Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2002 nr 5 poz. 20
Wersja archiwalna od 2002-10-30 do 2003-06-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2002 nr 5 poz. 20
Wersja archiwalna od 2002-10-30 do 2003-06-12
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 30 października 2002 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W załączniku do zarządzenia Nr 25/02/DO Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 marca 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. Nr 2, poz. 5) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 4 w ust. 2:

- pkt 7 otrzymuje brzmienie:

7) Departament Kadr „DK”,”

- dodaje się pkt 10a w brzmieniu:

„10a) Departament - Centrum Szkolenia Kadr Wymiaru Sprawiedliwości „D-CSK”,”

2) § 5 otrzymuje brzmienie:

„§ 5. 1. Departamenty i biura wykonują zadania w zakresie ustalonym przepisami regulaminu organizacyjnego, a harmonogram realizacji zadań konkretyzowany jest corocznie w „Planie Strategicznym Ministerstwa Sprawiedliwości”.

2. Projekt „Planu Strategicznego Ministerstwa Sprawiedliwości” przygotowuje zespól powołany przez Dyrektora Generalnego Urzędu.

3. Dyrektor Generalny Urzędu przedkłada Ministrowi Sprawiedliwości coroczne sprawozdanie z realizacji „Planu Strategicznego Ministerstwa Sprawiedliwości”.”

3) w § 7:

- pkt 4 skreśla się,

- dodaje się pkt 8a w brzmieniu:

„8a) Departamentem - Centrum Szkolenia Kadr Wymiaru Sprawiedliwości w zakresie planowania tematyki szkoleń i innych form doskonalenia zawodowego wszystkich grup pracowników resortu sprawiedliwości,”,

- pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) Biurem Informacji w zakresie realizacji obowiązku informacyjnego w stosunku do prasy i obowiązków wynikających z prawa dostępu obywateli do informacji publicznej.”

4) § 14 ust. 1:

- pkt 9 otrzymuje brzmienie:

9) przeprowadzanie kontroli działalności Ministerstwa Sprawiedliwości oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości,”,

- skreśla się pkt 10,

- pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) wykonywanie audytu wewnętrznego w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz zakładach budżetowych i środkach specjalnych utworzonych przy Ministerstwie Sprawiedliwości,”

5) § 17 ust. 1:

- pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) nadzór nad wdrażaniem nowych rozwiązań prawnych i organizacyjnych w zakresie prowadzenia rejestrów sądowych i ksiąg wieczystych,”,

- pkt 15 otrzymuje brzmienie:

„15) nadzór merytoryczny i organizacyjny nad kuratorską służbą sądową, w tym określanie kierunków i koordynowanie pracy kuratorów sądowych,”,

- dodaje się pkt 15a i 15b w brzmieniu:

„15a) obsługa sądu dyscyplinarnego II instancji dla zawodowych kuratorów sądowych działającego przy Ministrze Sprawiedliwości,

15b) przeprowadzanie postępowań administracyjnych oraz opracowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości w sprawach dotyczących wypowiedzenia, rozwiązania stosunku pracy i przeniesienia na inne stanowisko lub do innego zespołu kuratorskiej służby sądowej oraz zawieszenia w pełnieniu obowiązków zawodowych kuratorów sądowych, związanych z odwołaniami od decyzji prezesów sądów okręgowych,”,

- pkt 16 otrzymuje brzmienie:

„16) sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem ośrodków kuratorskich,”,

- pkt 20 lit. a-c otrzymują brzmienie:

20) nadzór nad działalnością zakładów dla nieletnich, a w tym:

a) ustalanie kierunków pracy w zakresie działalności merytorycznej zakładów dla nieletnich i szkół funkcjonujących w tych jednostkach,

b) wykonywanie zadań organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny wynikający z przepisów oświatowych,

c) przeprowadzanie doraźnych wizytacji i lustracji w zakładach dla nieletnich i szkołach w nich funkcjonujących,”,

