Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2008 nr 15 poz. 76
Wersja archiwalna od 2009-01-01 do 2012-03-08
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2008 nr 15 poz. 76
Wersja archiwalna od 2009-01-01 do 2012-03-08
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 60 MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 23 grudnia 2008 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1

W Regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Infrastruktury, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 8 Ministra Infrastruktury z dnia 30 stycznia 2008 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury (Dz. Urz. MI Nr 2, poz. 8) wprowadza się następujące zmiany:

1) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Regulamin organizacyjny Ministerstwa Infrastruktury, zwany dalej „Regulaminem”, określa zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Infrastruktury, zwanego dalej „Ministerstwem”, wymienionych w zarządzeniu nr 136 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Infrastruktury (M. P. Nr 90, poz. 980 i z 2008 r. Nr 95, poz. 820).”;

2) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. W skład komórek organizacyjnych Ministerstwa mogą wchodzić wydziały, zespoły i stanowiska pracy określone w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych tych komórek.

2. W komórce organizacyjnej może zostać utworzony wydział, gdy rodzaj spraw i wielkość pracy w zakresie jednorodnych zadań wymaga co najmniej 5 etatów, a w szczególnych przypadkach nie mniej niż 3 etaty.

3. Wewnętrzny regulamin organizacyjny, o którym mowa w ust. 1, określa w szczególności:

1) strukturę komórki organizacyjnej, wraz ze schematem organizacyjnym;

2) organizację zarządzania komórką organizacyjną;

3) zakres zadań komórki organizacyjnej;

4) szczegółowy zakres zadań poszczególnych wydziałów, zespołów, stanowisk pracy i sekretariatu.

4. Regulamin, o którym mowa w ust. 1, zatwierdza Dyrektor Generalny.”;

3) w § 7 w ust. 2:

a) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) ustalanie i zapewnianie realizacji zadań przez wydziały zespoły i stanowiska pracy;”,

b) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) przydzielanie zadań podległym pracownikom;”;

4) § 10 otrzymuje brzmienie:

„§ 10. Zadania służbowe realizowane przez pracowników określone są w opisach stanowisk pracy.”;

5) § 12 otrzymuje brzmienie:

„§ 12. W skład Ministerstwa wchodzą Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:

1) Biuro Ministra (BM);

2) Departament Gospodarki Nieruchomościami (BN);

3) Departament Gospodarki Przestrzennej (BP);

4) Departament Rynku Budowlanego i Techniki (BR);

5) Departament Strategii Budownictwa i Mieszkalnictwa (BS);

6) Departament Orzecznictwa (BO);

7) Departament Bezpieczeństwa Żeglugi (GB);

8) Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej (GT);

9) Departament Poczty (ŁP);

10) Departament Telekomunikacji (ŁT);

11) Departament Dróg i Autostrad (TA);

12) Departament Kolejnictwa (TK);

13) Departament Lotnictwa (TL);

14) Departament Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych (MP);

15) Departament Transportu Drogowego (TD);

16) Departament Funduszu Spójności (MS);

17) Departament Funduszy UE (MU);

18) Departament Budżetu (MB);

19) Departament Kontroli (MK);

20) Departament Prawny (ML);

21) Departament Spraw Obronnych (MO);

22) Biuro Dyrektora Generalnego (MG);

23) Biuro Audytu Wewnętrznego (MA);

24) Biuro Administracyjne (MD);

25) Biuro Finansowe (MW);

26) Biuro Informacji i Promocji (MR);

27) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych (MN);

28) Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (TRD).”;

6) w § 17 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

„2. Biuro prowadzi rejestr zarządzeń Ministra oraz decyzji Ministra nie stanowiących rozstrzygnięć w sprawach indywidualnych.”;

7) § 18 otrzymuje brzmienie:

„§ 18. 1. Departament Gospodarki Nieruchomościami jest właściwy w sprawach wynikających z:

1) ustawy o gospodarce nieruchomościami - z wyłączeniem spraw załatwianych przez Departament Orzecznictwa, Departament Dróg i Autostrad, Departament Bezpieczeństwa Żeglugi oraz Biuro Administracyjne;

2) ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;

3) ustawy o zasadach zbywania mieszkań będących własnością przedsiębiorstw państwowych, niektórych spółek handlowych z udziałem Skarbu Państwa, państwowych osób prawnych oraz niektórych mieszkań będących własnością Skarbu Państwa - w zakresie dotyczącym gospodarki nieruchomościami;

4) ustawy o zmianie niektórych ustaw dotyczących nabywania własności nieruchomości;

5) ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych, w zakresie dotyczącym gospodarki nieruchomościami.

