Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2009 nr 1 poz. 4
Wersja archiwalna od 2009-02-11 do 2009-11-18
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2009 nr 1 poz. 4
Wersja archiwalna od 2009-02-11 do 2009-11-18
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 2 GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO

z dnia 10 lutego 2009 r.

zmieniające zarządzenie nr 4 z dnia 7 lutego 2008 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego

Na podstawie art. 39 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1

W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 4 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 7 lutego 2008 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 13:

a) w ust. 2 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4) Stanowisko ds. Administrowania Bezpieczeństwem Informacji (BGI-ABI).”,

b) w ust. 3 uchyla się pkt 5 i 13,

c) w ust. 4 uchyla się pkt 12 i 14,

d) dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

„6. Do zadań Stanowiska ds. Administrowania Bezpieczeństwem Informacji należy zapewnienie bezpieczeństwa informacji w Inspektoracie. Do zadań Stanowiska należy nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w szczególności:

1) nadzór nad przestrzeganiem zasad ochrony danych osobowych poprzez zastosowanie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpieczenie danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieupoważnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;

2) prowadzenie dokumentacji przetwarzana danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych;

3) nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe oraz nadzór nad kontrolą przebywających w nich osób;

4) nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe;

5) nadzór nad prawidłowością archiwizacji oraz usuwania danych osobowych;

6) monitorowanie funkcjonowania zabezpieczeń wdrożonych w celu ochrony danych osobowych;

7) wdrożenie szkoleń z zakresu przepisów dotyczących ochrony danych oraz stosowania środków technicznych i organizacyjnych przy przetwarzaniu danych w systemach informatycznych;

8) analizowanie aktualności dokumentów wewnętrznych i składanie wniosków do Administratora Danych o zmianę ich treści;

9) monitorowanie pracowników i innych osób upoważnionych pod względem wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną przetwarzanych danych osobowych;

10) monitorowanie podmiotów trzecich, którym powierzono do przetwarzania dane osobowe, pod względem zabezpieczenia tych danych;

11) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;

12) udział w czynnościach kontrolnych dokonywanych przez uprawnione w zakresie ochrony danych osobowych organy państwowe;

13) podejmowanie działań w przypadku naruszeń ochrony danych osobowych, w tym przywrócenie stanu prawidłowego, zidentyfikowanie przyczyn naruszenia i osób odpowiedzialnych, przedstawienie wniosków dyrektorowi;

14) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie doskonalenia bezpieczeństwa ochrony danych osobowych;

15) wykonywanie innych zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji określonych w procedurach wewnętrznych dotyczących przetwarzania danych osobowych w Inspektoracie;

16) przedstawianie Administratorowi Danych raportów dotyczących stanu zabezpieczenia danych osobowych, w tym propozycję poprawiające bezpieczeństwo danych oraz wnioski dotyczące odpowiedzialności osób winnych uchybień;

17) opracowywanie we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych w zakresie ich właściwości rzeczowej, zasad ochrony danych osobowych w Inspektoracie, a także nadzór nad ich przestrzeganiem;

18) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.”;

2) § 15 otrzymuje brzmienie:

„§ 15. 1. Biuro Kadr i Szkolenia wykonuje zadania związane z obsługą i organizowaniem szkolenia i doskonalenia zawodowego Inspekcji oraz pracowników Inspektoratu, analizowaniem sytuacji kadrowo-organizacyjnej wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego oraz realizowaniem przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi, stosownie do zakresu zadań określonych w odrębnych przepisach.

2. W skład Biura Kadr i Szkolenia wchodzą:

1) Wieloosobowe Stanowisko ds. Szkolenia i Doskonalenia (BKS-SDZ);

2) Wieloosobowe Stanowisko ds. Organizacyjno-Kadrowych wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego (BKS-OKW);

3) Stanowisko ds. Bezpieczeństwa (BKS-BZP).

