Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2010 nr 13 poz. 75
Wersja archiwalna od 2021-05-11 do 2024-11-15
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2010 nr 13 poz. 75
Wersja archiwalna od 2021-05-11 do 2024-11-15
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 15 listopada 2010 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

(ostatnia zmiana: DUMZ. z 2021 r., poz. 37)   Pokaż wszystkie zmiany

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

Powołuje się Zespół do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, zwany dalej „Zespołem”, jako organ pomocniczy ministra właściwego do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

Do zadań Zespołu należy opracowywanie strategii dla podejmowanych działań profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczych i organizacyjnych w zakresie zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych wymagających koordynacji między organami administracji publicznej, w szczególności w zakresie:

1) chorób wysoce zakaźnych i szczególnie niebezpiecznych, w szczególności grypy pandemicznej;

2) chorób objętych międzynarodowymi programami eradykacji, w szczególności poliomyelitis, odry i różyczki;

3) innych chorób zakaźnych mogących szerzyć się epidemicznie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3

1. [1] W skład Zespołu wchodzą następujący członkowie:

1) Przewodniczący Zespołu – Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;

2) Zastępca Przewodniczącego Zespołu – Główny Inspektor Sanitarny;

3) Sekretarz Zespołu – przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;

4) Zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego;

5) Przewodniczący Komisji Epidemiologii Chorób Zakaźnych i Szczepień Ochronnych Rady Sanitarno-Epidemiologicznej;

6) Dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa;

7) Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;

8) Główny Inspektor Farmaceutyczny;

9) przedstawiciel Biura Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia;

10) przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;

11) przedstawiciel Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia;

12) przedstawiciel Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia;

13) przedstawiciel Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia;

14) przedstawiciel Departamentu Bezpieczeństwa w Ministerstwie Zdrowia;

15) przedstawiciel Biura Komunikacji w Ministerstwie Zdrowia;

16) Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych;

17) przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia;

18) Główny Lekarz Weterynarii;

19) Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;

20) Komendant Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

21) Naczelny Lekarz Ministerstwa Spraw Zagranicznych;

22) przedstawiciel Ministerstwa Finansów;

23) przedstawiciel Komendy Głównej Straży Granicznej;

24) przedstawiciel Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców;

25) Dyrektor Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny;

26) Kierownik Zakładu Epidemiologii Chorób Zakaźnych i Nadzoru w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego – Państwowym Zakładzie Higieny;

27) Dyrektor Wojskowego Instytutu Higieny i Epidemiologii;

28) Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych;

29) Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii;

30) Konsultant Krajowy w dziedzinie pielęgniarstwa epidemiologicznego;

31) Konsultant Krajowy w dziedzinie pediatrii;

32) Konsultant Krajowy w dziedzinie zdrowia publicznego;

33) Konsultant Krajowy w dziedzinie mikrobiologii lekarskiej;

34) Konsultant Krajowy w dziedzinie medycyny rodzinnej;

35) Konsultant Krajowy w dziedzinie diagnostyki laboratoryjnej;

36) przedstawiciel Ministerstwa Edukacji i Nauki.

2. W pracach Zespołu może uczestniczyć w charakterze zewnętrznego obserwatora przedstawiciel Biura Bezpieczeństwa Narodowego.

3. W pracach Zespołu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Zespołu lub Zastępcę Przewodniczącego Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4

1. W ramach Zespołu działają następujące Komitety:

1) Krajowy Komitet do spraw Pandemii Grypy, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Pandemii Grypy, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia;

2) Krajowy Komitet do spraw Eliminacji Poliomyelitis, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eliminacji Poliomyelitis, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia;

3) Krajowy Komitet do spraw Eliminacji Odry i Różyczki, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eliminacji Odry i Różyczki, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia;

4) Krajowy Komitet do spraw Gruźlicy, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Gruźlicy, stanowiący załącznik nr 4 do zarządzenia.

2. W skład Komitetów, o których mowa w ust. 1, mogą wchodzić członkowie niebędący członkami Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5

1. Zespół działa na posiedzeniach plenarnych lub, w zakresie zadań Komitetów, o których mowa w § 4, na posiedzeniach tych Komitetów.