2. Ponadto Departament prowadzi sprawy:

1) nadawania uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, licencji zawodowych w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i licencji zawodowych w zakresie zarządzania nieruchomościami, a także prowadzenia centralnych rejestrów osób posiadających uprawnienia i licencje zawodowe;

2) odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości;

3) orzecznictwa administracyjnego, w tym zastępuje Ministra w postępowaniu sądowo-administracyjnym i przed sądami powszechnymi, w zakresie:

a) odmowy nadania i pozbawienia uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, licencji zawodowych w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i licencji zawodowych w zakresie zarządzania nieruchomościami,

b) odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości;

4) współpracy z organizacjami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami, zarządców nieruchomości.

3. Departament zapewnia obsługę:

1) Państwowej Rady Nieruchomości;

2) Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej;

3) Komisji Odpowiedzialności Zawodowej.”;

8) po § 18 dodaje się § 18a w brzmieniu:

„§ 18a. 1. Departament Gospodarki Przestrzennej jest właściwy w sprawach wynikających z:

1) ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;

2) ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, w odniesieniu do lokalizacji inwestycji i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;

3) ustawy o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, w odniesieniu do lokalizacji inwestycji;

4) ustawy o transporcie kolejowym - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, w odniesieniu do lokalizacji inwestycji;

5) ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów - w zakresie dotyczącym samorządu zawodowego urbanistów;

6) ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych, w zakresie dotyczącym gospodarki przestrzennej;

7) ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych - w zakresie dotyczącym gospodarki przestrzennej.

2. Ponadto Departament prowadzi sprawy:

1) gospodarki przestrzennej i polityki miejskiej, w tym współpracy z samorządami terytorialnymi, uczelniami, organizacjami zawodowymi i organizacjami pozarządowymi w tym zakresie;

2) orzecznictwa administracyjnego, w tym zastępuje Ministra w postępowaniu sądowo-administracyjnym i przed sądami powszechnymi, w zakresie wskazanym w ust. 1;

3) współpracy z organizacjami zawodowymi urbanistów;

4) współpracy z Warszawskim Biurem Programu Narodów Zjednoczonych ds. Osiedli Ludzkich (ONZ-HABITAT) - w zakresie realizacji umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Programem Narodów Zjednoczonych do spraw Osiedli Ludzkich w sprawie ustanowienia w Rzeczypospolitej Polskiej Biura UN - Habitat.

3. Departament zapewnia obsługę Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.

4. Departament prowadzi sprawy nadzoru Ministra nad:

1) Instytutem Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa w Warszawie;

2) Instytutem Rozwoju Miast w Krakowie.”;

9) w § 19:

a) w ust. 1:

- pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów - w zakresie audytu energetycznego i jego weryfikacji;”,

- dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

„6) ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych - w zakresie wymagań techniczno-budowlanych.”,

b) w ust. 2:

- pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) postępowań egzaminacyjnych dla osób ubiegających się o uprawnienia do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynku, lokalu mieszkalnego lub części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno-użytkową;”,

- pkt 8 otrzymuje brzmienie:

„8) przepisów, wzorców i standardów dotyczących rozwiązań prawnych w zakresie przygotowania i organizacji inwestycji budowlanych finansowanych ze środków publicznych;”,

- skreśla się pkt 9;

10) w § 20 w ust. 1:

a) pkt 16 otrzymuje brzmienie:

„16) ustawy o zasadach zbywania mieszkań będących własnością przedsiębiorstw państwowych, niektórych spółek handlowych z udziałem Skarbu Państwa, państwowych osób prawnych oraz niektórych mieszkań będących własnością Skarbu Państwa - z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Gospodarki Nieruchomościami;”,

b) pkt 17 otrzymuje brzmienie:

„17) ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów - z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Rynku Budowlanego i Techniki.”;

11) w § 22 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 22. 1. Departament Bezpieczeństwa Żeglugi jest właściwy w sprawach wynikających z:

