Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-09-16
Wersja aktualna od 2017-09-16
obowiązujący
ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 29 listopada 2010 r.
w sprawie utworzenia Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA
(ostatnia zmiana: DUMS. z 2017 r., poz. 192) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 1 i art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.1) w związku z art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241, z późn. zm.2) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Tworzy się instytucję gospodarki budżetowej pod nazwą „Podkarpacka Instytucja Gospodarki Budżetowej CARPATIA”, zwaną dalej „Instytucją”.
2. Instytucję tworzy się poprzez przekształcenie następujących gospodarstw pomocniczych:
1) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Remontowo-Budowlanego przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie;
2) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Tarnowie;
3) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Wadowicach;
4) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Rolno-Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Uhercach Mineralnych
– zwanych dalej „gospodarstwami pomocniczymi”.
§ 2.Organem założycielskim Instytucji jest Minister Sprawiedliwości.
§ 3.Instytucja działa na podstawie statutu, stanowiącego załącznik do zarządzenia.
§ 4.Instytucja przejmuje zadania publiczne wykonywane przez przekształcane gospodarstwa pomocnicze, polegające na prowadzeniu oddziaływań penitencjarnych oraz resocjalizacyjnych wobec osób skazanych na karę pozbawienia wolności przez organizowanie pracy sprzyjającej zdobywaniu kwalifikacji zawodowych.
§ 5.Instytucja przejmuje przysługujące gospodarstwom pomocniczym przed ich przekształceniem należności, uprawnienia, zezwolenia i koncesje, obowiązki, środki pieniężne oraz rzeczowe składniki majątkowe inne niż nieruchomości.
§ 6.1. W statucie wskazuje się nieruchomości przeznaczone na wyposażenie Instytucji, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. Instytucję wyposaża się w nieruchomości, o których mowa w ust. 1, po wydaniu przez właściwy organ decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu przysługującego jednostkom organizacyjnym Służby Więziennej.
3. Do wyposażenia, o którym mowa w ust. 1, stosuje się przepisy działu II rozdziału 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.3).
§ 7.1. Zarządza się przeprowadzenie czynności związanych z przekształceniem gospodarstw pomocniczych w Instytucję.
2. Osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie czynności, o których mowa w ust. 1, jest Dyrektor Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Remontowo-Budowlanego przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie.
§ 8.Dniem rozpoczęcia działalności Instytucji jest dzień uzyskania przez Instytucję osobowości prawnej.
§ 9.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|
1 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020.
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 219, poz. 1706 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 108, poz. 685, Nr 152, poz. 1020 i Nr 161, poz. 1078.
3 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 106, poz. 675, Nr 143, poz. 963 i Nr 155, poz. 1043.
Załącznik do zarządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 29 listopada 2010 r. (poz. 161)
Statut
Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA [1]
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Podkarpacka Instytucja Gospodarki Budżetowej CARPATIA, zwana dalej „Instytucją”, jest jednostką sektora finansów publicznych, o której mowa w art. 23 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.4).
2. Instytucja działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 2. 1. Siedzibą Instytucji jest Rzeszów.
2. Instytucja posiada oddziały w Tarnowie, Wadowicach oraz Średniej Wsi.
3. Instytucja prowadzi działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
§ 3. Organem założycielskim Instytucji jest Minister Sprawiedliwości.
§ 4. 1. Instytucja realizuje zadania publiczne, polegające na prowadzeniu oddziaływań penitencjarnych oraz resocjalizacyjnych wobec osób skazanych na karę pozbawienia wolności przez organizowanie pracy sprzyjającej zdobywaniu KWalifikacji zawodowych.
2. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, Instytucja prowadzi działalność produkcyjną, handlowo-usługową oraz wykonuje roboty remontowo-budowlane na rzecz organu założycielskiego, jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości, pozostałych jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych oraz innych podmiotów niebędących jednostkami sektora finansów publicznych.
