Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2021 poz. 1
Wersja aktualna od 2021-01-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2021 poz. 1
Wersja aktualna od 2021-01-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 4 stycznia 2021 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie Narodowego Centrum Krwi

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.2) ) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568, 695 i 2320) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2010 r. w sprawie Narodowego Centrum Krwi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 60, z 2012 r. poz. 7, z 2013 poz. 19 oraz z 2015 r. poz. 35) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1:

a) w § 2 po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

"6a) przygotowywanie, pod względem merytorycznym, oraz koordynowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, wspólnych dla wszystkich regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa, zgodnie z potrzebami;",

b) § 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 4. W skład NCK wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Organizacyjno-Finansowy;

2) Wydział Monitorowania i Nadzoru;

3) Wydział Programów;

4) Wydział Wsparcia i Zarządzania Projektami;

5) Wydział Komunikacji i Promocji.";

2) załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

MINISTER ZDROWIA
Adam Niedzielski


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1470 i 1541).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2019 r. poz. 1622, 1649 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 284, 374, 568, 695, 1175 i 2320.


1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2020 r. poz. 1492, 1493, 1578, 1875, 2112, 2345 i 2401.

Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 4 stycznia 2021 r. (poz. 1)

REGULAMIN ORGANIZACYJNY NARODOWEGO CENTRUM KRWI

§ 1. Do zadań Narodowego Centrum Krwi, zwanego dalej "NCK", należy:

1) podejmowanie działań mających na celu realizację przedmiotu działalności NCK, określonego w § 2 załącznika nr 1 do zarządzenia;

2) opracowywanie rekomendacji dla ministra właściwego do spraw zdrowia dotyczących rozwiązań systemowych w zakresie publicznej służby krwi;

3) współpraca w szczególności z:

a) komórkami organizacyjnymi urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia,

b) jednostkami podległymi ministrowi właściwemu do spraw zdrowia lub przez niego nadzorowanymi,

c) Krajową Radą do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa,

d) konsultantami krajowymi w poszczególnych dziedzinach medycyny oraz stowarzyszeniami będącymi, zgodnie z postanowieniami ich statutów, towarzystwami medycznymi lub naukowymi,

e) klubami Honorowych Dawców Krwi,

f) organizacjami pozarządowymi,

g) organizacjami międzynarodowymi zajmującymi się problematyką związaną z zakresem działalności NCK;

4) przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań z działalności NCK do dnia 30 czerwca każdego roku za rok poprzedni oraz w każdym przypadku zażądania informacji przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 2. 1. Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie NCK, w szczególności odpowiedzialny jest za:

1) realizację zadań NCK;

2) zarządzanie majątkiem NCK;

3) ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;

4) sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych i procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowania;

5) zapewnianie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w NCK;

6) ustalanie procedur kontrolnych.

2. Dyrektor jest przełożonym pracowników NCK oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.

3. Dyrektor może powoływać zespoły jako organy pomocnicze lub doradczo-opiniodawcze, niezbędne dla realizacji zadań NCK, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.

4. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:

1) Zastępca Dyrektora;

2) Wydział Komunikacji i Promocji;

3) Wydział Organizacyjno-Finansowy.

5. W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie nieobecności Zastępcy Dyrektora inny, upoważniony przez Dyrektora, pracownik NCK.

§ 3. 1. Do zadań Zastępcy Dyrektora należy bezpośrednie nadzorowanie prac podległych komórek organizacyjnych:

1) Wydziału Wsparcia i Zarządzania Projektami;

2) Wydziału Programów;

3) Wydziału Monitorowania i Nadzoru.

2. Zastępca Dyrektora ponosi odpowiedzialność za zadania wykonywane przez podległe mu komórki organizacyjne, a w szczególności za:

1) prawidłową, rzetelną i terminową realizację powierzonych zadań;

2) porządek i dyscyplinę pracy w podległych mu komórkach organizacyjnych;

3) podejmowanie inicjatyw mających na celu zwiększenie efektywności pracy pracowników podległych mu komórek organizacyjnych.

