Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2002 nr 1 poz. 1
Wersja archiwalna od 2002-01-01 do 2002-03-22
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Sprawiedliwości rok 2002 nr 1 poz. 1
Wersja archiwalna od 2002-01-01 do 2002-03-22
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 31 grudnia 2001 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości.

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie prac Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929 oraz z 2000 r. Nr 120, poz. 1268) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W załączniku do zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 10 lipca 2001 r. w sprawie ustalania regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. Nr 2, poz. 14 i poz. 17) wprowadza się następujące zmiany w rozdziale 2:

1) w oddziale 2 w § 14:

a) w ust. 1 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:

„10a) wykonywanie audytu wewnętrznego w Ministerstwie Sprawiedliwości,”,

b) w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) Wydział Kontroli i Audytu Wewnętrznego,”;

2) w oddziale 5 w § 17 ust. 1 pkt 15 dodaje się lit. h) w brzmieniu:

„h) przeprowadzanie kontroli wykonania obowiązku zawarcia umów ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej notariuszy za szkody wyrządzone przy dokonywaniu czynności notarialnych.”;

3) w oddziale 8 w § 20 ust. 1 dodaje się pkt 13a w brzmieniu:

„13a) przeprowadzanie kontroli wykonania obowiązku zawarcia umów ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej adwokatów i radców prawnych za szkody wyrządzone przy dokonywaniu czynności zawodowych,”;

4) w oddziale 9 § 21 otrzymuje brzmienie:

„§ 21. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Kadr i Szkolenia należy:

1) realizacja zadań związanych z problematyką zatrudnienia, etatów i wynagrodzeń osobowych sędziów, prokuratorów i pracowników resortu sprawiedliwości oraz stanu spoczynku sędziów i prokuratorów, ich uposażeń i uposażeń rodzinnych,

2) prowadzenie spraw osobowych sędziów sądów powszechnych, prokuratorów powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury, sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin pobierających uposażenie rodzinne, asesorów sądowych i prokuratorskich, referendarzy sądowych oraz dyrektorów instytutów naukowo-badawczych, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej,

3) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości – Prokuratora Generalnego związanych z powoływaniem i odwoływaniem z funkcji kierowniczych w resorcie sprawiedliwości,

4) współdziałanie z Krajową Radą Sądownictwa w sprawach dotyczących sędziów,

5) przygotowywanie i organizacja zebrań zgromadzeń ogólnych sędziów sądów apelacyjnych oraz zebrań przedstawicieli zgromadzeń ogólnych sędziów w sądach okręgowych,

6) wykonywanie czynności związanych z realizacją uprawnień i obowiązków Ministra Sprawiedliwości, wynikających z przepisów o odpowiedzialności dyscyplinarnej sędziów,

7) opracowywanie informacji we współpracy z jednostkami organizacyjnymi resortu w sprawach zapytań Rzecznika Interesu Publicznego związanych z realizacją ustawy z dnia 11 kwietnia 1997 r. o ujawnianiu pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w latach 1944–1990 osób pełniących funkcje publiczne,

8) badanie akt osobowych sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz analiza wszelkich zasobów archiwalnych i przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości związanych z realizacją art. 7 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1997 r. o zmianie ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 1998 r. Nr 98, poz. 607),

9) wdrażanie modelu służby cywilnej w Ministerstwie Sprawiedliwości,

10) wykonywanie czynności związanych z przedstawianiem Państwowej Komisji Wyborczej przez Ministra Sprawiedliwości kandydatów na członków komisji wyborczych oraz komisji ds. referendum,

11) prowadzenie spraw osobowych korpusu służby cywilnej i pozostałych pracowników Ministerstwa,

12) wykonywanie czynności związanych z nadawaniem odznaczeń państwowych i resortowych pracownikom resortu sprawiedliwości,

13) obsługa komisji dyscyplinarnej I instancji dla członków korpusu służby cywilnej Ministerstwa,

14) obsługa odwoławczej komisji dyscyplinarnej dla mianowanych urzędników państwowych zatrudnionych w jednostkach resortu,

15) rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących spraw osobowych wszystkich pracowników resortu,

16) prowadzenie kontroli przestrzegania dyscypliny pracy,

17) przygotowywanie projektu zwiększenia limitów zatrudnienia dla grup wynagradzanych według mnożnikowych systemów wynagrodzeń oraz liczb etatów w poszczególnych grupach pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, na etapie tworzenia budżetu resortu i budżetu państwa,

18) przygotowywanie projektów zmian oraz zmian w limitach zatrudnienia i w liczbach etatów w grupie pozostałych pracowników w poszczególnych jednostkach, w tym podziału dodatkowych limitów zatrudnienia w grupie orzeczniczej i zawodowych kuratorów sądowych oraz liczb dodatkowych etatów w grupie pozostałych pracowników,

19) przekazywanie do Departamentu Budżetu i Majątku Skarbu Państwa projektów zmian i zmian wymienionych w punktach 17 i 18,

20) przygotowywanie projektów obwieszczeń o wolnych i zwolnionych stanowiskach sędziowskich,

21) opracowywanie materiałów do projektu i układu wykonawczego budżetu resortu sprawiedliwości w zakresie uposażeń i świadczeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin, pobierających uposażenie rodzinne,

22) opracowywanie analiz, informacji, sprawozdań oraz projektów ocen z zakresu uposażeń i świadczeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz uposażeń rodzinnych,

23) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących wynagrodzenia osobowego pracowników oraz szkolenia aplikantów i szkolenia zawodowego sędziów, prokuratorów i innych pracowników resortu, a także opiniowanie projektów aktów prawnych z zakresu właściwości rzeczowej Departamentu,

24) opracowywanie – w oparciu o potrzeby zgłaszane przez departamenty i biura Ministerstwa oraz sądy i prokuratury – programów centralnego szkolenia i doskonalenia zawodowego sędziów, prokuratorów i innych pracowników resortu, a także organizowanie i koordynowanie tych szkoleń,

25) koordynowanie szkolenia aplikantów oraz szkoleń zawodowych organizowanych przez sądy, prokuratury i inne jednostki organizacyjne resortu,

26) przygotowywanie i organizowanie centralnych szkoleń seminaryjnych aplikantów referendarskich oraz egzaminu referendarskiego,

27) planowanie, organizowanie i nadzorowanie szkolenia członków korpusu służby cywilnej, w ramach szkolenia powszechnego, indywidualnych programów rozwoju poszczególnych urzędników służby cywilnej oraz innych odpowiednich form szkolenia specjalistycznego,

28) przygotowywanie i organizacja egzaminów sędziowskich składanych przed komisją powołaną w Ministerstwie Sprawiedliwości,

29) współdziałanie z krajowymi oraz zagranicznymi instytucjami właściwymi w zakresie międzynarodowego doskonalenia sędziów, prokuratorów i innych pracowników resortu,

30) przygotowywanie, organizowanie i koordynowanie działalności wydawniczej resortu w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego.

2. W skład Departamentu Kadr i Szkolenia wchodzą:

1) Wydział Spraw Osobowych Sędziów,

2) Wydział Spraw Osobowych Prokuratorów,

3) Wydział do Spraw Osób Zatrudnionych w Ministerstwie,

4) Wydział Szkolenia,

5) Wydział do Spraw Sędziów i Prokuratorów w Stanie Spoczynku,

6) Stanowisko Pracy do Spraw Służby Cywilnej,

7) Stanowisko Pracy do Spraw Etatyzacji i Systemów Wynagrodzeń.”;

5) w oddziale 10 w § 22:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Do podstawowych zadań Departamentu Budżetu i Majątku Skarbu Państwa należy:

1) opracowywanie materiałów obejmujących plany rzeczowe zadań resortu do projektu ustawy budżetowej,

2) opracowywanie i przedkładanie ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projektu budżetu w danej części budżetu państwa,

3) opracowywanie szczegółowego planu dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń i limitów zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz planu etatów pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń danej części budżetowej zwanego „układem wykonawczym”, w terminach określonych ustawą o finansach publicznych,

4) przekazywanie podległym jednostkom informacji o kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń i limitów zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz o liczbie etatów pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń dla sporządzenia projektów planów i planów finansowych zgodnie z projektem ustawy budżetowej, a następnie z ustawą budżetową po jej ogłoszeniu, w terminach określonych ustawą o finansach publicznych,

5) wykonywanie zadań funkcji dysponenta głównego właściwej części budżetu państwa,

6) sporządzanie sprawozdań oraz okresowych ocen dotyczących wykonywania zadań oraz dochodów i wydatków przez podległe jednostki organizacyjne i podejmowanie w razie potrzeby działań zmierzających do prawidłowego wykonania budżetu,

7) wykonywanie nadzoru nad gospodarką finansową podległych jednostek organizacyjnych i sygnalizowanie potrzeb w zakresie przeprowadzenia kontroli przez właściwe komórki kontroli,

8) planowanie, finansowanie i nadzorowanie inwestycji dotowanych z budżetu państwa w zakresie zadań i funkcji dysponenta głównego właściwej części budżetu państwa,

9) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa w zakresie określonym odrębnymi przepisami, a w szczególności z zakresu zadań dotyczących ewidencji i powierzania mienia kierownikom jednostek podporządkowanych Urzędowi Ministra Sprawiedliwości,

10) ustalanie na wniosek departamentów (biur) skutków finansowych projektowanych przez te komórki organizacyjne aktów normatywnych, po przedłożeniu niezbędnych do tego informacji,

11) opiniowanie, w zakresie skutków finansowych, projektów aktów normatywnych przedstawianych przez Centralny Zarząd Służby Więziennej,

12) opiniowanie, na wniosek Departamentu Legislacyjno-Prawnego, projektów aktów normatywnych, przedstawianych Ministrowi Sprawiedliwości do uzgodnienia przez inne podmioty, w aspekcie skutków finansowych projektowanych regulacji dla budżetu resortu.”,

b) w ust. 2 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4) Wydział Wynagrodzeń i Limitów Zatrudnienia.”;

6) w oddziale 15 w § 27:

a) w ust. 1:

– pkt 14 otrzymuje brzmienie:

„14) nadzór nad gospodarką finansową i funkcjonowaniem zakładów budżetowych,”,

– dodaje się pkt 15–17 w brzmieniu:

„15) realizacja świadczeń socjalnych na rzecz sędziów, prokuratorów, pracowników i emerytów Ministerstwa,

16) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i obsługą funduszu świadczeń socjalnych,

17) nadzór nad pokojami gościnnymi i obiektami hotelowymi będącymi w dyspozycji Ministerstwa.”,

b) w ust. 3 dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

„8) Wydział Spraw Socjalnych.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r.

Minister Sprawiedliwości: Barbara Piwnik

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00