§ 5. 1. Instytucją kieruje Dyrektor Instytucji, zwany dalej „Dyrektorem”.
2. Dyrektor zarządza Instytucją przy pomocy zastępców, głównego księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, odpowiedzialnych przed nim za realizację zadań wynikających z przydzielonego im zakresu obowiązków.
3. Dyrektor informuje Dyrektora Generalnego Służby Więziennej o zamiarze powołania i odwołania swojego zastępcy.
Rozdział 2
Przedmiot działalności
§ 6. Przedmiotem działalności podstawowej Instytucji, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD), jest:
Lp. | PKD | Nazwa |
1 | 2 | 3 |
1. | 01.11.Z | Uprawa zbóż, roślin strączkowych i roślin oleistych na nasiona, z wyłączeniem ryżu |
2. | 01.13.Z | Uprawa warzyw, włączając melony oraz uprawa roślin korzeniowych i roślin bulwiastych |
3. | 01.45 Z | Chów i hodowla owiec i kóz |
4. | 01.46.Z | Chów i hodowla świń |
5. | 10.61.Z | Wytwarzanie produktów przemiału zbóż |
6. | 10.91.Z | Produkcja gotowej paszy dla zwierząt gospodarskich |
7. | 13.92.Z | Produkcja gotowych wyrobów tekstylnych |
8. | 15.20.Z | Produkcja obuwia |
9. | 16.10.Z | Produkcja wyrobów tartacznych |
10. | 16.23.Z | Produkcja pozostałych wyrobów stolarskich i ciesielskich dla budownictwa |
11. | 16.24.Z | Produkcja opakowań drewnianych |
12. | 22.21.Z | Produkcja płyt, arkuszy, rur i kształtowników z tworzyw sztucznych |
13. | 22.22.Z | Produkcja opakowań z tworzyw sztucznych |
14. | 22.23.Z | Produkcja wyrobów dla budownictwa z tworzyw sztucznych |
15. | 22.29.Z | Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych |
16. | 23.61.Z | Produkcja wyrobów budowlanych z betonu |
17. | 23.63.Z | Produkcja masy betonowej prefabrykowanej |
18. | 23.69.Z | Produkcja pozostałych wyrobów z betonu, gipsu i cementu |
19. | 25.11.Z | Produkcja konstrukcji metalowych i ich części |
20. | 25.12.Z | Produkcja metalowych elementów stolarki budowlanej |
21. | 25.61.Z | Obróbka metali i nakładanie powłok na metale |
22. | 25.72.Z | Produkcja zamków i zawiasów |
23. | 25.73 Z | Produkcja narzędzi |
24. | 25.91.Z | Produkcja pojemników metalowych |
25. | 25.94.Z | Produkcja złączy i śrub |
26. | 25.99.Z | Produkcja pozostałych gotowych wyrobów metalowych, gdzie indziej niesklasyfikowana |
27. | 28.14.Z | Produkcja pozostałych kurków i zaworów |
28. | 28.22.Z | Produkcja urządzeń dźwigowych i chwytaków |
29. | 28.24.Z | Produkcja narzędzi ręcznych mechanicznych |
30. | 30.92.Z | Produkcja rowerów i wózków inwalidzkich |
31. | 31.01.Z | Produkcja mebli biurowych i sklepowych |
32. | 31.02.Z | Produkcja mebli kuchennych |
33. | 31.03.Z | Produkcja materaców |
34. | 31.09.Z | Produkcja pozostałych mebli |
35. | 33.11.Z | Naprawa i konserwacja metalowych wyrobów gotowych |
36. | 33.12.Z | Naprawa i konserwacja maszyn |
37. | 33.17.Z | Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu transportowego |
38. | 35.30.Z | Wytwarzanie i zaopatrywanie w parę wodną, gorącą wodę i powietrze do układów klimatyzacyjnych |
39. | 36.00.Z | Pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody |
40. | 37.00.Z | Odprowadzenie i oczyszczanie ścieków |
41. | 38.21.Z | Obróbka i usuwanie odpadów innych niż niebezpieczne |
42. | 41.10.Z | Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków |
43. | 41.20.Z | Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych |
44. | 42.11.Z | Roboty związane z budową dróg i autostrad |
45. | 42.12.Z | Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej |
46. | 42.13.Z | Roboty związane z budową mostów i tuneli |
47. | 42.21.Z | Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych |
48. | 42.22.Z | Roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych |
49. | 42.91.Z | Roboty związane z budową obiektów inżynierii wodnej |
50. | 42.99.Z | Roboty związane z budową pozostałych obiektów inżynierii lądowej i wodnej, gdzie indziej niesklasyfikowane |
51. | 43.11.Z | Rozbiórka i burzenie obiektów budowlanych |
52. | 43.12.Z | Przygotowanie terenu pod budowę |