3. Do zadań wieloosobowego Stanowiska ds. Szkolenia i Doskonalenia należy:

1) ustalanie we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu i wojewódzkimi inspektoratami transportu drogowego kierunków szkolenia i doskonalenia zawodowego inspektorów transportu drogowego oraz kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

2) przygotowywanie i organizacja kursów specjalistycznych oraz egzaminów kwalifikacyjnych dla kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

3) organizowanie corocznego doszkalania inspektorów transportu drogowego;

4) rozpoznawanie i analizowanie potrzeb we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników;

5) opracowywanie planu szkoleń pracowników Inspektoratu, inspektorów transportu drogowego oraz kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

6) realizacja szkoleń zawodowych pracowników Inspektoratu;

7) analizowanie skuteczności organizacji i efektywności szkoleń prowadzonych przez Inspektorat;

8) monitorowanie organizacji i zakresu doskonalenia zawodowego realizowanego w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego;

9) identyfikowanie i analizowanie potrzeb w zakresie kształtowania oferty programowej niezbędnej w procesie przygotowania pracowników Inspektoratu oraz inspektorów transportu drogowego do wykonywania zadań;

10) przygotowywanie Biuletynu Szkoleniowego Inspekcji Transportu Drogowego;

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

4. Do zadań wieloosobowego Stanowiska ds. Organizacyjno-Kadrowych wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego należy:

1) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej uzgadniania z wojewodami wniosków dotyczących powoływania i odwoływania wojewódzkich inspektorów transportu drogowego oraz uzgadniania z wojewódzkimi inspektorami zmian osobowych na stanowisku zastępcy wojewódzkiego inspektora;

2) współpraca z wojewódzkimi inspektorami transportu drogowego w zakresie obsady wolnych stanowisk pracy na stanowisku inspektora transportu drogowego;

3) realizacja we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu oraz wojewódzkimi inspektorami transportu drogowego zadań związanych z naborem oraz rekrutacją do pracy w Inspekcji;

4) przygotowywanie projektów decyzji Głównego Inspektora w zakresie rekrutacji kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

5) nadzorowanie i koordynacja czynności prowadzonych przez komórki ds. kadrowych w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego, związanych z naborem kandydatów na inspektorów transportu drogowego, ubiegających się o przyjęcie do pracy w wojewódzkich inspektoratach;

6) opracowywanie we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu sprawdzianów wiedzy w ramach procedury naboru kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

7) współpraca z podmiotami realizującymi ocenę dopasowania kandydatów na inspektorów transportu drogowego na podstawie testów psychologicznych;

8) wydawanie i ewidencja legitymacji służbowych, odznak inspektorów transportu drogowego, upoważnień do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego oraz pieczęci do stemplowania tarcz tachografów inspektorom transportu drogowego;

9) prognozowanie wybranych procesów organizacyjno-kadrowych w jednostkach organizacyjnych Inspekcji;

10) diagnozowanie sposobu organizacji jednostek organizacyjnych Inspekcji;

11) analizowanie i projektowanie modelowych rozwiązań zorganizowania jednostek organizacyjnych Inspekcji;

12) doskonalenie zasad organizacji i zakresów działania jednostek organizacyjnych Inspekcji;

13) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia w Inspekcji;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

5. Do zadań Stanowiska ds. Bezpieczeństwa należy:

1) organizacja wykonywania zadań obrony cywilnej w Inspektoracie;

2) nadzorowanie i koordynacja zadań dotyczących zarządzania kryzysowego;

3) inicjowanie działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;

4) zapoznawanie pracowników Urzędu z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz organizowanie w tym zakresie okresowych szkoleń;

5) prowadzenie rejestrów oraz dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz udział w dochodzeniach powypadkowych;

6) sporządzanie i przedstawianie Głównemu Inspektorowi co najmniej raz w roku okresowych ocen stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, zawierających propozycje przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniu życia i zdrowia oraz poprawę warunków pracy;

7) sporządzanie i przedstawienie pracodawcy oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy wraz z propozycjami eliminowana stwierdzonych zagrożeń.”;

3) w § 16:

a) w ust. 2 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) Wydział Informacji Prawnej (BPO-IPR).”,

b) w ust. 3 uchyla się pkt 4, 5, 7, 8 i 10,

c) w ust. 4 uchyla się pkt 5, 6, 8 i 9,

d) w ust. 5 w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 12 i 13 w brzmieniu:

„12) opiniowanie i prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów porozumień o współpracy zawieranych przez Głównego Inspektora;

13) prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę oraz dyrektora generalnego.”,

e) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Do zadań Wydziału Informacji Prawnej należy:

