Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
oczekujący
Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2024 poz. 260
Wersja oczekująca od 2024-11-15
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2024 poz. 260
Wersja oczekująca od 2024-11-15
Akt prawny
oczekujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 30 października 2024 r.

w sprawie powierzenia dyrektorom sądów apelacyjnych wykonywania zadań związanych z informatyzacją sądownictwa w obszarze projektowania, wdrażania, utrzymywania oraz zapewnienia bezpieczeństwa sądowych systemów teleinformatycznych

Na podstawie art. 175da § 7 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 334), zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) administrowaniu sądowymi systemami teleinformatycznymi - rozumie się przez to wykonywanie czynności takich jak nadzorowanie i utrzymanie ciągłości funkcjonowania pracy systemów, zarządzanie kontami i uprawnieniami użytkowników technicznych, konfiguracje systemów, instalowanie i aktualizacje oprogramowania, tworzenie dokumentacji zmian wprowadzanych w systemach mających bezpośredni wpływ na ich funkcjonalność, dbanie o bezpieczeństwo systemów i danych w systemach, wykrywanie i eliminowanie nieprawidłowości, asystowanie i współpracę z zewnętrznymi specjalistami przy pracach instalacyjnych, konfiguracyjnych i naprawczych;

2) grupie wsparcia - rozumie się przez to zespół osób zapewniający wsparcie techniczne wymagane przez procesy zarządzania usługami informatycznymi;

3) narzędziu ITSM - rozumie się przez to narzędzie informatyczne wspierające działania związane z zarządzaniem usługami informatycznymi;

4) I linii wsparcia - rozumie się przez to pierwszy poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu Information Technology Infrastructure Library, zwane dalej „ITIL”, do zadań którego należy w szczególności przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń, ich kategoryzacja i kolejkowanie oraz niezwłoczna obsługa w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko, jak tylko to możliwe;

5) II linii wsparcia - rozumie się przez to drugi poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu ITIL, do zadań którego należy podejmowanie działań niezbędnych do obsługi incydentów, które nie mogły być rozwiązane przez I linię wsparcia, w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko, jak tylko to możliwe;

6) projektowaniu - rozumie się przez to zmianę obecnie istniejących funkcjonalności lub dodanie nowych funkcjonalności do istniejącego sądowego systemu teleinformatycznego;

7) testowaniu sądowych systemów teleinformatycznych - rozumie się przez to proces związany z zapewnieniem jakości oprogramowania mający na celu weryfikację oraz walidację systemu, który umożliwia sprawdzenie, czy wytwarzane oprogramowanie jest zgodne ze specyfikacją;

8) wdrażaniu i modyfikacji sądowych systemów teleinformatycznych - rozumie się przez to implementację nowych rozwiązań systemowych oraz ich rozbudowę; do czynności w tym zakresie należy m.in. weryfikacja wykonalności projektu, konfiguracja sprzętu, instalacja oprogramowania na serwerach i stacjach roboczych, konfiguracja oprogramowania, weryfikacja poprawności instalacji oraz dodanie nowych funkcjonalności lub zmiana istniejących w celu dostosowania do obowiązujących przepisów prawa lub poprawy efektywności działania systemu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Dyrektorowi Sądu Apelacyjnego w Białymstoku powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) MS WF Workflow,

c) System Losowego Przydziału Spraw,

d) Elektroniczna Wymiana Informacji w ramach Electronic Exchange of Social Security Information (EESSI - RINA),

e) System Centralnego Wydruku,

f) Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD Podlaski Urząd Wojewódzki);

2) II linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) MS WF Workflow,

c) System Losowego Przydziału Spraw,

d) Elektroniczna Wymiana Informacji w ramach Electronic Exchange of Social Security Information (EESSI - RINA),

e) System Centralnego Wydruku,

f) Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD Podlaski Urząd Wojewódzki);

3) wdrażania i modyfikacji sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) MS WF Workflow,

c) System Losowego Przydziału Spraw,

d) Elektroniczna Wymiana Informacji w ramach Electronic Exchange of Social Security Information (EESSI - RINA),

e) System Centralnego Wydruku,

f) Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD Podlaski Urząd Wojewódzki);

