Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2007 nr 1 poz. 1
Wersja aktualna od 2007-02-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2007 nr 1 poz. 1
Wersja aktualna od 2007-02-07
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 2 stycznia 2007 r.

w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów zdrowotnych

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

1. Projektodawcą programu zdrowotnego, zwanego dalej „programem”, może być komórka organizacyjna urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia, właściwa ze względu na zakres jej działania, zwana dalej „komórką właściwą”, specjalista, grupa specjalistów lub inny podmiot funkcjonujący w sferze danej dziedziny nauki, której dotyczy program.

2. Program, w celu przyjęcia do realizacji, jest przedkładany ministrowi właściwemu do spraw zdrowia za pośrednictwem komórki właściwej.

3. Program jest opracowywany według schematu dokumentu programu zdrowotnego, stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia.

4. Zgodę na przyjęcie programu do realizacji ze środków finansowych ujętych w części budżetowej, której dysponentem jest minister właściwy do spraw zdrowia, wyraża minister właściwy do spraw zdrowia po zapoznaniu się z wnioskiem komórki właściwej i opinią Kolegium Ministra Zdrowia lub Kierownictwa Ministerstwa Zdrowia.

5. Wniosek komórki właściwej, o którym mowa w ust. 4, wymaga akceptacji stałego członka Kierownictwa Ministerstwa Zdrowia nadzorującego prace komórki właściwej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

1. Na realizację programów finansowanych z budżetu ministra właściwego do spraw zdrowia planuje się środki finansowe w części: 46 - Zdrowie, dział: 851 - Ochrona zdrowia, rozdział: 85149 - Programy polityki zdrowotnej.

2. Wykaz programów wraz z proponowaną wysokością środków finansowych przeznaczonych na poszczególne programy, z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe, zaakceptowany przez ministra właściwego do spraw zdrowia, stanowi podstawę do ich uwzględnienia w układzie wykonawczym do ustawy budżetowej w części 46 - Zdrowie.

3. Realizacja programu w danym roku następuje po wyrażeniu zgody przez ministra właściwego do spraw zdrowia, o której mowa w § 1 ust. 4, w ramach zaplanowanych środków finansowych, o których mowa w ust. 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3

1. W programach, których realizacja wymaga kilku realizatorów, uwzględnia się możliwość wyłonienia koordynatora programu.

2. Koszty koordynowania programu pokrywane są ze środków przeznaczonych na realizację danego programu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4

1. Minister właściwy do spraw zdrowia może powołać radę programu zdrowotnego jako organ opiniodawczo-doradczy do spraw ewaluacji i monitorowania realizacji programu.

2. Do zadań rady programu zdrowotnego należy w szczególności:

1) ewaluacja i monitorowanie realizacji programu;

2) merytoryczna ocena realizacji poszczególnych elementów programu;

3) analiza stopnia osiągnięcia celów programu;

4) przedstawienie propozycji podziału środków na poszczególne grupy zadań, w ramach kwoty zaplanowanej na program w danym roku budżetowym;

5) ocena merytoryczna projektów badawczo-wdrożeniowych przedkładanych do realizacji w ramach programu;

6) inicjatywa w zakresie wprowadzenia do programu nowych zadań;

7) udział w pracach komisji konkursowych mających na celu wybór realizatorów zadań programu;

8) opracowywanie raportów dla ministra właściwego do spraw zdrowia, zawierających wszechstronną ocenę programu, rocznych w terminie 30 dni po upływie roku kalendarzowego, a raportu końcowego w terminie 40 dni od daty zakończenia programu.

3. Rada działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu pracy, zatwierdzonego przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

4. Osobom powołanym do rady programu zdrowotnego nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach rady.

5. Członkom rady programu zdrowotnego, w związku z udziałem w posiedzeniach rady, przysługuje zwrot kosztów podróży i zakwaterowania na terenie kraju oraz dieta na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1990, z 2004 r. Nr 271, poz. 2686, z 2005 r. Nr 186, poz. 1554 oraz z 2006 r. Nr 227, poz. 1661).

