Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2010 nr 10 poz. 63
Wersja archiwalna od 2011-02-18 do 2012-07-04
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2010 nr 10 poz. 63
Wersja archiwalna od 2011-02-18 do 2012-07-04
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 23 lipca 2010 r.

w sprawie powołania Rady Informatyzacji Ochrony Zdrowia

(ostatnia zmiana: DUMZ. z 2011 r., Nr 2, poz. 22)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

1. Powołuje się Radę Informatyzacji Ochrony Zdrowia, zwaną dalej „Radą”, jako organ pomocniczy ministra właściwego do spraw zdrowia.

2. Przed powołaniem Rady osoby wymienione w § 2 pkt 3 lit. a – d wyrażają zgodę na udział w pracach Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący – Jakub Szulc – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia;

2) Zastępca Przewodniczącego – Jacek Paszkiewicz - Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia;

3) pozostali członkowie Rady:

a) Marzanna Bieńkowska – przedstawiciel Rzecznika Praw Pacjenta,

b) [1] (uchylona),

c) Zdzisław Białowąs – przedstawiciel ministra właściwego do spraw informatyzacji,

d) [2] Iwona Wendel – przedstawiciel ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego,

e) Marcin Kędzierski – przedstawiciel ministra właściwego do spraw zdrowia,

f) Tomasz Pawlęga – przedstawiciel ministra właściwego do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3

1. W pracach Rady mogą uczestniczyć inne osoby niż wymienione w § 2, zaproszone przez Przewodniczącego.

2. Przewodniczący może powoływać ekspertów, spośród osób dysponujących specjalistyczną wiedzą lub doświadczeniem, w celu sporządzania opinii lub ekspertyz.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4

1. Do zadań Rady należy doradztwo ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w zakresie informatyzacji ochrony zdrowia, w szczególności:

1) wytyczanie kierunków strategii informatyzacji ochrony zdrowia;

2) zapewnianie prawidłowego przebiegu prac przy realizacji projektów wchodzących w skład Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia poprzez:

a) monitorowanie procesu przygotowania i realizacji projektów,

b) wytyczanie kierunków w zakresie sposobu realizacji zadań w ramach projektów, w tym podziału zadań pomiędzy Ministerstwo Zdrowia, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia,

c) ocena projektów zgodnie z przyjętymi celami określonymi w Studiach Wykonalności dla projektów, w zakresie obszaru realizacji, kosztów i terminów;

3) opiniowanie przekazanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia projektów aktów prawnych, raportów i innych dokumentów i opracowań dotyczących informatyzacji ochrony zdrowia;

4) koordynowanie działań w obszarze e-zdrowie.

2. Rada może wykorzystywać dokumenty i materiały gromadzone i opracowane przez Radę do Spraw Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia, powołaną na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 sierpnia 2009 r. w sprawie powołania Rady do Spraw Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 7, poz. 38 oraz z 2010 r. Nr 2, poz. 22).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5

1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący.

2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń;

2) prowadzenie posiedzeń;

3) ustalanie porządku dziennego posiedzenia;

4) planowanie i organizowanie pracy;

5) reprezentowanie Rady na zewnątrz;

6) informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia, nie rzadziej niż raz na kwartał, o bieżącej działalności Rady;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

3. Przewodniczącego, w razie jego nieobecności, zastępuje Zastępca Przewodniczącego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6

1. Rada ocenia i przyjmuje na zasadzie jednomyślności zaproponowane działania dla realizacji informatyzacji ochrony zdrowia. W przypadku odmiennego zdania przynajmniej jednego z członków Rady, decyzje w danej sprawie są podejmowane przez Przewodniczącego.

2. Rada obraduje na posiedzeniach.

3. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.

4. Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia.

5. W uzasadnionych przypadkach posiedzenie Rady może odbyć się w innym miejscu niż Ministerstwo Zdrowia, wskazanym przez Przewodniczącego.

6. Szczegółowy tryb pracy Rady określa regulamin pracy, zatwierdzony, na wniosek Przewodniczącego, przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

7. Regulamin, o którym mowa w ust. 6, określa w szczególności:

1) częstotliwość spotkań Rady;

2) sposób wyznaczania osoby zastępującej członka Rady w przypadku braku możliwości jego osobistego udziału w pracach Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7

Nadzór nad działalnością Rady sprawuje minister właściwy do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8

Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Departament Organizacji Ochrony Zdrowia Ministerstwa Zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9

Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 sierpnia 2009 r. w sprawie powołania Rady do Spraw Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.

[1] § 2 pkt 3 lit. b) uchylona przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Ochrony Zdrowia (Dz.U.M.Z. Nr 2, poz. 22). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r. z mocą od 17 lutego 2011 r.

[2] § 2 pkt 3 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Informatyzacji Ochrony Zdrowia (Dz.U.M.Z. Nr 2, poz. 22). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r. z mocą od 17 lutego 2011 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00