Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2023 poz. 119
Wersja aktualna od 2024-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2023 poz. 119
Wersja aktualna od 2024-01-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 29 grudnia 2023 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w Ministerstwie Zdrowia

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 KWietnia 2004 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w Ministerstwie Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 53, z późn. zm.2)) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1:

a) w § 3:

- pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) adres do doręczeń elektronicznych - adres elektroniczny, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), podmiotu korzystającego z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej albo z KWalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, umożliwiający jednoznaczną identyfikację nadawcy lub adresata danych przesyłanych w ramach tych usług;",

- po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) akceptacja - wyrażenie zgody przez osobę uprawnioną na sposób załatwienia sprawy lub aprobatę treści pisma;",

- po pkt 18 dodaje się pkt 18a i 18b w brzmieniu:

"18a) publiczna usługa hybrydowa (PUH) - usługa pocztowa w postaci przesyłania przesyłek pocztowych przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, jeżeli na etapie przyjmowania, przemieszczania lub doręczania przekazu informacyjnego przyjmują one fizyczną formę przesyłki listowej, świadczoną przez operatora wyznaczonego, jeżeli nadawcą przesyłki listowej jest podmiot publiczny;

18b) publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) - usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która oznacza usługę umożliwiającą przesłanie danych między stronami trzecimi drogą elektroniczną i zapewniającą dowody związane z posługiwaniem się przesyłanymi danymi, w tym dowód wysłania i otrzymania danych, oraz chroniącą przesyłane dane przed ryzykiem utraty, kradzieży, uszkodzenia lub jakiejkolwiek nieupoważnionej zmiany, świadczoną przez operatora wyznaczonego;",

- po pkt 25 dodaje pkt 25a w brzmieniu:

"25a) skrzynka doręczeń elektronicznych - narzędzie umożliwiające wysyłanie, odbieranie i przechowywanie danych w ramach publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, a także w ramach publicznej usługi hybrydowej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285, 1860 i 2699);",

- w pkt 30 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 31 w brzmieniu:

"31) ustawa o doręczeniach elektronicznych - ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych;",

b) w § 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Przesyłki przekazane na ESP lub skrzynkę elektronicznych doręczeń dzieli się na:

1) przeznaczone do automatycznego rejestrowania w systemie teleinformatycznym specjalnie przeznaczonym do obsługi danego rodzaju przesyłek;

2) pozostałe, nieprzeznaczone do automatycznego rejestrowania.",

c) w § 37 w ust. 4 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:

"5) dokonuje wyboru sposobu wysyłki danej korespondencji poza Ministerstwo, poprzez ocenianie występowania przesłanek stosowania lub niestosowania przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych.",

d) w § 39:

- ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W przypadku ostatecznej akceptacji pisma przeznaczonego do wysyłki poza Ministerstwo w postaci elektronicznej, z zastosowaniem ESP, PURDE, PUH, akceptujący podpisuje pismo podpisem elektronicznym, który identyfikuje go w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy o informatyzacji, chyba że przepisy odrębne wskazują potrzebę użycia określonego rodzaju podpisu lub dopuszczają możliwość użycia innego rodzaju podpisu.",

- ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Jeżeli pismo, o którym mowa w ust. 1, jest częścią akt sprawy, dla których w ramach ustalenia wyjątku od sposobu dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw określonego w § 4 ust. 1 ustalono, że czynności kancelaryjne oraz ich dokumentowanie wykonuje się w postaci nieelektronicznej, do akt sprawy włącza się podpisany odręcznie albo uwierzytelniony wydruk pisma w postaci elektronicznej, na którym umieszcza się informację, co do sposobu wysyłki.",

e) w § 40 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Pisma przeznaczone do wysyłki w postaci papierowej, dla których nie stosuje się ESP, PURDE lub PUH, tworzy się przez:

1) wydrukowanie ostatecznie zaakceptowanej wersji pisma podpisanego podpisem elektronicznym wraz z wydrukiem poświadczenia uwierzytelnienia albo

2) podpisanie odręczne wydruku ostatecznie zaakceptowanej wersji pisma.";

2) w załączniku nr 2:

a) w tabeli "SPIS KLAS PIERWSZEGO I DRUGIEGO RZĘDU":

- przed klasą 0 dodaje się wiersz w brzmieniu:

Symbol klasyfikacji

Hasło klasyfikacyjne

- w klasie 07 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Współpraca z podmiotami krajowymi",

- w klasie 1 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"KADRY",

- w klasie 14 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Dyscyplina pracy",

- w klasie 15 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Szkolenia i doskonalenie zawodowe pracowników",

- w klasie 16 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Sprawy socjalne",

- w klasie 17 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Ubezpieczenia społeczne i opieka zdrowotna",

- po klasie 17 dodaje się klasę 18 w brzmieniu:

18

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

- w klasie 36 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Realizacja płatności z tytułu KWot zasądzonych wyrokami sądowymi",

- uchyla się klasę 38,

- po klasie 47 dodaje się klasę 48 w brzmieniu:

48

Polityka rozwoju w zakresie ochrony zdrowia finansowana ze środków krajowych

- w klasie 53 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Przygotowania obronne i zarządzanie kryzysowe w dziale administracji rządowej zdrowie",

- w klasie 60 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Opracowania i rozwiązania systemowe w zakresie zdrowia publicznego",

- w klasie 61 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Profilaktyka i promocja zdrowia",

- w klasie 7 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE ORAZ ŚWIADCZENIA GWARANTOWANE",

- w klasie 9 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"FUNDUSZE I INSTRUMENTY EUROPEJSKIE",

- w klasie 90 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Zarządzanie systemem wdrażania funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 91 kolumna 2 otrzymuje brzmienie:

"Koordynacja polityki rozwoju w zakresie funduszy europejskich",

b) po tabeli "SPIS KLAS PIERWSZEGO I DRUGIEGO RZĘDU" wprowadza się tytuł tabeli:

"WYKAZ KLAS",

c) w tabeli "WYKAZ KLAS":

- w klasie 000 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym kierownictwa, protokoły posiedzeń, ustalenia, wnioski, materiały na obrady",

- w klasie 001 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"protokoły obrad, referaty, sprawozdania z prac, materiały na posiedzenia, wykazy członków, dokumentacja dotycząca powołań składu;

dla każdej rady, komisji, zespołu zakłada się odrębną sprawę",

- klasa 012 otrzymuje brzmienie:

012

Pełnomocnictwa, upoważnienia i podpisy elektroniczne

B10

w tym ich rejestry, wnioski o przygotowanie upoważnień i pełnomocnictw;

okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia pełnomocnictwa lub upoważnienia

- w klasie 0130 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski, kopie pism pracowników odkłada się do akt osobowych - jak w klasie 120",

- w klasie 0131 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski, w tym nadanie tytułu zasłużonego dawcy przeszczepu, dokumenty dotyczące nadania odznak honorowych, ewidencja odznak honorowych;

kopie pism dotyczących nadania odznaki pracownikom odkłada się do akt osobowych - jak w klasie 120",

