Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2010 nr 13 poz. 161
Wersja aktualna od 2017-09-16
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2010 nr 13 poz. 161
Wersja aktualna od 2017-09-16
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 29 listopada 2010 r.

w sprawie utworzenia Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA

(ostatnia zmiana: DUMS. z 2017 r., poz. 192)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 1 i art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.1) w związku z art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241, z późn. zm.2) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.1. Tworzy się instytucję gospodarki budżetowej pod nazwą „Podkarpacka Instytucja Gospodarki Budżetowej CARPATIA”, zwaną dalej „Instytucją”.

2. Instytucję tworzy się poprzez przekształcenie następujących gospodarstw pomocniczych:

1) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Remontowo-Budowlanego przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie;

2) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Tarnowie;

3) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Wadowicach;

4) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Rolno-Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Uhercach Mineralnych

– zwanych dalej „gospodarstwami pomocniczymi”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Organem założycielskim Instytucji jest Minister Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.Instytucja działa na podstawie statutu, stanowiącego załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.Instytucja przejmuje zadania publiczne wykonywane przez przekształcane gospodarstwa pomocnicze, polegające na prowadzeniu oddziaływań penitencjarnych oraz resocjalizacyjnych wobec osób skazanych na karę pozbawienia wolności przez organizowanie pracy sprzyjającej zdobywaniu kwalifikacji zawodowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.Instytucja przejmuje przysługujące gospodarstwom pomocniczym przed ich przekształceniem należności, uprawnienia, zezwolenia i koncesje, obowiązki, środki pieniężne oraz rzeczowe składniki majątkowe inne niż nieruchomości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.1. W statucie wskazuje się nieruchomości przeznaczone na wyposażenie Instytucji, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Instytucję wyposaża się w nieruchomości, o których mowa w ust. 1, po wydaniu przez właściwy organ decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu przysługującego jednostkom organizacyjnym Służby Więziennej.

3. Do wyposażenia, o którym mowa w ust. 1, stosuje się przepisy działu II rozdziału 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.3).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. Zarządza się przeprowadzenie czynności związanych z przekształceniem gospodarstw pomocniczych w Instytucję.

2. Osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie czynności, o których mowa w ust. 1, jest Dyrektor Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Remontowo-Budowlanego przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.Dniem rozpoczęcia działalności Instytucji jest dzień uzyskania przez Instytucję osobowości prawnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

1 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020.

2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 219, poz. 1706 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 108, poz. 685, Nr 152, poz. 1020 i Nr 161, poz. 1078.

3 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 106, poz. 675, Nr 143, poz. 963 i Nr 155, poz. 1043.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik do zarządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 29 listopada 2010 r. (poz. 161)

Statut
Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA
[1]

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Podkarpacka Instytucja Gospodarki Budżetowej CARPATIA, zwana dalej „Instytucją”, jest jednostką sektora finansów publicznych, o której mowa w art. 23 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.4).

2. Instytucja działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

§ 2. 1. Siedzibą Instytucji jest Rzeszów.

2. Instytucja posiada oddziały w Tarnowie, Wadowicach oraz Średniej Wsi.

3. Instytucja prowadzi działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.

§ 3. Organem założycielskim Instytucji jest Minister Sprawiedliwości.

§ 4. 1. Instytucja realizuje zadania publiczne, polegające na prowadzeniu oddziaływań penitencjarnych oraz resocjalizacyjnych wobec osób skazanych na karę pozbawienia wolności przez organizowanie pracy sprzyjającej zdobywaniu KWalifikacji zawodowych.

2. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, Instytucja prowadzi działalność produkcyjną, handlowo-usługową oraz wykonuje roboty remontowo-budowlane na rzecz organu założycielskiego, jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości, pozostałych jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych oraz innych podmiotów niebędących jednostkami sektora finansów publicznych.

§ 5. 1. Instytucją kieruje Dyrektor Instytucji, zwany dalej „Dyrektorem”.

2. Dyrektor zarządza Instytucją przy pomocy zastępców, głównego księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, odpowiedzialnych przed nim za realizację zadań wynikających z przydzielonego im zakresu obowiązków.

3. Dyrektor informuje Dyrektora Generalnego Służby Więziennej o zamiarze powołania i odwołania swojego zastępcy.

Rozdział 2

Przedmiot działalności

§ 6. Przedmiotem działalności podstawowej Instytucji, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD), jest:

Lp.

PKD

Nazwa

1

2

3

1.

01.11.Z

Uprawa zbóż, roślin strączkowych i roślin oleistych na nasiona, z wyłączeniem ryżu

2.