1) współpraca z Biurem Głównego Inspektora przy załatwianiu skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu w zakresie właściwości rzeczowej Biura;

2) współpraca z Wydziałem Postępowań Administracyjnych i Wydziałem Postępowań Sądowych w zakresie przygotowywania projektów pism procesowych;

3) udzielanie informacji prawnych na temat obowiązujących przepisów prawa w zakresie przewozu drogowego w sprawach dotyczących zadań inspekcji;

4) ewidencja i nadzór nad rozpowszechnianiem opinii prawnych dotyczących stosowania przepisów z zakresu przewozu drogowego;

5) udzielanie informacji o prowadzonych postępowaniach administracyjnych;

6) nadzór nad prowadzeniem ewidencji i dokumentacji rozstrzygnięć Głównego Inspektora;

7) upowszechnianie i rozpowszechnianie orzecznictwa sądów administracyjnych w sprawach dotyczących działalności kontrolnej Inspekcji;

8) przechowywanie i ewidencja dokumentów wytwarzanych w Biurze zgodnie z przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie;

9) archiwizacja dokumentów Biurze;

10) przekazywanie danych i współpraca z Wydziałami: Postępowań Administracyjnych i Wydziałem Postępowań Sądowych przy tworzeniu sprawozdań z prac tych wydziałów;

11) aktualizacja elektronicznej ewidencji pism dotyczących spraw załatwianych w ramach właściwości Biura;

12) przygotowywanie materiałów planistycznych do budżetu państwa w zakresie dotyczącym działalności Biura;

13) aktualizacja, w zakresie właściwości rzeczowej Biura, serwisu internetowego Inspektoratu;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.”;

4) § 17 otrzymuje brzmienie:

„§ 17. 1. Biuro Administracyjno-Budżetowe odpowiada za realizację spraw związanych z planowaniem i wydatkowaniem budżetu, obsługę finansową Inspektoratu, obsługę administracyjną Inspektoratu, a także gospodarowanie majątkiem oraz zapewnianie właściwych narzędzi i warunków pracy pracownikom Inspektoratu.

2. W skład Biura Administracyjno-Budżetowego wchodzą:

1) Wydział Finansowo-Księgowy (BAB-WFK),

2) Stanowisko ds. Standardów Administracyjnych (BAB-ADM),

3) Stanowisko ds. Gospodarczych i Majątkowych (BAB-SGM),

4) Stanowisko ds. Zamówień Publicznych (BAB-ZPB),

5) Wydział Informatyki (BAB-WIN),

6) Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej (BAB-SKW),

7) Dyspozytor Taboru Samochodowego (BAB-DTS),

8) Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego (BAB-AZK),

9) Wieloosobowe Stanowisko ds. Kadr i Rekrutacji GITD (BAB-KDR),

10) Wieloosobowe Stanowisko ds. Projektów Rozwojowych (BAB-ROZ).

3. Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:

1) prowadzenie rachunkowości Inspektoratu zgodnie z przepisami o rachunkowości oraz z uwzględnieniem szczególnych zasad rachunkowości i planów kont dla budżetu państwa;

2) opracowywanie materiałów do projektu budżetu państwa w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego”;

3) opracowywanie projektu budżetu oraz planu rzeczowo-finansowego wydatków Inspektoratu we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi, w zakresie ich właściwości rzeczowej;

4) dokonywanie okresowych analiz i ocen przebiegu wykonania budżetu w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego”;

5) analiza danych finansowych przekazywanych przez wojewódzkich inspektorów transportu drogowego, w tym danych zawartych w sprawozdaniach finansowych, oraz ich opracowywanie na potrzeby Głównego Inspektora i dyrektora generalnego;

6) prowadzenie sprawozdawczości z wykonania budżetu w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego” w zakresie i terminach oraz na zasadach przewidzianych obowiązującymi przepisami;

7) regulowanie i rozliczanie zobowiązań z tytułu dostaw oraz usług i świadczeń, a także prowadzenie rozrachunków z pracownikami, w tym obsługa finansowa podróży służbowych;

8) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych;

9) obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

10) analiza i opiniowanie pod względem finansowym zawieranych umów;

11) wystawianie przelewów i rozliczeń z bankami, w szczególności za pomocą teletransmisji;

12) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym oraz likwidatura zewnętrznych dokumentów finansowo-księgowych;

13) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym zakładowego planu kont;

14) opiniowanie projektów decyzji uruchamiających środki budżetowe;

15) obsługa kasowa Inspektoratu;

16) sporządzanie list płac, prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych, rozliczanie świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego oraz dokonywanie innych przewidzianych prawem rozliczeń związanych z wynagrodzeniami;

17) wydawanie zaświadczeń niezbędnych do ustalenia uprawnień do zasiłku rodzinnego oraz wysokości wynagrodzenia;

18) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

4. Do zadań Stanowiska ds. Standardów Administracyjnych należy:

1) nadzór nad prawidłowością obiegu dokumentów, w tym elektronicznego obiegu dokumentów w Inspektoracie;

2) opracowywanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii w Biurze Nadzoru Inspekcyjnego, oraz nadzór nad stosowaniem w Inspektoracie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;

3) inicjowanie, nadzorowanie i koordynacja wprowadzenia w życie systemu zarządzania jakością w Inspektoracie;

4) pracowników Inspektoratu, a także wdrażanie w Inspektoracie polityki antykorupcyjnej;

5) organizacja i prowadzenie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu zgodnie z ich właściwością rzeczową, prac w zakresie przygotowania, wdrożenia i utrzymania w Inspektoracie systemu zarządzania jakością;

6) zgłaszanie wniosków dotyczących usprawnień organizacyjnych i standardów jakościowych w Inspektoracie;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

5. Do zadań Stanowiska ds. Gospodarczych i Majątkowych należy:

1) administrowanie lokalami, pomieszczeniami oraz innymi składnikami będącymi w dyspozycji Inspektoratu;

2) sporządzanie projektów umów związanych z obsługą funkcjonowania Inspektoratu;

3) prowadzenie zbioru oryginałów umów dotyczących dokonanych przez Inspektorat zakupów i zleconych usług;

4) obsługa gospodarcza i majątkowa Inspektoratu;

5) prowadzenie ewidencji składników majątku Inspektoratu, w tym środków trwałych i pozostałych środków trwałych;

6) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, projektu planu wydatków majątkowych i jego realizacja;

7) zaopatrywanie Inspektoratu w niezbędny do pracy sprzęt i wyposażenie oraz materiały biurowe i eksploatacyjne;

8) administrowanie służbowymi telefonami komórkowymi i rozliczanie kosztów ich wykorzystania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami wewnętrznymi;

9) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

6. Do zadań Stanowiska ds. Zamówień Publicznych należy:

1) prowadzenie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, postępowań o udzielanie zamówień publicznych oraz wspólnych zamówień Inspekcji, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie przepisami wewnętrznymi;

2) prowadzenie dokumentacji w postępowaniach o zamówienie publiczne;

3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

7. Do zadań Wydziału Informatyki należy:

1) administrowanie systemem informatycznym Inspekcji Transportu Drogowego, a także współpraca w tym zakresie z komórkami ds. informatyki wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego;

2) administrowanie systemem informatycznym Inspektoratu oraz bazami danych użytkowanymi w Inspektoracie;

3) administrowanie siecią komputerową Inspektoratu oraz nadzór nad jej prawidłową eksploatacją, w tym tworzenie kont użytkowników w domenach Inspektoratu oraz przydzielanie uprawnień do poszczególnych zasobów teleinformatycznych Inspektoratu;

4) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi wsparcia technicznego na rzecz Inspektoratu w zakresie rozwiązywania problemów wynikających z funkcjonowania użytkowanego systemu informatycznego;

5) obsługa informatyczna, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu;

6) określanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii w Biurze Nadzoru Inspekcyjnego, bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;

7) prowadzenie dokumentacji związanej z eksploatacją sprzętu i systemów teleinformatycznych w Inspektoracie;

8) zarządzanie sprzętem i oprogramowaniem komputerowym użytkowanym w Inspektoracie oraz zapewnienie pracownikom Inspektoratu wsparcia informatycznego i technicznego;

9) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi serwisowe w zakresie napraw, rozbudowy lub wymiany sprzętu oraz oprogramowania;

10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

8. Do Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej należy:

1) sporządzanie projektów planów oraz programów kontroli;