- dotychczasowe lit. c-f oznacza się jako lit. d-g;

6) § 19 ust. 1:

- pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) badanie zgodności z prawem uchwał organów samorządu adwokatów i radców prawnych i opracowywanie w tym zakresie projektów skarg Ministra Sprawiedliwości do Sądu Najwyższego,”,

- dodaje się pkt 11a w brzmieniu:

„11a) badanie zgodności z prawem uchwał organów samorządu adwokackiego i radców prawnych w przedmiocie wpisów na listę adwokatów i listę radców prawnych, a także rozpatrywanie odwołań od uchwał dotyczących wpisów na listy adwokatów i aplikantów adwokackich oraz opracowywanie projektów decyzji w tych sprawach,”,

- pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12) nadzór nad postępowaniem dyscyplinarnym w sprawach dotyczących adwokatów i aplikantów adwokackich, radców prawnych i aplikantów radcowskich, w tym opracowywanie projektów wniosków Ministra Sprawiedliwości o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego oraz opracowywanie projektów kasacji od prawomocnych orzeczeń Wyższych Sądów Dyscyplinarnych,”,

- dodaje się pkt 20a w brzmieniu:

„20a) przetwarzanie we współpracy z Biurem Informacyjnym Krajowego Rejestru Karnego danych statystycznych z prawomocnych orzeczeń, ”

7) oddział 7 otrzymuje brzmienie:

„Oddział 7

Departament Kadr

§ 20. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Kadr należy:

1) realizacja zadań związanych z problematyką zatrudnienia sędziów, prokuratorów i pracowników resortu sprawiedliwości oraz stanu spoczynku sędziów i prokuratorów - ich uposażeń i uposażeń rodzinnych,

2) prowadzenie spraw osobowych sędziów sądów powszechnych, prokuratorów powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury, sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin, pobierających uposażenie rodzinne, asesorów sądowych i prokuratorskich, referendarzy sądowych oraz dyrektorów instytutów naukowo-badawczych, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej,

3) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości - Prokuratora Generalnego związanych z powoływaniem i odwoływaniem z funkcji kierowniczych w resorcie sprawiedliwości,

4) współdziałanie z Krajową Radą Sądownictwa w sprawach dotyczących sędziów,

5) przygotowywanie i organizacja zebrań zgromadzeń ogólnych sędziów sądów apelacyjnych oraz zebrań przedstawicieli zgromadzeń ogólnych sędziów w sądach okręgowych,

6) wykonywanie czynności związanych z realizacją uprawnień i obowiązków Ministra Sprawiedliwości, wynikających z przepisów o odpowiedzialności dyscyplinarnej sędziów,

7) opracowywanie informacji we współpracy z jednostkami organizacyjnymi resortu w sprawach zapytań Rzecznika Interesu Publicznego związanych z realizacją ustawy z dnia 11 kwietnia 1997 r. o ujawnianiu pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w latach 1944-1990 osób pełniących funkcje publiczne,

8) badanie akt osobowych sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz analiza wszelkich zasobów archiwalnych i przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości związanych z realizacją art. 7 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1997 r. o zmianie ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 1998 r. Nr 98, poz. 607),

9) realizacja zadań dotyczących spraw osobowych prokuratorów wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie uprawnień Prokuratora Generalnego wynikających z art. 11-13 i 16 ustawy o prokuraturze (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 206),

10) wykonywanie czynności związanych z przedstawianiem Państwowej Komisji Wyborczej przez Ministra Sprawiedliwości kandydatów na członków komisji wyborczych oraz komisji ds. referendum,

11) wdrażanie modelu służby cywilnej w Ministerstwie Sprawiedliwości,

12) prowadzenie spraw osobowych korpusu służby cywilnej i pozostałych pracowników Ministerstwa,

