Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2019-04-26 do 2020-11-17
Wersja archiwalna od 2019-04-26 do 2020-11-17
archiwalny
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 26 kwietnia 2019 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392, z 2015 r. poz. 1064, z 2018 r. poz. 1669 oraz z 2019 r. poz. 271 i 730) zarządza się, co następuje:
§ 1. W załączniku do zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2019 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 12) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 10 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
"7) Departament Kwalifikacji Medycznych i Nauki (KN);";
2) w § 11 w ust. 2:
a) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
"9) realizowanie zadań z zakresu kontroli zarządczej, zgodnie z przepisami o finansach publicznych i komunikatami Ministra Finansów wydanymi na podstawie art. 69 ust. 3-5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.2)) oraz współpraca w tym zakresie z Biurem Administracyjnym;",
b) pkt 42 otrzymuje brzmienie:
"42) przygotowywanie odpowiedzi na zapytania w trybie dostępu do informacji publicznej oraz prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji, w porozumieniu z Biurem Komunikacji;";
3) w § 17:
a) ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:
"3. Zaakceptowany przez Sekretarza Stanu, Podsekretarza Stanu lub Dyrektora Generalnego, zgodnie z zakresem ich kompetencji, projekt pełnomocnictwa lub upoważnienia wraz z uzasadnieniem składa się do Departamentu Prawnego za pośrednictwem Biura Administracyjnego. Departament Prawny przedkłada pełnomocnictwo lub upoważnienie do podpisu Ministrowi lub Dyrektorowi Generalnemu, a po podpisaniu dokonuje jego rejestracji i doręcza pełnomocnikowi lub upoważnionemu.
4. Departament Prawny prowadzi ewidencję pełnomocnictw i upoważnień, udzielanych przez Ministra i Dyrektora Generalnego.",
b) uchyla się ust. 5;
4) w § 19 uchyla się pkt 4;
5) w § 20:
a) pkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22) obsługa finansowa i księgowa programów i projektów realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE oraz innych środków zagranicznych, w których Minister pełni funkcję instytucji określonej w dokumentach programowych, lub wdrażanych przez jednostki podległe lub nadzorowane przez Ministra;",
b) pkt 24 otrzymuje brzmienie:
"24) analizowanie i przyjmowanie sprawozdań finansowych podległych jednostek budżetowych oraz analizowanie sprawozdań finansowych nadzorowanych przez Ministra instytucji gospodarki budżetowej i instytucji kultury oraz przedkładanie ich Ministrowi do zatwierdzenia;";
6) § 23 otrzymuje brzmienie:
"§ 23. Do podstawowych zadań Departamentu Oceny Inwestycji należy:
1) wykonywanie zadań wynikających z pełnienia przez Ministra funkcji właściwej Instytucji w ramach poszczególnych Programów Operacyjnych dla alokacji przeznaczonej na ochronę zdrowia, z wyłączeniem obsługi prawnej i kontroli;
2) pełnienie funkcji beneficjenta projektów finansowanych ze źródeł krajowych lub zagranicznych w zakresie zdefiniowanym w dokumentach programowych;
3) programowanie i koordynowanie wykorzystania środków europejskich oraz innych środków zagranicznych w zakresie sektora zdrowie, w tym proponowanie obszarów wsparcia, koordynowanie wdrożenia wymagań wstępnych oraz obsługa komitetu odpowiedzialnego za koordynację wykorzystania tych środków, a także ewaluacja wykorzystania tych środków;
4) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem należności budżetowych w zakresie właściwości merytorycznej Departamentu;
5) koordynowanie spraw związanych z projektami programów i zadań inwestycyjnych finansowanych ze środków budżetu państwa część 46 - zdrowie;
6) rozpatrywanie wniosków o wydanie opinii o celowości inwestycji w ochronie zdrowia w oparciu o procedury wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
7) rozpatrywanie protestów od negatywnej opinii o celowości inwestycji wojewody lub Ministra;
8) współudział w opracowywaniu i zmianach programów polityki zdrowotnej, programów wieloletnich, zadań z zakresu zdrowia publicznego i innych programów strategicznych finansowanych z części 46 - zdrowie, ukierunkowanych w szczególności na promocję zdrowia oraz profilaktykę przewlekłych chorób niezakaźnych stanowiących największe obciążenie dla zdrowia populacji (choroby układu sercowo-naczyniowego, nowotwory, choroby układu oddechowego, otyłość, cukrzyca) lub dotyczących ważnych zjawisk epidemiologicznych, innych istotnych problemów zdrowotnych dotyczących całej lub określonej grupy świadczeniobiorców przy istniejących możliwościach eliminowania bądź ograniczania tych problemów albo wdrożenia nowych procedur medycznych lub przedsięwzięć profilaktycznych skierowanych do zdefiniowanej populacji docelowej o określonej chorobie lub o określonym problemie zdrowotnym, z wyłączeniem programów z obszaru transplantologii;