4) administrowania sądowymi systemami teleinformatycznymi:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) MS WF Workflow,

c) System Losowego Przydziału Spraw,

d) Elektroniczna Wymiana Informacji w ramach Electronic Exchange of Social Security Information (EESSI - RINA),

e) System Centralnego Wydruku;

5) wsparcia administrowania systemem Elektronicznego Zarządzanie Dokumentacją (EZD Podlaski Urząd Wojewódzki);

6) testowania sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) MS-WF Workflow,

c) System Losowego Przydziału Spraw,

d) System Centralnego Wydruku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Dyrektorowi Sądu Apelacyjnego w Gdańsku powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Krajowy Rejestr Sądowy,

b) Krajowy Rejestr Karny,

c) Krajowy Rejestr Zadłużonych,

d) Rejestr Zastawów,

e) Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,

f) Księga Wieczysta,

g) Moduł Tożsamość,

h) Podsystem Dostępowo Informacyjny,

i) Portal Informacyjny,

j) Portal Orzeczeń,

k) Portal Rejestrów Sądowych,

l) Usługa Centralnego Podpisu Elektronicznego,

m) Krajowy Rejestr Mediatorów;

2) II linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Krajowy Rejestr Sądowy,

b) Krajowy Rejestr Karny,

c) Krajowy Rejestr Zadłużonych,

d) Rejestr Zastawów,

e) Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,

f) Księga Wieczysta,

g) Moduł Tożsamość,

h) Podsystem Dostępowo Informacyjny,

i) Portal Rejestrów Sądowych,

j) Usługa Centralnego Podpisu Elektronicznego;

3) wsparcia we wdrożeniach i modyfikacjach sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Krajowy Rejestr Sądowy,

b) Krajowy Rejestr Karny,

c) Krajowy Rejestr Zadłużonych,

d) Rejestr Zastawów,

e) Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,

f) Księga Wieczysta,

g) Moduł Tożsamość,

h) Portal Rejestrów Sądowych,

i) Usługa Centralnego Podpisu Elektronicznego;

4) testowania sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Krajowy Rejestr Sądowy,

b) Krajowy Rejestr Karny,

c) Krajowy Rejestr Zadłużonych,

d) Rejestr Zastawów,

e) Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,

f) Księga Wieczysta,

g) Moduł Tożsamość,

h) Podsystem Dostępowo Informacyjny,

i) Portal Informacyjny,

j) Portal Orzeczeń,

k) Portal Rejestrów Sądowych,

l) Usługa Centralnego Podpisu Elektronicznego,

m) Krajowy Rejestr Mediatorów;

5) wparcia dotyczącego zarządzania procesami oraz oprogramowaniem do testowania;

6) wsparcia dotyczącego zarządzania procesami utrzymaniowymi oraz narzędziem ITSM;

7) wsparcia procesów monitorowania usług IT realizowanych za pomocą narzędzi informatycznych zapewnianych przez Ministerstwo Sprawiedliwości;

8) wsparcia procesów pomiaru efektywności realizowanych za pomocą narzędzi informatycznych zapewnianych przez Ministerstwo Sprawiedliwości;

9) realizacji zadań polegających na weryfikacji zgłoszeń i zakładaniu kont podmiotom niebędącym osobami fizycznymi w sądowym systemie teleinformatycznym obsługującym postępowanie sądowe.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. Dyrektorowi Sądu Apelacyjnego w Krakowie powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr, z wyłączeniem Portalu Samoobsługi Pracowniczej i Menedżerskiej,

b) Centralny System Zakupów,

c) System Obsługi Przesyłek,

d) e-Zamówienia,

e) System Zarządzania Majątkiem;

2) II linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) e Płatności,

b) Centralny System Zakupów,

c) System Obsługi Przesyłek,

d) System Zarządzania Majątkiem;

3) wdrażania i modyfikacji sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Centralny System Zakupów,

b) System Obsługi Przesyłek,

c) e-Zamówienia,

d) System Zarządzania Majątkiem,

e) System Zarządzania Licencjami „SNOW”;

4) testowania sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Centralny System Zakupów,

b) System Obsługi Przesyłek,

c) e-Zamówienia,

d) System Zarządzania Majątkiem,

e) e-Płatności;

5) administrowania sądowymi systemami teleinformatycznymi:

a) Centralny System Zakupów,

b) System Obsługi Przesyłek,

c) e-Zamówienia,

d) System Zarządzania Majątkiem;