53. | 43.13.Z | Wykonywanie wykopów i wierceń geologiczno-inżynierskich |
54. | 43.21.Z | Wykonywanie instalacji elektrycznych |
55. | 43.22.Z | Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych |
56. | 43.29.Z | Wykonywanie pozostałych instalacji budowlanych |
57. | 43.31.Z | Tynkowanie |
58. | 43.32.Z | Zakładanie stolarki budowlanej |
59. | 43.33.Z | Posadzkarstwo; tapetowanie i oblicowywanie ścian |
60. | 43.34.Z | Malowanie i szklenie |
61. | 43.39.Z | Wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych |
62. | 43.91.Z | Wykonywanie konstrukcji i pokryć dachowych |
63. | 43.99.Z | Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane |
64. | 45.32.Z | Sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli |
65. | 46.23.Z | Sprzedaż hurtowa żywych zwierząt |
66. | 46.41.Z | Sprzedaż hurtowa wyrobów tekstylnych |
67. | 46.42.Z | Sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia |
68. | 46.65.Z | Sprzedaż hurtowa mebli biurowych |
69. | 46.66.Z | Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń biurowych |
70. | 46.71.Z | Sprzedaż hurtowa paliwa i produktów pochodnych |
71. | 46.73.Z | Sprzedaż hurtowa drewna, materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego |
72. | 46.74.Z | Sprzedaż hurtowa wyrobów metalowych oraz sprzętu i dodatkowego wyposażenia hydraulicznego i grzejnego |
73. | 46.90.Z | Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana |
74. | 47.11.Z | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych |
75. | 47.19.Z | Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach |
76. | 47.30.Z | Sprzedaż detaliczna paliw do pojazdów silnikowych na stacjach paliw |
77. | 47.52.Z | Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb i szkła prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
78. | 47.78.Z | Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
79. | 47.91.Z | Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet |
80. | 47.99.Z | Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami |
81. | 49.39.Z | Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany |
82. | 49.41.Z | Transport drogowy towarów |
83. | 55.10.Z | Hotele i podobne obiekty zakwaterowania |
84. | 55.20.Z | Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania |
85. | 55.30.Z | Pola kempingowe (wyłączając pole dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe |
86. | 55.90.Z | Pozostałe zakwaterowanie |
87. | 56.10.A | Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne |
88. | 56.21.Z | Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) |
89. | 56.29.Z | Pozostała usługowa działalność gastronomiczna |
90. | 56.30.Z | Przygotowywanie i podawanie napojów |
91. | 68.20.Z | Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi |
92. | 68.32.Z | Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie |
93. | 77.32.Z | Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych |
94. | 77.39.Z | Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane |
95. | 82.30.Z | Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów |
96. | 85.51.Z | Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych |
97. | 85.59.B | Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane |
98. | 85.60.Z | Działalność wspomagająca edukację |
99. | 86.10.Z | Działalność szpitali |
100. | 86.21.Z | Praktyka lekarska ogólna |
101. | 86.22.Z | Praktyka lekarska specjalistyczna |
102. | 86.90.A | Działalność fizjoterapeutyczna |
103. | 93.29.Z | Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna |
104. | 95.24.Z | Naprawa i konserwacja mebli i wyposażenia domowego |
105. | 96.01.Z | Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich |
106. | 96.04.Z | Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej |
107. | 96.09.Z | Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana |
”. |
Rozdział 3
Przedstawicielstwo i organizacja Instytucji
§ 7. 1. Do dokonywania czynności prawnych w imieniu Instytucji upoważniony jest Dyrektor.
