Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2007 nr 2 poz. 6
Wersja aktualna od 2007-12-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2007 nr 2 poz. 6
Wersja aktualna od 2007-12-31
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 9 MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 27 grudnia 2007 r.

w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Ministerstwie Infrastruktury

Na podstawie art. 253 § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1

1. Koordynację rozpatrywania skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa Infrastruktury, zwanego dalej „Ministerstwem”, powierza się Departamentowi Kontroli.

2. Departament Kontroli w ramach koordynacji, o której mowa w ust. V.

1) przyjmuje, rejestruje i kieruje do komórek organizacyjnych Ministerstwa, organów administracji rządowej i samorządowej lub innych instytucji skargi i wnioski wpływające do Ministerstwa;

2) rozpatruje skargi na działanie komórek organizacyjnych Ministerstwa;

3) przyjmuje od obywateli zgłoszenia dotyczące przyjęć w sprawach skarg i wniosków przez Kierownictwo Ministerstwa.

3. Komórki organizacyjne Ministerstwa, w zakresie swojej właściwości, w ramach sprawowanego nadzoru nad jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra Infrastruktury, rozpatrują skargi i wnioski dotyczące tych jednostek;

4. Komórki organizacyjne Ministerstwa rozpatrują skargi i wnioski dotyczące swojego zakresu działania oraz ich pracowników.

§ 2

1. Kierownictwo Ministerstwa przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.

2. Departament Kontroli przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków dotyczących działalności komórek organizacyjnych Ministerstwa.

3. Komórki organizacyjne Ministerstwa udzielają obywatelom informacji w zakresie rozpatrywanych skarg i wniosków.

4. Informację o terminach przyjmowania obywateli przez pracowników Departamentu Kontroli podaje się do wiadomości poprzez umieszczenie jej w gablocie informacyjnej przy wejściu do siedziby Ministerstwa:

1) w budynku B przy ul. Chałubińskiego 4/6,

2) w budynku przy ul. Wspólnej 2/4,

3) w budynku przy ul. Młynarskiej 42 oraz na stronie internetowej Ministerstwa.

§ 3

1. Skargi i wnioski wpływające do Kancelarii Głównej Ministerstwa przekazywane są do Departamentu Kontroli, który następnie przekazuje je właściwym komórkom organizacyjnym Ministerstwa lub właściwym organom.

2. Skargi i wnioski, w zakresie właściwości komórek organizacyjnych, wpływające bezpośrednio do komórek organizacyjnych Ministerstwa, rozpatrywane są przez te komórki. Kopię udzielonej odpowiedzi wraz z kopią skargi lub wniosku komórki organizacyjne Ministerstwa przekazują do Departamentu Kontroli.

3. Skargi i wnioski, nie należące do właściwości komórek organizacyjnych lub do właściwości Ministerstwa, wpływające bezpośrednio do komórek, przekazywane są przez komórki właściwym komórkom organizacyjnym Ministerstwa lub właściwym organom.

4. Skargi i wnioski przekazywane są pomiędzy komórkami organizacyjnymi Ministerstwa wraz z wypełnionym formularzem, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia.

§ 4

Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisywane są przez:

1) członków Kierownictwa Ministerstwa - w sprawach dotyczących jednostek podległych i nadzorowanych;

2) Dyrektora Generalnego - w sprawach dotyczących dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa;

3) dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa - w sprawach dotyczących pracowników i zakresu działania komórki, którą kierują.

§ 5

1. Departament Kontroli prowadzi ewidencję skarg i wniosków oraz ewidencję przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Kierownictwo Ministerstwa.

2. Wzory ewidencji, o których mowa w ust. 1, określają odpowiednio załączniki nr 2 i nr 3 do zarządzenia.

3. Biuro Ochrony Informacji Niejawnych w porozumieniu z Departamentem Kontroli, przeprowadza procedury zgłoszenia przez administratora danych osobowych ewidencji skarg i wniosków, o której mowa w ust. 1, do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.

§ 6

Skargi i wnioski oraz związane z nimi pisma i inne dokumenty są rejestrowane, przechowywane oraz archiwizowane przez właściwe komórki organizacyjne Ministerstwa w sposób ułatwiający kontrolę przebiegu i terminów załatwiania poszczególnych skarg i wniosków.

§ 7

Skargi i wnioski rozpatruje się rzetelnie i terminowo z uwzględnieniem przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz postanowień rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46). W przypadku niezałatwienia skargi w terminie należy o tym zawiadomić skarżącego lub wnioskodawcę, podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy, z kopią dla Departamentu Kontroli.

§ 8

1. Ogólny nadzór w sprawach skarg i wniosków sprawuje Minister Infrastruktury.

2. Czynności z zakresu bieżącego nadzoru nad prawidłowością przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków należą do kompetencji Dyrektora Generalnego.

§ 9

1. Komórki organizacyjne Ministerstwa oraz jednostki podległe i nadzorowane przez Ministra Infrastruktury są obowiązane do przekazywania do Departamentu Kontroli informacji o załatwionych skargach i wnioskach do dnia 15 lutego za rok ubiegły.

2. Departament Kontroli przekazuje komórkom organizacyjnym Ministerstwa oraz jednostkom podległym i nadzorowanym przez Ministra Infrastruktury, w terminie do dnia 30 grudnia każdego roku, wytyczne dotyczące sposobu przygotowania informacji, o której mowa w ust. 1.

§ 10

1. Departament Kontroli, na podstawie informacji o których mowa w § 9 ust. 1, opracowuje raz w roku, do końca marca, ocenę przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków przez Ministerstwo oraz jednostki podległe i nadzorowane.

2. Ocena, o której mowa w ust. 1, przedkładana jest Ministrowi Infrastruktury, Sekretarzowi Stanu, Podsekretarzom Stanu, Dyrektorowi Generalnemu, komórkom organizacyjnym Ministerstwa oraz jednostkom podległym i nadzorowanym przez Ministra.

3. Komórki organizacyjne Ministerstwa oraz jednostki podległe i nadzorowane przez Ministra Infrastruktury wykorzystują ocenę, o której mowa w ust. 1, do usunięcia przyczyn skarg oraz do pełnego wykorzystania wniosków dla polepszenia działalności.

§ 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury

Cezary Grabarczyk

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 49, poz. 509, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 169, poz. 1387, Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, Nr 170, poz. 1660, z 2004 r. Nr 162, poz. 1692 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 78, poz. 682 i Nr 181, poz. 1524.

Załączniki do zarządzenia nr 9 Ministra Infrastruktury
z dnia 27 grudnia 2007 r (poz. 6)

Załącznik nr 1

infoRgrafika

Załącznik nr 2

infoRgrafika

Załącznik nr 3

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00