1) ustawy o bezpieczeństwie morskim;

2) ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki;

3) ustawy o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków;

4) ustawy o ustanowieniu programu wieloletniego „Program ochrony brzegów morskich”;

5) ustawy o wykonywaniu prac podwodnych;

6) ustawy o izbach morskich;

7) ustawy o wyposażeniu morskim;

8) ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Spraw Obronnych;

9) ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej i administracji morskiej - z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej;

10) ustawy o żegludze śródlądowej - w zakresie dotyczącym administracji, bezpieczeństwa i kwalifikacji w żegludze śródlądowej;

11) ustawy Kodeks Morski - w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa morskiego i zanieczyszczania morza przez statki;

12) ustawy o ochronie granicy państwowej - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej;

13) ustawy o systemie oświaty - w zakresie dotyczącym żeglugi śródlądowej oraz kształcenia zgodnie z wymogami Konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania świadectw oraz pełnienia wacht (STCW);

14) ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz pieczęciach państwowych - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej;

15) ustawy Prawo o odpadach - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej;

16) ustawy Prawo ochrony środowiska - w zakresie dotyczącym żeglugi morskiej oraz żeglugi śródlądowej;

17) ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym - w zakresie dotyczącym kształcenia zgodnie z wymogami Konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania świadectw oraz pełnienia wacht (STCW);

18) ustawy Prawo wodne - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, w uzgodnieniu z Departamentem Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej;

19) ustawy Prawo budowlane - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, w sprawach warunków technicznych jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie;

20) ustawy o gospodarce nieruchomościami - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, w uzgodnieniu z Departamentem Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej;

21) ustawy o Polskim Rejestrze Statków - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej.”;

12) § 23 otrzymuje brzmienie:

„§ 23. 1. Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej jest właściwy w sprawach wynikających z:

1) ustawy o portach i przystaniach morskich;

2) ustawy o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym;

3) ustawy o pracy na morskich statkach handlowych;

4) ustawy o podatku tonażowym;

5) ustawy o żegludze śródlądowej - z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Bezpieczeństwa Żeglugi;

6) ustawy Kodeks Morski - z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Bezpieczeństwa Żeglugi;

7) ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej - w zakresie dotyczącym ustalania granic portów morskich;

8) ustawy Prawo przewozowe - w zakresie dotyczącym transportu wodnego śródlądowego;

9) ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Bezpieczeństwa Żeglugi.

2. Ponadto Departament prowadzi sprawy:

1) programowania rozwoju infrastruktury transportu morskiego i transportu wodnego śródlądowego;

2) komisji mieszanych ds. transportu morskiego i wodnego śródlądowego, zgodnie z zawartymi dwustronnymi i wielostronnymi umowami międzynarodowymi;

3) krajowej oraz wspólnotowej zintegrowanej polityki morskiej;

4) z zakresu prawa pracy w obszarze właściwym dla transportu morskiego i transportu wodnego śródlądowego;

5) europejskich korytarzy transportowych - w zakresie transportu morskiego i transportu wodnego śródlądowego;

6) współpracy z Komisją Kodyfikacyjną Prawa Morskiego;

7) obsługi Rady ds. Promocji Żeglugi Śródlądowej.

3. Departament prowadzi sprawy nadzoru Ministra nad:

1) spółkami żeglugowymi utworzonymi na podstawie umów międzynarodowych;

2) Instytutem Morskim w Gdańsku;

3) Akademią Morską w Gdyni;

4) Akademią Morską w Szczecinie.

4. Departament Transportu Morskiego i Żeglugi Śródlądowej prowadzi Sekretariat Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Morskiego.”;

13) w § 24 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Departament Poczty jest właściwy w sprawach wynikających z:

1) ustawy Prawo pocztowe;

2) ustawy o państwowym przedsiębiorstwie użyteczności publicznej „Poczta Polska”;

3) ustawy o komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej „Poczta Polska”;

4) ustawy o opłatach abonamentowych;

5) z ustawy o stanie klęski żywiołowej - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw łączności;

6) ustawy o broni i amunicji - w zakresie kompetencji ministra właściwego do spraw łączności.”;

14) w § 30 ust. 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) Biurem Obsługi Transportu Międzynarodowego - z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Dróg i Autostrad;”;

15) w § 31 w ust. 3 po pkt 11 dodaje się pkt 12 i 13 w brzmieniu:

„12) pomocy technicznej Funduszu Spójności, której beneficjentem jest Ministerstwo;

13) Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.”;

16) skreśla się § 32;

17) § 33 otrzymuje brzmienie:

„§ 33. 1. Departament Funduszy UE wykonuje zadania wynikające z pełnienia przez Ministra funkcji Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu SPOT oraz POliŚ.