6. Wydatki związane z działalnością rady programu zdrowotnego pokrywane są ze środków finansowych przewidzianych na realizację danego programu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5

1. Realizatorem lub koordynatorem programu może być każdy podmiot spełniający kryteria wyboru realizatora lub koordynatora programu zdrowotnego, określone w programie, a w szczególności publiczny albo niepubliczny zakład opieki zdrowotnej, jednostka badawczo-rozwojowa, płatnik usług medycznych, a także jednostki budżetowe podległe ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, realizujące zadania w zakresie ochrony zdrowia.

2. Wybór realizatora lub koordynatora programu i udostępnianie środków publicznych na realizację programów następuje na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.

3. W przypadku programu realizowanego przez okres wielu lat, którego realizator lub koordynator był wyłoniony w drodze konkursu ofert, warunkiem przekazania do realizacji programu w danym roku budżetowym jest rozliczenie się z realizowanych zadań w ramach programu zatwierdzone pod względem merytorycznym i finansowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6

1. Ogłoszenie o przeprowadzeniu konkursu ofert minister właściwy do spraw zdrowia zamieszcza na tablicy ogłoszeń w siedzibie i na stronie internetowej urzędu zapewniającego obsługę ministra właściwego do spraw zdrowia w terminie określonym w odrębnych przepisach.

2. W ogłoszeniu, o którym mowa w ust. 1, określa się, poza elementami ogłoszenia wymienionymi w odrębnych przepisach, w szczególności:

1) skrótowy opis celów i podstawowych elementów programu;

2) informację o rodzaju dokumentów lub dodatkowych danych, jakie powinien złożyć oferent, w tym:

a) wymagane dane identyfikujące oferenta, a w szczególności:

- pełną nazwę,

- adres do korespondencji,

- numer telefonu i faksu,

- potwierdzoną podpisem głównego księgowego nazwę banku i numer konta, na które mają być przekazywane środki na realizację programu,

b) ofertę realizacji programu, zawierającą wykaz i zakres świadczeń opieki zdrowotnej oraz zadań projektowanych w ramach programu,

c) plan rzeczowo-finansowy związany z realizacją zadań programu, zawierający w szczególności:

- liczbę możliwych do wykonania świadczeń opieki zdrowotnej lub zadań,

- harmonogram ich realizacji - świadczeń opieki zdrowotnej lub zadań,

- kalkulację kosztów świadczeń opieki zdrowotnej i zadań z podziałem kosztów na wydatki bieżące i inwestycyjne,

- planowany udział własny w realizacji zadań (dotyczy wydatków inwestycyjnych),

d) informację o prowadzonej działalności, a w szczególności:

- wielkość i strukturę zasobów oferenta, zapewniających wykonanie zadań będących przedmiotem programu,

- rodzaje i liczbę świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych przez oferenta lub doświadczenie w realizacji zadań będących przedmiotem programu, innych niż świadczenia opieki zdrowotnej,

- wyciąg z rejestru zakładów opieki zdrowotnej w przypadku zakładów opieki zdrowotnej,

- odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,

- statut jednostki,

- informację o przychodach z innych źródeł na realizację zadań tego samego rodzaju,

e) kopię polisy OC w przypadku, gdy przedmiotem programu mają być świadczenia zdrowotne;

3) kryteria oceny ofert;

4) inne wymagania stawiane oferentowi niezbędne do realizacji zadania w szczególności takie jak złożenie:

a) oświadczenia oferenta o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia, o prawdziwości danych zawartych w ofercie,

b) opinii konsultanta wojewódzkiego lub krajowego,

c) potwierdzenia z Narodowego Funduszu Zdrowia o zakontraktowaniu świadczeń zdrowotnych;

5) zastrzeżenie o możliwości przesunięcia terminu składania ofert, odwołania konkursu lub unieważnienia konkursu.

3. Minister właściwy do spraw zdrowia może, na wniosek dyrektora komórki właściwej, przesunąć termin składania ofert, odwołać konkurs lub unieważnić konkurs.

