ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 21 marca 2012 r.
w sprawie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych
(ostatnia zmiana: DUMZ. z 2018 r., poz. 29)
Na podstawie art. 68 ust. 4 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174, poz. 1039 i Nr 291, poz. 1707) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych, zwane dalej „Centrum”, nadaje się statut stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 2.Szczegółowy zakres zadań i tryb pracy Centrum określa regulamin organizacyjny stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 3.Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 22 czerwca 2010 r. w sprawie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 9, poz. 53).
§ 4.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 248, poz. 1495 i Nr 284, poz. 1672).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277, z 2010 r. Nr 57, poz. 354 oraz z 2011 r. Nr 117, poz. 676 i Nr 185, poz. 1092
Załączniki do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia....................2012 r.
Załącznik Nr 1
STATUT
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH [1]
§ 1. 1. Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych, zwane dalej „Centrum”, jest państwową jednostką budżetową podległą ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.
2. Siedzibą Centrum jest Warszawa.
3. Obszarem działania Centrum jest terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Centrum może używać okrągłej pieczęci z wizerunkiem orła ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej i napisem zawierającym nazwę – Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych w Warszawie.
§ 2. Przedmiotem działalności Centrum jest wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 3. 1. Działalnością Centrum kieruje Dyrektor, który reprezentuje Centrum na zewnątrz.
2. Dyrektora powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia.
3. Dyrektor kieruje Centrum przy pomocy Zastępcy Dyrektora.
4. Zastępcę Dyrektora zatrudnia Dyrektor za zgodą ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 4. W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Biuro Administracyjne;
2) Biuro Analiz i Kształcenia Podyplomowego;
3) Biuro Finansowo-Księgowe;
4) Biuro Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego;
5) Biuro Programów Kształcenia;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Informatyka IT;
10) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
§ 5. 1. Działalność Centrum jest finansowana z budżetu państwa, z części 46 – Zdrowie, dział 851 – Ochrona zdrowia, rozdział 85195 – Pozostała działalność.
2. Podstawą gospodarki finansowej Centrum jest plan finansowy zatwierdzany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
3. Centrum sporządza przewidziane dla jednostek budżetowych sprawozdania z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania.
§ 6. 1. Do osób zatrudnionych w Centrum stosuje się zasady określone dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach sfery budżetowej.
2. Zasady wynagradzania pracowników Centrum są regulowane przez rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych działających w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1607 oraz z 2017 r. poz. 1816).
Załącznik Nr 2
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH [2]
§ 1. Do zadań Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych, zwanego dalej „Centrum”, należy:
1) podejmowanie działań mających na celu realizację zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej;
2) obsługa merytoryczna i finansowa umów o dofinansowanie ze środków publicznych szkoleń specjalizacyjnych;
3) wydawanie opinii w sprawach powołania kierowników szkoleń specjalizacyjnych w dziedzinach, w których nie ma osób posiadających tytuł specjalisty;
4) wnioskowanie do ministra właściwego do spraw zdrowia o wyrażenie zgody na przeprowadzenie egzaminu państwowego dla liczby osób mniejszej niż 20;
5) opracowywanie regulaminu egzaminu państwowego oraz ustalanie, w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku, na rok następny planu egzaminów państwowych w danej dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia i podawanie do publicznej wiadomości na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
6) powoływanie zespołu opiniującego wniosek pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora oraz odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania specjalizacji w części lub całości;
7) wydawanie pielęgniarkom i położnym dyplomu uzyskania tytułu specjalisty;
8) prowadzenie rejestru pielęgniarek i położnych, które uzyskały tytuł specjalisty;
9) realizacja zadań z zakresu nadzoru, o którym mowa w art. 83 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej;
10) prowadzenie archiwum dokumentów Centrum oraz nadzór nad archiwizacją dokumentacji;
11) współpraca w szczególności z:
a) organizatorami kształcenia,
b) organami prowadzącymi rejestr podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe,
c) Naczelną Radą Pielęgniarek i Położnych,
d) Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego,
e) stowarzyszeniami zawodowymi i towarzystwami naukowymi pielęgniarek i położnych,
f) konsultantami krajowymi i wojewódzkimi w dziedzinie medycyny, w dziedzinie pielęgniarstwa lub dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia,
g) pracownikami naukowymi uczelni wyższych kształcących w zawodach pielęgniarki, położnej,
h) organami administracji rządowej i samorządowej;
12) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2. 1. Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie Centrum, w szczególności jest odpowiedzialny za:
1) realizację zadań Centrum;
2) zarządzanie majątkiem Centrum;
3) ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;
4) sporządzanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania;
5) zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w Centrum;
6) opracowywanie sprawozdań z działalności Centrum;
7) ustalanie procedur kontrolnych;
8) funkcjonowanie kontroli zarządczej w Centrum;
9) współpracę z:
a) komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Zdrowia, w szczególności z Departamentem Pielęgniarek i Położnych w ramach realizowanych zadań w zakresie sprawowania przez Ministra Zdrowia nadzoru merytorycznego nad Centrum,
b) samorządem zawodowym pielęgniarek i położnych,
c) organizatorami kształcenia,
d) organizacjami pozarządowymi działającymi w sferze ochrony zdrowia.
