Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2024 poz. 259
Wersja aktualna od 2024-10-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2024 poz. 259
Wersja aktualna od 2024-10-31
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 29 października 2024 r.

w sprawie przeprowadzenia konkursu oraz wyłonienia kandydata na stanowisko Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. Przeprowadza się konkurs na stanowisko Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi.

2. Ogłoszenie o przeprowadzeniu konkursu, stanowiące załącznik do zarządzenia, zostanie zamieszczone na stronach internetowych Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi oraz Ministerstwa Sprawiedliwości, a także w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. Powołuje się zespół do spraw opiniowania kandydatów w trakcie konkursu na stanowisko Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi, zwany dalej „zespołem”.

2. W skład zespołu wchodzą:

1) dr hab. Grzegorz Kuca - przewodniczący zespołu,

2) prof. dr hab. Tadeusz Tomaszewski,

3) dr n. med. Jolanta Orłowska-Heitzman,

4) dr n. med. Piotr Kowalski,

5) prokurator Justyna Brzozowska, Prokuratura Regionalna Warszawa,

6) dr Marzena Ksel-Teleśnicka - pełnomocniczka Ministerstwa Sprawiedliwości do spraw reformy więziennej służby zdrowia,

7) Artur Strumnik, Dyrektor Departamentu Budżetu i Inwestycji Ministerstwa Sprawiedliwości,

8) sędzia Marta Kożuchowska-Warywoda, Dyrektor Departamentu Kadr i Organizacji Sądów Powszechnych i Wojskowych Ministerstwa Sprawiedliwości.

3. W pracach zespołu mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami zespołu, zaproszone przez przewodniczącego zespołu.

4. Zespół ulega rozwiązaniu z dniem powołania Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Do zadań zespołu należy:

1) ustalenie jednolitych kryteriów oceny kandydatów na stanowisko Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi;

2) zgromadzenie zgłoszeń oraz dokumentacji dotyczącej kandydatów na stanowisko Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi;

3) dokonanie oceny kandydatów na stanowisko Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi w oparciu o ustalone kryteria;

4) przedstawienie Ministrowi Sprawiedliwości wyników dokonanej oceny w formie opinii o kandydatach i rankingu kandydatów na stanowisko Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Przewodniczący zespołu:

1) zwołuje posiedzenia zespołu oraz im przewodniczy;

2) zawiadamia członków zespołu o posiedzeniach zespołu za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonicznie lub pisemnie, nie później niż na 3 dni przed planowaną datą posiedzenia;

3) powołuje sekretarza zespołu spośród członków zespołu lub pracowników Ministerstwa Sprawiedliwości.

2. Zespół odbywa posiedzenia, jeżeli w posiedzeniu bierze udział przynajmniej połowa członków zespołu.

3. Zespół podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk.

4. W razie nieuzgodnienia stanowisk przewodniczący zespołu może zarządzić głosowanie. W takim przypadku decyzja zespołu zapada większością głosów obecnych i głosujących. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Po upływie terminu do składania zgłoszeń na stanowisko Dyrektora Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi przewodniczący zespołu, przy udziale drugiej osoby wskazanej przez niego spośród członków zespołu oraz sekretarza zespołu dokonuje:

1) otwarcia kopert ze zgłoszeniami;

2) weryfikacji zgłoszeń pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w załączniku do zarządzenia oraz złożenia zgłoszenia w terminie.

2. Z czynności, o których mowa w ust. 1, sporządza się protokół.

3. Przewodniczący zespołu przekazuje członkom zespołu kopie zgłoszeń oraz pozostałych złożonych dokumentów lub ich skany za pośrednictwem poczty elektronicznej.

4. Przewodniczący zespołu zaprasza kandydatów, których zgłoszenia spełniają wymogi, o których mowa w ust. 1 pkt 2, na posiedzenie zespołu w celu ich wysłuchania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Szczegółowy tryb pracy zespołu określa regulamin, przyjęty przez zespół większością głosów w obecności przynajmniej połowy członków zespołu; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego zespołu.

2. Przewodniczący zespołu może zarządzić przyjęcie regulaminu w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk przez członków zespołu (w trybie obiegowym).

3. W przypadku rozpatrywania projektu regulaminu w trybie obiegowym przewodniczący wyznacza termin na przedstawienie stanowiska nie krótszy niż 3 dni robocze.

4. Projekt regulaminu rozpatrywany w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli w wyznaczonym terminie większość członków zespołu wyraziła za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie zgodę na przyjęcie regulaminu albo jeżeli nie zgłoszono uwag lub zastrzeżeń do projektu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Obsługę organizacyjno-administracyjną prac zespołu zapewnia Departament Kadr i Organizacji Sądów Powszechnych i Wojskowych Ministerstwa Sprawiedliwości.

