Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2007 nr 7 poz. 23
Wersja aktualna od 2007-05-05
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2007 nr 7 poz. 23
Wersja aktualna od 2007-05-05
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 29 marca 2007 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego

Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89) w związku z art. 15 ust. 1a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 122, poz. 851, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 11, poz. 64, z późn. zm.3)) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 1 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie, zwana dalej „Wojewódzką Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Wojewódzka Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Dział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Dział Nadzoru;

3) Oddział Organizacyjny;

4) Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

5) Laboratorium Badań Epidemiologiczno-Klinicznych;

6) Laboratorium Badań Środowiskowych i Żywności;

7) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

8) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej;

9) Stanowisko Pracy do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;

10) Stanowisko Pracy do Spraw Ochrony Przeciwpożarowej;

11) Stanowisko Pracy Audytora Wewnętrznego;

12) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

13) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

2) w załączniku nr 2 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Bartoszycach, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bartoszycach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

3) w załączniku nr 3 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Braniewie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Braniewie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, i sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

4) w załączniku nr 4 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Działdowie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”.

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Działdowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

5) w załączniku nr 5 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Elblągu, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Elblągu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

6) w załączniku nr 6 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ełku, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ełku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

19) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

20) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”.

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Laboratorium Badań Epidemiologicznych, Środowiskowych i Żywności;

4) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

5) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

6) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

7) w załączniku nr 7 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Giżycku, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

8) w załączniku nr 8 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Iławie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Iławie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

19) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

20) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Laboratorium Badań Środowiskowych i Epidemiologiczno-Klinicznych;

4) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

5) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

6) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

9) w załączniku nr 9 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kętrzynie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kętrzynie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;

19) wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;

20) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Laboratorium;

4) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

5) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

6) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

10) w załączniku nr 10 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lidzbarku Warmińskim, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lidzbarku Warmińskim, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitamymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

11) w załączniku nr 11 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Mrągowie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mrągowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

12) w załączniku nr 12 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Nidzicy, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nidzicy, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitamymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitamego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”.

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

13) w załączniku nr 13 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Nowym Mieście Lubawskim, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowym Mieście Lubawskim, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

14) w załączniku nr 14 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olecku, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olecku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

15) w załączniku nr 15 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy do Spraw Jakości;

5) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

6) Stanowisko Pracy Inspektora Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;

7) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

16) w załączniku nr 16 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ostródzie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostródzie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

17) w załączniku nr 17 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Piszu, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Piszu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

18) w załączniku nr 18 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Szczytnie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Szczytnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;

6) Stanowisko Pracy Specjalisty do Spraw Jakości.”;

19) w załączniku nr 19 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gołdapi, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gołdapi, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;

20) w załączniku nr 20 do zarządzenia:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Węgorzewie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,

b) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Powiatowa Stacja jest publicznym zakładem opieki zdrowotnej, w stosunku do którego uprawnienia organu założycielskiego posiada minister właściwy do spraw zdrowia.”,

c) § 6 otrzymuje brzmienie:

„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Węgorzewie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

1) higieny środowiska;

2) higieny pracy w zakładach pracy;

3) higieny procesów nauczania i wychowania;

4) higieny wypoczynku i rekreacji;

5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

6) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez państwowego inspektora sanitarnego;

2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;

3) działalność przeciwepidemiczną;

4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;

5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

6) przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;

7) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;

8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;

9) sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;

10) prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;

11) prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

12) sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;

13) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;

14) sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;

15) sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;

16) prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;

17) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;

18) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.”,

d) § 8 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

1) Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;

2) Oddział Nadzoru;

3) Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;

4) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;

5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia

Minister Zdrowia

Zbigniew Religa

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708, Nr 143, poz. 1032, Nr 170, poz. 1217, Nr 171, poz. 1225 i Nr 220, poz. 1600.

3) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Zdrow. z 2003 r. Nr 7, poz. 56 i Nr 9, poz. 81, z 2004 r. Nr 11, poz. 99 oraz z 2005 r. Nr 16, poz. 81.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00