4. Informacja o przesunięciu terminu składania ofert, odwołaniu konkursu lub unieważnieniu konkursu zamieszczana jest na tablicy ogłoszeń w siedzibie i na stronie internetowej urzędu zapewniającego obsługę ministra właściwego do spraw zdrowia.

5. Po ogłoszeniu konkursu nie dopuszcza się zmian kryteriów lub wymagań zawartych w ogłoszeniu o konkursie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7

1. Rozpatrzenia ofert i wyłonienia najkorzystniejszej oferty lub ofert na realizację lub koordynację programu dokonuje Komisja Konkursowa, zwana dalej „Komisją”.

2. Komisję powołuje, na wniosek dyrektora komórki właściwej koordynującego realizację programu, minister właściwy do spraw zdrowia.

3. W skład Komisji wchodzi przynajmniej 5 członków, w tym przewodniczący, sekretarz oraz pozostali członkowie.

4. Przewodniczący Komisji wyznacza spośród członków Komisji sekretarza Komisji.

5. Do obowiązków sekretarza Komisji należy sporządzanie protokołu z posiedzenia Komisji, jak też sporządzanie protokołu końcowego oraz protokołów z rozpatrywania odwołań.

6. W pracach Komisji mogą brać również udział osoby zaproszone przez przewodniczącego Komisji.

7. Osobom, o których mowa w ust. 3 i 6, nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach Komisji.

8. Osobom, o których mowa w ust. 3 i 6, przysługuje zwrot kosztów podróży na terenie kraju, w związku z udziałem w posiedzeniach Komisji, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.

9. Komórka właściwa zapewnia obsługę organizacyjno-techniczną Komisji.

10. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu państwa z części 46 - Zdrowie, działu - 851 - Ochrona zdrowia, rozdziału 85195 - Pozostała działalność, ze środków finansowych, pozostających w dyspozycji komórki właściwej.

11. Prace Komisji odbywają się na zasadach określonych w Regulaminie Pracy Komisji Konkursowej, stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8

1. Przewodniczący Komisji przedkłada ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, za pośrednictwem stałego członka Kierownictwa Ministerstwa Zdrowia nadzorującego prace komórki właściwej, wniosek o akceptację wyboru realizatora lub koordynatora programu dokonanego jako najkorzystniejsza oferta lub oferty wraz z proponowaną wysokością środków finansowych. Do wniosku dołącza się protokół z posiedzenia Komisji wraz z pełną dokumentacją z postępowania konkursowego.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, jest kontrasygnowany przez dyrektora komórki właściwej.

3. Akceptacja wniosku, o którym mowa w ust. 1, przez ministra właściwego do spraw zdrowia stanowi podstawę przekazania do realizacji programu realizatorowi lub koordynatorowi programu, po upływie terminu określonego w § 9 ust. 2, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Przekazanie do realizacji programu realizatorowi lub koordynatorowi w danym roku może nastąpić do dnia 30 października danego roku budżetowego, a po tym terminie jedynie na uzasadniony wniosek dyrektora komórki właściwej, parafowany przez Departament Budżetu, Finansów i Inwestycji oraz zaakceptowany przez podsekretarza stanu nadzorującego komórkę właściwą.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9

1. Po zaakceptowaniu przez ministra właściwego do spraw zdrowia wniosku o akceptację wyboru realizatora lub koordynatora programu dokonanego jako najkorzystniejsza oferta lub oferty, Komisja zamieszcza ogłoszenie o wynikach konkursu na tablicy ogłoszeń w siedzibie i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia, podając nazwę realizatora, realizatorów lub koordynatora programu oraz przyznaną kwotę środków publicznych.

2. Zakończenie postępowania konkursowego następuje w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia o wyborze oferty lub ofert na tablicy ogłoszeń w siedzibie i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia, z zastrzeżeniem § 10.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10

1. Oferent może wnieść do Komisji odwołanie w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników konkursu.

2. Wniesienie odwołania wstrzymuje zakończenie postępowania konkursowego do czasu jego rozpatrzenia.

3. Komisja rozpatruje odwołanie w terminie 3 dni roboczych od daty złożenia. W przypadku odrzucenia odwołania Komisja podaje uzasadnienie.