13) sporządzanie opisów stanowisk pracowników Ministerstwa Sprawiedliwości,

14) wykonywanie czynności związanych z nadawaniem odznaczeń państwowych i resortowych pracownikom resortu sprawiedliwości,

15) obsługa komisji dyscyplinarnej l instancji dla członków korpusu służby cywilnej Ministerstwa,

16) obsługa odwoławczej komisji dyscyplinarnej dla mianowanych urzędników państwowych zatrudnionych w jednostkach resortu,

17) rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących spraw osobowych wszystkich pracowników resortu,

18) prowadzenie kontroli przestrzegania dyscypliny pracy,

19) dokonywanie analiz obciążenia pracą sędziów, prokuratorów i pracowników administracyjnych oraz równomierności ich rozmieszczenia i wykorzystania w poszczególnych jednostkach organizacyjnych resortu sprawiedliwości,

20) opracowywanie programu racjonalnego wykorzystania kadr wymiaru sprawiedliwości, stosownie do rzeczywistych potrzeb, wynikających ze stanu obciążenia pracą,

21) opracowywanie propozycji limitów zatrudnienia sędziów i prokuratorów oraz propozycji wielkości zatrudnienia w innych grupach zawodowych pracowników resortu sprawiedliwości w powiązaniu z planowanymi zadaniami rzeczowymi do projektu budżetu resortu na dany rok,

22) współdziałanie z pozostałymi Departamentami i Biurami Ministerstwa Sprawiedliwości w celu racjonalnego gospodarowania zasobami ludzkimi,

23) przygotowywanie projektów obwieszczeń o wolnych i zwolnionych stanowiskach sędziowskich,

24) opracowywanie materiałów do projektu i układu wykonawczego budżetu resortu sprawiedliwości w zakresie uposażeń i świadczeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin, pobierających uposażenie rodzinne,

25) opracowywanie analiz, informacji, sprawozdań oraz projektów ocen z zakresu uposażeń i świadczeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz uposażeń rodzinnych,

26) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących wynagrodzenia osobowego pracowników,

27) planowanie, organizowanie i nadzorowanie szkolenia członków korpusu służby cywilnej, w ramach szkolenia powszechnego, indywidualnych programów rozwoju poszczególnych urzędników służby cywilnej oraz innych odpowiednich form szkolenia specjalistycznego.

2. W skład Departamentu Kadr wchodzą:

1) Wydział Spraw Osobowych Sędziów,

2) Wydział Spraw Osobowych Prokuratorów,

3) Wydział do Spraw Osób Zatrudnionych w Ministerstwie,

4) Wydział do Spraw Sędziów i Prokuratorów w Stanie Spoczynku,

5) Wydział Gospodarowania Zasobami Ludzkimi.”

8) w § 21:

- w ust. 1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) wykonywanie nadzoru nad gospodarką finansową podległych jednostek organizacyjnych i sygnalizowanie potrzeb w zakresie przeprowadzenia kontroli ich działalności oraz audytu wewnętrznego przez właściwe komórki,”,

- ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W skład Departamentu Budżetu i Majątku Skarbu Państwa wchodzą:

1) Wydział Budżetu Resortu i Limitów Zatrudnienia,

2) Wydział Inwestycji i Majątku Skarbu Państwa,

3) Wydział Nadzoru Finansowego i Analiz.”

9) w § 22:

- w ust. 3 skreśla się pkt 5,

- w ust. 4 skreśla się pkt 5,

- w ust. 6 skreśla się pkt 7;

10) po § 23 dodaje się Oddział 10a w brzmieniu:

„Oddział 10a

Departament - Centrum Szkolenia Kadr Wymiaru Sprawiedliwości

§ 23a. 1. Do podstawowych zadań Departamentu - Centrum Szkolenia Kadr Wymiaru Sprawiedliwości należy:

1) realizacja zadań związanych z nadzorem nad prawidłową organizacją aplikacji sądowej i prokuratorskiej oraz centralizacją systemu naboru na aplikacje, systemu szkolenia i egzaminowania aplikantów,