1a. W przypadku, gdy przedmiotem obrad Zespołu lub Komitetów, o których mowa w § 4 ust. 1, ma być rozpatrzenie zagadnienia o charakterze specjalistycznym lub technicznym, Zespół lub dany Komitet, może zostać zwołany w składzie osobowym określonym przez Przewodniczącego.

2. Posiedzenia Zespołu zwołuje Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu.

3. Z posiedzeń Zespołu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6

Przewodniczący Zespołu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Zespołu czasowe lub stałe robocze grupy tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Zespołu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Zespołu niezbędnych standardów i procedur.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7

1. Ustalenia, wnioski i opinie Zespołu w sprawach dotyczących podstawowych rozstrzygnięć Zespół podejmuje w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu.

2. Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu może, na wniosek członka Zespołu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Zespołu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Zespołu, zwanego dalej „trybem obiegowym”.

3. W razie skierowania projektu uchwały Zespołu do rozpatrzenia przez członków Zespołu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Zespołu.

4. Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Zespołu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.

5. Sekretarz Zespołu przedstawia do wiadomości członkom Zespołu, na najbliższym posiedzeniu Zespołu, wykaz uchwał podjętych przez Zespół w trybie obiegowym.

6. Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8

[2] Obsługę techniczną Zespołu oraz Komitetów, o których mowa w § 4 ust. 1, zapewnia Departament Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9

Członkom Zespołu oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3 oraz w § 4 ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu udziału w pracach Zespołu lub Komitetu oraz zwrot kosztów podróży służbowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10

Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 maja 2008 r. w sprawie powołania Krajowego Komitetu do Spraw Pandemii Grypy (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 5, poz. 22).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1660, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załączniki do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 15 listopada 2010 r. (poz. 75)

Załącznik nr 1

Regulamin organizacyjny
Krajowego Komitetu do Spraw Pandemii Grypy
[3]

§ 1

Krajowy Komitet do Spraw Pandemii Grypy, zwany dalej „Komitetem”, działa na podstawie § 4 ust. 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 listopada 2010 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 75, z 2013 r. poz. 14, z 2017 r. poz. 82 oraz z 2019 r. poz. ....).

§ 2

Do zadań Komitetu należy:

1) opracowanie, zgodnie z wymogami Światowej Organizacji Zdrowia, i aktualizacja interdyscyplinarnego „Polskiego planu pandemicznego”, przedstawianie go ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, a także modyfikowanie zgodnie z postępem wiedzy i zmieniającymi się realiami społeczno-ekonomicznymi kraju;

2) przekazywanie, przez członków Komitetu, organom, organizacjom, instytucjom, których są przedstawicielami, ustaleń i wniosków wypracowanych przez Komitet w celu ich wdrożenia zgodnie z ustawowymi kompetencjami;

3) monitorowanie światowej i krajowej sytuacji epidemiologiczno-wirusologicznej grypy sezonowej oraz nowych wariantów wirusa grypy o potencjale pandemicznym;

4) opracowywanie strategii dla podejmowanych działań profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczych i organizacyjnych dla poszczególnych faz pandemii grypy oraz:

a) dokonywanie oceny zagrożenia,

b) określanie zadań dla poszczególnych jednostek i służb oraz zakresu ich odpowiedzialności, przy maksymalnym wykorzystaniu istniejących struktur działających w sytuacjach kryzysowych,

c) podejmowanie decyzji w sprawach z zakresu kompetencji Komitetu.

§ 3

1. W skład Komitetu wchodzą następujący członkowie:

1) Przewodniczący Komitetu – Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;

2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu – Główny Inspektor Sanitarny;

3) Sekretarz Komitetu – przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;

4) Dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa;

5) przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

5a) (uchylony);

6) (uchylony)

7) Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;

7a) przedstawiciel Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;

8) Kierownik Krajowego Ośrodka do Spraw Grypy Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego -Państwowego Zakładu Higieny;

9) Główny Inspektor Farmaceutyczny;

10) Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia;

11) przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;

12) przedstawiciel Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia;

13) przedstawiciel Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia;

14) przedstawiciel Departamentu Oceny Inwestycji w Ministerstwie Zdrowia

15) (uchylony)

