Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-08-26
Wersja aktualna od 2022-08-26
obowiązujący
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 25 sierpnia 2022 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia (akronim "e-usługi POZ")"
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Komitet Sterujący Projektu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia (akronim "e-usługi POZ")", zwany dalej "Komitetem".
2. Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2. 1. W skład Komitetu wchodzą:
1) Przewodniczący Komitetu - dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e- zdrowia;
2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu - zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia;
3) Członek Komitetu - przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e- zdrowia, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia" (akronim "e-usługi POZ")", zwanym dalej "Projektem";
4) Członek Komitetu - przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa pełniącej funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie;
5) Członkowie Komitetu - przedstawiciel Centrum e-Zdrowia oraz przedstawiciel Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia, pełniący funkcje Głównych Dostawców w Projekcie;
6) Sekretarz Komitetu Sterującego - pracownik komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia.
2. Komórki organizacyjne i jednostki, o których mowa w ust. 1 pkt 3-5, wraz z wyznaczeniem stałych przedstawicieli wyznaczają również stałych zastępców swoich przedstawicieli, którzy biorą udział w posiedzeniu Komitetu w przypadku nieobecności na posiedzeniu Komitetu przedstawicieli.
3. W przypadku nieobecności Sekretarza Komitetu, funkcję tę pełni osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
4. Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, w tym w szczególności przedstawicieli komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowa właściwych do spraw nadzoru i kontroli, lecznictwa oraz zdrowia publicznego.
§ 3. Do zadań Komitetu należy strategiczne zarządzanie Projektem, w tym w szczególności:
1) monitorowanie realizacji Projektu;
2) dostarczanie ogólnych wytycznych dla Projektu;
3) weryfikowanie zgodności Projektu z przyjętymi celami i utrzymaniem zakresu, kosztów i terminów realizacji Projektu;
4) zatwierdzanie dokumentów strategicznych Projektu;
5) zatwierdzanie Planów Nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia tolerancji na poziomie etapu Projektu;
6) podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;
7) nadzorowanie dostarczenia produktów Projektu;
8) zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie Projektu.
§ 4. 1. Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu.
2. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2) ustalanie porządków posiedzeń Komitetu;
3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;
4) planowanie i organizowanie pracy Komitetu.
3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu, zadania określone w ust. 2 wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, inna osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
§ 5. 1. Posiedzenie Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na wniosek co najmniej trzech członków Komitetu, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące. Zawiadomienie o posiedzeniu i porządku obrad przesyła członkom Komitetu Sekretarz Komitetu, nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.
2. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia. W przypadkach, w których osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych członków, a w razie równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu.
3. Komitet obraduje na posiedzeniach, z zastrzeżeniem ust. 7.
4. Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół ustaleń i przekazuje go w postaci elektronicznej członkom Komitetu do akceptacji. Członkowie Komitetu mają prawo zgłoszenia uwag do protokołu w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.
5. Protokół z posiedzenia jest podpisywany przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.
6. Przebieg posiedzeń Komitetu może być utrwalany na elektronicznym nośniku danych.
7. Z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w trybie obiegowym.
§ 6. Z tytułu wykonywania zadań określonych w § 3, osobom wchodzącym w skład Komitetu nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 7. Obsługę administracyjno-techniczną Komitetu zapewnia komórka organizacyjna Ministerstwa Zdrowia właściwa do spraw e-zdrowia.
§ 8. 1. Komitet powołuje się na czas realizacji Projektu.
2. Zarządzenie traci moc z dniem następującym po dniu zakończenia realizacji Projektu.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER ZDROWIA
Adam Niedzielski
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).