6) wsparcia administrowania Zintegrowanym Systemem Rachunkowości i Kadr w zakresie technologii SAP Enable Now.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. Dyrektorowi Sądu Apelacyjnego w Lublinie powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,

b) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

c) system bezpieczeństwa, wykrywania i reakcji na zagrożenia oraz ochrony środowiska informatycznego przed atakami,

d) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr w zakresie obszaru Ról i Uprawnień, Portalu Wyjaśnień, modułu PSCD - Dochody;

2) II linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,

b) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

c) system bezpieczeństwa, wykrywania i reakcji na zagrożenia oraz ochrony środowiska informatycznego przed atakami;

3) wdrażania i modyfikacji sądowych systemów teleinformatycznych:

a) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,

b) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

c) system bezpieczeństwa, wykrywania i reakcji na zagrożenia oraz ochrony środowiska informatycznego przed atakami;

4) testowania sądowych systemów teleinformatycznych:

a) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,

b) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

c) system bezpieczeństwa, wykrywania i reakcji na zagrożenia oraz ochrony środowiska informatycznego przed atakami,

d) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr w zakresie obszaru Ról i Uprawnień, Portalu Wyjaśnień, modułu PSCD - Dochody;

5) administrowania sądowymi systemami teleinformatycznymi:

a) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

b) system bezpieczeństwa, wykrywania i reakcji na zagrożenia oraz ochrony środowiska informatycznego przed atakami,

c) Repozytorium Tytułów Wykonawczych;

6) wsparcia administrowania systemem Krajowy Rejestr Zadłużonych;

7) kontroli i nadzoru nad wdrażaniem przez sądy sądowego systemu teleinformatycznego bezpieczeństwa, wykrywania i reakcji na zagrożenia oraz ochrony środowiska informatycznego przed atakami.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. Dyrektorowi Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia dla sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Centralna Usługa Katalogowa,

b) e Płatności,

c) System Zarządzania Tożsamością,

d) Portal Samoobsługi Pracowniczej i Menedżerskiej w ramach Zintegrowanego Systemu Rachunkowości i Kadr,

e) Centralna Poczta Elektroniczna,

f) Centralny Portal Transkrypcyjny,

g) Zintegrowany Edytor Uzasadnień Sądowych,

h) Centralny Portal Wideokonferencyjny,

i) Broker Komunikacyjny;

2) II linii wsparcia dla sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Centralna Usługa Katalogowa,

b) Broker Komunikacyjny;

3) wsparcie we wdrażaniu i modyfikacji Brokera Komunikacyjnego;

4) testowania sądowych systemów teleinformatycznych:

a) System Zarządzania Tożsamością,

b) Broker Komunikacyjny;

5) procesów nadawania / modyfikowania / odbierania uprawnień dla wybranych systemów teleinformatycznych sądownictwa powszechnego;

6) administrowania systemem Broker Komunikacyjny.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Dyrektorowi Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników sądowego systemu teleinformatycznego:

a) Centrum Certyfikacji,

b) System RFID w Krajowym Rejestrze Sądowym i Rejestrze Zastawów,

c) Rejestr Osób Biorących Udział w Postępowaniu Sądowym (ROBUS),

d) System IVR do obsługi linii wsparcia,

e) e Protokół,

f) e-Evidence Digital Exchange System (e-EDES),

g) e-Justice Communication via Online Data Exchange (e-CODEX),

h) Service of Documents and Taking of Evidence in civil and commercial matters (SoD&ToE);

2) II linii wsparcia użytkowników sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Portal Informacyjny,

b) Portal Orzeczeń,

c) Centralny Portal Transkrypcyjny,

d) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,

e) Centrum Certyfikacji,

f) System Zarządzania Tożsamością,

g) System RFID w Krajowym Rejestrze Sądowym i Rejestrze Zastawów,

h) Rejestr Osób Biorących Udział w Postępowaniu Sądowym (ROBUS),

i) Sądowa Poczta Elektroniczna,

j) System IVR do obsługi linii wsparcia,

k) Centralny Portal Wideokonferencyjny,

l) e Protokół,

m) e-Evidence Digital Exchange System (e-EDES),

n) e-Justice Communication via Online Data Exchange (e-CODEX),

o) Krajowy Rejestr Mediatorów,

p) Service of Documents and Taking of Evidence in civil and commercial matters (SoD&ToE);

