Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2016 poz. 81
Wersja archiwalna od 2016-02-25 do 2018-12-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2016 poz. 81
Wersja archiwalna od 2016-02-25 do 2018-12-28
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 24 lutego 2016 r.

w sprawie powierzenia wykonywania czynności związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne

Na podstawie § 1 ust. 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sprawiedliwości (Dz. U. z 2015 r. poz. 1901) w związku z § 24 ust. 2 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015 r. – Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2316) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) grupie wsparcia – rozumie się przez to zespół osób zapewniający wsparcie techniczne wymagane przez procesy zarządzania usługami informatycznymi;

2) I linii wsparcia – rozumie się przez to pierwszy poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu Information Technology Infrastructure Library Version 3, zwane dalej „ITIL wersja 3”, do zadań którego należy w szczególności przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń, ich kategoryzacja i kolejkowanie oraz niezwłoczna obsługa w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko, jak tylko to możliwe;

3) II linii wsparcia – rozumie się przez to drugi poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu ITIL wersja 3, do zadań którego należy podejmowanie działań niezbędnych do obsługi incydentów, które nie mogły być rozwiązane przez I linię wsparcia, w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko, jak tylko to możliwe.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Sądowi Apelacyjnemu w Rzeszowie powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia dla systemów informatycznych:

a) Centralne Active Directory,

b) e-Płatności,

c) System Zarządzania Tożsamością;

2) wdrażania i modyfikacji systemu informatycznego Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr w zakresie zarządzania danymi podstawowymi modułu SAP CO oraz cyklami rozliczeniowymi;

3) procesów nadawania/modyfikowania/odbierania uprawnień dla wybranych systemów informatycznych;

4) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.Sądowi Apelacyjnemu w Gdańsku powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Krajowy Rejestr Sądowy,

b) Rejestr Zastawów,

c) Księga Wieczysta,

d) Krajowy Rejestr Karny,

e) Podsystem Dostępowo-Informacyjny,

f) ServiceDesk,

g) PESEL-SAD,

h) NOE-SAD,

i) e-Dochody;

2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Krajowy Rejestr Sądowy,

b) Rejestr Zastawów,

c) Księga Wieczysta,

d) Podsystem Dostępowo-Informacyjny,

e) ServiceDesk;

3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:

a) Krajowy Rejestr Sądowy,

b) Rejestr Zastawów,

c) Księga Wieczysta,

d) ServiceDesk;

4) testowania systemów informatycznych:

a) Krajowy Rejestr Sądowy,

b) Rejestr Zastawów,

c) Księga Wieczysta,

d) Krajowy Rejestr Karny,

e) Podsystem Dostępowo-Informacyjny,

f) ServiceDesk;

5) realizacji zadań z wykorzystaniem oprogramowania do testowania;

6) koordynacji szkoleń dotyczących systemów informatycznych realizowanych przez Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych;

7) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.Sądowi Apelacyjnemu we Wrocławiu powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników systemu informatycznego Centrum Certyfikacji;

2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Portal Informacyjny,

b) Portal Orzeczeń,

c) Portal Transkrypcyjny,

d) e-Protokół,

e) PESEL-SAD,

f) NOE-SAD,

g) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,

h) Centrum Certyfikacji,

i) Centralne Active Directory,

j) e-Dochody,

k) System Zarządzania Tożsamością,

l) technologia SAP HANA;

3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:

a) Portal Informacyjny,

b) Portal Orzeczeń,

c) Portal Transkrypcyjny,

d) e-Protokół,

e) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,

f) Centrum Certyfikacji,

g) Centralne Active Directory,

h) System Zarządzania Tożsamością;

4) testowania systemów informatycznych:

a) Portal Informacyjny,

b) Portal Orzeczeń,

c) Portal Transkrypcyjny,

d) e-Protokół,

e) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,

f) Centrum Certyfikacji,

g) PESEL-SAD,

h) NOE-SAD,

i) Centralne Active Directory,

j) e-Dochody,

k) System Zarządzania Tożsamością;

5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.Sądowi Apelacyjnemu w Białymstoku powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) Workflow;

2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) Workflow;

3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) Workflow;

4) testowania systemów informatycznych:

a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,

b) Workflow;

5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Sądowi Apelacyjnemu w Lublinie powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Należności Sądowe,

b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,

c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

d) technologia SAP PI;

2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Należności Sądowe,

b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,

c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

d) technologia SAP PI,

e) dochody budżetowe w module ZDOB PSCD;

3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:

a) Należności Sądowe,

b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,

c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

d) technologia SAP PI,

e) dochody budżetowe w module ZDOB PSCD;

