Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2023 poz. 206
Wersja archiwalna od 2023-11-07 do 2024-06-25
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2023 poz. 206
Wersja archiwalna od 2023-11-07 do 2024-06-25
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 3 listopada 2023 r.

w sprawie powołania Społecznej Rady do spraw Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Powołuje się Społeczną Radę do spraw Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości, zwaną dalej „Radą”, jako organ pomocniczy Ministra Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Do zadań Rady należy proponowanie i prowadzenie działań w kierunku rozwoju alternatywnych metod rozwiązywania sporów, w szczególności:

1) proponowanie rozwiązań o charakterze prawnym oraz organizacyjno-praktycznym służących rozwojowi alternatywnych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji;

2) opiniowanie projektów aktów prawnych służących rozwojowi alternatywnych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji;

3) opracowanie i propagowanie zasad etycznych pracy mediatora i postępowania mediacyjnego oraz standardów szkolenia mediatorów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący - Minister Sprawiedliwości lub osoba wyznaczona przez niego spośród członków Kierownictwa Ministerstwa Sprawiedliwości;

2) pozostali członkowie:

a) ks. dr hab. Włodzimierz Broński - profesor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II,

b) adwokat dr Małgorzata Kożuch - przedstawiciel Naczelnej Rady Adwokackiej,

c) radca prawny Tomasz Parkasiewicz - przedstawiciel Krajowej Izby Radców Prawnych,

d) notariusz Ilona Sądel-Bendkowska - przedstawiciel Krajowej Rady Notarialnej,

e) doradca podatkowy Przemysław Jakub Hinc - przedstawiciel Krajowej Izby Doradców Podatkowych,

f) Piotr Nowak - przedstawiciel Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej,

g) radca prawny Paweł Szewczyk - przedstawiciel Ministerstwa Finansów,

h) adwokat Paweł Kosmulski - przedstawiciel Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej,

i) Teresa Bodys - sędzia koordynator ds. mediacji w Sądzie Okręgowym w Zamościu,

j) Irena Opolska - sędzia koordynator ds. mediacji w Sądzie Okręgowym w Białymstoku,

k) adwokat Roman Gładysz,

l) dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent - profesor Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie,

m) dr hab. Olga Sitarz - profesor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach,

n) adwokat dr Agnieszka Zemke-Górecka - mediator,

o) radca prawny Andrzej Misiak - mediator,

p) Anna Zabrzuch - mediator,

r) Monika Pujan - mediator,

s) Aleksandra Rusin-Batko - Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich w Ministerstwie Sprawiedliwości,

t) Tomasz Gajewski - Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich w Ministerstwie Sprawiedliwości,

u) Agnieszka Markocka - Naczelnik Wydziału do spraw Mediacji w Departamencie Strategii i Funduszy Europejskich w Ministerstwie Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. Członków Rady powołuje i odwołuje Minister Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący lub wyznaczona przez niego osoba.

2. Do zadań osoby, o której mowa w ust. 1, należy:

1) zwoływanie posiedzeń Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, nie rzadziej niż dwa razy w ciągu roku;

2) przewodniczenie posiedzeniom Rady i czuwanie nad ich sprawnym przebiegiem;

3) ustalanie terminów i programów kolejnych posiedzeń Rady, z uwzględnieniem wniosków zgłaszanych przez członków Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Przewodniczący może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, jeżeli jest to niezbędne do realizacji zadań Rady:

1) tworzyć grupy robocze lub zespoły doradcze;

2) zlecać ekspertyzy i opinie;

3) zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Rady.

2. Za czynności, o których mowa w ust. 1, nie przysługuje wynagrodzenie oraz zwrot kosztów wynikających z udziału w pracach Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Rada podejmuje decyzje w formie uchwał na posiedzeniach.

2. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

3. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.

4. Uzgodnione projekty uchwał mogą być poddane pod głosowanie w trybie obiegowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. 1. Na pierwszym posiedzeniu Rada wybiera ze swojego grona Sekretarza Rady.

2. Sekretarz Rady sporządza protokół z posiedzenia Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Obsługę organizacyjno-biurową Rady zapewnia Wydział do spraw Mediacji w Departamencie Strategii i Funduszy Europejskich Ministerstwa Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa Ministerstwo Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. Członkom Rady oraz osobom, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 3, nie przysługuje wynagrodzenie oraz zwrot kosztów wynikających z udziału w pracach Rady, z wyjątkiem kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca posiedzenia Rady, ustalanych na zasadach określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12. 1. Wydział do spraw Mediacji w Departamencie Strategii i Funduszy Europejskich Ministerstwa Sprawiedliwości przedstawia Ministrowi Sprawiedliwości lub wyznaczonemu przez niego Sekretarzowi albo Podsekretarzowi Stanu:

1) sprawozdanie roczne z realizacji zadań Rady w terminie do dnia 31 marca następnego roku;

2) końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Rady w terminie 30 dni od zakończenia pracy Rady.

2. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, zawierają:

1) dane identyfikacyjne (osoba sporządzająca i zatwierdzająca dokument, podstawa prawna utworzenia Rady, okres objęty sprawozdaniem);

2) wnioski płynące z prac Rady;

3) plany działalności na kolejny okres;

4) informacje o ewentualnych zagrożeniach realizacji celów przez Radę;

5) określenie liczby i dat posiedzeń Rady w okresie sprawozdawczym;

6) informacje dotyczące celowości dalszego istnienia Rady;

7) inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Rady.

3. Do sprawozdań, o których mowa w ust. 1, dołącza się kopie podjętych uchwał lub innych istotnych dokumentów wytworzonych w ramach prac Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13. 1. Kadencja Rady upływa z dniem 31 października 2027 r.

2. Minister Sprawiedliwości może skrócić kadencję Rady w każdym czasie, jeżeli uzna, że zadania Rady zostały zrealizowane.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI
Zbigniew Ziobro

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00