16) przedstawiciel Biura Komunikacji w Ministerstwie Zdrowia;

17) przedstawiciel Departamentu Bezpieczeństwa w Ministerstwie Zdrowia;

18) Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych;

19) Dyrektor Państwowego Instytutu Weterynaryjnego – Państwowego Instytutu Badawczego;

20) Główny Lekarz Weterynarii;

21) Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;

22) Komendant Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej;

23) (uchylony)

24) Dyrektor Krajowego Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej;

25) Naczelny Lekarz Ministerstwa Spraw Zagranicznych;

26) przedstawiciel Biura Rezerw Medycznych Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych;

27) przedstawiciel Ministerstwa Finansów;

27a) (uchylony)

28) przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury;

28a) (uchylony)

29) Zastępca Szefa Służby Celnej;

30) (uchylony)

31) (uchylony);

32) przedstawiciel Centrum Informacyjnego Rządu;

33) Dyrektor Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny;

34) Dyrektor Wojskowego Instytutu Higieny i Epidemiologii;

35) Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych;

36) Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii;

37) Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób wewnętrznych;

38) Konsultant Krajowy w dziedzinie zdrowia publicznego.

2. W pracach Komitetu mogą uczestniczyć w charakterze zewnętrznych obserwatorów:

1) Dyrektor Biura Światowej Organizacji Zdrowia w Rzeczpospolitej Polskiej;

2) przedstawiciel Biura Bezpieczeństwa Narodowego.

3. W pracach Komitetu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.

§ 4

1. Komitet działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

3. Z posiedzeń Komitetu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

§ 5

Przewodniczący Komitetu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Komitetu czasowe lub stałe zespoły tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Komitetu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Komitetu niezbędnych standardów i procedur.

§ 6

1. Ustalenia, wnioski i opinie Komitetu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu.

2. Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu może, na wniosek członka Komitetu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Komitetu, zwanego dalej „trybem obiegowym”.

3. W razie skierowania projektu uchwały Komitetu do rozpatrzenia przez członków Komitetu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Komitetu.

4. Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Komitetu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.

5. Sekretarz Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz uchwał podjętych przez Komitet w trybie obiegowym.

6. Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 2

Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eliminacji Poliomyelitis [4]

§ 1

Krajowy Komitet do Spraw Eliminacji Poliomyelitis, zwany dalej „Komitetem”, działa na podstawie § 4 ust. 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 listopada 2010 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 75, z 2013 r. poz. 14, z 2017 r. poz. 82 oraz z 2019 r. poz. ....).

§ 2

Do zadań Komitetu należy:

1) nadzór nad prowadzeniem działań mających na celu utrzymanie Rzeczypospolitej Polskiej jako kraju wolnego od poliomyelitis, stanowiących część ogólnoświatowego programu eradykacji;

2) dokonywanie analizy aktualnego stanu działań mających na celu utrzymanie Rzeczypospolitej Polskiej jako kraju wolnego od poliomyelitis pod względem ich adekwatności do bieżącej sytuacji epidemiologicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na świecie;

3) ocena ryzyka zawleczenia poliomyelitis na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również u uchodźców z obszarów, gdzie są notowane zachorowania;

4) opracowanie propozycji koniecznych działań w przypadku zagrożenia zawleczenia lub nawrotu zakażeń poliomyelitis;

5) opracowanie i opiniowanie długofalowych kierunków działania w zakresie nadzoru epidemiologicznego i szczepień ochronnych;

6) opracowywanie i opiniowanie propozycji zmian organizacyjnych i legislacyjnych w zakresie działań mających na celu utrzymanie Rzeczypospolitej Polskiej jako kraju wolnego od poliomyelitis;

7) inne zadania zlecone przez Ministra Zdrowia lub Przewodniczącego Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

§ 3

1. W skład Komitetu wchodzą następujący członkowie:

1) Przewodniczący Komitetu – Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;

2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu – Główny Inspektor Sanitarny;

3) Sekretarz Komitetu – przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;

4) (uchylony)

5) Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;

6) przedstawiciel Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców;

7) Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia;

8) Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;

9) przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;

9a) przedstawiciel Departamentu Oceny Inwestycji w Ministerstwie Zdrowia;

10) (uchylony)

10a) przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

11) (uchylony);

11a) przedstawiciel Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;

12) Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych;

13) Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii;

14) Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii;

15) Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii dziecięcej;

16) Konsultant Krajowy w dziedzinie pediatrii;

17) Kierownik krajowego laboratorium poliomyelitis Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny;

18) Kierownik Pracowni Epidemiologii Chorób Zwalczanych Drogą Szczepień Zakładu Epidemiologii w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego – Państwowym Zakładzie Higieny – koordynator do spraw nadzoru epidemiologicznego.