2. Zastępcy Dyrektora oraz pełnomocnicy, dokonując czynności prawnych w imieniu Instytucji, działają w granicach ich umocowania.
3. Jeżeli czynności prawne, dokonywane przez osoby określone w ust. 1 i 2, obejmują rozporządzanie prawem, którego wartość przekracza 10.000 euro lub czynności te mogą spowodować powstanie zobowiązania Instytucji do świadczenia o wartości powyżej 10.000 euro, do skuteczności oświadczenia woli wymagane jest współdziałanie co najmniej dwóch osób.
4. Pełnomocników Instytucji, o których mowa w ust. 2, ustanawia i odwołuje Dyrektor.
5. Udzielenie pełnomocnictwa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
6. Udzielenie i odwołanie pełnomocnictwa podlega ujawnieniu w Krajowym Rejestrze Sądowym. Nie dotyczy to pełnomocnictwa do dokonywania poszczególnych czynności oraz ustanawiania pełnomocników procesowych.
§ 8. Organizację wewnętrzną Instytucji określa regulamin organizacyjny, nadawany przez Dyrektora.
Rozdział 4
Mienie Instytucji
§ 9. W celu realizacji statutowych zadań Instytucję wyposaża się w:
1) nieruchomości, wymienione w wykazie stanowiącym załącznik do statutu, które po wydaniu przez właściwy organ decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu przysługującego jednostkom organizacyjnym Służby Więziennej stanowić będą własność lub przedmiot użytkowania wieczystego Instytucji;
2) inne niż określone w pkt 1 składniki aktywów trwałych i obrotowych, według bilansów zamknięcia przekształcanych gospodarstw pomocniczych, po uwzględnieniu wzajemnych rozliczeń, które po zagregowaniu stają się bilansem otwarcia Instytucji.
§ 10. 1. Instytucja samodzielnie gospodaruje przydzielonym jej i nabytym mieniem, z zastrzeżeniem ust. 2–4 oraz § 11–13.
2. Do czynności prawnych w zakresie rozporządzania składnikami aktywów trwałych Instytucji stosuje się przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. poz. 2259 oraz z 2017 r. poz. 624 i 1491).
3. Nieruchomości Instytucji mogą być przedmiotem czynności prawnych, z uwzględnieniem przepisów o gospodarce nieruchomościami. Rozporządzanie nieruchomością odbywa się za uprzednią zgodą Ministra Sprawiedliwości. Czynności prawne dokonane bez wymaganej zgody są nieważne.
4. Czynność prawna dotycząca utworzenia lub udziału Instytucji w innej osobie prawnej wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości. Czynność prawna dokonana bez takiej zgody jest nieważna.
§ 11. Do sprzedaży oraz oddania w najem lub dzierżawę aktywów trwałych Instytucji stosuje się odpowiednio przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 KWietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa (Dz. U. poz. 729), z zastrzeżeniem § 12.
§ 12. Sprzedaż oraz oddanie w najem lub dzierżawę aktywów trwałych Instytucji o wartości jednostkowej przekraczającej KWotę 50.000 euro wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.
§ 13. 1. Aktywa Instytucji mogą być przedmiotem darowizny lub użyczenia, o ile ich sprzedaż, najem lub dzierżawa nie dojdzie do skutku.