- w klasie 0141 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym rejestry przesyłek, korespondencja w tych sprawach",

- w klasie 0142 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Opracowanie i wdrażanie własnych wzorów formularzy oraz ich wykazy",

- w klasie 0143 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"przy czym zamówienia i realizacja zamówień w klasie 220",

- w klasie 0144 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"przy czym zamówienia i realizacja zamówień w klasie 220",

- w klasie 0145 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"uzgodnienia, porozumienia, protokoły zdawczo-odbiorcze",

- w klasie 0162 kolumna 7 otrzymuje brzmienie:

"BE5",

- w klasie 01633 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"sprawozdania, dokumentacja związana ze sprawdzaniem zgodności przetwarzanych danych osobowych",

- w klasie 01634 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym zgłaszanie naruszeń, dokumentacja dotycząca postępowań wyjaśniających naruszenia zasad ochrony danych osobowych",

- w klasie 0164 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz obsługa merytoryczna Biuletynu Informacji Publicznej;

decyzje o odmowie udzielenia informacji publicznej",

- w klasie 0165 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym korespondencja związana z bezpieczeństwem osobowym - wnioski, zgody, pisma informujące, akta zakończonych postępowań sprawdzających zwykłych i kontrolnych",

- w klasie 0200 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"komplet podpisanych zarządzeń, procesów, poleceń służbowych, komunikatów, instrukcji, pism okólnych oraz ich rejestry;

dla każdego rodzaju aktów normatywnych zakłada się odrębne sprawy";

- klasa 0201 otrzymuje brzmienie:

0201

Opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych

A

w tym projekty zarządzeń Ministra Zdrowia i Dyrektora Generalnego Ministerstwa Zdrowia oraz projekty procesów, pisma w ramach uzgodnień wewnętrznych

- w klasie 021 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym opracowywane przez Ministerstwo Zdrowia projekty stanowisk rządu do projektów ustaw: poselskich, komisyjnych, senackich, obywatelskich i prezydenckich",

- w klasie 0210 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"każdy rodzaj aktów normatywnych można grupować oddzielnie na każdy rok kalendarzowy;

założenie i prowadzenie sprawy w związku z przygotowywaniem danego aktu następuje we właściwych klasach wykazu akt odpowiadających merytorycznie zakresowi danego aktu",

- w klasie 0211 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, oceny",

- w klasie 0213 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Akty nienormatywne tworzone przez Ministra Zdrowia",

- klasa 025 otrzymuje brzmienie:

025

Obsługa prawna - zastępstwo procesowe

- po klasie 025 dodaje się klasy 0250-0254 w brzmieniu:

0250

Postępowania z powództwa cywilnego

B10

pisma dotyczące postępowania, w szczególności pisma procesowe, pisma powoda, odpowiedzi na pisma powoda, korespondencja

0251

Postępowania administracyjne i sądowo-administracyjne

B10

pisma dotyczące postępowania, w szczególności pisma sądowe, procesowe, pisma skarżącego, korespondencja, decyzje, postanowienia rozstrzygnięcia w postępowaniach;

okres przechowywania liczy się od daty wykonania prawomocnego orzeczenia lub umorzenia sprawy kończącej postępowanie

0252

Postępowania karne i karnoskarbowe

B10

pisma dotyczące postępowania, w szczególności zawiadomienia do prokuratury, odpowiedzi na pisma prokuratury, korespondencja, akty oskarżenia, pisma sądowe, pisma procesowe, rozstrzygnięcia w postępowaniach

0253

Sprawy przed Trybunałem Konstytucyjnym

A

pisma dotyczące postępowania, w szczególności zawiadomienia, stanowiska, korespondencja

0254

Postępowanie przed Sądem Najwyższym w sprawie skarg na uchwały samorządów

B10

pisma dotyczące postępowania, w szczególności pisma procesowe, zawiadomienia, korespondencja

- klasy 026 i 027 otrzymują brzmienie:

026

Zbiór umów

B10

umowy (lub porozumienia) zawierane przez Ministerstwo Zdrowia lub Ministra Zdrowia, zmiany umów

027

Czynności materialno-techniczne w administracji

B5

dokumentacja innych czynności wykonywanych przez Ministra Zdrowia niewchodzących w zakres czynności władczych lub umów cywilnoprawnych

- uchyla się klasy 028 i 029,

- w klasie 03 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"z wyjątkiem tych dotyczących zagadnień ujętych w klasie 3 i ujętych w klasach merytorycznych",

- w klasie 033 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "w tym z inwentaryzacji",

- w klasie 04 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"zakup i eksploatacja komputerów i infrastruktury - w klasie 220",

- w klasie 050 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wystąpienia, interwencje i oświadczenia, również radnych",

- klasy 051 i 052 otrzymują brzmienie:

051

Skargi i wnioski dotyczące zakresu działania Ministerstwa Zdrowia

A

w tym ich rejestr

052

Sprawy przekazane według właściwości

B2

w tym skargi i wnioski;

dotyczy spraw, które nie dotyczącą zakresu działania Ministerstwa Zdrowia, a zostały skierowane przez pomyłkę lub ze względu na brak wiedzy wnioskodawcy

- w klasie 055 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"dotyczące działalności Ministerstwa Zdrowia",

- w klasie 062 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "komunikaty, wnioski o udostępnienie informacji publicznej, odpowiedzi mailowe do mediów, interpelacje",

- w klasie 0620 kolumna 7 otrzymuje brzmienie:

"BE5",

- w klasie 0623 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "zaproszenie, informacje dla kierownictwa z departamentów merytorycznych",

- w klasie 064 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym zaproszenia, zawiadomienia, życzenia, podziękowania, kondolencje i inna korespondencja członków Kierownictwa Ministerstwa Zdrowia oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia o podobnym charakterze - nie związana z załatwianiem określonej sprawy",

- w klasie 065 kolumna 7 otrzymuje brzmienie:

"BE10",

- klasa 07 otrzymuje brzmienie:

07

Współpraca z podmiotami krajowymi

przy czym udział w posiedzeniach komisji, zespołów i grup roboczych klasyfikuje się w klasach rzeczowych w ramach grupy rzeczowej 00

- po klasie 07 dodaje się klasy 070-073 w brzmieniu:

070

Nawiązywanie kontaktów i określanie zakresu współdziałania z podmiotami w kraju

A

071

Umowy i porozumienia z podmiotami krajowymi dotyczące zakresu i sposobu współdziałania

A

w tym ewidencja

072

Przyjmowanie delegacji krajowych

BE10

w tym korespondencja, harmonogramy wizyt, notatki informacyjne i tezy do spotkań

073

Krajowe wyjazdy delegacji Ministerstwa

BE10

oryginały zatwierdzonych wniosków wyjazdowych przechowuje się w komórce organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia właściwej do spraw obsługi finansowej, która odpowiedzialna jest za ich gromadzenie