01.13.Z

Uprawa warzyw, włączając melony oraz uprawa roślin korzeniowych i roślin bulwiastych

3.

01.45 Z

Chów i hodowla owiec i kóz

4.

01.46.Z

Chów i hodowla świń

5.

10.61.Z

Wytwarzanie produktów przemiału zbóż

6.

10.91.Z

Produkcja gotowej paszy dla zwierząt gospodarskich

7.

13.92.Z

Produkcja gotowych wyrobów tekstylnych

8.

15.20.Z

Produkcja obuwia

9.

16.10.Z

Produkcja wyrobów tartacznych

10.

16.23.Z

Produkcja pozostałych wyrobów stolarskich i ciesielskich dla budownictwa

11.

16.24.Z

Produkcja opakowań drewnianych

12.

22.21.Z

Produkcja płyt, arkuszy, rur i kształtowników z tworzyw sztucznych

13.

22.22.Z

Produkcja opakowań z tworzyw sztucznych

14.

22.23.Z

Produkcja wyrobów dla budownictwa z tworzyw sztucznych

15.

22.29.Z

Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych

16.

23.61.Z

Produkcja wyrobów budowlanych z betonu

17.

23.63.Z

Produkcja masy betonowej prefabrykowanej

18.

23.69.Z

Produkcja pozostałych wyrobów z betonu, gipsu i cementu

19.

25.11.Z

Produkcja konstrukcji metalowych i ich części

20.

25.12.Z

Produkcja metalowych elementów stolarki budowlanej

21.

25.61.Z

Obróbka metali i nakładanie powłok na metale

22.

25.72.Z

Produkcja zamków i zawiasów

23.

25.73 Z

Produkcja narzędzi

24.

25.91.Z

Produkcja pojemników metalowych

25.

25.94.Z

Produkcja złączy i śrub

26.

25.99.Z

Produkcja pozostałych gotowych wyrobów metalowych, gdzie indziej niesklasyfikowana

27.

28.14.Z

Produkcja pozostałych kurków i zaworów

28.

28.22.Z

Produkcja urządzeń dźwigowych i chwytaków

29.

28.24.Z

Produkcja narzędzi ręcznych mechanicznych

30.

30.92.Z

Produkcja rowerów i wózków inwalidzkich

31.

31.01.Z

Produkcja mebli biurowych i sklepowych

32.

31.02.Z

Produkcja mebli kuchennych

33.

31.03.Z

Produkcja materaców

34.

31.09.Z

Produkcja pozostałych mebli

35.

33.11.Z

Naprawa i konserwacja metalowych wyrobów gotowych

36.

33.12.Z

Naprawa i konserwacja maszyn

37.

33.17.Z

Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu transportowego

38.

35.30.Z

Wytwarzanie i zaopatrywanie w parę wodną, gorącą wodę i powietrze do układów klimatyzacyjnych

39.

36.00.Z

Pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody

40.

37.00.Z

Odprowadzenie i oczyszczanie ścieków

41.

38.21.Z

Obróbka i usuwanie odpadów innych niż niebezpieczne

42.

41.10.Z

Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków

43.

41.20.Z

Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych

44.

42.11.Z

Roboty związane z budową dróg i autostrad

45.

42.12.Z

Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej

46.

42.13.Z

Roboty związane z budową mostów i tuneli

47.

42.21.Z

Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych

48.

42.22.Z

Roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych

49.

42.91.Z

Roboty związane z budową obiektów inżynierii wodnej

50.

42.99.Z

Roboty związane z budową pozostałych obiektów inżynierii lądowej i wodnej, gdzie indziej niesklasyfikowane

51.

43.11.Z

Rozbiórka i burzenie obiektów budowlanych

52.

43.12.Z

Przygotowanie terenu pod budowę

53.

43.13.Z

Wykonywanie wykopów i wierceń geologiczno-inżynierskich

54.

43.21.Z

Wykonywanie instalacji elektrycznych

55.

43.22.Z

Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych

56.

43.29.Z

Wykonywanie pozostałych instalacji budowlanych

57.

43.31.Z

Tynkowanie

58.

43.32.Z

Zakładanie stolarki budowlanej

59.

43.33.Z

Posadzkarstwo; tapetowanie i oblicowywanie ścian

60.

43.34.Z

Malowanie i szklenie

61.

43.39.Z

Wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych

62.

43.91.Z

Wykonywanie konstrukcji i pokryć dachowych

63.

43.99.Z

Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane

64.

45.32.Z

Sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli

65.