3. Do obowiązków Zastępcy Dyrektora należy:

1) organizacja i koordynacja pracy pracowników podległych mu komórek organizacyjnych;

2) merytoryczny i funkcjonalny nadzór nad wykonywaniem zadań przez podległe mu komórki organizacyjne;

3) dokonywanie bieżącej i okresowej analizy wyników działalności podległych mu komórek organizacyjnych;

4) ustalanie kierunkowych planów tematycznych działalności podległych mu komórek organizacyjnych;

5) przygotowywanie projektów zmian w wewnętrznej strukturze organizacyjnej podległych komórek organizacyjnych i projektów ramowych zadań podległych komórek organizacyjnych;

6) podejmowanie decyzji dotyczących działalności podległych komórek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do wyłącznej decyzji Dyrektora;

7) przedkładanie Dyrektorowi wniosków w sprawach kadrowych;

8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 4. 1. Pracą wydziału kieruje kierownik, który jest odpowiedzialny za całokształt działalności kierowanej komórki organizacyjnej.

2. Pracą Wydziału Finansowo-Organizacyjnego kieruje Główny Księgowy.

3. Do podstawowych zadań osób wymienionych w ust. 1 i 2 należy:

1) koordynowanie prac kierowanej komórki organizacyjnej;

2) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników kierowanej komórki organizacyjnej;

3) nadzór i kontrola prawidłowości i terminowości wykonywanych obowiązków służbowych przez podległych im pracowników;

4) podpisywanie dokumentów w zakresie udzielonych przez Dyrektora pełnomocnictw;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 5. Do zadań Wydziału Organizacyjno-Finansowego należy:

1) prowadzenie rachunkowości NCK;

2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

3) prowadzenie kasy gotówkowej w NCK;

4) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym NCK;

5) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

6) monitorowanie bieżącej sytuacji finansowej jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi;

7) sporządzanie projektów sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowywania;

8) sporządzanie projektu rocznego sprawozdania finansowego NCK;

9) opracowywanie projektu planu finansowego NCK oraz proponowanie zmian w zatwierdzonym planie finansowym NCK na dany rok;

10) sporządzanie i przekazywanie sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego;

11) sporządzanie projektu i przekazywanie do ministra właściwego do spraw zdrowia jednostkowej sprawozdawczości budżetowej ze środków krajowych i europejskich z realizacji dochodów i wydatków budżetowych;

12) koordynacja zadań związanych ze sporządzaniem planu i jego zmian w układzie zadaniowym oraz z wykonaniem planu w zakresie realizacji mierników;

13) sporządzanie projektu i przekazywanie do ministra właściwego do spraw zdrowia sprawozdań z wykonania wydatków budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich w układzie zadaniowym;

14) ewidencjonowanie i rozliczanie środków europejskich oraz innych środków zagranicznych w ramach realizacji projektów zleconych NCK przez ministra właściwego dla spraw zdrowia;

15) obsługa zleceń płatności dotyczących programów i projektów realizowanych z udziałem środków europejskich oraz innych środków zagranicznych;

16) prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową NCK - wykonywanie funkcji głównego księgowego NCK;

17) organizacja i prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi NCK sprawującymi kontrolę merytoryczną dowodów księgowych NCK z zakresu monitorowania przebiegu rozliczeń;

18) prowadzenie ewidencji majątku trwałego i wyposażenia NCK;

19) przygotowywanie list płac i sporządzanie deklaracji rozliczeniowych z pobranych zaliczek na podatek dochodowy;

20) dokonywanie zgłoszeń do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, prowadzenie kartotek składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dokonywanie korekt składek, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych składek dla potrzeb Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;

21) administrowanie i obsługa finansowa w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

22) obsługa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;

23) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i rozwiazywaniem stosunków pracy, przeniesieniami, przeszeregowaniami, udzielaniem urlopów, prowadzeniem akt osobowych pracowników oraz innych spraw związanych z przebiegiem zatrudnienia w tym przygotowanie rocznych planów urlopowych oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy;

24) przygotowywanie planu szkoleń pracowników NCK na dany rok oraz ich obsługa administracyjna w zakresie uczestnictwa;

25) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami, w szczególności ubezpieczeniami komunikacyjnymi, mienia oraz grupowymi pracowników NCK;

26) koordynacja działań w zakresie planowania, budowy, nadzoru i utrzymania infrastruktury teleinformatycznej NCK;

27) koordynacja działań w zakresie opracowywania założeń i planów rozwojowych dotyczących eksploatowanych systemów informatycznych;

28) przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych w zakresie zadań realizowanych przez Wydział oraz nadzór nad ich wykonaniem, przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych w zakresie bieżącej działalności NCK;

29) prowadzenie rejestrów:

a) umów zawieranych przez Dyrektora z podmiotami zewnętrznymi, z uwzględnieniem umów zleceń i umów o dzieło,

b) upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Dyrektora,

c) pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia Dyrektorowi i pracownikom NCK,

d) zarządzeń Dyrektora NCK,

e) upoważnień do przetwarzania danych osobowych;

30) prowadzenie archiwum zakładowego;

31) obsługa kancelaryjno-biurowa i administracyjno-techniczna NCK;

32) koordynacja działań w zakresie prowadzenia obsługi prawnej NCK, w szczególności monitorowanie procesów legislacyjnych, opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznych i zewnętrznych, przygotowywanie projektów umów, udzielanie porad prawnych w zakresie stosowania określonych przepisów prawa w działalności NCK;

33) przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;

34) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 6. Do zadań Wydziału Monitorowania i Nadzoru należy:

1) organizacja zaopatrzenia systemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne i proponowanie rozwiązań w zakresie zapewnienia samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew, jej składniki i produkty krwiopochodne;

2) monitorowanie gospodarki osoczem i koordynacja postępowań konkursowych prowadzonych przez Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia na rzecz regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa w zakresie zbywania nadwyżek osocza;

3) monitorowanie stanu zadłużenia podmiotów leczniczych wobec regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

4) wykonywanie zadań związanych z nadzorem nad organizacją pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz zaopatrzenia w krew;

5) wykonywanie zadań określonych w § 17 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz. U. poz. 741);

6) wykonywanie zadań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem udzielonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia dotacji w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

7) udział w kontrolach regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa przeprowadzanych przez pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia;

8) opiniowanie, na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, planów działania w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa przygotowywanych przez Instytut Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie;

9) realizowanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia, związanych z tytułem i odznaką "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia Narodu";

10) współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zakup legitymacji i odznaki "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia Narodu";

11) weryfikacja wniosków jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi o zakupy inwestycyjne finansowane z budżetu państwa z części pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia;

12) wykonywanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie weryfikacji raportów oceniających spełnianie przez jednostki organizacyjne publicznej służby krwi określonych kryteriów warunkujących uzyskanie akredytacji oraz przestrzeganie medycznych zasad pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz jej wydawania;

13) obsługa zespołów w zakresie dialogu i partnerstwa społecznego, w szczególności Podzespołu ds. Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Trójstronnego Zespołu ds. Ochrony Zdrowia;

14) przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sadu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej, z zakresie zadań realizowanych przez Wydział;

15) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 7. Do zadań Wydziału Programów należy:

1) opracowywanie bieżących i perspektywicznych programów z zakresu krwiolecznictwa oraz organizacji leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;

2) bieżące monitorowanie aktualnych tendencji w medycynie światowej i biotechnologii w zakresie stosowania produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;

3) weryfikacja założeń programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych pod kątem farmako-ekonomicznym;

4) obsługa merytoryczna i finansowa programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych, zatwierdzonych do realizacji przez ministra właściwego spraw zdrowia;

5) bieżące monitorowanie stanu realizacji programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;

6) przygotowanie analiz finansowych z zakresu rozwiązań dotyczących zaopatrzenia systemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne, rekombinowane koncentraty czynników krzepnięcia, desmopresynę oraz leki niesubstytucyjne do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;

7) nadzór nad dystrybucją produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych pomiędzy regionalnymi centrami krwiodawstwa i krwiolecznictwa i ośrodkami leczenia hemofilii, w tym dostaw realizowanych do domu pacjenta;