9) prowadzenie we współpracy z departamentem merytorycznym, spraw związanych z procedurą wyłaniania realizatorów programów polityki zdrowotnej, w tym programów wieloletnich, powierzaniem zadań z zakresu zdrowia publicznego i innych programów strategicznych finansowanych ze środków krajowych, z wyłączeniem programów z obszaru transplantologii;
10) występowanie z wnioskami o uruchomienie środków na realizację Narodowego Programu Zdrowia;
11) zawieranie, monitorowanie realizacji oraz rozliczanie umów na programy i zadania, o których mowa w pkt 8;
12) przyjmowanie i akceptacja produktów powstałych w wyniku realizacji umów na programy i zadania, o których mowa w pkt 8, we współpracy z departamentem merytorycznym;
13) realizacja lub współudział w realizacji zadań z obszaru organizacji systemu opieki onkologicznej, z wyłączeniem spraw będących w kompetencjach innych komórek organizacyjnych;
14) obsługa administracyjna Krajowej Rady do spraw Onkologii i prowadzenie spraw dotyczących powoływania i odwoływania członków Rady;
15) współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi w sprawach dotyczących planowania środków budżetowych w zakresie programów, o których mowa w pkt 8;
16) planowanie przeznaczenia środków w ramach realizacji umów, zawartych na programy i zadania, o których mowa w pkt 8;
17) opracowywanie rocznych raportów z realizacji programów i zadań, o których mowa w pkt 8;
18) prowadzenie spraw związanych z nadzorowaniem przez Ministra funkcjonowania publicznej służby krwi;
19) realizowanie zadań w zakresie sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad:
a) Narodowym Centrum Krwi w Warszawie,
b) regionalnymi centrami krwiodawstwa i krwiolecznictwa,
c) Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w Warszawie.";
7) w § 24 pkt 15 otrzymuje brzmienie:
"15) analiza sprawozdań finansowych jednostek nadzorowanych przez Ministra, instytutów badawczych, samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, oraz Agencji Badań Medycznych w Warszawie, a także przedkładanie ich Ministrowi do zatwierdzenia;";
8) w § 25:
a) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) monitorowanie realizacji perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej instytutów badawczych;",
b) uchyla się pkt 31,
c) w pkt 32 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 33 i 34 w brzmieniu:
"33) koordynacja i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań nałożonych na Ministra Zdrowia ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;
34) realizowanie zadań wynikających ze sprawowania przez Ministra Zdrowia nadzoru merytorycznego nad Agencją Badań Medycznych.";
9) w § 28 w pkt 19 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 20 w brzmieniu:
"20) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pełnomocnictw i upoważnień Ministra i Dyrektora Generalnego oraz prowadzenie ich ewidencji, z wyłączeniem pełnomocnictw w sprawach wyposażania w nieruchomości jednostek podległych lub nadzorowanych oraz upoważnień z zakresu kontroli zewnętrznej.";
10) § 29 otrzymuje brzmienie:
"§ 29. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Ratownictwa Medycznego i Obronności należy:
1) opracowywanie rozwiązań organizacyjnych systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, w szczególności w zakresie zadań systemu, oceny dostępności do świadczeń ratowniczych, wymagań wobec jednostek systemu oraz procedur działania;
2) realizowanie zadań wynikających z nadzoru Ministra nad systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, w tym ocena merytoryczna wojewódzkich planów działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne;
3) sporządzanie propozycji wysokości środków dla poszczególnych województw na finansowanie zadań zespołów ratownictwa medycznego na podstawie założeń sporządzonych przez wojewodów;
4) współpraca z towarzystwami naukowymi i organizacjami społecznymi właściwymi w zakresie ratownictwa medycznego i medycyny ratunkowej;
5) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej w systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne;
6) planowanie, kontraktowanie, monitorowanie realizacji i rozliczanie pod względem merytorycznym zadań wynikających z umowy zawartej pomiędzy Ministrem a Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym;
7) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem medycznym imprez masowych;
8) prowadzenie spraw związanych z powiadamianiem ratunkowym na potrzeby systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, w szczególności dotyczących:
a) funkcjonowania dyspozytorni medycznych,