3) wdrażania i modyfikacji sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Portal Informacyjny,

b) Portal Orzeczeń,

c) Centralny Portal Transkrypcyjny,

d) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,

e) Centrum Certyfikacji,

f) System Zarządzania Tożsamością,

g) System RFID w Krajowym Rejestrze Sądowym i Rejestrze Zastawów,

h) Rejestr Osób Biorących Udział w Postępowaniu Sądowym (ROBUS),

i) Sądowa Poczta Elektroniczna,

j) System IVR do obsługi linii wsparcia,

k) Centralny Portal Wideokonferencyjny,

l) e Protokół,

m) e-Evidence Digital Exchange System (e-EDES),

n) e-Justice Communication via Online Data Exchange (e-CODEX),

o) Krajowy Rejestr Mediatorów,

p) Service of Documents and Taking of Evidence in civil and commercial matters (SoD&ToE);

4) testowania sądowych systemów teleinformatycznych:

a) Portal Informacyjny,

b) Portal Orzeczeń,

c) Centralny Portal Transkrypcyjny,

d) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,

e) Centrum Certyfikacji,

f) System Zarządzania Tożsamością,

g) System IVR do obsługi linii wsparcia,

h) System RFID w Krajowym Rejestrze Sądowym i Rejestrze Zastawów,

i) Centralny Portal Wideokonferencyjny,

j) e Protokół,

k) e-Evidence Digital Exchange System (e-EDES),

l) e-Justice Communication via Online Data Exchange (e-CODEX),

m) Krajowy Rejestr Mediatorów,

n) Service of Documents and Taking of Evidence in civil and commercial matters (SoD&ToE);

5) administrowania sądowymi systemami teleinformatycznymi:

a) Portal Informacyjny,

b) Portal Orzeczeń,

c) Centralny Portal Transkrypcyjny,

d) Centrum Certyfikacji,

e) System Zarządzania Tożsamością,

f) System RFID w Krajowym Rejestrze Sądowym i Rejestrze Zastawów,

g) Rejestr Osób Biorących Udział w Postępowaniu Sądowym (ROBUS),

h) Sądowa Poczta Elektroniczna,

i) System IVR do obsługi linii wsparcia,

j) e Protokół,

k) Centralny Portal Wideokonferencyjny,

l) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,

m) e-Evidence Digital Exchange System (e-EDES),

n) e-Justice Communication via Online Data Exchange (e-CODEX),

o) Service of Documents and Taking of Evidence in civil and commercial matters (SoD&ToE),

p) Krajowy Rejestr Mediatorów;

6) wsparcia administrowania sądowymi systemami teleinformatycznymi:

a) Centralna Usługa Katalogowa,

b) e Protokół;

7) wykonywania usługi Centrum Operacji Bezpieczeństwa (SOC - Security Operations Center) dla wszystkich sądów powszechnych w trybie całodobowej obsługi (24/7).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. 1. Działania dotyczące systemów, o których mowa w § 2-7 i w § 13 ust. 1, w zakresie:

1) wsparcia utrzymania usług IT,

2) przekazywania do eksploatacji,

3) zarządzania licencjami,

4) zarządzania architekturą,

5) automatyzacji pomiaru efektywności,

6) monitorowania usług IT

- realizowane są, z wyłączeniem usługi, o której mowa w § 7 pkt 7, za pomocą centralnych procesów zarządzania usługami IT i wspierających je narzędzi, zapewnianych przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

2. Czynności związane ze świadczeniem I i II linii wsparcia realizowane są za pomocą narzędzia ITSM oraz centralnych procesów zarządzania usługami IT, o których mowa w ust. 1.

3. Testowanie sądowych systemów teleinformatycznych odbywa się poprzez zastosowanie oprogramowania do testowania oraz centralnych procesów zarządzania usługami IT, o których mowa w ust. 1.

