Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2005 nr 11 poz. 69
Wersja archiwalna od 2005-10-14 do 2005-12-22
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury rok 2005 nr 11 poz. 69
Wersja archiwalna od 2005-10-14 do 2005-12-22
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 27 MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 4 października 2005 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, Nr 80, poz. 717 i z 2004 r. Nr 238, poz. 2390), zarządza się, co następuje:

§ 1

W załączniku do zarządzenia nr 15 Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2005 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury (Dz. Urz. Nr 5, poz. 30) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 18 ust. II otrzymuje brzmienie:

„II. W skład Departamentu wchodzą:

1) Wydział Funkcjonowania i Rozwoju Kolei,

2) Wydział Restrukturyzacji i Nadzoru Właścicielskiego,

3) Wydział Międzynarodowej Komunikacji Kolejowej,

4) Wydział Techniki i Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym,

5) Wydział Współpracy z UE,

6) Wydział Spraw Majątkowych,

7) Stanowisko ds. Koordynacji Zagadnień Interoperacyjności Kolei Polskich.”;

2) w § 26 ust. II otrzymuje brzmienie:

„II. W skład Departamentu wchodzą:

1) Wydział Planowania Miejscowego,

2) Wydział Planowania Regionalnego,

3) Wydział Współpracy Transgranicznej,

4) Wydział Rozwoju Miast,

5) Wydział Przepisów Prawnych,

6) Stanowisko ds. Współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Osiedli Ludzkich (UN-Habitat),

7) Stanowisko ds. Dróg Krajowych i Autostrad Płatnych.”

3) w § 28 ust. I otrzymuje brzmienie:

„I. Do zadań Departamentu należy prowadzenie spraw dotyczących gospodarki nieruchomościami oraz tworzenia warunków rozwoju rynku nieruchomości, a w szczególności:

1) ustalanie zasad gospodarowania nieruchomościami i obsługi rynku nieruchomości,

2) ustalanie zasad zbywania i udostępniania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego,

3) ustalanie zasad scaleń i podziałów nieruchomości,

4) ustalanie zasad wywłaszczania i zwrotów nieruchomości oraz ustalanie zasad odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości,

5) analizowanie zasad gospodarki nieruchomościami w krajach Unii Europejskiej,

6) monitorowanie rynku nieruchomości,

7) ustalanie zasad wyceny nieruchomości,

8) ustalanie zasad powszechnej taksacji nieruchomości i współdziałanie w zakresie katastru nieruchomości,

9) uzgadnianie programów kursów specjalistycznych w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami oraz rejestracja tych kursów,

10) ustalanie minimalnych wymogów programowych dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami,

11) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami, a także prowadzenie centralnych rejestrów osób posiadających te uprawnienia,

12) prowadzenie postępowań z tytułu odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,

13) prowadzenie - we współdziałaniu z Biurem Kadr - spraw związanych z uznawaniem, w znaczeniu przewidzianym w UE, kwalifikacji w zawodach regulowanych będących w kompetencji Departamentu oraz prowadzenie postępowań dotyczących uznawania kwalifikacji obywateli UE w zawodach regulowanych będących w kompetencji Departamentu,

14) orzecznictwo administracyjne w sprawach:

a) odmowy nadawania uprawnień zawodowych rzeczoznawcy majątkowego, pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz zarządcy nieruchomości,

b) odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,

15) przygotowywanie odpowiedzi na skargi kierowane do sądów administracyjnych, dotyczące decyzji, o których mowa w pkt 14, oraz zastępowanie Ministra w postępowaniu sądowo-administracyjnym, a także przed sądami powszechnymi,

16) analiza i ocena funkcjonowania przepisów, a także opracowywanie projektów aktów normatywnych dotyczących:

a) gospodarki nieruchomościami,

b) przekształceń w zakresie praw do nieruchomości,

c) działalności zawodowej w zakresie gospodarowania nieruchomościami,

17) współpraca z organizacjami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,

18) obsługa działalności:

a) Państwowej Rady Nieruchomości,

b) Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej,

c) Komisji Odpowiedzialności Zawodowej,

19) współdziałanie z Departamentem Budżetu i Analiz Ekonomicznych w sprawach statystyki publicznej, konkurencyjności oraz pomocy publicznej, w zakresie właściwości Departamentu.”;

4) w § 40 w ust. I pkt 21 otrzymuje brzmienie:

„21) obsługa komisji dyscyplinarnej Ministerstwa oraz resortowej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych,”.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury

Krzysztof Opawski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00