2. Zasady określonej w ust. 1 nie stosuje się w przypadku dokonywania darowizny lub użyczenia na rzecz innej instytucji gospodarki budżetowej, której organem założycielskim jest Minister Sprawiedliwości, albo na rzecz jednostki organizacyjnej resortu sprawiedliwości.
3. Darowizna aktywów o wartości jednostkowej przekraczającej KWotę 25.000 euro wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości wyrażonej na piśmie.
4. Jeżeli wartość darowizn, dokonanych przez Instytucję w roku obrotowym dla jednego obdarowanego, przekroczy KWotę 25.000 euro, dokonanie każdej następnej darowizny dla tego obdarowanego wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.
5. Jeżeli łączna wartość darowizn, dokonanych przez Instytucję w roku obrotowym, przekroczy KWotę 40.000 euro, dokonanie każdej następnej darowizny wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.
6. Czynności prawne, o których mowa w ust. 3–6, dokonane bez wymaganej zgody są nieważne.
§ 14. 1. Wyrażone w euro wartości aktywów Instytucji, o których mowa w § 12 i 13, oraz wartości zabezpieczeń na majątku Instytucji, o których mowa w § 16 ust. 5, przelicza się na walutę polską po średnim kursie, ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok obrotowy, w którym dokonywana jest czynność prawna.
2. Wartość jednostkową aktywu, o której mowa w § 12 i 13, określa się na podstawie cen rynkowych albo wartości księgowej tego aktywu, zależnie od tego, która z tych wartości jest wyższa.
Rozdział 5
Gospodarka finansowa i źródła uzyskiwania przychodów
§ 15. 1. Podstawą gospodarki finansowej Instytucji jest roczny plan finansowy, zatwierdzony przez Ministra Sprawiedliwości.
2. Projekt rocznego planu finansowego jest sporządzany przez Dyrektora i przekazywany Dyrektorowi Generalnemu Służby Więziennej.
3. Zaakceptowany projekt rocznego planu finansowego Dyrektor Generalny Służby Więziennej przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości w trybie i terminach określonych w przepisach dotyczących prac nad projektem ustawy budżetowej.
4. Instytucja prowadzi rachunkowość zgodnie z przepisami o rachunkowości.
5. Dyrektor Generalny Służby Więziennej przedstawia Ministrowi Sprawiedliwości do zatwierdzenia sprawozdanie finansowe oraz propozycję rozliczenia wyniku finansowego.
6. Minister Sprawiedliwości zatwierdza sprawozdanie finansowe oraz podejmuje decyzję w sprawie rozliczenia wyniku finansowego.
§ 16. 1. Podstawowym źródłem przychodów Instytucji jest prowadzenie działalności gospodarczej, zgodnie z przedmiotem działalności określonym w § 6. Instytucja może również uzyskiwać przychody z innych źródeł, w szczególności ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, a także darowizn, spadków i zapisów.
2. Instytucja prowadzi działalność gospodarczą na zasadach racjonalnej gospodarki, samofinansowania i rachunku ekonomicznego, a osiągane zyski przeznacza na zwiększenie funduszu zapasowego Instytucji, o którym mowa w art. 28 ust. 8 ustawy o finansach publicznych.
3. Instytucja występuje w obrocie we własnym imieniu i na własny rachunek.
4. Przed zaciągnięciem przez Instytucję zobowiązania przewyższającego 30% rocznych przychodów, ujętych w planie finansowym. Dyrektor, za pośrednictwem Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, występuje do Ministra Sprawiedliwości o wyrażenie zgody.
5. Ustanowienie przez Instytucję zabezpieczenia na majątku Instytucji, w szczególności w formie hipoteki, zastawu, weksla, jeżeli łączna wartość ustanowionych zabezpieczeń przekracza 500.000 euro, wymaga uzyskania uprzedniej zgody Ministra Sprawiedliwości, z zastrzeżeniem ust. 4.