2) realizacja zadań wynikających z obowiązku organizacji aplikacji, jej ujednoliceniem i harmonizacją programów szkolenia,

3) przygotowywanie i organizowanie egzaminów sędziowskich i prokuratorskich składanych przed komisją powołaną w Ministerstwie Sprawiedliwości,

4) opracowywanie - w oparciu o propozycje zgłoszone przez departamenty i biura oraz sądy i prokuratury - programów centralnego szkolenia i ustawicznego szkolenia zawodowego sędziów, prokuratorów i innych pracowników wymiaru sprawiedliwości, organizowanie i koordynowanie tych szkoleń,

5) realizacja zadań związanych z prowadzeniem Studium Zawodowego dla sędziów i prokuratorów,

6) współdziałanie z Departamentem Współpracy Międzynarodowej i Prawa Europejskiego w zakresie organizacji szkoleń związanych z przygotowaniem Polski do członkostwa w Unii Europejskiej,

7) współpraca z sądami i prokuraturami oraz jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości w zakresie szkolenia zawodowego sędziów i prokuratorów,

8) przygotowywanie i organizowanie centralnych szkoleń seminaryjnych aplikantów referendarskich oraz egzaminu referendarskiego,

9) realizacja zadań w zakresie szkolenia zawodowego pozostałych pracowników wymiaru sprawiedliwości (staże asystentów sędziów i staże pracowników sądów i prokuratur), koordynacja systemu szkolenia,

10) współpraca z krajowymi i zagranicznymi instytucjami właściwymi w zakresie międzynarodowego szkolenia sędziów, prokuratorów i innych pracowników resortu,

11) współpraca z uniwersyteckimi wydziałami prawa, instytucjami i placówkami naukowo-badawczymi w zakresie szkolenia zawodowego sędziów, prokuratorów, aplikantów,

12) współpraca w zakresie ustalania kierunków działalności wydawniczej resortu dotycząca zagadnień szkoleniowych i doskonalenia zawodowego,

13) stała analiza realizacji centralizacji i harmonizacji systemu szkolenia oraz przedstawianie Ministrowi Sprawiedliwości raportów z wykonania tego zadania.

2. W skład Departamentu - Centrum Szkolenia Kadr Wymiaru Sprawiedliwości wchodzą:

1) Wydział Aplikacji Sądowej i Prokuratorskiej,

2) Wydział Kształcenia Ustawicznego Sędziów i Prokuratorów,

3) Wydział Szkolenia Zawodowego.”

11) w § 24 w ust. 1 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) współudział w przetwarzaniu z systemu informatycznego Krajowego Rejestru Karnego danych statystycznych z prawomocnych orzeczeń karnych dotyczących osób dorosłych i nieletnich,”

12) § 25:

- w ust. 1 dodaje się pkt 15 w brzmieniu:

„15) obsługa Biuletynu Informacji Publicznej.”,

- dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

„5. Biuro Informacji składa się z dwóch zespołów:

1) Zespół Prasowy do realizacji obowiązków związanych z prawem prasy do informacji,

2) Zespół Informacji Publicznej do realizacji obowiązków wynikających z prawa dostępu obywateli do informacji publicznej.”

13) w § 28 ust. 1 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) zapewnienie ochrony fizycznej obiektów Ministerstwa, w tym kontrola ruchu osobowego w tych obiektach,”

14) w § 34 w ust. 1 skreśla się pkt 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z wyjątkiem zmian dotyczących § 14 ust. 1 pkt 9-11, § 20 ust. 1 pkt 19-22 oraz ust. 2 pkt 5, § 21 ust. 1 pkt 7 i ust. 2 pkt 1 załącznika do zarządzenia Nr 25/02/DO Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 marca 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. Nr 2, poz. 5), które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.

Minister Sprawiedliwości: Grzegorz Kurczuk

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00