Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2016-02-18 do 2020-06-04
Wersja archiwalna od 2016-02-18 do 2020-06-04
archiwalny
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 16 lutego 2016 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.2)) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 10 lipca 2010 r. w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 9, poz. 56 oraz z 2012 r. poz. 95) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1:
a) w § 3 dodaje się ust. 4–11 w brzmieniu:
„4. W Centrum działa Rada Rewizyjna, zwana dalej „Radą”.
5. Rada składa się z trzech członków, których powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia.
6. Minister właściwy do spraw zdrowia wyznacza, spośród członków Rady, Przewodniczącego i jego Zastępcę.
7. W posiedzeniach Rady uczestniczy, w charakterze obserwatora bez prawa głosu, przedstawiciel Departamentu Infrastruktury i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia oraz przedstawiciel Ministra Cyfryzacji wyznaczony przez tego Ministra.
8. Rada jest organem doradczym Dyrektora Centrum, a opiniodawczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
9. Członkiem Rady nie może być:
1) pracownik Centrum;
2) osoba będąca członkiem zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej spółek handlowych prowadzących działalność gospodarczą związaną z tworzeniem, zarządzaniem lub obsługą systemów teleinformatycznych;
3) osoba zatrudniona lub wykonująca inne, niż określone w pkt 2, zajęcia w spółkach handlowych określonych w pkt 2, które mogłyby wywoływać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność;
4) osoba posiadająca w spółkach handlowych określonych w pkt 2 więcej niż 10% akcji lub udziały przedstawiające więcej niż 10% kapitału zakładowego – w każdej z tych spółek;
5) osoba prowadząca działalność gospodarczą związaną z tworzeniem, zarządzaniem lub obsługą systemów teleinformatycznych na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami, a także zarządzająca taką działalnością lub będąca przedstawicielem, lub pełnomocnikiem wprowadzeniu takiej działalności, jeżeli mogłoby to wywołać podejrzenie ojej stronniczość lub interesowność.
10. Zakazy, o których mowa w ust. 9 pkt 2–5, dotyczą także okresu 6 miesięcy poprzedzających powołanie na członka Rady.
11. Przed powołaniem do Rady kandydat na jej członka składa ministrowi właściwemu do spraw zdrowia oświadczenie, że nie zachodzą wobec niego okoliczności, o których mowa w ust. 9, oraz oświadczenie o zachowaniu poufności informacji, z którymi zapozna się członek Rady w trakcie wykonywania przez niego obowiązków i wykorzystywaniu ich wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji tych obowiązków.”,
b) po § 3 dodaje się § 3a w brzmieniu:
„§ 3a. 1. Do zadań Rady należy:
1) sporządzanie dla ministra właściwego do spraw zdrowia, na podstawie informacji oraz dokumentów, przekazywanych przez Dyrektora Centrum, z własnej inicjatywy albo na żądanie Rady, comiesięcznego raportu ze stanu projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum oraz innych działań podejmowanych przez Centrum obejmującego w szczególności:
a) informacje o stanie realizowanych przez Centrum projektów informatycznych wraz z ich bieżącą oceną i wynikające z niej wnioski i rekomendacjami,
b) ocenę zasadności przyjmowanych przez Centrum rozwiązań informatycznych obejmujących sprzęt i oprogramowanie oraz wynikające z niej wnioski i rekomendacje,
c) ocenę możliwości i stopnia realizacji przez Centrum zadań, o których mowa w § 2, i w § 1 regulaminu organizacyjnego Centrum, oraz wynikające z niej wnioski i rekomendacje;
2) opiniowanie spraw wniesionych przez Dyrektora Centrum;
3) identyfikowanie ryzyk związanych z podjętymi lub planowanymi działaniami Centrum w zakresie realizowanych projektów teleinformatycznych.
2. Przewodniczący Rady jest uprawniony do żądania od Dyrektora Centrum oraz jego Zastępców udostępniania Radzie dokumentów oraz przekazania wszelkich innych informacji i wyjaśnień związanych z działalnością Centrum.
3. Do zadań Przewodniczącego należy:
1) zwoływanie posiedzeń Rady;
2) ustalanie porządku dziennego posiedzenia Rady;
3) prowadzenie posiedzeń Rady;
4) planowanie oraz organizowanie posiedzeń Rady;
5) reprezentowanie Rady na zewnątrz;
6) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia comiesięcznych raportów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, w terminie do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy raport.
4. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje Zastępca.
5. Rada działa na posiedzeniach.
6. Przewodniczący zwołuje posiedzenia Rady co najmniej raz w miesiącu.
7. Rada podejmuje decyzje, w formie uchwał, w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej dwóch członków Rady. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
8. Rada może podejmować decyzje w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej.
9. Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady.
10. Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Wydział Administracyjny w Centrum.”,
c) w § 6 dodaje się ust. 3 i 4 w brzmieniu:
„3. Członkom Rady przysługuje:
1) miesięczne wynagrodzenie płatne z dołu, nie później niż do dnia 10. następnego miesiąca w wysokości:
a) dla Przewodniczącego – 1500 zł,
b) dla pozostałych członków Rady – 1200 zł;
2) diety i inne należności z tytułu podróży służbowych związanych z wykonywaniem zadań Rady w wysokości i na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeksu pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.3)).
4. Członkostwo w Radzie nie wiąże się z nawiązaniem stosunku pracy.”;
2) w załączniku nr 2:
a) w § 2 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Dyrektor może powoływać rady i zespoły, z wyjątkiem Rady Rewizyjnej, jako organy pomocnicze lub doradczo opiniodawcze, niezbędne do realizacji zadań Centrum, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.”,
b) w § 14:
– pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1) prowadzenie Kancelarii, Sekretariatu i Archiwum Zakładowego Centrum;
2) obsługa administracyjno-techniczna Rady Rewizyjnej;”,
– uchyla się pkt 3.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER ZDROWIA |
Konstanty Radziwiłł |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1908).
2) Zmiany tekstu jednolitego ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938 i 1646, z 2014 r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877 oraz z 2015 r. poz. 238, 532, 1045, 1117, 1130, 1189, 1190, 1269, 1358, 1513, 1830, 1854, 1890 i 2150.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2014 r. poz. 1662 oraz z 2015 r. poz. 1066, 1220, 1224, 1240 i 1268.