2. Dyrektor jest przełożonym pracowników Centrum oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
3. Dyrektor wydaje zarządzenia wewnętrzne dotyczące działalności Centrum.
4. Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze pomocniczym lub doradczo-opiniodawczym niezbędne do realizacji zadań Centrum, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.
5. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
1) Zastępca Dyrektora;
2) Biuro Administracyjne;
3) Biuro Finansowo-Księgowe;
4) Biuro Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Informatyka IT;
7) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych;
8) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji;
9) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.
6. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie jego nieobecności inny pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
§ 3. Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora należy:
1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych:
a) Biura Analiz i Kształcenia Podyplomowego,
b) Biura Programów Kształcenia;
2) nadzorowanie gromadzenia i przechowywania dokumentacji, w sposób pozwalający na bezpieczne przechowywanie zawartych w niej danych, z wyłączeniem przeprowadzania jej archiwizacji;
3) koordynowanie spraw związanych z pracami zespołu powołanego do opiniowania wniosku pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora i odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania szkolenia specjalizacyjnego w części lub całości;
4) zapewnienie właściwego wyposażenia Centrum w materiały i sprzęt niezbędny do realizacji jego zadań;
5) odpowiedzialność za zawartość merytoryczną strony internetowej Centrum;
6) nadzór merytoryczny nad szkoleniami i konferencjami organizowanymi przez Centrum;
7) reprezentowanie na zewnątrz stanowisk Centrum w zakresie uzgodnionym z Dyrektorem;
8) sporządzanie sprawozdania z realizacji zadań Centrum;
9) nadzór nad realizacją zadań Centrum w zakresie Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 4. 1. Dyrektor może powołać kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4 pkt 1–6 załącznika nr 1 do zarządzenia.
2. Do podstawowych zadań osób, o których mowa w ust. 1, należy w szczególności:
1) koordynowanie prac komórek organizacyjnych;
2) przygotowanie propozycji rocznego planu pracy komórek organizacyjnych;
3) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników komórek organizacyjnych;
4) planowanie środków finansowych niezbędnych do realizacji zadań komórek organizacyjnych wynikających z planów pracy;
5) określenie szczegółowego zakresu obowiązków pracowników komórek organizacyjnych;
6) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją zadań komórek organizacyjnych;
7) występowanie z wnioskami w sprawach osobowych dotyczących osób zatrudnionych w komórkach organizacyjnych;
8) przygotowywanie sprawozdań i informacji dotyczących pracy komórek organizacyjnych w zakresie i terminach określonych przez Dyrektora;
9) wykonywanie innych zadań zleconych odpowiednio przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 5. Do zadań Biura Administracyjnego należy:
1) prowadzenie Sekretariatu Centrum;
2) zapewnianie obsługi kancelaryjnej dla poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy oraz właściwego przepływu informacji i obiegu dokumentów;
3) zakup środków trwałych, wyposażenia i materiałów biurowych;
4) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych;
5) zapewnianie właściwej ochrony mienia i utrzymania porządku w Centrum;
6) zapewnianie utrzymania sprzętu i urządzeń niezbędnych do realizacji zadań Centrum w odpowiednim stanie technicznym;
7) zapewnianie obsługi transportowej Centrum;
8) prowadzenie kolportażu materiałów pomocniczych i szkoleniowych opracowanych przez Centrum;
9) ewidencjonowanie i inwentaryzowanie majątku Centrum;
10) obsługa organizowanych przez Centrum szkoleń i konferencji;
11) kreowanie dobrego wizerunku Centrum;
12) prowadzenie terminarza sprawozdań sporządzanych przez wszystkie komórki organizacyjne lub samodzielne stanowiska pracy;
13) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 6. Do zadań Biura Analiz i Kształcenia Podyplomowego należy:
1) określanie zapotrzebowania na kształcenie podyplomowe w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa;