b) funkcjonowania i rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego,
c) danych statystycznych przetwarzanych w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego,
d) rozwiązań w zakresie łączności teleinformatycznej i radiowej;
9) inicjowanie i realizacja przedsięwzięć w zakresie dotyczącym planowania obronnego w dziale administracji rządowej - zdrowie;
10) inicjowanie i koordynacja działań komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz organów i jednostek podległych lub nadzorowanych, dotyczących realizacji zadań w ramach przygotowań obronnych państwa w zakresie działu administracji rządowej - zdrowie;
11) koordynowanie planowania zadań w zakresie przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne;
12) nadzorowanie wykonywania zadań na rzecz obronności państwa realizowanych przez przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym, dla których Minister jest organem właściwym w tych sprawach;
13) koordynowanie i wykonywanie przedsięwzięć wynikających z obowiązków państwa-gospodarza oraz w zakresie współpracy cywilno-wojskowej;
14) planowanie, organizowanie, koordynowanie i prowadzenie szkoleń obronnych w dziale administracji rządowej - zdrowie;
15) realizowanie przedsięwzięć w zakresie dotyczącym kontroli wykonywania zadań obronnych w dziale administracji rządowej - zdrowie;
16) współpraca z ministrem właściwym do spraw energii i podległą mu Agencją Rezerw Materiałowych w zakresie tworzenia, przechowywania, udostępniania i likwidacji rezerw strategicznych produktów leczniczych i wyrobów medycznych;
17) prowadzenie spraw z zakresu inicjonowania i koordynowania realizacji zadań komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia oraz organów i jednostek podległych i nadzorowanych na potrzeby zarządzania kryzysowego w zakresie działu administracji rządowej - zdrowie;
18) prowadzenie spraw w zakresie planów zarządzania kryzysowego;
19) prowadzenie spraw z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej w ramach systemu ochrony zdrowia;
20) prowadzenie spraw wynikających z wykazu przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego;
21) prowadzenie spraw w zakresie raportów o zagrożeniach bezpieczeństwa;
22) realizowanie zadań Centrum Zarządzania Kryzysowego;
23) koordynowanie zadań w zakresie planu ciągłości działania Ministra;
24) zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
25) prowadzenie Kancelarii Tajnej;
26) realizowanie zadań w zakresie sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym.
2. W strukturze organizacyjnej Departamentu Ratownictwa Medycznego i Obronności funkcjonuje Wydział Ochrony Informacji Niejawnych, realizujący zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 24 i 25. Pracami Wydziału kieruje Pełnomocnik do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych, który w zakresie wynikającym z przepisów o ochronie informacji niejawnych podlega bezpośrednio Ministrowi.";
11) w § 30:
a) po pkt 18 dodaje się pkt 18a w brzmieniu:
"18a) prowadzenie spraw dotyczących programu wieloletniego na lata 2011-2020 pod nazwą "Narodowy Program Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej", w tym prowadzenie spraw związanych z procedurą wyłaniania realizatorów, zawierania umów, monitorowaniem realizacji oraz rozliczaniem pod względem merytorycznym;",
b) uchyla się pkt 20;
12) w § 31 pkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22) przygotowywanie wizyt zagranicznych Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego, w tym prowadzenie spraw związanych z rezerwacją noclegów;";
13) § 32 otrzymuje brzmienie:
"§ 32. Do podstawowych zadań Departamentu Zdrowia Publicznego i Rodziny należy:
1) planowanie i koordynacja działań ukierunkowanych na promocję zdrowia oraz profilaktykę przewlekłych chorób niezakaźnych stanowiących największe obciążenie dla zdrowia populacji (choroby układu sercowo-naczyniowego, nowotwory, choroby układu oddechowego, otyłość, cukrzyca);
2) realizacja zadań związanych z opracowywaniem oraz zmianami programów polityki zdrowotnej i programów wieloletnich niebędących programami inwestycyjnymi, finansowanych z części 46 - zdrowie służących realizacji działań określonych w ust. 1 lub dotyczących ważnych zjawisk epidemiologicznych, innych istotnych problemów zdrowotnych dotyczących całej lub określonej grupy świadczeniobiorców przy istniejących możliwościach eliminowania bądź ograniczania tych problemów albo wdrożenia nowych procedur medycznych lub przedsięwzięć profilaktycznych skierowanych do zdefiniowanej populacji docelowej o określonej chorobie lub o określonym problemie zdrowotnym, w tym opracowywanie protokołów końcowych z realizacji, z wyłączeniem programów z obszaru transplantologii;
3) realizacja zadań dotyczących organizacji podstawowej opieki zdrowotnej;