4) testowania systemów informatycznych:

a) Należności Sądowe,

b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,

c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,

d) technologia SAP PI,

e) dochody budżetowe w module ZDOB PSCD;

5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.Sądowi Apelacyjnemu w Szczecinie powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) weryfikacji wyników automatycznej anonimizacji orzeczeń sądów powszechnych publikowanych w Portalu Orzeczeń;

2) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.Sądowi Apelacyjnemu w Krakowie powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,

b) Centralny System Zakupów;

2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr w obszarze modułu MM,

b) e-Płatności,

c) Centralny System Zakupów;

3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:

a) e-Płatności,

b) Centralny System Zakupów;

4) testowania systemów informatycznych:

a) e-Płatności,

b) Centralny System Zakupów;

5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.Sądowi Apelacyjnemu w Poznaniu powierza się wykonywanie czynności w zakresie:

1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:

a) e-Protokół,

b) Portal Informacyjny,

c) Portal Orzeczeń,

d) Portal Transkrypcyjny;

2) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.1. Czynności związane ze świadczeniem I i II linii wsparcia realizowane są za pomocą narzędzia Service Manager wykorzystywanego w Ministerstwie Sprawiedliwości.

2. Testowanie systemów informatycznych odbywa się poprzez zastosowanie oprogramowania do testowania wykorzystywanego w Ministerstwie Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.Nadzór nad wykonywaniem przez sądy apelacyjne powierzonych czynności, o których mowa w § 2–9, w imieniu Ministra Sprawiedliwości pełni dyrektor Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.1. Minister Sprawiedliwości, powierzając sądom apelacyjnym wykonywanie czynności, o których mowa w § 2–9, określi ich zakres, środki finansowe przeznaczone na ich realizację oraz harmonogram ich wykonywania.

2. Środki finansowe niezbędne do wykonywania czynności, o których mowa w § 2–9, są planowane w części 15/01 „Ministerstwo Sprawiedliwości”, której dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.

3. Minister Sprawiedliwości przekazuje sądom apelacyjnym środki finansowe na wykonywanie czynności, o których mowa w § 2–9.

4. Powierzenie przez Ministra Sprawiedliwości sądom apelacyjnym wykonywania czynności, o których mowa w § 2–9, odbywa się w drodze protokołu podpisanego przez Ministra Sprawiedliwości i prezesa danego sądu apelacyjnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.1. Przed rozpoczęciem działań zmierzających do udzielenia zamówienia publicznego obejmującego dostawy i usługi niezbędne do realizacji czynności określonych w protokole powierzenia, o którym mowa w § 12 ust. 4, dyrektor danego sądu apelacyjnego występuje za pośrednictwem Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych do Głównego Księgowego Budżetu Resortu z wnioskiem o potwierdzenie dostępności środków finansowych niezbędnych do realizacji tych czynności. Główny Księgowy Budżetu Resortu potwierdza dostępność tych środków w ciągu 3 dni roboczych.

2. Rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest możliwe wyłącznie po uzyskaniu potwierdzenia dostępności środków, o których mowa w ust. 1.

3. Upoważnia się dyrektora danego sądu apelacyjnego do zawierania w imieniu Ministra Sprawiedliwości umów związanych z realizacją czynności, o których mowa w § 2–9.

4. Płatnikami umów, o których mowa w ust. 3, są sądy powszechne wskazane w umowie jako płatnicy.

5. Dyrektor danego sądu apelacyjnego przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości wraz z jednym egzemplarzem każdej z umów, o których mowa w ust. 3, wnioski o dokonanie zmian w planach finansowych odpowiednich sądów apelacyjnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.1. Dyrektor danego sądu apelacyjnego przedstawia dyrektorowi Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych miesięczne sprawozdanie z wykonywania powierzonych czynności.

2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) oznaczenie protokołu powierzenia czynności,

2) oznaczenie powierzonych czynności oraz stopień ich realizacji,

3) harmonogram wykonywania powierzonych czynności oraz stopień ich realizacji,

4) ryzyka związane z realizacją czynności przekazanych protokołem,

5) środki finansowe przeznaczone na realizację powierzonych czynności,

6) stopień wykorzystania środków finansowych, o których mowa w § 12 ust. 3.

3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, dyrektor danego sądu apelacyjnego przekazuje dyrektorowi Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.Do czasu powierzenia przez Ministra Sprawiedliwości wykonywania czynności sądom apelacyjnym zachowują moc dotychczasowe protokoły powierzenia podpisane na podstawie § 11 ust. 4 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 września 2014 r. w sprawie powierzenia wykonywania czynności związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.Traci moc zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 września 2014 r. w sprawie powierzenia wykonywania czynności związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. poz. 156).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17.. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI

Zbigniew Ziobro

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00