2) przeprowadzanie kompleksowych, problemowych lub sprawdzających kontroli planowych i doraźnych w komórkach organizacyjnych Inspektoratu na zasadach określonych w regulaminie przeprowadzania kontroli wewnętrznej;

3) obsługa kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Inspektoracie;

4) sporządzanie na podstawie przeprowadzonych kontroli protokołów lub sprawozdań oraz wystąpień pokontrolnych, a także ich przekazywanie i formułowanie wniosków oraz zaleceń dla Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz dyrektorów kontrolowanych komórek organizacyjnych dotyczących działania tych komórek oraz Inspektoratu zgodnie z zasadami, o których mowa w § 10;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura oraz dyrektora generalnego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

9. Do zadań Dyspozytora Taboru Samochodowego należy:

1) gospodarowanie środkami transportu w Inspektoracie, w tym obsługa Inspektoratu w zakresie potrzeb komunikacyjnych i transportowych;

2) zapewnianie racjonalnego wykorzystania środków transportu w Inspektoracie;

3) organizowanie napraw i remontów taboru samochodowego Inspektoratu;

4) ewidencjonowanie i rozliczanie kosztów eksploatacyjnych taboru samochodowego Inspektoratu;

5) zapewnianie przewozu członków kierownictwa i pracowników w celach służbowych samodzielnie lub poprzez funkcjonowanie etatu kierowcy w ramach stanowiska Dyspozytora Taboru Samochodowego;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

10. Do zadań Stanowiska ds. Archiwum Zakładowego należy:

1) prowadzenie zakładowego archiwum Inspektoratu;

2) inicjowanie rozwiązań w zakresie przechowywania akt biurowych oddanych na przechowanie do Archiwum;

3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

11. Do zadań Wieloosobowego Stanowisko ds. Kadr i Rekrutacji GITD należy:

1) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i trwaniem stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej i z pozostałymi pracownikami Inspektoratu, a także wykonywanie czynności związanych z ustaniem stosunku pracy i prowadzeniem dokumentacji kadrowej;

2) realizacja decyzji Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego dotyczących awansowania, nagradzania i wyróżniania pracowników Inspektoratu;

3) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń społecznych pracowników w zakresie ustalania kapitału początkowego oraz przygotowywanie dokumentów do uzyskania emerytury lub renty przez pracownika albo członków jego rodziny, będących na jego utrzymaniu;

4) nadzór nad prawidłowością przygotowywania przez przełożonych opisów stanowisk pracy oraz czuwanie nad prawidłowymi konsekwencjami wartościowania stanowisk;

5) opracowywanie projektów planów zatrudnienia oraz wykorzystania funduszu płac na wynagradzanie pracowników Inspektoratu;

6) obsługa komputerowego programu finansowo-płacowego poprzez wprowadzanie danych dotyczących stosunku zatrudnienia, oraz przygotowywanie listy płac;

7) opracowywanie, we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu, rocznych planów urlopów oraz prowadzenie ewidencji tych urlopów;

8) prowadzenie spraw z zakresu medycyny pracy;

9) wystawianie i prowadzenie ewidencji delegacji służbowych krajowych i zagranicznych, dotyczących wyjazdów służbowych pracowników Inspektoratu;

10) prowadzenie, na podstawie dokumentacji czasu pracy z poszczególnych komórek organizacyjnych Inspektoratu, ewidencji czasu pracy pracowników Inspektoratu;

11) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia w Inspektoracie;

12) opracowywanie projektu regulaminu pracy oraz wynagradzania pracowników Inspektoratu;

13) obsługa organizacyjna komisji socjalnej;

14) rozpatrywanie spraw z zakresu niepełnosprawności oraz inicjowanie rozwiązań sprzyjających równemu statusowi pracowników Inspektoratu;

15) przygotowywanie materiałów dotyczących oceny pracy pracowników Inspektoratu;

16) inicjowanie działań mających na celu rozwój zawodowy i osobowy pracowników w ramach tzw. ścieżki kariery;

17) tworzenie założeń i realizacja polityki motywacyjnej prowadzonej przez dyrektora generalnego;

18) realizacja, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, zadań związanych z naborem oraz rekrutacją do pracy w Inspektoracie, w tym organizacja naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej;