Rozdział 6
Nadzór i kontrola wewnętrzna
§ 17. 1. Nadzór nad działalnością Instytucji sprawuje Minister Sprawiedliwości oraz Dyrektor Generalny Służby Więziennej.
2. W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 1, Dyrektor Generalny Służby Więziennej w szczególności dokonuje kontroli i oceny działalności Instytucji oraz pracy Dyrektora.
3. W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 1, Minister Sprawiedliwości może w szczególności dokonywać kontroli działalności Instytucji.
4. Dyrektor przekazuje Dyrektorowi Generalnemu Służby Więziennej:
1) kopie wyników kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Instytucji – niezwłocznie po zakończeniu tych kontroli;
2) okresowe informacje dotyczące realizacji zadań Instytucji – w terminach i trybie określonym przez Dyrektora Generalnego Służby Więziennej;
3) sprawozdania budżetowe, które przekazywane są Ministrowi Sprawiedliwości w terminach i trybie określonym w odrębnych przepisach.
§ 18. 1. Kontrola wewnętrzna Instytucji realizowana jest w ramach kontroli zarządczej, określonej w przepisach o finansach publicznych.
2. Zapewnienie funkcjonowania wewnętrznej kontroli zarządczej należy do obowiązków Dyrektora, który określa szczegółowe zasady jej organizacji i funkcjonowania.
3. Zapewnienie funkcjonowania zewnętrznej kontroli zarządczej należy do obowiązków Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, który określa szczegółowe zasady jej organizacji i funkcjonowania.
Rozdział 7
Zmiana statutu
§ 19. Minister Sprawiedliwości z własnej inicjatywy, na wniosek Dyrektora Generalnego Służby Więziennej lub na wniosek Dyrektora, przekazany za pośrednictwem Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, może dokonać zmian niniejszego statutu w drodze zarządzenia.
|
4 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020.
Załącznik do statutu Podkarpackiej
Instytucji Gospodarki Budżetowej
CARPATIA
WYKAZ NIERUCHOMOŚCI ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W TRWAŁYM ZARZĄDZIE JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH SŁUŻBY WIĘZIENNEJ, KTÓRE ZGODNIE Z § 9 PKT 1 STATUTU PRZEZNACZONE ZOSTANĄ NA WYPOSAŻENIE PODKARPACKIEJ INSTYTUCJI GOSPODARKI BUDŻETOWEJ CARPATIA
Oznaczenie nieruchomości |
1. Zabudowana nieruchomość o powierzchni około 0,3154 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Konarskiego 2B, wobec której zostaną podjęte działania mające na celu jej geodezyjne wydzielenie z działki ewidencyjnej nr 197/4 z obrębu nr 253, wchodzącej w skład nieruchomości, opisanej w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie. |
2. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,2514 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Wspólnej 13, obejmująca działki ewidencyjne nr: 86/5, 87, 88/3 z obrębu nr 253, opisane w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie. |
3. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,0139 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Konarskiego 2B, obejmująca działki ewidencyjne nr: 88/5, 197/2 z obrębu nr 253, opisane w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie. |
4. Zabudowana nieruchomość o powierzchni około 2,8037 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Remontowo-Budowlany przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Rzeszowie, położona w Rzeszowie przy ul. Załęskiej 76, wobec której zostaną podjęte działania mające na celu jej geodezyjne wydzielenie z działki ewidencyjnej nr 267/4 z obrębu nr 220, wchodzącej w skład nieruchomości, opisanej w księdze wieczystej KW RZ1Z/00023098/6, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie. |
5. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,3552 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Remontowo-Budowlany przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Rzeszowie, położona w Rzeszowie przy ul. hr. Wandy Tarnowskiej 4, obejmująca działkę ewidencyjną nr 267/3 z obrębu nr 220, opisaną w księdze wieczystej KW RZ1Z/00023098/6, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie. |
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 31 sierpnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA (Dz.U.M.S. poz. 192). Zmiana weszła w życie 16 września 2017 r.