2. W pracach Komitetu może uczestniczyć w charakterze zewnętrznego obserwatora Dyrektor Biura Światowej Organizacji Zdrowia w Rzeczpospolitej Polskiej.

3. W pracach Komitetu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.

§ 4

1. Komitet działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

3. Z posiedzeń Komitetu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

§ 5

Przewodniczący Komitetu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Komitetu czasowe lub stałe zespoły tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Komitetu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Komitetu niezbędnych standardów i procedur.

§ 6

1. Ustalenia, wnioski i opinie Komitetu są podejmowane w formie uchwal zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu.

2. Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu może, na wniosek członka Komitetu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Komitetu, zwanego dalej „trybem obiegowym”.

3. W razie skierowania projektu uchwały Komitetu do rozpatrzenia przez członków Komitetu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Komitetu.

4. Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Komitetu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.

5. Sekretarz Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz uchwał podjętych przez Komitet w trybie obiegowym.

6. Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 3

Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eliminacji Odry i Różyczki [5]

§ 1

Krajowy Komitet do Spraw Eliminacji Odry i Różyczki, zwany dalej „Komitetem”, działa na podstawie § 4 ust. 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 listopada 2010 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 75, z 2013 r. poz. 14, z 2017 r. poz. 82 oraz z 2019 r. poz. ....).

§ 2

Do zadań Komitetu należy:

1) nadzór nad prowadzeniem programu eliminacji odry i różyczki w Rzeczypospolitej Polskiej jako części ogólnoświatowego programu eradykacji;

2) dokonywanie analizy aktualnego stanu programu eliminacji pod względem jego adekwatności do bieżącej sytuacji epidemiologicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na świecie;

3) ocena ryzyka zawleczenia odry i różyczki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również u uchodźców z obszarów, gdzie są notowane zachorowania;

4) opracowanie propozycji koniecznych działań w przypadku ognisk epidemicznych odry i różyczki;

5) opracowanie i opiniowanie długofalowych kierunków działania w zakresie nadzoru epidemiologicznego i szczepień ochronnych;

6) opracowywanie i opiniowanie propozycji zmian organizacyjnych i legislacyjnych w zakresie programu eliminacji odry i różyczki;

7) inne zadania zlecone przez Ministra Zdrowia lub Przewodniczącego Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

§ 3

1. W skład Komitetu wchodzą następujący członkowie:

1) Przewodniczący Komitetu – Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;

2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu – Główny Inspektor Sanitarny;

3) Sekretarz Komitetu – przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;

4) (uchylony)

5) Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;

6) przedstawiciel Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców;

7) Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia;

8) Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;

9) przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;

10) (uchylony)

10a) przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

11) (uchylony);

11a) przedstawiciel Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;

12) Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych;

13) Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii;

14) Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii;

15) Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii dziecięcej;

16) Konsultant Krajowy w dziedzinie pediatrii;

17) Kierownik krajowego laboratorium odry i różyczki Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny;

18) Kierownik Pracowni Epidemiologii Chorób Zwalczanych Drogą Szczepień Zakładu Epidemiologii w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego – Państwowym Zakładzie Higieny – koordynator do spraw nadzoru epidemiologicznego.

2. W pracach Komitetu może uczestniczyć w charakterze zewnętrznego obserwatora Dyrektor Biura Światowej Organizacji Zdrowia w Rzeczpospolitej Polskiej;

3. W pracach Komitetu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.

§ 4

1. Komitet działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

3. Z posiedzeń Komitetu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

§ 5

Przewodniczący Komitetu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Komitetu czasowe lub stałe zespoły tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Komitetu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Komitetu niezbędnych standardów i procedur.

