Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-12-18 do 2019-03-29
Wersja archiwalna od 2018-12-18 do 2019-03-29
archiwalny
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 10 listopada 2015 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego
(ostatnia zmiana: DUMZ. z 2018 r., poz. 120)
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064), zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Powołuje się Zespół do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego, zwany dalej „Zespołem”.
2. Zespół jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2.1. [1] W skład Zespołu wchodzą:
1) Przewodniczący Zespołu – Dyrektor Departamentu Ratownictwa Medycznego i Obronności Ministerstwa Zdrowia;
2) członkowie Zespołu:
a) Zastępca Dyrektora Departamentu Ratownictwa Medycznego i Obronności Ministerstwa Zdrowia,
b) czterech przedstawicieli Departamentu Ratownictwa Medycznego i Obronności Ministerstwa Zdrowia,
c) dwóch przedstawicieli Lotniczego Pogotowia Ratunkowego,
d) przedstawiciel Bielskiego Pogotowia Ratunkowego,
e) przedstawiciel Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego,
f) przedstawiciel Świętokrzyskiego Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego,
g) przedstawiciel Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach,
h) przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie,
i) przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „MEDITRANS” SP ZOZ w Warszawie,
j) przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie,
k) przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Gorzowie Wielkopolskim,
l) przedstawiciel Wojewody Dolnośląskiego,
m) przedstawiciel Wojewody Małopolskiego
n) przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego,
o) przedstawiciel Wojewody Podlaskiego,
p) przedstawiciel Wojewody Pomorskiego,
q) przedstawiciel Wojewody Warmińsko-Mazurskiego,
r) przedstawiciel Wojewody Wielkopolskiego.
2. [2] Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. c–r, przed powołaniem w skład Zespołu, wyrażają zgodę na udział w pracach Zespołu.
3. W pracach Zespołu mogą brać udział, z głosem doradczym, zaproszeni przez Przewodniczącego Zespołu eksperci.
§ 3.[3] Do zadań Zespołu należy:
1) w zakresie Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego 1.0:
a) przygotowywanie propozycji modyfikacji już zaimplementowanych funkcjonalności i nowych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego,
b) opiniowanie przedstawionych propozycji modyfikacji już zaimplementowanych funkcjonalności i nowych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego,
c) opiniowanie założeń do modyfikacji Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne przedstawionych przez Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego lub podmiot, który będący wykonawcą oprogramowania do obsługi Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne,
d) konsultowanie propozycji rozwiązań przedstawionych przez Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego lub podmiot, który będzie wykonawcą oprogramowania do obsługi Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne,
e) weryfikacja wdrożonych zmian w środowisku produkcyjnym Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medyczne;
2) w zakresie Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego 2.0:
a) opracowanie projektu katalogu podstawowych i dodatkowych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0,
b) opracowanie opisu funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0 ujętych w projekcie katalogu podstawowych i dodatkowych funkcjonalności,
c) konsultowanie propozycji rozwiązań przedstawionych przez Krajowe Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego lub podmiot, który będzie wykonawcą oprogramowania do obsługi Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne w wersji 2.0,
d) udział w procesie wytwórczym oprogramowania Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego na etapie tworzenia wymagań i prototypów rozwiązań.
§ 4.1. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu.
2. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Zespołu;
2) ustalanie porządku dziennego posiedzenia Zespołu;
3) prowadzenie posiedzeń Zespołu;
4) planowanie i organizowanie prac Zespołu;
5) reprezentowanie Zespołu na zewnątrz;
6) informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia o bieżącej działalności Zespołu.
§ 5.1. Zespół obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia.
2. Zespół może obradować na posiedzeniach organizowanych w trybie wideokonferencji.
3. Zespół może powoływać podzespoły w celu opracowania poszczególnych zagadnień.
4. Zespół podejmuje decyzje zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu.
5. Posiedzenia Zespołu są protokołowane. Protokół podpisują osoba go sporządzająca oraz Przewodniczący Zespołu.
§ 6.[4] Zespół zakończy swoją działalność po zakończeniu wdrożenia Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0, nie później jednak niż z dniem 31 grudnia 2020 r.
§ 7.[5] Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia Departament Ratownictwa Medycznego i Obronności Ministerstwa Zdrowia.
§ 8.Członkom Zespołu oraz osobom, o których mowa w § 2 ust. 3, nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach Zespołu, ani zwrot kosztów delegacji.
§ 9.1. Pierwsze posiedzenie Zespołu Przewodniczący Zespołu zwołuje w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.
2. Na pierwszym posiedzeniu Zespołu jest powoływany Zastępca Przewodniczącego Zespołu spośród członków Zespołu.
§ 10.[6] Zarządzenie traci moc w dniu następującym po dniu zakończeniu wdrożenia Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0, nie później jednak niż z dniem 1 stycznia 2021 r.
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1268).
[1] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (Dz.U.M.Z. poz. 120). Zmiana weszła w życie 18 grudnia 2018 r.
[2] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (Dz.U.M.Z. poz. 120). Zmiana weszła w życie 18 grudnia 2018 r.
[3] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (Dz.U.M.Z. poz. 120). Zmiana weszła w życie 18 grudnia 2018 r.
[4] § 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (Dz.U.M.Z. poz. 120). Zmiana weszła w życie 18 grudnia 2018 r.
[5] § 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (Dz.U.M.Z. poz. 120). Zmiana weszła w życie 18 grudnia 2018 r.
[6] § 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (Dz.U.M.Z. poz. 120). Zmiana weszła w życie 18 grudnia 2018 r.