4) prowadzenie spraw związanych z realizacją działań na rzecz ochrony zdrowia psychicznego z wyłączeniem zagadnień dotyczących warunków udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, zapewnienia dostępności do tych świadczeń i ich finasowania, produktów leczniczych i wyrobów medycznych oraz zasad prowadzenia działalności leczniczej;
5) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań w zakresie uzależnień od substancji psychoaktywnych i uzależnień behawioralnych;
6) prowadzenie spraw związanych z nadzorem merytorycznym nad realizacją zadań Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, z wyłączeniem spraw dotyczących finansowania, rozliczania oraz sporządzania sprawozdań finansowych;
7) prowadzenie spraw dotyczących środków zabezpieczających w ramach psychiatrii sądowej;
8) prowadzenie spraw związanych z przepisami dotyczącymi medycyny pracy;
9) prowadzenie spraw związanych ze zdrowiem osób starszych, osób niepełnosprawnych, z wyłączeniem zagadnień dotyczących warunków udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, zapewnienia dostępności do tych świadczeń i ich finasowania, leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, spraw zastrzeżonych dla Departamentu Pielęgniarek i Położnych oraz zasad prowadzenia działalności leczniczej;
10) prowadzenie spraw związanych ze środowiskowymi zagrożeniami zdrowia we współpracy z właściwymi w tym zakresie z organami oraz jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra;
11) prowadzenie spraw związanych z realizacją Narodowego Programu Zdrowia, we współpracy z administracją rządową, samorządową i organizacjami pozarządowymi, w tym określanie wysokości środków przeznaczonych na poszczególne działania, z wyłączeniem powierzania działań w trybie konkursowym i na wniosek;
12) prowadzenie spraw dotyczących powierzania zadań organizacjom pozarządowym na podstawie przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
13) prowadzenie spraw w zakresie produktów biobójczych, substancji chemicznych i ich mieszanin, odpadów medycznych, promieniowania jonizującego stosowanego w celach medycznych;
14) prowadzenie spraw związanych z problematyką karty zgonu, systemu orzekania o zgonach oraz spraw dotyczących zwłok i pochówków należących do właściwości Ministra;
15) współpraca z Głównym Inspektoratem Sanitarnym w zakresie zagadnień dotyczących chorób zakaźnych, z wyłączeniem zadań realizowanych w tym zakresie przez Departament Ratownictwa Medycznego i Obronności;
16) prowadzenie spraw związanych z opieką zdrowotną nad kobietami w okresie ciąży, porodu, połogu oraz nad noworodkami, niemowlętami i dziećmi w wieku przedszkolnym oraz dziećmi i młodzieżą szkolną, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych;
17) prowadzenie spraw związanych z postanowieniami Konwencji o Prawach Dziecka w zakresie właściwości departamentu;
18) realizacja zadań związanych z przepisami o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży;
19) realizacja zadań związanych ze zdrowiem prokreacyjnym;
20) realizacja zadań związanych z medycyną sportową oraz profilaktyczną opieką zdrowotną nad dziećmi, młodzieżą i zawodnikami, w rozumieniu przepisów o sporcie;
21) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem opieki zdrowotnej zawodnikom zakwalifikowanym do kadry narodowej w sportach olimpijskich, paraolimpijskich i igrzyskach głuchych;
22) realizacja zadań związanych z profilaktyką przemocy oraz spraw dotyczących postępowania wobec osób doświadczających przemocy, w zakresie właściwości Ministra, w tym przygotowywanie analiz i opinii oraz inicjowanie rozwiązań systemowych w zakresie opieki zdrowotnej;
23) rozpoznawanie spraw dotyczących postanowień wojewodów w sprawach związanych z egzekucją obowiązków o charakterze niepieniężnym wynikających z art. 5 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2018 r. poz. 151 i 1669);
24) współpraca w zakresie właściwości Ministra z Rzecznikiem Praw Dziecka;
25) współpraca z innymi ministerstwami i urzędami centralnymi w zakresie kształtowania polityki rodzinnej i organizacji systemu zabezpieczenia społecznego nad kobietą w okresie ciąży, porodu i połogu, rodziną i dzieckiem w systemie pieczy zastępczej oraz prowadzenie spraw związanych z aktami stanu cywilnego tym zakresie;
26) prowadzenie spraw związanych z rozwojem sieci szkół promujących zdrowie oraz współpraca w realizacji programów rządowych, uwzględniających promocję zdrowia oraz edukację zdrowotną, jak również współdziałanie w tym zakresie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym;
27) prowadzenie spraw z zakresu zakupu szczepionek służących do przeprowadzania obowiązkowych szczepień ochronnych oraz współpraca z Głównym Inspektoratem Sanitarnym w zakresie założeń Programu Szczepień Ochronnych;