- w klasie 086 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"sprawozdania, wnioski",

- w klasie 088 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym materiały podlegające tłumaczeniu, zlecenia tłumaczeń",

- po klasie 088 dodaje się klasę 089 w brzmieniu:

089

Monitorowanie transpozycji

B2

monitorowanie transpozycji prawa wtórnego Unii Europejskiej, w tym przez system e-step, notyfikowanie decyzji wykonawczych Komisji Europejskiej

- po klasie 0913 dodaje się klasę 0914 w brzmieniu:

0914

Wystąpienia organów kontroli do jednostek niekontrolowanych

B5

dotyczy innych niż w klasie 0910-0913

- po klasie 094 dodaje się klasę 095 w brzmieniu:

095

Kontrola zarządcza

A

w tym oświadczenie Ministra Zdrowia oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia o stanie kontroli zarządczej, dokumentacja samooceny; dokumentacja identyfikacji i oceny ryzyka oraz koordynacji zarządzania ryzykiem, informacje o ryzykach kluczowych, zestawienia wniosków i zadań wynikających z oceny; oświadczenia organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Zdrowia lub przez niego nadzorowanych oraz dokumenty określające działania w zakresie kontroli zarządczej, w tym działania nadzorcze

- klasa 1 otrzymuje brzmienie:

1

KADRY

- klasy 100 i 101 otrzymują brzmienie:

100

Regulacje własne w zakresie spraw kadrowych

A

w tym regulamin pracy, zasady wynagradzania, premiowania i nagradzania

101

Regulacje otrzymane od organów i jednostek zewnętrznych, ich projekty oraz wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu spraw kadrowych

BE5

- w klasie 102 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"dokumenty związane ze współdziałaniem pracodawcy z reprezentującą pracownika zakładową organizacją związkową lub innymi podmiotami w sprawach ze stosunku pracy wymagających takiego współdziałania, odkłada się do akt osobowych",

- klasa 110 otrzymuje brzmienie:

110

Zapotrzebowanie i nabór kandydatów do pracy

- po klasie 110 dodaje się klasy 1100 i 1101 w brzmieniu:

1100

Nabór na stanowiska w korpusie służby cywilnej

B10

okres przechowywania ofert kandydatów nieprzyjętych i tryb ich niszczenia wynika z odrębnych przepisów;

dokumenty osób przyjętych odkłada się do akt osobowych

1101

Nabór na stanowiska niebędące w korpusie służby cywilnej

B10

jak w klasie 1100

- klasa 111 otrzymuje brzmienie:

111

Nawiązanie stosunku pracy pracowników Ministerstwa Zdrowia

B10

- klasy 112-1121 otrzymują brzmienie:

112

Przebieg zatrudnienia pracowników Ministerstwa

1120

Rozmieszczanie pracowników

B10

1121

Ocenianie pracowników

B10

oceny poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120

- po klasie 1121 dodaje się klasy 1122-1125 w brzmieniu:

1122

Awansowanie i wynagradzanie pracowników

B10

w tym niezrealizowane wnioski; dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120

1123

Opisy stanowisk pracy

B5

1124

Wartościowanie stanowisk pracy

B10

1125

Dodatkowe zatrudnienie i zajęcia zarobkowe

B10

dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120

- klasa 113 otrzymuje brzmienie:

113

Rozwiązanie stosunku pracy

B10

dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120

- w klasie 114 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Sprawy naboru, konkursu i stosunku pracy kadry kierowniczej organów nadzorowanych przez Ministra Zdrowia oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez niego",

- klasy 1140-1142 otrzymują brzmienie:

1140

Nabór, konkurs na stanowiska kadry kierowniczej organów oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia

B10

dokumenty odkłada się do akt osobowych kadry kierowniczej, jak w klasie 120

1141

Powołania na stanowiska

B10

jak w klasie 1140

1142

Odwołania ze stanowiska

B10

jak w klasie 1140

- po klasie 1142 dodaje się klasy 1143-1146 w brzmieniu:

1143

Ustalanie wynagrodzeń

B10

jak w klasie 1140

1144

Nagrody i premie

B10

jak w klasie 1140

1145

Świadczenia wynikające ze stosunku pracy

B10

jak w klasie 1140

1146

Pozostałe sprawy dotyczące kadr kierowniczych organów nadzorowanych przez Ministra Zdrowia oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez niego

B10

zadania niemieszczące się w klasach 1140-1145;

w tym informacje o nieobecnościach

- w klasie 115 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Staże, wolontariaty, praktyki",

- klasy 1150 i 1151 otrzymują brzmienie:

1150

Staże

B10

w tym zaliczanie staży studentom (dla każdego uczestnika zakłada się osobną sprawę)

1151

Wolontariat

B10

jak w klasie 1150

- po klasie 1151 dodaje się klasę 1152 w brzmieniu:

1152

Praktyki

B10

jak w klasie 1150

- klasa 116 otrzymuje brzmienie:

116

Prace zlecone (umowy cywilnoprawne)

- po klasie 116 dodaje się klasy 1160 i 1161 w brzmieniu:

1160

Prace zlecone ze składką na ZUS

B10

w tym zgłoszenia i wyrejestrowania do/z ubezpieczeń społecznych;

okres przechowywania dokumentacji dotyczącej stosunków pracy nawiązanych przed dniem 1 stycznia 1999 r. oraz w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r., w którym pracodawca nie złożył raportu informacyjnego, KWalifikuje się do kategorii B50

1161

Prace zlecone bez składki na ZUS

B5

w tym rejestr umów zleceń i umów o dzieło

- klasa 117 otrzymuje brzmienie:

117

Nagrody i kary

- po klasie 117 dodaje się klasy 1170-1191 w brzmieniu:

1170

Nagrody i premie dla pracowników Ministerstwa

B10

1171

Podziękowania, listy gratulacyjne, dyplomy

B10

dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników odkłada się do akt osobowych, jak w klasie 120

1172

Kary

B*)

*) okres przechowywania uzależniony jest od obowiązujących przepisów prawa

118

Odpowiedzialność dyscyplinarna

posiedzenia Komisji Dyscyplinarnej klasyfikuje się w klasie 002

1180

Postępowanie dyscyplinarne

B*)

jak w klasie 1172

1181

Postępowanie wyjaśniające

B*)

jak w klasie 1172

119

Oświadczenia majątkowe, lustracyjne i inne oświadczenia o osobach zatrudnionych i członkach ich rodzin

1190

Oświadczenia majątkowe

B*)

*) okres przechowywania uzależniony jest od obowiązujących przepisów prawa, w innym przypadku wynosi 6 lat;

dotyczy także korespondencji w sprawie oświadczeń

1191

Oświadczenia lustracyjne i inne oświadczenia o osobach zatrudnionych i członkach ich rodzin