46.23.Z

Sprzedaż hurtowa żywych zwierząt

66.

46.41.Z

Sprzedaż hurtowa wyrobów tekstylnych

67.

46.42.Z

Sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia

68.

46.65.Z

Sprzedaż hurtowa mebli biurowych

69.

46.66.Z

Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń biurowych

70.

46.71.Z

Sprzedaż hurtowa paliwa i produktów pochodnych

71.

46.73.Z

Sprzedaż hurtowa drewna, materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego

72.

46.74.Z

Sprzedaż hurtowa wyrobów metalowych oraz sprzętu i dodatkowego wyposażenia hydraulicznego i grzejnego

73.

46.90.Z

Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana

74.

47.11.Z

Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych

75.

47.19.Z

Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach

76.

47.30.Z

Sprzedaż detaliczna paliw do pojazdów silnikowych na stacjach paliw

77.

47.52.Z

Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb i szkła prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach

78.

47.78.Z

Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach

79.

47.91.Z

Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet

80.

47.99.Z

Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami

81.

49.39.Z

Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany

82.

49.41.Z

Transport drogowy towarów

83.

55.10.Z

Hotele i podobne obiekty zakwaterowania

84.

55.20.Z

Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania

85.

55.30.Z

Pola kempingowe (wyłączając pole dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe

86.

55.90.Z

Pozostałe zakwaterowanie

87.

56.10.A

Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne

88.

56.21.Z

Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)

89.

56.29.Z

Pozostała usługowa działalność gastronomiczna

90.

56.30.Z

Przygotowywanie i podawanie napojów

91.

68.20.Z

Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi

92.

68.32.Z

Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie

93.

77.32.Z

Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych

94.

77.39.Z

Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane

95.

82.30.Z

Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów

96.

85.51.Z

Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych

97.

85.59.B

Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane

98.

85.60.Z

Działalność wspomagająca edukację

99.

86.10.Z

Działalność szpitali

100.

86.21.Z

Praktyka lekarska ogólna

101.

86.22.Z

Praktyka lekarska specjalistyczna

102.

86.90.A

Działalność fizjoterapeutyczna

103.

93.29.Z

Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna

104.

95.24.Z

Naprawa i konserwacja mebli i wyposażenia domowego

105.

96.01.Z

Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich

106.

96.04.Z

Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej

107.

96.09.Z

Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana

”.

Rozdział 3

Przedstawicielstwo i organizacja Instytucji

§ 7. 1. Do dokonywania czynności prawnych w imieniu Instytucji upoważniony jest Dyrektor.

2. Zastępcy Dyrektora oraz pełnomocnicy, dokonując czynności prawnych w imieniu Instytucji, działają w granicach ich umocowania.

3. Jeżeli czynności prawne, dokonywane przez osoby określone w ust. 1 i 2, obejmują rozporządzanie prawem, którego wartość przekracza 10.000 euro lub czynności te mogą spowodować powstanie zobowiązania Instytucji do świadczenia o wartości powyżej 10.000 euro, do skuteczności oświadczenia woli wymagane jest współdziałanie co najmniej dwóch osób.

4. Pełnomocników Instytucji, o których mowa w ust. 2, ustanawia i odwołuje Dyrektor.

5. Udzielenie pełnomocnictwa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

6. Udzielenie i odwołanie pełnomocnictwa podlega ujawnieniu w Krajowym Rejestrze Sądowym. Nie dotyczy to pełnomocnictwa do dokonywania poszczególnych czynności oraz ustanawiania pełnomocników procesowych.

§ 8. Organizację wewnętrzną Instytucji określa regulamin organizacyjny, nadawany przez Dyrektora.

Rozdział 4

Mienie Instytucji

§ 9. W celu realizacji statutowych zadań Instytucję wyposaża się w:

1) nieruchomości, wymienione w wykazie stanowiącym załącznik do statutu, które po wydaniu przez właściwy organ decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu przysługującego jednostkom organizacyjnym Służby Więziennej stanowić będą własność lub przedmiot użytkowania wieczystego Instytucji;

2) inne niż określone w pkt 1 składniki aktywów trwałych i obrotowych, według bilansów zamknięcia przekształcanych gospodarstw pomocniczych, po uwzględnieniu wzajemnych rozliczeń, które po zagregowaniu stają się bilansem otwarcia Instytucji.

§ 10. 1. Instytucja samodzielnie gospodaruje przydzielonym jej i nabytym mieniem, z zastrzeżeniem ust. 2–4 oraz § 11–13.

