sporządzenie ekspertyzy ustalana jest na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale i wynosi nie więcej niż 100% wysokości tego wynagrodzenia.
3. Wypłata wynagrodzenia za sporządzenie ekspertyzy następuje na podstawie umowy.
4. Przewodniczącemu Rady, pozostałym członkom Rady oraz zaproszonym ekspertom przysługuje zwrot kosztów podróży na zasadach obowiązujących pracowników jednostek sfery budżetowej na podstawie dołączonych do rozliczenia biletów za przejazd: I klasa pociąg pośpieszny, II klasa pociąg Express, IC, EC lub środkiem komunikacji zbiorowej. W przypadku odbycia podróży w inny sposób zwrot następuje na podstawie oświadczenia akceptowanego przez Dyrektora Departamentu Gospodarki Nieruchomościami lub osobę przez niego upoważnioną w kwocie biletu PKP w I klasie pociągu pośpiesznego.
5. Dyrektor Departamentu Gospodarki Nieruchomościami weryfikuje i akceptuje listy należności z tytułu obecności na posiedzeniach Rady oraz za sporządzone ekspertyzy, a także koszty, o których mowa w § 7 ust. 4.
§ 8
1. Obsługę Rady, z wyłączeniem czynności wykonywanych przez Sekretarza Rady, zapewnia Departament Gospodarki Nieruchomościami.
2. Dokumentacja związana z pracami Rady oraz protokoły z posiedzeń Rady wraz z listami obecności są przechowywane w Departamencie Gospodarki Nieruchomościami.
3. Wydatki związane z działalnością Rady pokrywane są z budżetu Ministerstwa Infrastruktury, część 18, dział 700, rozdział 70005. Finansowanie działalności Rady następuje w ramach planu finansowego Departamentu Gospodarki Nieruchomościami.