Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-07-13 do 2019-01-22
Wersja archiwalna od 2018-07-13 do 2019-01-22
archiwalny
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 15 maja 2018 r.
w sprawie utworzenia „Rady Informatyzacji”
(ostatnia zmiana: DUMZ. z 2018 r., poz. 56)
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Powołuje się „Radę Informatyzacji”, zwaną dalej „Radą”.
2. Rada jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2.Do zadań Rady należy:
1) opiniowanie planowanych lub realizowanych projektów informatycznych, w sektorze ochrony zdrowia, przez jednostki podległe i nadzorowane przez Ministra na podstawie opisu założeń projektu;
2) monitorowanie postępów w realizacji projektów, o których mowa w pkt 1, na podstawie raportu z postępu rzeczowo-finansowego projektu lub raportu końcowego z realizacji projektu;
3) opracowanie wzorów dokumentów, o których mowa w pkt 1 i 2;
4) opracowanie koncepcji rozwoju służb informatycznych Ministerstwa Zdrowia i jednostek wskazanych w pkt 1;
5) opracowanie koncepcji powiązań służb informatycznych Ministerstwa Zdrowia i jednostek wskazanych w pkt 1;
6) zapewnienie wsparcia eksperckiego w procesie zakupów rozwiązań informatycznych na potrzeby Ministerstwa Zdrowia i jednostek, o których mowa w pkt 1.
§ 3.1. W skład Rady wchodzą:
1) [1] Przewodniczący – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, nadzorujący wykonywanie zadań przez Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
2) [2] Dyrektor Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia;
3) [3] Zastępca Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia;
4) Pan Piotr Alicki;
5) Pan Maciej Wyszoczarski;
6) Pan Robert Trętowski;
7) Pan Adam Marciniak;
8) Pan Krzysztof Golubiewski;
9) Pan Dariusz Śliwowski;
10) Pan Przemysław Koch;
11) [4] (uchylony)
12) 3 przedstawicieli wyznaczonych przez Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
13) Sekretarz wyznaczony przez Przewodniczącego.
2. W pracach Rady, w zależności od potrzeb, mogą uczestniczyć również inne osoby niebędące jej członkami, bez prawa głosu, zaproszone przez Przewodniczącego.
3. Członkowie Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 4–10 [5], składają Przewodniczącemu pisemną zgodę na udział w pracach Rady, oświadczenie o zachowaniu poufności informacji, z którymi zapoznają się jako członkowie Rady oraz oświadczenie o braku konfliktu interesów. W przypadku zaistnienia co najmniej potencjalnego konfliktu interesów, członek Rady jest obowiązany zawiadomić o tym na piśmie Przewodniczącego jeszcze przed przystąpieniem do oceny projektu informatycznego. Przepis stosuje się odpowiednio do osób, o których mowa w ust. 2.
4. Przewodniczący może zlecić opracowanie ekspertyz, opinii lub analiz na potrzeby prac Rady, przy czym decyzja ta może być podjęta pod warunkiem dostępności środków w planie Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
5. Przewodniczący może powoływać zespoły robocze, w tym wskazywać ich liderów.
§ 4.1. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1) zwoływanie z własnej inicjatywy i prowadzenie posiedzeń Rady;
2) planowanie i organizowanie pracy Rady;
3) ustalanie porządku dziennego posiedzenia Rady;
4) reprezentowanie Rady na zewnątrz;
5) zapraszanie do prac Rady osób, o których mowa w § 3 ust. 2;
6) zlecenie opracowania ekspertyz, opinii i analiz, o których mowa w § 3 ust. 4;
7) określanie sposobu i terminów pracy Rady;
8) powoływanie grup roboczych.
2. Podczas nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje wyznaczony przez Przewodniczącego członek Rady.
§ 5.1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia lub innym miejscu wskazanym przez Przewodniczącego.
2. Z posiedzenia Rady Sekretarz sporządza protokół. Protokół w postaci elektronicznej podpisuje Przewodniczący oraz Sekretarz.
3. Posiedzenia Rady są jawne.
§ 6.1. Rada działa kolegialnie.
2. Ustalenia, wnioski i opinie Rady oraz zespołów roboczych są przyjmowane w drodze konsensusu. W przypadku braku konsensusu, decydujący głos ma Przewodniczący.
3. Ustalenia, wnioski i opinie, o których mowa w ust. 2, mogą być przyjmowane w trybie obiegowym, poza posiedzeniami Rady, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§ 7.Z tytułu wykonywania zadań Rady jej członkom oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 8.1. Dokumenty do rozpatrzenia przez Radę wnosi się za pośrednictwem Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
2. Opis założeń projektu wnosi się:
1) w przypadku projektu wymagającego zaopiniowania przez Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji – w terminie co najmniej 30 dni przed planowanym terminem przekazania projektu do tego Komitetu;
2) w pozostałych przypadkach – co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem finansowania projektu lub planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie, jeśli planowane jest ubieganie się o dofinansowanie ze środków europejskich lub innych zewnętrznych środków zagranicznych i krajowych lub przed planowanym wprowadzeniem zmian w tym projekcie.
3. Raport z postępu rzeczowo-finansowego projektu wnosi się w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, którego dotyczy raport.
4. Raport końcowy wnosi się w terminie do 30 dni od zakończenia realizacji projektu.
5. Przewodniczący może wyrazić zgodę na rozpatrzenie dokumentu pomimo wniesienia go w terminie innym niż wskazany w ust. 2–4.
6. Przewodniczący może podjąć decyzję, iż dyskusja i podjęcie rozstrzygnięcia przez Radę wymaga uprzedniej prezentacji przedstawiciela jednostki wnioskującej na temat opisu założeń projektu lub raportu, o których mowa w ust. 3 i 4.
7. W odniesieniu do opisu założeń projektu Rada:
1) opiniuje go pozytywnie;
2) opiniuje go pozytywnie, z zaleceniem wprowadzenia w nim określonych zmian;
3) wydaje opinię, w której wskazuje na konieczność jego ponownego zaopiniowania, po spełnieniu określonych wymagań lub w określonym terminie;
4) opiniuje opis założeń projektu negatywnie i informuje o tym Ministra.
8. W odniesieniu do raportu, o którym mowa w ust. 3 i 4, Rada:
1) opiniuje go pozytywnie;
2) opiniuje go negatywnie;
3) może wydać rekomendację w zakresie dokonania w projekcie informatycznym niezbędnych zmian i uzupełnień.
§ 9.1. Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Sekretarz lub Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
2. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z części 46 – Zdrowie, działu 851 – Ochrona zdrowia, rozdziału 85195 – Pozostała działalność, ze środków pozostających w dyspozycji Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
§ 10.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).
[1] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia „Rady Informatyzacji” (Dz.U.M.Z. poz. 56). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2018 r.
[2] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia „Rady Informatyzacji” (Dz.U.M.Z. poz. 56). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2018 r.
[3] § 3 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia „Rady Informatyzacji” (Dz.U.M.Z. poz. 56). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2018 r.
[4] § 3 ust. 1 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia „Rady Informatyzacji” (Dz.U.M.Z. poz. 56). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2018 r.
[5] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia „Rady Informatyzacji” (Dz.U.M.Z. poz. 56). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2018 r.