2. Departament jest właściwy w sprawach wynikających z:

1) ustawy o Narodowym Planie Rozwoju - w zakresie dotyczącym funduszy strukturalnych, w tym realizacji projektów pomocy technicznej;

2) ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju - w zakresie dotyczącym POliŚ.

3. Departament prowadzi sprawy:

1) programowania działań oraz projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w ramach POliŚ oraz funduszy strukturalnych w ramach SPOT, w tym w zakresie:

a) aktualizacji opisów Priorytetów/Działań POliŚ,

b) procedur/wytycznych realizacji SPOT i POliŚ,

c) listy projektów kluczowych POliŚ,

d) zmian w dokumentach programowych SPOT, w szczególności w Uzupełnieniu SPOT;

2) organizacji systemu zarządzania i kontroli Priorytetów POliŚ;

3) ewaluacji POliŚ;

4) monitorowania:

a) przygotowania i wyboru projektów w ramach POliŚ,

b) wdrażania SPOT i POliŚ, w tym w zakresie:

- realizacji projektów/działań/priorytetów,

- udziału/współorganizowania komitetów monitorujących/podkomitetów monitorujących,

c) trwałości projektów oraz osiągnięcia założonych w projektach wskaźników;

5) przepływów finansowych, w tym przygotowywania prognoz przepływów finansowych w ramach SPOT;

6) naboru i oceny wniosków o dofinansowanie oraz zawierania z beneficjentami umów o dofinansowanie projektów współfinansowanych ze SPOT;

7) sprawozdawczości w zakresie SPOT i POliŚ;

8) weryfikacji sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji projektów realizowanych przez beneficjentów SPOT;

9) koordynacji zarządzania finansowego na poziomie Priorytetów POliŚ, w tym w zakresie sporządzania:

a) poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność,

b) prognoz w zakresie wnioskowania o płatność;

10) opracowywania wniosków o refundację w ramach SPOT, w tym wniosku o płatność końcową;

11) prowadzenia kontroli udzielania zamówień publicznych w zakresie kwalifikowalności kosztów w ramach projektów SPOT;

12) wykrywania nieprawidłowości oraz raportowania na temat wykrytych nieprawidłowości w ramach SPOT oraz POliŚ;

13) nakładania i rozliczania korekt finansowych w ramach projektów SPOT;

14) współpracy z Komisją Europejską w zakresie zamykania programu SPOT, w tym w kwestii audytów projektów i programu;

15) pomocy technicznej SPOT, POliŚ i POPT;

16) informacji i promocji SPOT i POliŚ;

17) koordynacji działań systemów SIMIK oraz KSI.

4. Departament prowadzi sprawy nadzoru Ministra nad Centrum Unijnych Projektów Transportowych.”;

18) § 34 otrzymuje brzmienie:

„§ 34. 1. Departament Budżetu odpowiada za opracowanie i realizację budżetu państwa w częściach, których dysponentem jest Minister, w tym budżetu zadaniowego, zapewnia obsługę finansową oraz ewidencję księgową dysponenta części budżetowych, prowadzi rachunkowość dla środków pochodzących z Unii Europejskiej, dokonuje płatności na rachunki beneficjentów funduszy unijnych, realizuje zadania związane z pomocą publiczną i ochroną konkurencji w resorcie.