B*)

jak w klasie 1172

- klasy 120-122 otrzymują brzmienie:

120

Akta osobowe pracowników Ministerstwa Zdrowia i kierowników jednostek podległych Ministrowi Zdrowia lub przez niego nadzorowanych

BE10

dla każdego pracownika prowadzi się oddzielną teczkę zawierającą:

w części A - oświadczenia lub dokumenty dotyczące danych osobowych, zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie, a także skierowania na badania lekarskie i orzeczenia lekarskie dotyczące wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich,

w części B - oświadczenia lub dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika,

w części C - oświadczenia lub dokumenty związane z rozwiązaniem albo wygaśnięciem stosunku pracy,

w części D - odpis zawiadomienia o ukaraniu oraz inne dokumenty związane z ponoszeniem przez pracownika odpowiedzialności porządkowej lub odpowiedzialności określonej w odrębnych przepisach, które przewidują zatarcie kary po upływie określonego czasu,

w części E - dokumenty związane z kontrolą trzeźwości pracownika lub kontrolą na obecność w jego organizmie środków działających podobnie do alkoholu; jeżeli akta osobowe prowadzone są w formie elektronicznej, to ich archiwizacja odbywa się również w formie elektronicznej; dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy i akta osobowe pracownika dotyczące stosunków pracy nawiązanych przed dniem 1 stycznia 1999 r. oraz w okresie po 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r., w którym pracodawca nie złożył raportu informacyjnego, KWalifikuje się do kategorii BE50

121

Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu

B2

w tym rejestr wydanych zaświadczeń, z wyłączeniem RP-7

122

Legitymacje służbowe, identyfikatory

B5

- uchyla się klasy 123 i 124,

- klasy 130-133 otrzymują brzmienie:

130

Regulacje własne dotyczące zagadnień bezpieczeństwa i higieny pracy

A

wyjaśnienia, interpretacje, opinie

131

Przeglądy warunków i bezpieczeństwa pracy

A

w tym protokoły z dokonanych przeglądów, sprawozdania dotyczące stanu BHP

132

Ocena ryzyka zawodowego, działania w zakresie przeciwdziałania wypadkom i chorobom zawodowym

BE5

w tym dokumentacja dotycząca obowiązkowych szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu BHP, programy i rejestry szkoleń, karty oceny ryzyka zawodowego; programy obowiązkowych szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu BHP oraz ich rejestry

133

Wypadki

- po klasie 133 dodaje się klasy 1330 i 1331 w brzmieniu:

1330

Wypadki przy pracy

BE10

dokumentacja wypadków zbiorowych, śmiertelnych, inwalidzkich KWalifikuje się do kategorii A

1331

Wypadki w drodze do pracy i z pracy

BE10

jak w klasie 1330

- klasa 136 otrzymuje brzmienie:

136

Działania i środki ochronne w zakresie BHP

B3

w tym refundacja wydatku na zakup okularów lub soczewek korygujących wzrok dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe, odzież ochronna

- uchyla się klasy 137 i 138,

- w klasie 14 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Dyscyplina pracy",

- klasy 140-142 otrzymują brzmienie:

140

Ewidencja obecności

B10

w tym listy obecności, ewidencje wyjść służbowych i prywatnych, karty pracy pracowników, ewidencja pracy w godzinach nadliczbowych, usprawiedliwienia nieobecności w pracy, zwolnienia od pracy, kontrola obecności w pracy, korespondencja w sprawie ewidencji

141

Zwolnienia lekarskie

B10

w tym kontrola zwolnień lekarskich; zwolnienia lekarskie przechowuje się wraz z dokumentacją płacową pracownika

142

Urlopy pracownicze

B10

- uchyla się klasy 1420 i 1421

- klasy 143-1431 otrzymują brzmienie:

143

Delegacje służbowe

w tym ich ewidencja

1430

Delegacje służbowe krajowe

B3

przy czym rozliczenia w klasie 3420

1431

Delegacje służbowe krajowe finansowane ze środków europejskich

B10

przy czym rozliczenia w klasie 3421

- po klasie 1431 dodaje się klasy 144-145 w brzmieniu:

144

Postępowania w sprawach mobbingu, antykorupcji i etyki

1440

Regulacje własne w zakresie mobbingu, antykorupcji, etyki i równego traktowania

A

w tym interpretacje, wyjaśnienia, opinie, poradnictwo

1441

Postępowania w sprawach mobbingu

BE10

w tym dokumentacja postępowań wewnętrznych

1442

Działania antykorupcyjne

BE10

w tym poradnictwo, zalecenia, ocena ryzyka korupcyjnego, rejestr korzyści

1443

Etyka i równe traktowanie

B10

w tym poradnictwo, zalecenia

145

Ochrona osób zgłaszających naruszenia prawa Unii Europejskiej

B*)

w tym zgłoszenia sygnalistów o nieprawidłowościach dotyczących naruszeń prawa Unii Europejskiej, protokoły i nagrania rozmów, dokumentacja postępowań wyjaśniających;

klasa obejmuje także rejestr;

*) okres przechowywania uzależniony jest od obowiązujących przepisów prawa

- w klasie 15 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Szkolenia i doskonalenie zawodowe pracowników",

- klasy 150-152 otrzymują brzmienie:

150

Służba przygotowawcza

B10

151

Indywidualne programy rozwoju zawodowego

B10

1 egzemplarz programu przechowuje się w aktach osobowych pracownika

152

Szkolenia

- po klasie 152 dodaje się klasy 1520-1522 w brzmieniu:

1520

Szkolenia własne i krajowe

B10

1521

Szkolenia językowe

B10

1522

Szkolenia zagraniczne

B10

- klasa 153 otrzymuje brzmienie:

153

Podnoszenie KWalifikacji zawodowych w formach innych niż szkolenia

B10

w tym studia: wyższe, podyplomowe, doktoranckie; specjalizacje, praktyki zawodowe, aplikacje organizowane przez inne instytucje dla pracowników; dokumenty dotyczące poszczególnych pracowników

- uchyla się klasy 154-159,

- w klasie 16 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Sprawy socjalne",

- klasy 160-162 otrzymują brzmienie:

160

Regulacje w zakresie zasad działalności socjalnej

A

w tym regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych; wyjaśnienia, interpretacje, opinie

161

Sprawy działalności socjalnej

B5

w tym protokoły z działalności socjalnej, plany rzeczowo-finansowe Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych

162

Formy działalności socjalnej

- po klasie 162 dodaje się klasy 1620-1622 w brzmieniu:

1620

Dofinansowanie wypoczynku, refundacja zajęć sportowo-rekreacyjnych, wydarzeń kulturalnych

B5

w tym wykazy dopłat

1621

Pożyczki na cele mieszkaniowe

B5

w tym wykaz wypłat, rejestr umów dotyczących pożyczek

1622

Pomoc finansowa i rzeczowa

B5

w tym wykazy wypłat, organizacja i finansowanie imprez okolicznościowych

- uchyla się klasę 163,

- w klasie 17 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Ubezpieczenia społeczne i opieka zdrowotna",

- klasa 170 otrzymuje brzmienie:

170

Ubezpieczenia społeczne

- po klasie 170 dodaje się klasy 1700-1703 w brzmieniu:

1700

Zgłoszenia i wyrejestrowania ubezpieczeń społecznych

B10

w tym zgłoszenia członków rodzin, zmiany adresów.