4. Działania dotyczące usługi, o której mowa w § 7 pkt 7 realizowane są w uzgodnieniu z dyrektorem Biura Cyberbezpieczeństwa Ministerstwa Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Nadzór nad wykonywaniem przez dyrektorów sądów apelacyjnych powierzonych czynności, w imieniu Ministra Sprawiedliwości pełni dyrektor Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości, a w przypadku czynności, o których mowa w § 5 pkt 1 lit. c, pkt 2 lit. c, pkt 3 lit. c, pkt 4 lit. c, pkt 5 lit. b, pkt 7 oraz § 7 pkt 7 dyrektor Biura Cyberbezpieczeństwa Ministerstwa Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. 1.Określenia szczegółowych czynności do realizacji w zakresie powierzonych w § 2-7 zadań oraz harmonogramu ich wykonywania dokonuje w imieniu Ministra Sprawiedliwości dyrektor Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości a w zakresie § 5 pkt 1 lit. c, pkt 2 lit. c, pkt 3 lit. c, pkt 4 lit. c, pkt 5 lit. b, pkt 7 oraz § 7 pkt 7 dyrektor Biura Cyberbezpieczeństwa Ministerstwa Sprawiedliwości w formie protokołu podpisywanego przez dyrektora właściwego sądu apelacyjnego.

2. Środki finansowe niezbędne do wykonywania zadań, o których mowa w § 2-7, są planowane w częściach budżetowych 15/02-15/12 właściwych dla danego sądu apelacyjnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. 1. Dyrektor sądu apelacyjnego może przeprowadzać w powierzonym zakresie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz udzielać zamówień na rzecz sądów, z uwzględnieniem szczegółów dotyczących dostaw i usług niezbędnych dla wykonania powierzonych zadań oraz harmonogramu ich wykonywania określanych w protokole, o którym mowa w § 10 ust. 1.

2. Upoważnia się dyrektora sądu apelacyjnego do zawierania w imieniu Ministra Sprawiedliwości umów związanych z realizacją zadań, o których mowa w § 2-7.

3. Płatnikami umów, o których mowa w ust. 2, są sądy powszechne wskazane w umowie jako płatnicy.

4. Dyrektor sądu apelacyjnego przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości jeden egzemplarz każdej z umów, o których mowa w ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12. 1. Dyrektor sądu apelacyjnego przedstawia dyrektorowi Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości kwartalne sprawozdanie z wykonywania powierzonych zadań.

2. Dyrektor sądu apelacyjnego przedstawia dyrektorowi Biura Cyberbezpieczeństwa Ministerstwa Sprawiedliwości miesięczne sprawozdanie z wykonywania powierzonych zadań, o których mowa w § 5 pkt 1 lit. c, pkt 2 lit. c, pkt 3 lit. c, pkt 4 lit. c, pkt 5 lit. b, pkt 7 oraz § 7 pkt 7.

3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 oraz w ust. 2, zawiera:

1) oznaczenie powierzonych zadań oraz stopień ich realizacji;

2) harmonogram wykonywania powierzonych zadań;

3) oznaczenie ryzyk związanych z realizacją czynności przekazanych protokołem;

4) planowane czynności do realizacji.

4. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, przekazywane jest do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, którego sprawozdanie dotyczy a sprawozdanie, o którym mowa w ust. 2, przekazywane jest do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy.

5. Dyrektor Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości oraz dyrektor Biura Cyberbezpieczeństwa Ministerstwa Sprawiedliwości odpowiednio w zakresie zadań, o których mowa w ust. 1-2, mogą organizować kwartalne spotkania z dyrektorami sądów apelacyjnych celem omówienia przekazanych sprawozdań, w tym planowanych czynności do realizacji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13. 1. Wykonywanie zadań związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem centralizowanych w obszarze danej apelacji sądowych systemów teleinformatycznych obsługujących sądy powszechne lub postępowania sądowe, innych niż systemy wymienione w § 2-7, powierza się dyrektorom sądów apelacyjnych, każdemu w obszarze własnej apelacji.

2. Środki finansowe niezbędne do wykonywania zadań wymienionych w ust. 1 są planowane w częściach budżetowych 15/02-15/12 właściwych dla danego sądu apelacyjnego.

3. Do wykonywania zadań wymienionych w ust. 1 przepis § 9 stosuje się odpowiednio.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14. Zachowują moc protokoły podpisane na podstawie § 12 ust. 4 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 grudnia 2018 r. (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. poz. 352 oraz z 2021 r. poz. 144) oraz z dnia 29 lipca 2022 r. (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. poz. 155) w sprawie powierzenia sądom apelacyjnym wykonywania czynności związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem systemów teleinformatycznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI
Adam Bodnar

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00