Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2009 nr 1 poz. 1
Wersja archiwalna od 2009-02-11 do 2011-03-11
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2009 nr 1 poz. 1
Wersja archiwalna od 2009-02-11 do 2011-03-11
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 2 MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 30 stycznia 2009 r.

w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Transportu Samochodowego

Na podstawie art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 159, poz. 993) zarządza się, co następuje:

§ 1

Zatwierdza się statut Instytutu Transportu Samochodowego, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2

Traci moc zarządzenie nr 23 Ministra Infrastruktury z dnia 9 września 2005 r. w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Transportu Samochodowego (Dz. Urz. Ml Nr 10, poz. 63).

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury

Cezary Grabarczyk

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

Załącznik do zarządzenia nr 2 Ministra Infrastruktury
z dnia 30 stycznia 2009 r.

STATUT
INSTYTUTU TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1

Instytut Transportu Samochodowego, zwany dalej „Instytutem”, działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 159, poz. 993), zwanej dalej „ustawą”;

2) uchwały Nr 395/64 Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1964 r. w sprawie utworzenia Instytutu Transportu Samochodowego;

3) niniejszego Statutu.

§ 2

Instytut posiada osobowość prawną.

§ 3

Siedzibą Instytutu jest miasto stołeczne Warszawa. Instytut może tworzyć jednostki organizacyjne poza swoją siedzibą.

§ 4

Instytut może używać skróconej nazwy „ITS”.

§ 5

Instytut ma prawo używania okrągłej pieczęci z wizerunkiem godła Rzeczpospolitej Polskiej pośrodku i nazwą Instytutu w otoku.

§ 6

Organem sprawującym nadzór nad Instytutem jest minister właściwy do spraw transportu.

Rozdział 2

Postanowienia szczegółowe

§ 7

Szczegółowym przedmiotem działania Instytutu, według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), są:

1) badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (72.19Z), a w szczególności:

a) nauk biologicznych i środowiska naturalnego,

b) nauk technicznych;

2) badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych (72.20Z), a w szczególności:

a) nauk ekonomicznych,

b) bibliotekarstwa i informacji naukowo-technicznej,

c) psychologii, socjologii i pedagogiki;

3) działalność prawnicza (69.10Z);

4) działalność rachunkowo-księgowa (69.20Z);

5) pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (74.90Z);

6) działalność holdingów finansowych (64.20Z);

7) badanie rynku i opinii publicznej (73.20Z);

8) pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (70.22Z);

9) pozostałe badania i analizy techniczne (71.20B);

10) działalność archiwów (91.01 B);

11) działalność usługowa wspomagająca transport lądowy (52.21 Z);

12) pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (85.59B);

13) działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (82.30Z).

§ 8

Zakres działania Instytutu obejmuje w szczególności:

1) badania naukowe i prace rozwojowe, przystosowanie wyników prowadzonych prac do zastosowania w praktyce oraz upowszechnianie wyników tych prac dotyczących:

a) organizacji, funkcjonowania oraz efektywności transportu drogowego,

b) ograniczenia negatywnego wpływu motoryzacji na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i środowisko naturalne człowieka,

c) innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych środków transportu drogowego ich elementów oraz materiałów eksploatacyjnych,

d) homologacji całopojazdowej oraz homologacji wyposażenia, podzespołów i części pojazdów,

e) oceny przedmiotów wyposażenia i części pojazdów,

f) nowoczesnych technologii recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji;

2) inne badania naukowe, prace rozwojowe i usługowe oraz wdrażanie ich wyników do praktyki i ocena ich efektywności;

3) opracowywanie i opiniowanie standardów w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, ochrony środowiska i ergonomii, a także warunków przestrzegania tych standardów;

4) opracowywanie analiz, ocen i ekspertyz z zakresu transportu drogowego związanych ze skutkami rozwoju motoryzacji;

5) działalność dydaktyczną:

a) tworzenie dla potrzeb szkolnictwa (wszystkich szczebli) programów i pomocy dydaktycznych z zakresu transportu drogowego,

b) specjalistyczne szkolenia,

c) współudział w kształceniu podyplomowym;

6) systemy jakości:

a) upowszechnianie systemów jakości w podmiotach związanych z transportem drogowym,

b) prowadzenie procesów certyfikacji wyrobów motoryzacyjnych i personelu w ramach uzyskanych uprawnień;

7) działalność normalizacyjną (opracowywanie i opiniowanie: norm, innych aktów normatywnych);

8) działalność publikacyjną w zakresie upowszechniania wyników prac wykonywanych w Instytucie (wydawnictwa, publikacje, konkursy, kampanie promocyjne, konferencje naukowe, sympozja, seminaria);

9) działalność informacyjną (naukową, techniczną, ekonomiczną, a także własności przemysłowej i intelektualnej).

§ 9

Instytut może prowadzić działalność gospodarczą, o której mowa w art. 2 ust. 4 i 5 ustawy, w zakresie:

1) prowadzenia szkoleń specjalistycznych i innych form kształcenia ustawicznego;

2) gospodarki posiadanymi nieruchomościami;

3) gospodarki urządzeniami.

§ 10

Rada Naukowa Instytutu składa się z 20 członków, w tym:

1) 10 członków wybieranych spośród pracowników Instytutu ze stopniem naukowym lub tytułem naukowym, zatrudnionych w Instytucie w pełnym wymiarze czasu pracy;

2) 6 członków wybieranych spośród pracowników badawczo-technicznych lub naukowych bez stopnia lub tytułu naukowego, zatrudnionych w Instytucie w pełnym wymiarze czasu pracy;

3) 4 członków wybieranych spoza pracowników Instytutu, posiadających tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego, a także wyróżniających się wiedzą i praktycznym dorobkiem w dziedzinie objętej zakresem działania Instytutu.

§ 11

Dyrektor Instytutu może powołać:

1) sekretarza naukowego Instytutu;

2) kolegium lub inne organy opiniodawczo-doradcze dyrektora;

3) ustanawiać pełnomocników do realizacji określonych zadań, ustalając zakres i czas ich umocowania.

Rozdział 3

Postanowienie końcowe

§ 12

Statut wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw transportu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00