2) opracowywanie analiz i ekspertyz z zakresu kształcenia podyplomowego;
3) prowadzenie działalności konsultacyjno-usługowej w zakresie zagadnień dotyczących jakości kształcenia podyplomowego;
4) określanie kryteriów i wskaźników oceny jakości kształcenia podyplomowego;
5) pełnienie funkcji rzeczoznawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wybór organizatorów kształcenia, prowadzących szkolenia specjalizacyjne dla pielęgniarek i położnych;
6) obsługa merytoryczna umów zawieranych z organizatorami szkoleń specjalizacyjnych dofinansowanych przez Ministerstwo Zdrowia;
7) koordynowanie spraw organizacyjnych związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych wynikających z nadzoru;
8) przygotowywanie do dnia 31 stycznia każdego roku planu kontroli merytorycznej organizatorów kształcenia na rok bieżący w ramach nadzoru;
9) przeprowadzanie kontroli merytorycznej organizatora kształcenia w zakresie właściwości komórki organizacyjnej, a w szczególności ocena zgodności realizacji zajęć z programem kształcenia i ocena prawidłowości prowadzonej dokumentacji przebiegu procesu kształcenia;
10) opracowywanie, na podstawie ustaleń zawartych w protokole, wystąpienia pokontrolnego wskazującego stwierdzone nieprawidłowości oraz zawierającego zalecenia pokontrolne;
11) monitorowanie organizacji i przebiegu kształcenia podyplomowego w zakresie zadań wynikających ze sprawowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia nadzoru nad zapewnieniem odpowiedniej jakości kształcenia;
12) prowadzenie działań związanych z pracami zespołu powołanego do opiniowania wniosku pielęgniarki lub położnej, posiadającej co najmniej stopień naukowy doktora i odpowiedni dorobek naukowy i zawodowy w dziedzinie, w której zamierza uzyskać tytuł specjalisty, o zwolnienie jej przez ministra właściwego do spraw zdrowia z obowiązku odbywania szkolenia specjalizacyjnego w części lub całości;
13) określanie standardowych wymagań dla organizatorów kształcenia podyplomowego;
14) opracowywanie materiałów pomocniczych i szkoleniowych dla organizatorów kształcenia;
15) współpraca z organizatorami kształcenia, w tym udzielanie konsultacji w zakresie organizacyjnym dydaktycznym i metodycznym;
16) prowadzenie ewidencji organizatorów kształcenia oraz podawanie do publicznej wiadomości listy organizatorów kształcenia;
17) monitorowanie procesu kształcenia na podstawie planów i harmonogramów kształcenia;
18) opracowywanie rocznych sprawozdań z realizacji kształcenia podyplomowego;
19) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
20) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 7. Do zadań Biura Finansowo-Księgowego należy:
1) prowadzenie spraw finansowo-księgowych Centrum, obejmujących:
a) prowadzenie bieżącej ewidencji finansowej według zasad rachunkowości,
b) planowanie i zabezpieczanie środków finansowych,
c) gospodarowanie środkami finansowymi Centrum,
d) prowadzenie dokumentacji finansowej i księgowości,
e) ewidencjonowanie księgowe majątku Centrum;
2) prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych i prawnych;
3) prowadzenie inwentaryzacji majątku Centrum oraz prowadzanie ksiąg inwentarzowych, prowadzenie likwidacji majątku, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) sporządzanie sprawozdań finansowych;
5) sporządzanie planów dochodów i wydatków Centrum;
6) dokonywanie przelewów ze wszystkich rachunków bankowych Centrum na podstawie dokumentów źródłowych;
7) prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników;
8) współpraca z właściwym terenowo oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i sporządzanie wymaganych dokumentów ubezpieczeniowych;
9) prowadzenie rozliczeń umów zawartych z organizatorami kształcenia na dofinasowanie szkoleń specjalizacyjnych:
a) przekazywanie środków finansowych na podstawie prawidłowo sporządzonych faktur VAT lub rachunków, wykazów pielęgniarek lub położnych oraz okresowych sprawozdań,
b) sporządzanie informacji dotyczących wykorzystania środków publicznych przez poszczególnych organizatorów kształcenia;
10) przygotowywanie, do dnia 30 listopada każdego roku, projektu planu kontroli finansowej na rok następny organizatorów kształcenia w ramach podpisanych umów na dofinansowanie szkoleń specjalizacyjnych;
