Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2024 poz. 113
Wersja aktualna od 2024-11-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2024 poz. 113
Wersja aktualna od 2024-11-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 15 listopada 2024 r.

w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu „Wdrożenie centralnej elektronicznej rejestracji”

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. Powołuje się Komitet Sterujący Projektu „Wdrożenie centralnej elektronicznej rejestracji”, zwany dalej „Komitetem”.

2. Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. W skład Komitetu wchodzą:

1) Przewodniczący Komitetu - Pan Jerzy Szafranowicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia;

2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu - Dyrektor Departamentu e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;

3) członkowie:

a) Dyrektor Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Interesariusza w Projekcie „Wdrożenie centralnej elektronicznej rejestracji”, zwanego dalej „Projektem”,

b) Dyrektor Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w zakresie usługi centralna elektroniczna rejestracja w Projekcie,

c) Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, sprawujący kontrolę w zakresie prowadzenia przez świadczeniodawców harmonogramów przyjęć i list oczekujących oraz realizujący inne zadania wynikające z przepisów prawa,

d) Dyrektor Departamentu Prawnego w Ministerstwie Zdrowia,

e) Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia,

f) Dyrektor Biura Komunikacji w Ministerstwie Zdrowia;

4) Sekretarz Komitetu - pracownik Departamentu e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

2. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnionych przedstawicieli.

3. W przypadku nieobecności Sekretarza Komitetu, funkcję tę pełni osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu.

5. Osoby wchodzące w skład Komitetu oraz osoby, o których mowa w ust. 2 i 4, są obowiązane do zachowania poufności odnośnie do informacji związanych z działalnością Komitetu. Osoby, o których mowa w ust. 4, biorą udział w pracach Komitetu po przekazaniu Przewodniczącemu Komitetu pisemnego zobowiązania do zachowania poufności odnośnie do informacji związanych z działalnością Komitetu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Do zadań Komitetu należy zarządzanie Projektem oraz nadzór nad realizacją Projektu, w szczególności:

1) monitorowanie realizacji Projektu;

2) dostarczanie wytycznych dla Projektu;

3) weryfikowanie zgodności Projektu z przyjętymi celami i harmonogramem oraz utrzymaniem zakresu i kosztów realizacji Projektu;

4) zatwierdzanie dokumentacji zarządczej;

5) zatwierdzanie planów nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia harmonogramu, zakresu, kosztów realizacji Projektu lub innych warunków określonych dla realizacji Projektu;

6) podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;

7) nadzorowanie dostarczenia produktów Projektu;

8) zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie Projektu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu.

2. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

2) ustalanie porządku posiedzenia Komitetu;

3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;

4) planowanie i organizowanie pracy Komitetu.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu, zadania Przewodniczącego Komitetu wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Komitet obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia lub w innym miejscu wyznaczonym przez Przewodniczącego Komitetu.

2. Posiedzenia Komitetu mogą odbywać się również przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, umożliwiającej porozumiewanie się na odległość, przy uwzględnieniu możliwości technicznych i rozwiązań organizacyjnych funkcjonujących w Ministerstwie Zdrowia.

3. Posiedzenie Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek jednego członka Komitetu lub osoby pełniącej funkcję kierownika Projektu, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.

4. Zawiadomienie o terminie, miejscu i formie planowanego posiedzenia oraz jego porządku Sekretarz Komitetu przesyła członkom Komitetu, nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.

5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komitetu może zwołać posiedzenie Komitetu bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 4.

6. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk. W przypadkach, w których osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, decyzję podejmuje Przewodniczący Komitetu.

7. Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół ustaleń i przekazuje go w postaci elektronicznej członkom Komitetu do akceptacji. Członkowie Komitetu mają prawo zgłoszenia uwag do protokołu ustaleń w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.

8. Protokół ustaleń, sporządzony przez Sekretarza lub osobę go zastępującą, jest podpisywany przez Przewodniczącego Komitetu.

9. Przebieg posiedzeń Komitetu może być utrwalany na elektronicznym nośniku danych. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje Przewodniczący Komitetu.

10. Z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. Z tytułu wykonywania zadań określonych w § 3, osobom wchodzącym w skład Komitetu oraz osobom, o których mowa w § 2 ust. 4, nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Obsługę administracyjno-techniczną Komitetu zapewnia Departament e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Pierwsze posiedzenie Komitetu zostanie zwołane przez Przewodniczącego nie później niż w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Komitet powołuje się na czas realizacji i rozliczenia Projektu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER ZDROWIA
wz. Ministra Zdrowia
Sekretarz Stanu
Wojciech Konieczny


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 2704).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00