1701

Obsługa ubezpieczenia społecznego

B5

w tym deklaracje rozliczeniowe dla ZUS

1702

Dowody uprawnień do zasiłków

B5

dotyczy zasiłków chorobowych, rodzinnych i pogrzebowych

1703

Emerytury i renty

B10

w tym zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (Rp-7), korespondencja w sprawie odpraw emerytalnych i rentowych

- klasy 171-174 otrzymują brzmienie:

171

Ubezpieczenia zbiorowe, pracownicze

B10

okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy

172

Opieka zdrowotna

B10

w tym badania wstępne, okresowe, kontrolne oraz kontrolne badania okulistyczne pracowników

173

Raporty imienne o odprowadzonych składkach na ZUS

B10

174

Pracownicze Plany Kapitałowe

B10

w tym deklaracje, wnioski, oświadczenia

- uchyla się klasy 175-176,

- po klasie 176 dodaje się klasę 18 w brzmieniu:

18

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

B10

w tym plan działania, sprawozdania, raporty

- w klasie 20 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "okres przechowywania przez cały okres eksploatacji obiektu",

- po klasie 242 dodaje się klasę 243 w brzmieniu:

243

Ochrona przeciwpożarowa i bezpieczeństwo pożarowe

B10

w tym dokumentacja projektowa, protokoły z przeglądów

- w klasie 250 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym wnioski o udzielenie zamówień publicznych, ogłoszenia, specyfikacje warunków zamówienia, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oferty, protokoły komisji przetargowych, umowy, korespondencja dotycząca postępowań;

każde zamówienie stanowi osobną sprawę, w ramach której gromadzi się całość dokumentacji;

postępowania finansowane ze środków europejskich kat. B10;

okres przechowywania liczy się od daty zakończenia realizacji zamówienia, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych",

- w klasie 251 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym także rejestr",

- klasa 254 otrzymuje brzmienie:

254

Nadzór nad realizacją zamówień publicznych

B5

raporty z realizacji zamówienia, informacje dotyczące przebiegu wykonania umowy, sprawozdania

- w klasie 310 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym również zmiany budżetowe",

- klasa 311 otrzymuje brzmienie:

311

Roczne plany budżetowe

- po klasie 311 dodaje się klasy 3110-3112 w brzmieniu:

3110

Roczne plany budżetowe jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Zdrowia

B5

3111

Roczne plany budżetowe państwowych funduszy celowych

B5

3112

Roczne plany budżetowe państwowych osób prawnych nadzorowanych przez Ministra Zdrowia

B5

- w klasie 3121 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Roczne bilanse i sprawozdania jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Zdrowia oraz funduszy celowych",

- w klasie 3122 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"sprawozdania dotyczące należności i zobowiązań Ministerstwa Zdrowia (Rb-N, Rb-Z) oraz sprawozdania budżetowe",

- klasy 313 i 314 otrzymują brzmienie:

313

Analizy i sprawozdania jednostek nadzorowanych przez Ministra Zdrowia i innych podmiotów działających w systemie ochrony zdrowia

B5

analizy sytuacji finansowej, zatwierdzenia sprawozdań finansowych programy restrukturyzacyjne, zadania strategiczne, wybór firm audytorskich do badania sprawozdań finansowych, inna korespondencja dotycząca zagadnień ekonomiczno-finansowych

314

Dyscyplina finansów publicznych

BE10

- w klasie 320 w kolumnie 7 skreśla się wyraz "B5",

- po klasie 320 dodaje się klasy 3200-3202 w brzmieniu:

3200

Rozliczenia wydatków budżetowych ponoszonych przez jednostki budżetowe podległe lub nadzorowane

B5

3201

Rozliczenia wydatków budżetowych nadzorowanych osób prawnych

B5

3202

Rozliczenia wydatków budżetowych państwowych funduszy celowych

B5

- klasy 322-327 otrzymują brzmienie:

322

Rozliczenia usług i zakupów dla Ministerstwa Zdrowia

B5

323

Rozliczenie usług i zakupów dla jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Zdrowia

B5

324

Dotacje celowe Ministra Zdrowia

B5

w tym dla zadań inwestycyjnych i inwestycji wieloletnich

325

Raporty kasowe

B5

raport kasowy, KW (dowód wpłaty - kasa przyjęła), KP (dowód wypłaty -kasa wydała)

326

Potwierdzenia sald od kontrahentów

B5

327

Fundusze specjalne

B5

m. in. fundusz nagród, fundusz rozwoju i rezerwy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) itp.; dla każdego funduszu zakłada się osobną sprawę

- uchyla się klasy 328 i 329,

- klasa 330 otrzymuje brzmienie:

330

Wyciągi bankowe

- po klasie 330 dodaje się klasy 3300 i 3301 w brzmieniu:

3300

Wyciągi bankowe środków krajowych

B5

3301

Wyciągi bankowe środków europejskich

BE10

- w klasie 331 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "potwierdzenia sald",

- klasa 332 otrzymuje brzmienie:

332

Dokumentacja bankowa

B5

w tym m.in. umowy oraz korespondencja z bankiem, karty wzorów podpisów

- po klasie 332 dodaje się klasę 333 w brzmieniu:

333

Lokowanie wolnych środków państwowych funduszy celowych

B5

- klasa 340 otrzymuje brzmienie:

340

Polecenia księgowania

- po klasie 340 dodaje się klasy 3400 i 3401 w brzmieniu:

3400

Polecenia księgowania środków krajowych

B5

3401

Polecenia księgowania środków europejskich

BE10

- klasy 341 i 342 otrzymują brzmienie:

341

Obsługa księgowo-finansowa funduszy i środków specjalnych

B10

okres przechowywania liczy się od momentu ostatecznego rozliczenia projektu lub programu

342

Dokumentacja księgowa

- po klasie 342 dodaje się klasy 3420 i 3421 w brzmieniu:

3420

Dokumentacja księgowa środków krajowych

B5

dowody księgowe oraz rozliczeniowe, w tym faktury, rachunki, noty księgowe, opłat, rozliczenia delegacji służbowych krajowych i zagranicznych oraz inne dokumenty księgowe dotyczące dochodów i wydatków odzwierciedlające zapis księgowy

3421

Dokumentacja księgowa środków europejskich

BE10

jak w klasie 3420

- w klasie 3511 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"jak w klasie 3510",

- po klasie 354 dodaje się klasę 355 w brzmieniu:

355

Rozliczenia składek Pracowniczych Planów

B10

- w klasie 36 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Realizacja płatności z tytułu KWot zasądzonych wyrokami sądowymi",

- w klasie 371 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Spisy z natury i protokoły",

- po klasie 371 dodaje się klasę 372 w brzmieniu:

372

Dokumentacja z przygotowania, organizacji i rozliczenia inwentaryzacji

B5

- uchyla się klasę 38,

- w klasie 4041 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"kontrole w podmiotach ubiegających się o pozwolenie Ministra Zdrowia na czynności transplantacyjne",

- klasa 452 otrzymuje brzmienie:

452

Wyroby medyczne

BE5

korespondencja, opinie i stanowiska dotyczące wyrobów medycznych

- uchyla się klasy 4520 i 4521;

- klasy 4530-4533 otrzymują brzmienie:

4530

Postępowania dotyczące ratunkowego dostępu do technologii lekowych

BE5

korespondencja, postanowienia i decyzje dotyczące postępowania o wydanie zgody na pokrycie kosztów leku w ramach ratunkowego dostępu do technologii lekowej

4531

Postępowania w sprawie czasowego dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych

B5

korespondencja i rozstrzygnięcia dotyczące czasowego dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych

4532

Postępowania w sprawie sprowadzania z zagranicy produktów leczniczych

BE5

korespondencja i rozstrzygnięcia dotyczące sprowadzania z zagranicy produktów leczniczych

4533

Postępowania w sprawie sprowadzania z zagranicy środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego

BE5

korespondencja i rozstrzygnięcia dotyczące sprowadzania z zagranicy środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego

- klasy 45340 i 45341 otrzymują brzmienie:

45340

Postępowania dotyczące refundacji produktów leczniczych sprowadzonych z zagranicy

B5

korespondencja, postanowienia i decyzje dotyczące refundacji produktów leczniczych sprowadzanych z zagranicy

45341

Postępowania dotyczące refundacji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego sprowadzonych z zagranicy

B5

korespondencja, postanowienia i decyzje dotyczące refundacji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego sprowadzonych z zagranicy

- klasa 4536 otrzymuje brzmienie

4536

Opracowanie obwieszczeń w zakresie dostępności produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych

BE5

korespondencja i obwieszczenia dotyczące wykazu produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych zagrożonych brakiem dostępności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; ograniczenia w zakresie możliwości wydania pacjentowi określonej ilości produktu oraz innych obwieszczeń w zakresie dostępności i dystrybucji produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych

- w klasie 46 w kolumnie 7 skreśla się wyraz "BE10",

- po klasie 46 dodaje się klasy 460-463 w brzmieniu:

460

Tworzenie mapy potrzeb zdrowotnych

BE5

zadania niemieszczące się w klasach 461-463

461

Analizy funkcjonowania systemu ochrony zdrowia

A

w tym analizy potrzeb zdrowotnych

462

Pozyskiwanie danych analitycznych od podmiotów podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia

BE5

463

Pozyskiwanie danych analitycznych z innych źródeł

B5

inne niż w klasie 462

- w klasie 4730 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"procedowanie umowy, wyjaśnianie spraw finansowych związanych z realizacją zadań Subfunduszu terapeutyczno-innowacyjnego",

- po klasie 4732 dodaje się klasę 48 w brzmieniu:

48

Polityka rozwoju w zakresie ochrony zdrowia finansowana ze środków krajowych

A

w tym koordynacja, inne niż w klasie 91

- w klasie 520 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wytyczne i zalecenia"

- w klasie 523 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wyjaśnienia, analizy, opracowania pomocnicze",

- w klasie 524 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wytyczne, zalecenia, analizy okresowe i pomocnicze, wyjaśnienia",

- w klasie 528 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wyjaśnienia i opracowania pomocnicze w zakresie działań ratowniczych poza systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego",

- w klasie 53 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Przygotowania obronne i zarządzanie kryzysowe w dziale administracji rządowej zdrowie",

- klasa 530 otrzymuje brzmienie:

530

Przygotowania obronne w dziale administracji rządowej zdrowie

dotyczy również organów i jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez Ministra Zdrowia lub jemu podległych

- po klasie 530 dodaje się klasy 5300-5307 w brzmieniu:

5300

Planowanie operacyjne i programowanie obronne

A

dokumentacja planowania operacyjnego, raporty, wypisy z dokumentów planistycznych, protokoły, ustalenia, dokumentacja dotycząca programów obronnych

5301

Przedsięwzięcia dotyczące pozamilitarnych przygotowań obronnych

BE10

w tym korespondencja, wyjaśnienia, opracowania pomocnicze, propozycje rozwiązań

5302

Przygotowanie podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa

BE10

zestawienia zbiorcze, rekomendacje

5303

Szkolenia obronne

BE10

w tym dokumentacja dotycząca ćwiczeń obronnych, udziału w kursach obronnych, wyższych kursach obronnych

5304

Zapewnienie zasobów osobowych i rzeczowych

BE10

w tym wnioski, wykazy, dokumentacja w zakresie wyłączania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej oraz świadczeń rzeczowych i osobistych

5305

System kierowania bezpieczeństwem narodowym

BE10

w tym koncepcje, dokumentacja przygotowania stanowisk kierowania

5306

Zadania wynikające z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w NATO

BE10

dokumentacja dotycząca CIMIC (Civil-Military Co-operation), realizacji celów NATO (North Atlantic Treaty Organization), wsparcia państwa-gospodarza (HNS - Host Nation Support), systemu reagowania kryzysowego NATO

5307

Kontrola wykonywania zadań obronnych

A

w tym plany kontroli, protokoły kontroli

- klasa 531 otrzymuje brzmienie:

531

Zarządzanie kryzysowe w dziale administracji rządowej zdrowie

- po klasie 531 dodaje się klasy 5310-5316 w brzmieniu:

5310

Plany zarządzania kryzysowego

A

plany, wypisy z dokumentów planistycznych, ustalenia

5311

Przedsięwzięcia i opracowania dotyczące zarządzania kryzysowego

BE10

dokumentacja działań, raporty okresowe, sprawozdania, procedury

5312

Infrastruktura krytyczna

BE10

plany, koncepcje, analizy, sprawozdania

5313

Przedsięwzięcia międzynarodowe w ramach zarządzania kryzysowego

BE10

w tym analizy, wnioski, opinie i propozycje działań

5314

Ćwiczenia, treningi, szkolenia w zakresie zarządzania kryzysowego

B10

instrukcje, procedury, scenariusze, założenia do ćwiczeń i treningów, ustalenia, wnioski, materiały do ćwiczeń, treningów i szkoleń

5315

Centrum Zarządzania Kryzysowego

BE10

doraźna i cykliczna korespondencja związana z zapewnieniem stałego obiegu informacji

5316

Rezerwy medyczne, w tym rezerwy strategiczne

BE10

wnioski dotyczące tworzenia i udostępnienia rezerw, analizy, opracowania pomocnicze