19) przygotowywanie, we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu, ogłoszeń o wolnych stanowiskach pracy w korpusie służby cywilnej;

20) upowszechnianie informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej w siedzibie Inspektoratu oraz w publikatorach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Inspektoratu;

21) przyjmowanie i prowadzenie rejestru ofert pracy po ukazaniu się ogłoszenia oraz ich weryfikacja;

22) współpraca z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu w zakresie organizowania praktyk;

23) współpraca z urzędami pracy w zakresie pozyskiwania stażystów do odbywania staży absolwenckich oraz staży z Urzędu Pracy w Inspektoracie;

24) aktualizacja, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu w zakresie naborów;

25) obsługa komisji rekrutacyjnych Inspektoratu;

26) publikowanie wyników rekrutacji w Biuletynie Służby Cywilnej;

27) przygotowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie właściwości rzeczowej Biura;

28) monitoring aktualnego stanu regulacji prawnych z zakresu prawa pracy;

29) obsługa kancelaryjna i organizacyjna komisji dyscyplinarnej Inspekcji;

30) obsługa kancelaryjna rzecznika dyscyplinarnego Inspektoratu oraz współpraca z rzecznikami dyscyplinarnymi wojewódzkich inspektorów transportu drogowego;

31) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

12. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Projektów Rozwojowych należy:

1) monitorowanie i weryfikacja aktów prawnych Unii Europejskiej dotyczących możliwości i zasad pozyskiwania środków z UE, w tym znajomości programów operacyjnych, dotyczących wykorzystania środków UE;

2) prowadzeniu projektów od przygotowania wniosków i jego realizację po rozliczenie procesu dotacyjnego;

3) inicjowanie i prowadzenie prac analitycznych, sporządzanie protokołów, raportów i sprawozdań z realizacji wdrożeń systemowych i projektów rozwojowych Inspektoratu;

4) inicjowanie, koordynacja oraz wprowadzanie w życie projektów mających na celu podniesienie jakości instytucjonalnej Inspektoratu;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.”;

5) w § 20 w ust. 2 uchyla się pkt 4.

§ 2

Załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

§ 3

Załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie:

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

Symbol literowy

1

Biuro Głównego Inspektora

BGI

Kancelaria Głównego Inspektora

BGI-KGI

Wydział Prezydialny

BGI-WPZ

Wydział ds. Informacji i Promocji

BGI-WIP

Stanowisko ds. Administrowania Bezpieczeństwem Informacji

BGI-ABI

2

Biuro Nadzoru Inspekcyjnego

BNI

Wydział ds. Inspekcji

BNI-WDI

Wydział ds. Kontroli Inspekcyjnej

BNI-WKI

Wydział ds. Współpracy Międzynarodowej

BNI-WSM

Wieloosobowe Stanowisko ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii

BNI-SNT

3

Biuro Kadr i Szkolenia

BKS

Wieloosobowe Stanowisko ds. Szkolenia i Doskonalenia

BKS-SDZ

Wieloosobowe Stanowisko ds. Organizacyjno-Kadrowych WITD

BKS-OKW

Stanowisko ds. Bezpieczeństwa

BKS-BZP

4

Biuro Prawne i Orzecznictwa

BPO

Wydział Postępowań Administracyjnych

BPO-WPA

Wydział Postępowań Sądowych

BPO-WPS

Wydział Legislacyjny

BPO-WLG

Wydział Informacji Prawnej

BPO-IPR

5

Biuro Administracyjno-Budżetowe

BAB

Wydział Finansowo-Księgowy

BAB-WFK

Stanowisko ds. Standardów Administracyjnych

BAB-ADM

Stanowisko ds. Gospodarczych i Majątkowych

BAB-SGM

Stanowisko ds. Zamówień Publicznych

BAB-ZPB

Wydział Informatyki

BAB-WIN

Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej

BAB-SKW

Dyspozytor Taboru Samochodowego

BAB-DTS

Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego

BAB-AZK

Wieloosobowe Stanowisko ds. Kadr i Rekrutacji GITD

BAB-KDR

Wieloosobowe Stanowisko ds. Projektów Rozwojowych

BAB-ROZ

6

Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego

SAW

7

Stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych

SDO

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Główny Inspektor Transportu Drogowego

Tomasz Połeć

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00