2. Do czynności prawnych w zakresie rozporządzania składnikami aktywów trwałych Instytucji stosuje się przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. poz. 2259 oraz z 2017 r. poz. 624 i 1491).

3. Nieruchomości Instytucji mogą być przedmiotem czynności prawnych, z uwzględnieniem przepisów o gospodarce nieruchomościami. Rozporządzanie nieruchomością odbywa się za uprzednią zgodą Ministra Sprawiedliwości. Czynności prawne dokonane bez wymaganej zgody są nieważne.

4. Czynność prawna dotycząca utworzenia lub udziału Instytucji w innej osobie prawnej wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości. Czynność prawna dokonana bez takiej zgody jest nieważna.

§ 11. Do sprzedaży oraz oddania w najem lub dzierżawę aktywów trwałych Instytucji stosuje się odpowiednio przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 KWietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa (Dz. U. poz. 729), z zastrzeżeniem § 12.

§ 12. Sprzedaż oraz oddanie w najem lub dzierżawę aktywów trwałych Instytucji o wartości jednostkowej przekraczającej KWotę 50.000 euro wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.

§ 13. 1. Aktywa Instytucji mogą być przedmiotem darowizny lub użyczenia, o ile ich sprzedaż, najem lub dzierżawa nie dojdzie do skutku.

2. Zasady określonej w ust. 1 nie stosuje się w przypadku dokonywania darowizny lub użyczenia na rzecz innej instytucji gospodarki budżetowej, której organem założycielskim jest Minister Sprawiedliwości, albo na rzecz jednostki organizacyjnej resortu sprawiedliwości.

3. Darowizna aktywów o wartości jednostkowej przekraczającej KWotę 25.000 euro wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości wyrażonej na piśmie.

4. Jeżeli wartość darowizn, dokonanych przez Instytucję w roku obrotowym dla jednego obdarowanego, przekroczy KWotę 25.000 euro, dokonanie każdej następnej darowizny dla tego obdarowanego wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.

5. Jeżeli łączna wartość darowizn, dokonanych przez Instytucję w roku obrotowym, przekroczy KWotę 40.000 euro, dokonanie każdej następnej darowizny wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.

6. Czynności prawne, o których mowa w ust. 3–6, dokonane bez wymaganej zgody są nieważne.

§ 14. 1. Wyrażone w euro wartości aktywów Instytucji, o których mowa w § 12 i 13, oraz wartości zabezpieczeń na majątku Instytucji, o których mowa w § 16 ust. 5, przelicza się na walutę polską po średnim kursie, ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok obrotowy, w którym dokonywana jest czynność prawna.

2. Wartość jednostkową aktywu, o której mowa w § 12 i 13, określa się na podstawie cen rynkowych albo wartości księgowej tego aktywu, zależnie od tego, która z tych wartości jest wyższa.

Rozdział 5

Gospodarka finansowa i źródła uzyskiwania przychodów

§ 15. 1. Podstawą gospodarki finansowej Instytucji jest roczny plan finansowy, zatwierdzony przez Ministra Sprawiedliwości.

2. Projekt rocznego planu finansowego jest sporządzany przez Dyrektora i przekazywany Dyrektorowi Generalnemu Służby Więziennej.

3. Zaakceptowany projekt rocznego planu finansowego Dyrektor Generalny Służby Więziennej przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości w trybie i terminach określonych w przepisach dotyczących prac nad projektem ustawy budżetowej.

4. Instytucja prowadzi rachunkowość zgodnie z przepisami o rachunkowości.

5. Dyrektor Generalny Służby Więziennej przedstawia Ministrowi Sprawiedliwości do zatwierdzenia sprawozdanie finansowe oraz propozycję rozliczenia wyniku finansowego.

6. Minister Sprawiedliwości zatwierdza sprawozdanie finansowe oraz podejmuje decyzję w sprawie rozliczenia wyniku finansowego.

§ 16. 1. Podstawowym źródłem przychodów Instytucji jest prowadzenie działalności gospodarczej, zgodnie z przedmiotem działalności określonym w § 6. Instytucja może również uzyskiwać przychody z innych źródeł, w szczególności ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, a także darowizn, spadków i zapisów.

2. Instytucja prowadzi działalność gospodarczą na zasadach racjonalnej gospodarki, samofinansowania i rachunku ekonomicznego, a osiągane zyski przeznacza na zwiększenie funduszu zapasowego Instytucji, o którym mowa w art. 28 ust. 8 ustawy o finansach publicznych.