- klasa 532 otrzymuje brzmienie:

532

Informacje dotyczące przygotowania obronnego i zarządzania kryzysowego przesyłane z jednostek krajowych

BE5

materiały doraźne, korespondencja otrzymywana do wiadomości (w tym informacje sygnalne, notatki sytuacyjne, doraźne raporty okresowe, biuletyny informacyjne, powiadomienia)

- uchyla się klasę 533,

- w klasie 5421 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Zarządzanie projektem Dostępność plus dla zdrowia",

- klasa 561 otrzymuje brzmienie:

561

Plany roczne jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia

BE10

w tym sprawozdania z realizacji planów

- klasy 564-568 otrzymują brzmienie:

564

Powoływanie i odwoływanie członków rad w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia

B10

565

Nadzór nad fundacjami w zakresie ochronie zdrowia

A

w tym statuty, sprawozdania z działalności fundacji, postanowienia właściwych sądów rejestrowych;

dla każdej fundacji zakłada się odrębną sprawę

566

Nadzór nad spółkami skarbu państwa

A

sprawozdania KWartalne, roczne, informacje miesięczne, wnioski o walne zgromadzenie, akty notarialne, zestawienia, pisma ogólne, informacyjne, pisma do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów o opinie na temat kandydatów do Rad

567

Uchwały rad naukowych instytutów badawczych przekazywane Ministrowi Zdrowia

BE5

568

Nadzór nad podmiotami podległymi, nadzorowanymi i objętymi nadzorem właścicielskim Ministra Zdrowia

BE5

bieżące zadania niemieszczące się w klasach 560-567

- uchyla się klasę 569,

- w klasie 60 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Opracowania i rozwiązania systemowe w zakresie zdrowia publicznego",

- w klasie 61 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Profilaktyka i promocja zdrowia",

- klasa 610 otrzymuje brzmienie:

610

Edukacja zdrowotna, promocja zdrowia i profilaktyka

BE10

sprawozdania, raporty, opracowania, wnioski, propozycje nowych rozwiązań, dokumenty strategiczne

- klasa 611 otrzymuje brzmienie:

611

Żywność, żywienie i aktywność fizyczna

- po klasie 611 dodaje się klasy 6110 i 6111 w brzmieniu:

6110

Żywienie i aktywność fizyczna

BE10

sprawozdania, raporty, opracowania, wnioski, propozycje nowych rozwiązań, dokumenty strategiczne

6111

Bezpieczeństwo żywności

BE10

jak w klasie 6110

- w klasie 612 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"jak w klasie 6110",

- klasa 613 otrzymuje brzmienie:

613

Medycyna pracy i narażenie na czynniki szkodliwe

- w klasie 6130 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"sprawozdania, raporty, opracowania, wnioski, propozycje nowych rozwiązań, dokumenty strategiczne",

- w klasie 6131 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"jak w klasie 6130",

- po klasie 6131 dodaje się klasę 6132 w brzmieniu:

6132

Ochrona przed narażeniem na czynniki szkodliwe

BE10

ochrona m.in. przed czynnikami biologicznymi, chemicznymi, fizycznymi

- w klasie 6143 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"z wyłączeniem spraw dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej",

- klasa 643 otrzymuje brzmienie:

643

Profilaktyka zakażeń i chorób zakaźnych

BE10

sprawozdania, raporty, opracowania, wnioski, propozycje nowych rozwiązań, dokumenty strategiczne

- po klasie 643 dodaje się klasę 644 w brzmieniu:

644

Nadzór epidemiologiczny

BE10

- w klasie 6610 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"okresowe pozwolenia na prowadzenie banku komórek rozrodczych i zarodków oraz ośrodka medycznie wspomaganej prokreacji, akredytacja na prowadzenie szkoleń dla pracowników medycznych wynikający z ustawy o leczeniu niepłodności, decyzja i raporty pozwolenia na przywóz/wywóz komórek rozrodczych i zarodków",

- w klasach 663-665 w kolumnie 8 skreśla się wyrazy "w tym korespondencja w zakresie opieki okołoporodowej, wyjaśnienia, interpretacja przepisów",

- w klasie 7 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE ORAZ ŚWIADCZENIA GWARANTOWANE",

- w klasie 740 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Podstawowa opieka zdrowotna - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 741 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Ambulatoryjna opieka specjalistyczna - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 742 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Leczenie szpitalne oraz świadczenia wysokospecjalistyczne - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 743 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 744 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Rehabilitacja lecznicza - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 745 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Leczenie uzdrowiskowe - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 7460 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 7461 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Świadczenia opieka paliatywna i hospicyjna - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 747 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Leczenie stomatologiczne - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 748 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Programy zdrowotne - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 749 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Ratownictwo medyczne - obsługa świadczenia gwarantowanego",

- w klasie 803 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym opinie kuratorium oświaty;

okres przechowywania liczy się od ustania działalności lub odmowy uzyskania uprawnień",

- w klasach 8100 i 8101 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, interwencje, akceptacje, zgody",

- po klasie 8104 dodaje się klasy 8105-8109 w brzmieniu:

8105

Stypendia Ministra Zdrowia

B10

wnioski, decyzje

8106

Nagrody Ministra Zdrowia

B10

wnioski, decyzje;

w zakresie działalności naukowej, dydaktycznej, wdrożeniowej lub organizacyjnej albo za całokształt dorobku

8107

Świadczenia i dotacje

B10

zasady przyznawania świadczeń dla studentów i wydatkowania środków z dotacji podmiotowej na stwarzanie warunków osobom niepełnosprawnym do pełnego udziału w procesie kształcenia

8108

Decyzje, finansowanie, komunikaty podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki

B10

sprawy związane z podziałem i przyznaniem uczelniom medycznym subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz badawczego

8109

Zadania zlecone przez Ministra Zdrowia uczelniom medycznym

B10

w tym finansowanie zadań zleconych przez Ministra Zdrowia na podstawie art. 404 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym

- w klasie 8114 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"umowy, korespondencja, sprawozdania, wnioski",

- klasa 8115 otrzymuje brzmienie:

8115

Kształcenie podyplomowe farmaceutów, diagnostów laboratoryjnych, fizjoterapeutów i ratowników medycznych

B10

w tym korespondencja jednostek szkolących i organizatorów kształcenia, umowy na szkolenia specjalizacyjne

- w klasie 8116 kolumna 7 otrzymuje brzmienie:

"B10",

- w klasie 8122 w kolumnie 8 skreśla się wyraz "wnioski",

- w klasie 81220 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"decyzje administracyjne",

- w klasie 81221 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski",

- w klasie 81222 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"decyzje administracyjne, opinie, wnioski, indywidualne zgody i rozstrzygnięcia dotyczące lekarzy w trakcie specjalizacji, korespondencja z lekarzami i jednostkami zaangażowanymi w ich szkolenie",

