Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-03-28 do 2020-06-04
Wersja archiwalna od 2018-03-28 do 2020-06-04
archiwalny
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 26 marca 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 oraz z 2018 r. poz. 62) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 56, z 2012 r. poz. 95 oraz z 2016 poz. 24 i 80):
1) w załączniku nr 1 wprowadza się następujące zmiany:
a) w § 3:
- ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Dyrektor kieruje działalnością Centrum przy pomocy Zastępcy Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych, Zastępcy Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych oraz Głównego Księgowego.",
- ust. 3a otrzymuje brzmienie:
"3a. Zastępców Dyrektora zatrudnia Centrum po uzyskaniu akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia.",
- ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. W skład Rady wchodzi od 3 do 5 członków, powoływanych i odwoływanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia. Co najmniej jeden członek Rady jest przedstawicielem departamentu Ministerstwa Zdrowia, do którego zadań należy sprawowanie w imieniu ministra właściwego do spraw zdrowia nadzoru nad Centrum.",
- uchyla się ust. 7,
- w ust. 9 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) osoba będąca członkiem zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej spółek handlowych prowadzących działalność gospodarczą związaną z tworzeniem, zarządzaniem lub obsługą systemów teleinformatycznych, jeżeli mogłoby to wywołać podejrzenie o jej stronniczość lub interesowność;",
b) w § 3a:
- w ust. 1 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
"1) sporządzanie dla ministra właściwego do spraw zdrowia, na podstawie informacji oraz dokumentów przekazywanych Radzie przez Dyrektora Centrum, z własnej inicjatywy albo na jej żądanie, comiesięcznego raportu ze stanu zaawansowania projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum, obejmującego w szczególności:
a) informacje o stanie realizowanych przez Centrum projektów informatycznych wraz z ich bieżącą oceną i wynikające z niej wnioski i rekomendacje,
b) ocenę zasadności przyjmowanych przez Centrum rozwiązań informatycznych, w tym ich propozycji obejmujących warstwę sprzętową, aplikacyjną, organizacyjną oraz wynikające z nich wnioski i rekomendacje;
2) przedstawianie opinii i wniosków w sprawach:
a) wniesionych przez Dyrektora Centrum,
b) przyznawania Dyrektorowi Centrum i jego zastępcom nagród,
c) planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego;",
- po ust. 2 dodaje się ust. 2a i 2b w brzmieniu:
"2a. Dyrektor Centrum jest obowiązany do przekazywania Przewodniczącemu Rady protokołów z posiedzeń Komitetów sterujących dotyczących projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum, w terminie 2 dni roboczych od zatwierdzenia danego protokołu.
2b. Dyrektor Centrum jest obowiązany do niezwłocznego informowania Przewodniczącego Rady o wszelkich istotnych zagrożeniach i ryzykach dotyczących tworzenia, wdrażania i realizacji projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum.",
c) w ust. 3 uchyla się pkt 4,
d) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Rada podejmuje decyzje, w formie uchwał, w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.",
e) w § 6 w ust. 3 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
"Członkom Rady przysługuje:";
2) w załączniku nr 2 wprowadza się następujące zmiany:
a) w § 2 ust. 5 i 6 otrzymują brzmienie:
"5. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych, a w razie jego nieobecności Zastępca Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych.
6. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
1) Zastępca Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych;
2) Zastępca Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych;
3) Główny Księgowy;
4) Wydział Obsługi Prawnej,
5) Wydział Zamówień Publicznych;
6) Wydział Informacji i Współpracy z Regionami;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Kontroli Zarządczej;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Zarządzania Bezpieczeństwem;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Audytora Wewnętrznego;
11) Samodzielne Stanowisko Pracy Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.",
b) § 3 otrzymuje brzmienie:
"§ 3. 1. Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych należy:
1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych mu komórek organizacyjnych:
a) Wydziału Rozwoju Systemów Teleinformatycznych,
b) Wydziału Badań, Analiz i Współpracy Międzynarodowej;
2) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
2. Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych należy:
1) bezpośrednie nadzorowanie pracy Wydziału Eksploatacji Systemów Teleinformatycznych;
2) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
3. Do zakresu działania Głównego Księgowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości Centrum;
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
4) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych mu komórek organizacyjnych:
a) Wydziału Finansowo-Księgowego,
b) Wydziału Kadr, Płac i Szkolenia,
c) Wydziału Administracyjnego;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora;
6) w przypadku nieobecności Głównego Księgowego zastępuje go Zastępca Głównego Księgowego.",
c) w § 5 pkt 18 otrzymuje brzmienie:
"18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, Zastępcę Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych, Zastępcę Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych oraz Głównego Księgowego, zgodnie z właściwością, o której mowa w § 3.",
d) w § 8 pkt 15 otrzymuje brzmienie:
"15) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.",
e) w § 10 pkt 29 otrzymuje brzmienie:
"29) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.",
f) w § 11 pkt 18 otrzymuje brzmienie:
"18) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora do Spraw Utrzymania Systemów Teleinformatycznych.",
g) w § 12 pkt 13 otrzymuje brzmienie:
"13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych.",
h) w § 13 pkt 22 otrzymuje brzmienie:
"22) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Głównego Księgowego.",
i) w § 14:
- pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12) prowadzenie spraw dotyczących statystyki publicznej, w tym w szczególności opracowywanie i analizowanie zbiorczych danych statystycznych w zakresie zasobów w ochronie zdrowia;",
- po pkt 12 dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
"13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora do Spraw Rozwoju Systemów Teleinformatycznych.",
j) w § 15 pkt 13 otrzymuje brzmienie:
"13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.",
k) w § 16 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.",
l) w § 17 pkt 17 otrzymuje brzmienie:
"17) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.".
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER ZDROWIA |
Łukasz Szumowski |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).