§ 6

1. Ustalenia, wnioski i opinie Komitetu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu.

2. Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu może, na wniosek członka Komitetu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Komitetu, zwanego dalej „trybem obiegowym”.

3. W razie skierowania projektu uchwały Komitetu do rozpatrzenia przez członków Komitetu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Komitetu.

4. Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Komitetu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.

5. Sekretarz Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz uchwał podjętych przez Komitet w trybie obiegowym.

6. Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 4

REGULAMIN ORGANIZACYJNY KRAJOWEGO KOMITETU DO SPRAW GRUŹLICY [6]

§ 1. Krajowy Komitet do spraw Gruźlicy, zwany dalej „Komitetem”, działa na podstawie § 4 ust. 1 pkt 4 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 listopada 2010 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 75, z 2013 r. poz. 14, z 2017 r. poz. 82 oraz z 2019 r. poz. ....).

§ 2. Do zadań Komitetu należy:

1) identyfikacja problemów związanych ze zwalczaniem gruźlicy w Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie nadzoru, diagnostyki i leczenia, ich analiza i tworzenie propozycji rozwiązań systemowych, w tym legislacyjnych;

2) dokonywanie analizy aktualnego stanu epidemiologicznego gruźlicy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na świecie;

3) inne zadania zlecone przez Ministra Zdrowia lub Przewodniczącego Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

§ 3. 1. W skład Komitetu wchodzą następujący członkowie:

1) Przewodniczący Komitetu – Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;

2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu – Główny Inspektor Sanitarny;

3) Sekretarz Komitetu – przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;

4) Zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego;

5) (uchylony)

6) Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;

7) Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;

8) przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;

9) przedstawiciel Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia;

10) przedstawiciel Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia;

11) Dyrektor Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie;

12) przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia;

13) przedstawiciel Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej;

13a) przedstawiciel Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

14) przedstawiciel Szefa Urzędu do spraw Cudzoziemców;

15) Kierownik Zakładu Mikrobiologii Krajowego Referencyjnego Laboratorium Prątka Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie;

16) Kierownik Zakładu Epidemiologii i Organizacji Walki z Gruźlicą Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie;

17) konsultant krajowy w dziedzinie chorób płuc;

18) konsultant krajowy w dziedzinie chorób płuc dzieci;

19) przedstawiciel Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 1 im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie;

20) przedstawiciel Kujawsko-Pomorskiego Centrum Pulmonologii w Bydgoszczy;

21) przedstawiciel Mazowieckiego Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy;

22) przedstawiciel Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku.

2. W pracach Komitetu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1, zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.

§ 4. 1. Komitet działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

3. Z posiedzeń Komitetu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.

§ 5. Przewodniczący Komitetu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Komitetu oraz osób zaproszonych przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu czasowe lub stałe zespoły tematyczne, których zadaniem jest analiza i zaproponowanie rozwiązań problemu, uzgadnianie na forum Komitetu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Komitetu niezbędnych standardów i procedur.

§ 6. 1. Ustalenia, wnioski i opinie Komitetu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu.

2. Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu może, na wniosek członka Komitetu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Komitetu, zwanego dalej „trybem obiegowym”.

3. W razie skierowania projektu uchwały Komitetu do rozpatrzenia przez członków Komitetu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Komitetu.

4. Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Komitetu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.

5. Sekretarz Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz uchwał podjętych przez Komitet w trybie obiegowym.

6. Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

[1] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych (Dz.U.M.Z. poz. 37). Zmiana weszła w życie 11 maja 2021 r.

[2] § 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych (Dz.U.M.Z. poz. 37). Zmiana weszła w życie 11 maja 2021 r.

[3] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych (Dz.U.M.Z. poz. 37). Zmiana weszła w życie 11 maja 2021 r.

[4] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych (Dz.U.M.Z. poz. 37). Zmiana weszła w życie 11 maja 2021 r.

[5] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych (Dz.U.M.Z. poz. 37). Zmiana weszła w życie 11 maja 2021 r.

[6] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych (Dz.U.M.Z. poz. 37). Zmiana weszła w życie 11 maja 2021 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00