2. Wydatki związane z działalnością zespołu pokrywa Ministerstwo Sprawiedliwości.

3. Członkom zespołu innym niż przedstawiciele Departamentu Kadr i Organizacji Sądów Powszechnych i Wojskowych Ministerstwa Sprawiedliwości w związku z udziałem w posiedzeniach Zespołu przysługują należności z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju wynikające z przepisów w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi, który jest zatrudniony w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI
Adam Bodnar

Załącznik do zarządzenia
Ministra Sprawiedliwości
z dnia 29 października 2024 r.
(Dz. Urz. Min. Sprawiedl.
poz. 259)

OGŁOSZENIE
O KONKURSIE NA STANOWISKO
DYREKTORA INSTYTUTU EKSPERTYZ MEDYCZNYCH W ŁODZI

Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy: Łódź

Numer ogłoszenia: DKO-IV.575.19.2024

Minister Sprawiedliwości poszukuje kandydatów na stanowisko
Dyrektor Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi

wymiar etatu: 1,0

liczba stanowisk pracy: 1

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: zostanie ustalone na podstawie ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2136)

DOSTĘPNOŚĆ:

Wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Do udziału w naborze zachęcamy osoby ze szczególnymi potrzebami. Osoby takie mogą zgłosić swoje potrzeby na etapie składania dokumentów.

Praca świadczona będzie w budynku dostosowanym architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnością.

Zakres zadań:

1) kierowanie, planowanie oraz organizacja pracy Instytutu Ekspertyz Medycznych w Łodzi (dalej „Instytutu”) oraz nadzorowanie prawidłowości i terminowości realizowanych przez Instytut zadań, określonych w jego Statucie;

2) ustalanie rocznych i wieloletnich planów naukowo-badawczych Instytutu;

3) organizowanie i koordynacja wykonywania zadań przez komórki organizacyjne;

4) prowadzenie polityki kadrowej Instytutu oraz zarządzanie jego mieniem w celu realizacji zadań statutowych;

5) reprezentowanie Instytutu na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Sprawiedliwości, zawieranie umów z ekspertami zewnętrznymi;

6) sporządzanie i przedstawianie Ministrowi Sprawiedliwości rocznego sprawozdania finansowego oraz rocznego sprawozdania z wykonania zadań Instytutu;

7) przygotowywanie planów wydawniczych Instytutu;

8) realizacja pozostałych zadań statutowych, wynikających z zajmowanego stanowiska.

KOGO POSZUKUJEMY

Wymagania niezbędne:

Wykształcenie: wyższe.

Doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 letni staż pracy.

Korzystanie z pełni praw publicznych.

Wymagania dodatkowe:

Wykształcenie: stopień doktora nauk: medycznych, prawnych lub ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe: 3 lata na stanowiskach kierowniczych w jednostkach organizacyjnych prowadzących działalność naukową lub w zarządzaniu badaniami naukowymi, w tym projektami badawczymi lub w zarządzaniu zespołami badawczymi.

Dorobek w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych.

Znajomość języka angielskiego w mowie i w piśmie na poziomie B2.

Znajomość innego niż angielski języka obcego.

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

CV i list motywacyjny.

Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia.

Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego).

Kopie dokumentów potwierdzających wymagany dorobek w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych.

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych.

Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych (fakultatywnie).

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

Dokumenty należy złożyć do dnia: 22 listopada 2024 r.

Decyduje data: wpływu zgłoszenia do Ministerstwa Sprawiedliwości

Sposób i miejsce składania dokumentów:

Zgłoszenia należy przesłać listem poleconym do Ministerstwa Sprawiedliwości, (Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa) lub składać w punkcie podawczym Ministerstwa Sprawiedliwości, w zamkniętych kopertach z dopiskiem na kopercie „Konkurs na stanowisko Dyrektora IEM”

Więcej informacji o Instytucie: https://www.iem.bib.gov.pl

DODATKOWE INFORMACJE

Zastrzegamy możliwość kontaktu z wybranymi kandydatami, których oferty w największym stopniu będą spełniały wymagania wskazane w ogłoszeniu.

Dyrektor nie może obejmować ani nabywać akcji lub udziałów spółek, w których akcje lub udziały ma Instytut ani pozostawać z tymi spółkami w stosunku pracy oraz świadczyć na innej podstawie usług lub pracy na rzecz tych spółek. Zakaz ten nie dotyczy zasiadania w radach nadzorczych lub komisjach rewizyjnych takich spółek.

List motywacyjny i oświadczenia należy podpisać odręcznie i wstawić datę ich sporządzenia.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Kandydatki/kandydatów zakwalifikowanych do udziału w kolejnym etapie naboru poinformujemy o jego terminie mailowo lub telefonicznie. Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Oferty kandydatek/kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, zniszczymy po 14 dniach od zakończenia naboru.

Etapy naboru:

- weryfikacja ofert pod względem spełniania wymagań formalnych,

- rozmowa kwalifikacyjna (z ewentualnym sprawdzeniem znajomości zadeklarowanego języka obcego).

DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Administrator danych i kontakt do niego: Ministerstwo Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie przy Al. Ujazdowskich 11, tel.: 22 521 28 88.

Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@ms.gov.pl

Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.

Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.

Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru.

Uprawnienia:

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4) prawo do usunięcia danych osobowych; żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;

5) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Podstawa prawna przetwarzania danych:

1) art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

2) art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

3) art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Informacje o wymogu podania danych:

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00