- po klasie 81222 dodaje się klasę 81223 w brzmieniu:

81223

Umiejętności zawodowe lekarzy i lekarzy dentystów

B10

- w klasie 8125 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski, postanowienia",

- klasa 8126 otrzymuje brzmienie:

8126

Umowy rezydenckie

B10

umowy, kalkulacje, aneksy, załączniki informacyjne, rozstrzygnięcia zgłaszanych problemów dot. realizacji umów, rozliczenia

- uchyla się klasy 81260 i 81261,

- po klasie 81261 dodaje się klasę 8127 w brzmieniu:

8127

Kredytowanie studiów medycznych

B10

- w klasie 813 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, akceptacje, zgody",

- w klasach 814-816 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, akceptacje, zgody, opracowania",

- w klasach 820 i 821 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"opinie, interpretacje, akceptacje, zgody, opracowania, postanowienia",

- w klasie 851 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Decyzje administracyjne Ministra Zdrowia w sprawie uznawania równoważności tytułu specjalisty",

- w klasie 852 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Decyzje Ministra Zdrowia o uznaniu dorobku zawodowego lub naukowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia",

- po klasie 852 dodaje się klasy 853 i 854 w brzmieniu:

853

Decyzje Ministra Zdrowia o uznaniu dorobku zawodowego lub naukowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinach farmacji

BE10

854

Decyzje Ministra Zdrowia o uznaniu dorobku zawodowego lub naukowego za równoważny ze zrealizowaniem szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinach medycyny laboratoryjnej

BE10

- w klasach 8600-8602 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"decyzje administracyjne, opinie",

- w klasach 8603 i 8604 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"wnioski, decyzje, opinie",

- w klasie 8605 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"decyzje administracyjne, zaświadczenia",

- w klasie 871 kolumna 8 otrzymuje brzmienie:

"w tym rozliczanie środków z urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia",

- w klasie 9 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"FUNDUSZE I INSTRUMENTY EUROPEJSKIE",

- w klasie 90 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Zarządzanie systemem wdrażania funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 900 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Procedury przygotowania i wdrażania programów funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 901 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Programowanie w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- klasa 9020 otrzymuje brzmienie:

9020

Realizacja projektów współfinansowanych z funduszy europejskich

BE10

wnioski o dofinansowanie, listy projektów ocenionych, listy projektów wybranych, korespondencja do wnioskodawców dotycząca przebiegu oceny projektów, zawieranie umów o dofinasowanie projektów, aneksów do umów, zmiany w umowach, korespondencja prowadzona w zakresie realizowanych projektów, decyzje związane z realizacją nowych projektów

- w klasie 9021 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Współpraca z komitetem monitorującym w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- klasa 9022 otrzymuje brzmienie:

9022

Weryfikacja i rozpatrywanie protestów w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

weryfikacja i rozpatrywanie protestów do procesu oceny wniosków o dofinansowanie, w tym protesty złożone przez wnioskodawców

- uchyla się klasy 9023 i 9024,

- w klasie 903 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Sprawozdawczość i ewaluacja funduszy europejskich",

- klasy 9030 i 9031 otrzymują brzmienie:

9030

Ewaluacja w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

umowy, ekspertyzy, protokoły odbioru, raporty, badania ewaluacyjne

9031

Nadzór i monitoring wykonywania ustawy budżetowej i planów finansowych w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

- uchyla się klasę 9032,

- klasy 9040 i 9041 otrzymują brzmienie:

9040

Pomoc techniczna w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

w tym wnioski o dofinansowanie, plany działań

9041

Pozostałe zadania z zakresu pomocy technicznej w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

dotyczy innych niż w klasie 9040

- w klasie 905 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Informacja i promocja w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 906 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Kontrola realizacji projektów z funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 9060 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Plany kontroli i sprawozdania z ich realizacji w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 9061 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Kontrole przeprowadzone w Ministerstwie Zdrowia w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- klasa 9062 otrzymuje brzmienie:

9062

Kontrole przeprowadzone przez Ministra Zdrowia w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

- w klasie 9063 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Nieprawidłowości w realizacji projektów w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 9070 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Wnioski o płatność w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 9071 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Zwroty w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- klasy 90720 i 90721 otrzymują brzmienie:

90720

Obsługa finansowa projektów pomocy technicznej w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

B10

zlecenia (zapotrzebowania na środki) od dysponentów lub komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia, rozliczenia

90721

Obsługa finansowa projektów poza pomocą techniczną w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

B10

zlecenia (zapotrzebowania na środki) od dysponentów lub komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia, rozliczenia

- w klasie 90730 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Planowanie w zakresie projektu ustawy budżetowej w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 90731 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Obsługa procesu zmian w planie finansowym w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 9074 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Informacje okresowe w wykorzystania rezerw celowych w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- w klasie 91 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Koordynacja polityki rozwoju w zakresie funduszy europejskich",

- w klasie 910 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Programowanie polityki rozwoju w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- klasy 911-913 otrzymują brzmienie:

911

Koordynacja interwencji w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

korespondencja z instytucjami zarządzającymi/pośredniczącymi i urzędem obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego i instytucjami współpracującymi w zakresie zapewnienia koordynacji wsparcia w sektorze zdrowia

912

Komitet Sterujący w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

plany działań z instytucji zarządzających/pośredniczących dla programów regionalnych i z instytucji pośredniczących, korespondencja w ramach prac Komitetu Sterującego ds. koordynacji wsparcia w sektorze zdrowia, w tym zaproszenia na posiedzenia, informacje; dla każdego programu zakłada się oddzielną sprawę

913

Warunkowość ex ante i warunki podstawowe w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

korespondencja z instytucjami zarządzającymi/pośredniczącymi i urzędem obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego i instytucjami współpracującymi w zakresie spełnienia warunkowości ex ante oraz warunków podstawowych

- w klasie 914 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Projekty profilaktyczne w zakresie funduszy i instrumentów europejskich",

- klasa 915 otrzymuje brzmienie:

915

Kontrakt terytorialny oraz programowy w zakresie funduszy i instrumentów europejskich

BE10

Korespondencja z ministerstwem właściwym do spraw koordynacji funduszy europejskich w zakresie Kontraktu Terytorialnego (KT) oraz Kontraktu Programowego (KP)

- w klasie 916 kolumna 6 otrzymuje brzmienie:

"Dokumenty strategiczne w zakresie funduszy i instrumentów europejskich".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 r., z wyjątkiem § 1 pkt 1, który wchodzi w życie z dniem 1 października 2024 r.

MINISTER ZDROWIA
Izabela Leszczyna

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 2704).

2) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Zdrow. z 2004 r. poz. 95, z 2006 r. poz. 9, z 2010 r. poz. 43 oraz z 2014 r. poz. 65, z 2017 r. poz. 62, z 2019 r. poz. 107 oraz z 2021 r. poz. 110.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00