2. W szczególności Departament prowadzi sprawy:

1) ewidencji księgowej dysponenta głównego środków budżetowych w zakresie dochodów i wydatków budżetowych oraz środków na finansowanie nauki;

2) sprawozdawczości budżetowej dysponenta głównego oraz łącznej resortu infrastruktury, w tym w układzie budżetu zadaniowego;

3) opracowywania analiz wykonania zadań oraz dochodów i wydatków budżetowych, w tym w układzie budżetu zadaniowego;

4) opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa, w tym w układzie budżetu zadaniowego, dla części, których dysponentem jest Minister;

5) ustalania planu dochodów i wydatków resortu, w tym udzielania dysponentom niższego stopnia oraz innym uprawnionym podmiotom informacji o planowanych wielkościach dochodów i wydatków oraz limitach wynagrodzeń;

6) finansowania inwestycji;

7) przekazywania środków budżetowych na realizację zadań, w ramach ustalonych planów wydatków dla jednostek budżetowych i przedsiębiorców;

8) harmonogramu realizacji wydatków budżetowych;

9) zmian w planie wydatków poszczególnych dysponentów (jednostek) w trakcie roku budżetowego;

10) wystąpień o środki z rezerw celowych budżetu państwa oraz sprawozdawczości w tym zakresie;

11) wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdań finansowych jednostek badawczo-rozwojowych podległych Ministrowi oraz zatwierdzania tych sprawozdań;

12) zatwierdzania sprawozdań finansowych ppup „Poczta Polska” oraz Transportowego Dozoru Technicznego, a także opiniowania sprawozdań spółek Grupy PKP;

13) zatwierdzania planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych;

14) ewidencji księgowej funduszy unijnych;

15) płatności na rachunki beneficjentów funduszy unijnych;

16) weryfikacji finansowej:

a) wniosków o przyznanie pożyczki na prefinansowanie w zakresie projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich,

b) wniosków o płatność w zakresie projektów współfinansowanych ze środków UE,

c) raportów z postępów realizacji projektów Funduszu Spójności,

d) wniosków o płatność na dofinansowanie remontów i utrzymania infrastruktury kolejowej,

e) wniosków o płatność dla zawartych umów o świadczenie usług publicznych;

17) nadzoru nad zachowaniem przez beneficjentów realizujących projekty współfinansowane z funduszy europejskich oddzielnego systemu rachunkowości dla środków Unii Europejskiej lub stosowanie odpowiedniego kodu księgowego;

18) współpracy z Departamentem Funduszy UE przy rozliczaniu i zamykaniu SPOT oraz w zakresie zarządzania finansowego Priorytetami POliŚ;

19) dotowania przedsiębiorców;

20) wynikające z ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego;

21) monitoringu przyrostu wynagrodzeń u przedsiębiorców nadzorowanych przez Ministra;

22) pomocy publicznej;

23) ochrony konkurencji;

24) statystyki publicznej.”;

19) w § 35 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) kontroli projektów, w tym w zakresie trwałości, realizowanych z udziałem środków budżetu państwa i funduszy Unii Europejskiej;”;

20) w § 36:

1) w ust. 2 pkt 5 lit. c otrzymuje brzmienie:

„c) zapewnia zastępstwo procesowe Ministra oraz Dyrektora Generalnego w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Gospodarki Nieruchomościami, Departament Gospodarki Przestrzennej oraz Departament Orzecznictwa;”;

2) w ust. 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) rejestr upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra oraz wytycznych Ministra;”;

21) w § 37 w ust. 1 po pkt 11 dodaje się pkt 12 w brzmieniu:

„12) ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich - w zakresie przekazywania informacji związanych z ochroną w portach i na statkach oraz informacji związanych z sytuacjami kryzysowymi.”;

22) w § 40 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W szczególności Biuro prowadzi sprawy:

1) gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa przekazanymi Ministerstwu w trwały zarząd;

2) utrzymania odpowiedniego stanu technicznego nieruchomości, w tym budynków;

3) inwestycji i remontów;

4) ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz gospodarowania nimi;

5) warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp w Ministerstwie;

6) ochrony przeciwpożarowej w budynkach Ministerstwa;

7) kancelarii głównej i zapewnienia obsługi kancelaryjnej komórek organizacyjnych Ministerstwa;

8) obsługi gospodarczej i technicznej narad i konferencji organizowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa;

9) usług poligraficznych;

10) zaopatrzenia w materiały, przedmioty nietrwałe i środki trwałe;

11) organizacji i prowadzenia magazynu;

12) łączności wewnętrznej i zewnętrznej;

13) obsługi transportowej.”.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 r.

Minister Infrastruktury

Cezary Grabarczyk

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1414, z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 170, poz. 1217 oraz z 2006 r. Nr 220, poz. 1600.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00