11) zgłaszanie corocznie do projektu budżetu państwa na rok następny środków niezbędnych do realizacji, zawieranych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, umów z organizatorami kształcenia;
12) zapewnianie obsługi finansowej Centrum w związku z realizowaniem zadań dodatkowych;
13) opracowywanie sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania oraz sprawozdań finansowych;
14) przygotowanie dokumentów do archiwizacji w zakresie realizowanych zadań;
15) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
16) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 8. Do zadań Biura Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego należy:
1) opracowywanie standardowych wymagań dla egzaminu państwowego w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa oraz dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, w tym opracowanie bazy zadań egzaminacyjnych oraz koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem i aktualizacją zadań egzaminacyjnych;
2) opracowywanie jednolitych kryteriów egzaminu państwowego dla dziedzin pielęgniarstwa i dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia;
3) przedkładanie do dnia 30 listopada każdego roku projektu planu egzaminów państwowych dla dziedzin pielęgniarstwa oraz dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia na rok następny;
4) organizowanie egzaminu państwowego w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa oraz dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia;
5) przyjmowanie, przetwarzanie, przechowywanie i przedkładanie państwowej komisji egzaminacyjnej dokumentacji pielęgniarki lub położnej ubiegającej się o dopuszczenie do egzaminu państwowego;
6) informowanie zainteresowanych o dopuszczeniu do egzaminu państwowego oraz terminie i miejscu jego przeprowadzenia, nie później niż na 30 dni przed datą egzaminu państwowego oraz informowanie o wynikach egzaminu;
7) zapewnianie obsługi organizacyjnej państwowej komisji egzaminacyjnej;
8) przygotowywanie dyplomów uzyskania tytułu pielęgniarki lub położnej specjalisty;
9) prowadzenie rejestru wydanych dyplomów;
10) prowadzenie dokumentacji egzaminu państwowego;
11) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
12) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 9. Do zadań Biura Programów Kształcenia należy:
1) określanie standardowych wymagań w zakresie programów kształcenia podyplomowego;
2) opracowywanie standardowych wymagań kwalifikacyjnych dla absolwentów różnych rodzajów kształcenia podyplomowego;
3) wnioskowanie do Dyrektora o powołanie zespołów programowych do opracowania programów kształcenia szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych;
4) powoływanie, na wniosek Dyrektora, zespołów ds. ewaluacji programów kształcenia, oraz organizowanie i koordynowanie pracy powołanych zespołów;
5) przygotowywanie projektów programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do recenzji;
6) przygotowywanie programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;
7) przygotowywanie programów szkoleń specjalizacyjnych, kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych do publikacji na stronie internetowej Centrum;
8) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
9) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§ 10. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Głównego Księgowego należy:
1) prowadzenie czynności w ramach gospodarki finansowej Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
2) kontrola prawidłowego sporządzania dokumentów księgowych pod względem formalnym oraz obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
3) nadzór i kontrola wykonania budżetu Centrum;
4) wnioskowanie w sprawach uzasadnionych zmian w budżecie Centrum;
5) bieżąca analiza wykorzystywania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Centrum;
6) dbałość o gospodarność i celowość wydatkowanych środków budżetowych;
7) prowadzenie rachunkowości jednostki i wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, pełnienia nadzoru i kontroli nad zadaniami realizowanymi przez Biuro Finansowo-Księgowe;
9) współpraca w zakresie spraw finansowych ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 11. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Specjalisty do Spraw Kadrowo-Płacowych należy:
1) prowadzenie spraw pracowniczych w Centrum;
2) kierowanie pracowników na okresowe i kontrolne badania lekarskie;
3) współpraca z inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
4) prowadzenie sprawozdawczości na potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego i innej w zakresie spraw pracowniczych;
5) przygotowywanie projektów umów, regulaminów, zarządzeń oraz wzorów dokumentów prawnych, wynikających z prawa pracy, przy współpracy z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy Radcy Prawnego;
6) prowadzenie rejestru wydawanych przez Dyrektora Centrum zarządzeń;
7) prowadzenie przy współpracy Biura Finansowo-Księgowego spraw płacowych oraz księgowych po uzgodnieniu z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy Głównego Księgowego;
8) prowadzenie dokumentacji dotyczącej kontroli zarządczej;
9) prowadzenie rejestru umów zleceń i umów o dzieło;
10) sporządzanie umów zleceń dla członków komisji egzaminacyjnych;
11) praca w systemie Płatnik;
12) wystawianie rachunków do umów zleceń;
13) prowadzenie kasy Centrum;
14) prowadzenie rejestru opłat za państwowy egzamin specjalizacyjny;
15) wystawianie zaświadczeń o dokonaniu opłaty za egzamin;
16) prowadzenie kompletnej dokumentacji realizowanych zadań;
17) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
18) realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 12. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Organizacyjnych i Archiwizacji należy:
1) prowadzenie archiwum zakładowego Centrum;
2) archiwizacja i zabezpieczanie prowadzonych spraw;
3) prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Centrum;
4) współudział w prowadzeniu spraw związanych z planowaniem oraz realizacją warsztatów, konferencji i szkoleń;
5) prowadzenie dokumentacji realizowanych zadań;
6) zastępowanie Kierownika Biura Administracyjnego podczas jego nieobecności;
7) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
8) realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 13. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Informatyka IT należy:
1) obsługa informatyczna sprzętu komputerowego i oprogramowania Centrum:
a) bieżąca konserwacja sprzętu,
b) usuwanie awarii z wyłączeniem awarii podlegających naprawom gwarancyjnym,
c) instalowanie i wdrażanie programów użytkowych stosowanych w Centrum oraz udzielaniu niezbędnej pomocy przy ich obsłudze i eksploatacji,
d) instalowanie i stałe aktualizowanie programów antywirusowych,
e) szkolenie pracowników w zakresie funkcjonowania, obsługi, użytkowania, administrowania i utrzymania oprogramowania,
f) pomoc przy sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia w postępowaniu o zamówienie publiczne dotyczące zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania, w celu jego dostosowania do potrzeb użytkowych Centrum, licencji na oprogramowanie lub programów użytkowych,
g) pomoc przy aktualizacji treści strony internetowej Centrum;
2) pełnienie obowiązków administratora danych zgodnie z obowiązującą w Centrum polityką bezpieczeństwa;
3) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
4) realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora Centrum, dotyczących administrowania siecią teleinformatyczną Centrum.
§ 14. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Radcy Prawnego należy:
1) świadczenie pomocy prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1870 i 2400 oraz z 2018 r. poz. 138) w zakresie działalności statutowej i regulaminowej Centrum;
2) reprezentowanie jednostki na zewnątrz – zastępstwo procesowe przed sądami, urzędami i innymi organami;
3) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy;
4) współpraca z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej;
5) realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 15. Obieg dokumentów, w tym dokumentów finansowo-księgowych, w Centrum regulują odrębne przepisy.
[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych (Dz.U.M.Z. poz. 29). Zmiana weszła w życie 10 maja 2018 r.
[2] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 25 kwietnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych (Dz.U.M.Z. poz. 29). Zmiana weszła w życie 10 maja 2018 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00