4. Komisja składa wniosek o akceptację rozstrzygnięcia odwołania do ministra właściwego do spraw zdrowia za pośrednictwem dyrektora komórki właściwej.

5. Niezwłocznie po uzyskaniu akceptacji wniosku, o którym mowa w ust. 4, Komisja informuje oferenta o rozstrzygnięciu wniesionego odwołania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11

1. Jeżeli postępowanie konkursowe nie doprowadziło do wyłonienia najkorzystniejszej oferty lub ofert. Komisja przedstawia dyrektorowi komórki właściwej wniosek o unieważnienie postępowania konkursowego.

2. Dyrektor komórki właściwej przedkłada wniosek, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw zdrowia do zatwierdzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12

1. Zakończenie realizacji zadań wynikających z programu finansowanego ze środków publicznych będących w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia w danym roku budżetowym następuje po rozliczeniu się realizatora lub koordynatora z realizowanych zadań w ramach programu zatwierdzone pod względem merytorycznym i finansowym.

2. Dokumentem potwierdzającym zakończenie realizacji programu w danym roku jest „Protokół zakończenia realizacji programu zdrowotnego”. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.

3. Protokół, o którym mowa w ust. 2, sporządzany jest niezwłocznie po rozliczeniu się wszystkich realizatorów programu z realizowanych zadań w ramach programu.

4. Rozliczenie się z realizowanych zadań w ramach programu polega na przedłożeniu przez realizatora lub koordynatora i zatwierdzeniu przez komórkę właściwą oraz Departament Budżetu, Finansów i Inwestycji rozliczenia merytoryczno-finansowego oraz po zatwierdzeniu przez komórkę właściwą sprawozdania merytorycznego opracowanego przez realizatora lub koordynatora programu.

5. Sprawozdanie merytoryczne z realizacji programu, w przypadku wielu realizatorów lub programu wielozadaniowego, sporządza koordynator programu, a w przypadku jego braku, do protokołu, o którym mowa w ust. 2, załącza się sprawozdania merytoryczne wszystkich realizatorów danego programu.

6. Coroczne sporządzanie protokołu, o którym mowa w ust. 2, wymagane jest zarówno w odniesieniu do programów realizowanych w okresie jednego roku albo wielu lat.

7. W przypadku programów realizowanych w okresie wielu lat, brak przedłożenia przez realizatora dokumentów umożliwiających sporządzenie protokołu, o którym mowa w ust. 2, za rok poprzedni, powoduje zawieszenie realizacji programu przez tego realizatora do czasu usunięcia uchybień bądź wyłonienia nowego realizatora.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13

Programy przyjęte i wdrożone do realizacji przed dniem wejścia w życie zarządzenia realizowane są na podstawie zgody wyrażonej przed tym dniem przez ministra właściwego do spraw zdrowia lub Kolegium Ministra Zdrowia lub Kierownictwa Ministerstwa Zdrowia, zgodnie z zasadami określonymi w tych programach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14

Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie zasad prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów zdrowotnych (Dz. Urz. Min. Zdrow. z 2004 r. Nr 1, poz. 2).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia

Zbigniew Religa

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 , Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 94, poz. 788, Nr 132, poz. 1110, Nr 138, poz. 1154, Nr 157, poz. 1314, Nr 164, poz. 1366, Nr 169 poz. 1411 i Nr 179, poz. 1485 oraz z 2006 r. Nr 75, poz. 519, Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 143, poz. 1030, Nr 170, poz. 1217, Nr 191, poz. 1410, Nr 227, poz. 1658 i Nr 249, poz. 1824.

Załączniki do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 2 stycznia 2007 r. (Dz. Urz. Min.
Zdrow. Nr 1, poz. 1)

Załącznik nr 1

SCHEMAT DOKUMENTU PROGRAMU ZDROWOTNEGO

I. Strona tytułowa

1) nazwa programu;

2) okres realizacji programu;

3) podstawa prawna realizacji programu.