8) gospodarowanie nabywanymi w ramach programów polityki zdrowotnej produktami krwiopochodnymi, rekombinowanymi koncentratami czynników krzepnięcia, desmopresyną oraz lekami niesubstytucyjnymi do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;

9) monitorowanie danych dotyczących populacji chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne;

10) analiza informacji o szczególnych potrzebach pacjentów chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne oraz opracowywanie i wdrażanie optymalizacji w celu uwzględnienia tych potrzeb;

11) współpraca z organizacjami zrzeszającymi pacjentów chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne;

12) realizacja zadań związanych z przekazywaniem i rozliczaniem udzielonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia dotacji w zakresie przechowywania i dystrybucji koncentratów czynników krzepnięcia i desmopresyny;

13) zapewnienie realizacji szkoleń z zakresu hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;

14) przygotowywanie do akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia raportów końcowych z realizacji powierzonych programów polityki zdrowotnej, sporządzanych i publikowanych na podstawie art. 48a ust. 13 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1398, z późn. zm.1) );

15) obsługa zespołów powołanych do doradztwa i wypracowywania koncepcji w zakresie programów polityki zdrowotnej prowadzonych przez NCK, w szczególności dotyczących leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;

16) współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawy produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;

17) przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;

18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 8. Do zadań Wydziału Wsparcia i Zarządzania Projektami:

1) współpraca z organizacjami międzynarodowymi w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

2) obsługa organizacyjno-techniczna uczestnictwa przedstawicieli RP w krajowych i zagranicznych konferencjach, sympozjach i szkoleniach oraz organizacjach międzynarodowych z obszaru krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

3) współpraca naukowa w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

4) wyszukiwanie i identyfikowanie danych, publikacji tematycznych, faktów i innych informacji w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa, w tym gromadzenie, analiza i opracowywanie danych statystycznych niezbędnych dla właściwego zarządzania publiczną służbą krwi;

5) obsługa organizacyjno-techniczna posiedzeń Krajowej Rady do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, w tym ewidencjonowanie korespondencji, przygotowywanie materiałów, protokołowanie posiedzeń Rady;

6) uczestnictwo oraz obsługa organizacyjno-techniczna Zespołów merytorycznych w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

7) koordynowanie działań związanych z realizacją projektów, w tym definiowanie, planowanie, kontrolowanie i zamykanie projektów z obszaru krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

8) przygotowanie, procedowanie oraz opiniowanie projektów aktów prawnych pod względem merytorycznym w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

9) współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zakupów centralnych;

10) przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia, na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 9. Do zadań Wydziału Komunikacji i Promocji należy:

1) udzielanie informacji o funkcjonowaniu i działaniach NCK zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej;

2) prowadzenie polityki medialnej NCK oraz przygotowywanie i przekazywanie informacji dla środków masowego przekazu o funkcjonowaniu i działaniach NCK, w tym redagowanie informacji i komunikatów prasowych, organizacja konferencji prasowych i briefingów;

3) przygotowywanie projektów materiałów lub wystąpień na krajowe i międzynarodowe konferencje, sympozja i seminaria w zakresie promowania honorowego krwiodawstwa;

4) monitorowanie codziennego przeglądu prasy i mediów elektronicznych w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa oraz analiza treści informacji podawanych w mediach;

5) administrowanie strony internetowej NCK oraz strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej;

6) zarządzanie portalem internetowym "Twoja krew, moje życie" oraz prowadzenie profilu "Twoja krew, moje życie" na platformach społecznościowych;

7) współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem, klubami Honorowych Dawców Krwi i innymi organizacjami pozarządowymi w zakresie propagowania honorowego krwiodawstwa;

8) koordynacja działań związanych z działalnością edukacyjną oraz promocyjną honorowego krwiodawstwa;

9) kształtowanie pozytywnego wizerunku NCK;

10) współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie promocji honorowego krwiodawstwa;

11) opiniowanie wniosków o udzielenie patronatu NCK i ministra właściwego dla spraw zdrowia nad wydarzeniami w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;

12) przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;

13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00