3. Instytucja występuje w obrocie we własnym imieniu i na własny rachunek.

4. Przed zaciągnięciem przez Instytucję zobowiązania przewyższającego 30% rocznych przychodów, ujętych w planie finansowym. Dyrektor, za pośrednictwem Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, występuje do Ministra Sprawiedliwości o wyrażenie zgody.

5. Ustanowienie przez Instytucję zabezpieczenia na majątku Instytucji, w szczególności w formie hipoteki, zastawu, weksla, jeżeli łączna wartość ustanowionych zabezpieczeń przekracza 500.000 euro, wymaga uzyskania uprzedniej zgody Ministra Sprawiedliwości, z zastrzeżeniem ust. 4.

Rozdział 6

Nadzór i kontrola wewnętrzna

§ 17. 1. Nadzór nad działalnością Instytucji sprawuje Minister Sprawiedliwości oraz Dyrektor Generalny Służby Więziennej.

2. W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 1, Dyrektor Generalny Służby Więziennej w szczególności dokonuje kontroli i oceny działalności Instytucji oraz pracy Dyrektora.

3. W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 1, Minister Sprawiedliwości może w szczególności dokonywać kontroli działalności Instytucji.

4. Dyrektor przekazuje Dyrektorowi Generalnemu Służby Więziennej:

1) kopie wyników kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Instytucji – niezwłocznie po zakończeniu tych kontroli;

2) okresowe informacje dotyczące realizacji zadań Instytucji – w terminach i trybie określonym przez Dyrektora Generalnego Służby Więziennej;

3) sprawozdania budżetowe, które przekazywane są Ministrowi Sprawiedliwości w terminach i trybie określonym w odrębnych przepisach.

§ 18. 1. Kontrola wewnętrzna Instytucji realizowana jest w ramach kontroli zarządczej, określonej w przepisach o finansach publicznych.

2. Zapewnienie funkcjonowania wewnętrznej kontroli zarządczej należy do obowiązków Dyrektora, który określa szczegółowe zasady jej organizacji i funkcjonowania.

3. Zapewnienie funkcjonowania zewnętrznej kontroli zarządczej należy do obowiązków Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, który określa szczegółowe zasady jej organizacji i funkcjonowania.

Rozdział 7

Zmiana statutu

§ 19. Minister Sprawiedliwości z własnej inicjatywy, na wniosek Dyrektora Generalnego Służby Więziennej lub na wniosek Dyrektora, przekazany za pośrednictwem Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, może dokonać zmian niniejszego statutu w drodze zarządzenia.

4 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020.

Załącznik do statutu Podkarpackiej
Instytucji Gospodarki Budżetowej
CARPATIA

WYKAZ NIERUCHOMOŚCI ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W TRWAŁYM ZARZĄDZIE JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH SŁUŻBY WIĘZIENNEJ, KTÓRE ZGODNIE Z § 9 PKT 1 STATUTU PRZEZNACZONE ZOSTANĄ NA WYPOSAŻENIE PODKARPACKIEJ INSTYTUCJI GOSPODARKI BUDŻETOWEJ CARPATIA

Oznaczenie nieruchomości

1. Zabudowana nieruchomość o powierzchni około 0,3154 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Konarskiego 2B, wobec której zostaną podjęte działania mające na celu jej geodezyjne wydzielenie z działki ewidencyjnej nr 197/4 z obrębu nr 253, wchodzącej w skład nieruchomości, opisanej w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie.

2. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,2514 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Wspólnej 13, obejmująca działki ewidencyjne nr: 86/5, 87, 88/3 z obrębu nr 253, opisane w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie.

3. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,0139 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Konarskiego 2B, obejmująca działki ewidencyjne nr: 88/5, 197/2 z obrębu nr 253, opisane w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie.

4. Zabudowana nieruchomość o powierzchni około 2,8037 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Remontowo-Budowlany przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Rzeszowie, położona w Rzeszowie przy ul. Załęskiej 76, wobec której zostaną podjęte działania mające na celu jej geodezyjne wydzielenie z działki ewidencyjnej nr 267/4 z obrębu nr 220, wchodzącej w skład nieruchomości, opisanej w księdze wieczystej KW RZ1Z/00023098/6, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie.

5. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,3552 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Remontowo-Budowlany przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Rzeszowie, położona w Rzeszowie przy ul. hr. Wandy Tarnowskiej 4, obejmująca działkę ewidencyjną nr 267/3 z obrębu nr 220, opisaną w księdze wieczystej KW RZ1Z/00023098/6, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 31 sierpnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA (Dz.U.M.S. poz. 192). Zmiana weszła w życie 16 września 2017 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00