28) prowadzenie spraw z zakresu upowszechniania i promocji karmienia piersią;
29) prowadzenie spraw dotyczących problematyki urodzeń, w tym wydawania karty urodzenia i karty martwego urodzenia w rozumieniu ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2224 oraz z 2019 r. poz. 730);
30) prowadzenie spraw dotyczących Krajowego Programu Działań na Rzecz Równego Traktowania;
31) prowadzenie spraw dotyczących programu wieloletniego pod nazwą "Narodowy Program Zwalczania Chorób Nowotworowych na lata 2016-2024", w zakresie realizacji obowiązków nałożonych na Ministra Uchwałą nr 208 Rady Ministrów z 3 listopada 2015 r. ustanawiającą przedmiotowy program obejmujących:
a) opracowanie rocznych zestawień działań, przyjmowanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia po przyjęciu przez Rząd ustawy budżetowej na dany rok budżetowy,
b) podział środków finansowych pomiędzy poszczególne priorytety i kierunki interwencji oraz sposób i zakres realizacji priorytetów,
c) opracowywanie corocznych sprawozdań ministra właściwego do spraw zdrowia dla Rady Ministrów, przedstawianych w terminie do 30 czerwca każdego roku za poprzedni rok budżetowy;
32) wykonywanie zadań z zakresu współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym oraz Inspektorem do spraw Substancji Chemicznych w zakresie właściwości merytorycznej, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych;
33) prowadzenie spraw wynikających z nadzoru nad realizacją przez GIS spraw wynikających z Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych (IHR);
34) realizowanie zadań w zakresie sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad:
a) Instytutem Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła w Warszawie,
b) Krajowym Biurem do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii w Warszawie,
c) Krajowym Centrum do Spraw AIDS w Warszawie,
d) Krajowym Centrum Ochrony Radiologicznej w Ochronie Zdrowia w Łodzi,
e) Krajowym Ośrodkiem Psychiatrii Sądowej dla Nieletnich w Garwolinie,
f) Krajowym Ośrodkiem Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym w Gostyninie,
g) Narodowym Instytutem Zdrowia Publicznego - Państwowym Zakładem Higieny w Warszawie,
h) Ośrodkiem Diagnostyczno-Badawczym Chorób Przenoszonych Drogą Płciową w Białymstoku,
i) Ośrodkiem Readaptacyjno-Rehabilitacyjnym w Karczewie,
j) Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warszawie,
k) Regionalnym Ośrodkiem Psychiatrii Sądowej w Branicach,
l) Regionalnym Ośrodkiem Psychiatrii Sądowej w Starogardzie Gdańskim.";
14) w § 36:
a) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4) opiniowanie pod kątem zgodności z realizowanymi przez komórki organizacyjne zadaniami projektów pełnomocnictw i upoważnień Ministra i Dyrektora Generalnego, z wyłączeniem pełnomocnictw procesowych Ministra, pełnomocnictw w sprawach wyposażania w nieruchomości jednostek podległych lub nadzorowanych oraz upoważnień z zakresu kontroli zewnętrznej;",
b) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
"13) prowadzenie spraw dotyczących zakupu biletów w podróżach Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego;";
15) w § 38:
a) pkt 7 otrzymuje brzmienie;
"7) przekazywanie Ministrowi, Sekretarzowi Stanu i Podsekretarzom Stanu oraz zainteresowanym komórkom organizacyjnym informacji o planowanym porządku obrad Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów, Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów, Komitetu do Spraw Europejskich, Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji, a także Komisji Sejmowych i Senackich;",
b) pkt 19 otrzymuje brzmienie:
"19) organizowanie obsługi sekretarskiej w Ministerstwie;";
16) w § 39 pkt 12 i 13 otrzymują brzmienie:
"12) opiniowanie odpowiedzi na zapytania w trybie dostępu do informacji publicznej oraz prowadzenie rejestru tych zapytań;
13) opiniowanie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji w rozumieniu ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach, w tym przygotowywanie zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim;".
§ 2. Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia, których dotyczą zmiany, o których mowa w § 1, w terminie 10 dni od dnia wejścia wżycie zarządzenia, dostosują wewnętrzne regulaminy organizacyjne komórek organizacyjnych do przepisów zarządzenia zmienianego w § 1 w brzmieniu nadanym niniejszym zarządzeniem i przekażą je do Biura Administracyjnego, które następnie przekaże je do podpisu Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Zdrowia.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
MINISTER ZDROWIA |
Łukasz Szumowski |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 62, 1000, 1366, 1669, 1693, 2245, 2354 i 2500 oraz z 2019 r. poz. 303, 326 i 534.