II. Streszczenie (1 strona)

1) skrótowy opis celów i podstawowych elementów programu;

2) określenie wysokości środków niezbędnych na realizację programu, w tym środków z budżetu ministra właściwego do spraw zdrowia, w kolejnych latach jego realizacji;

3) spodziewane efekty i korzyści wynikające z potencjalnego wdrożenia programu.

III. Zdefiniowanie problemu, określenie potrzeby

1) opis problemu;

2) przyczyny istnienia problemu;

3) waga problemu dla społeczeństwa;

4) dotychczasowe próby rozwiązania problemu;

5) przedstawienie trudności w uzyskaniu świadczeń.

IV. Uzasadnienie

1) dlaczego realizacja programu powinna zostać sfinansowana (dofinansowana) przez ministra właściwego do spraw zdrowia (w relacji z innymi ważnymi z punktu widzenia polityki zdrowotnej programami);

2) zdefiniowanie potrzeby społecznej, której zaspokojeniu ma służyć realizacja programu;

3) efektywność ekonomiczna;

4) nowatorstwo zaproponowanych rozwiązań;

5) wykorzystanie dotychczasowych doświadczeń;

6) wykorzystanie istniejących środków;

7) promowanie współpracy między różnymi instytucjami i organizacjami;

8) możliwość ponownego wykorzystania programu w przyszłości lub kontynuowania jego realizacji przez inne jednostki.

V. Opis programu

1) określenie, czy program stanowi kontynuację z lat ubiegłych;

2) cele ogólne i szczegółowe;

3) plan działań - opis działań, które mają doprowadzić do osiągnięcia celów;

4) sposób realizacji zadań;

5) źródła finansowania:

a) budżet ministra właściwego do spraw zdrowia,

b) udział własny realizatorów,

c) inne;

6) szczegółowy harmonogram działań wynikający z formy opisowej;

7) wskaźniki monitorowania oczekiwanych efektów.

VI. Kosztorys

Kosztorys powinien zawierać wydatki niezbędne do poniesienia na realizację programu w poszczególnych latach w podziale na zadania z uwzględnieniem wydatków bieżących i majątkowych.

VII. Realizatorzy programu

Określić kryteria wyboru realizatora lub koordynatora programu. Po dokonaniu wyboru realizatora lub koordynatora programu, który będzie korzystał ze środków publicznych, należy przedstawić ich szczegółowy wykaz (nazwa jednostki, adres, telefon).

VIII. Kontynuacja działań podjętych w programie

............................................................................................

(podać informację o kontynuowanych w programie działaniach)

Załącznik nr 2

REGULAMIN PRACY KOMISJI KONKURSOWEJ

§ 1

Komisja działa na posiedzeniach.

§ 2

1. Do odbycia posiedzenia przez Komisję konieczna jest obecność co najmniej połowy składu Komisji.

2. Rozstrzygnięcia Komisji zapadają zwykłą większością głosów.

§ 3

Komisja może zasięgnąć opinii:

1) konsultanta krajowego, wojewódzkiego w danej dziedzinie medycyny;

2) eksperta w danej dziedzinie medycyny;

3) przedstawiciela towarzystwa naukowego czy samorządu medycznego.

§ 4

Pierwsze posiedzenie Komisji powinno odbyć się nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym upłynął termin składania ofert określony w ogłoszeniu o konkursie.

§ 5

1. Oferty mogą być rozpatrywane jedynie na posiedzeniach Komisji.

2. Oferenci mogą być obecni jedynie przy dokonywaniu czynności wymienionych w § 6 pkt 1 i 2.

§ 6

Komisja przystępując do rozstrzygnięcia ofert, dokonuje kolejno następujących czynności:

1) podaje liczbę otrzymanych ofert;

2) otwiera koperty z ofertami i odczytuje istotne elementy nadesłanych ofert, a w szczególności informację o liczbie i cenie proponowanych świadczeń lub zadań realizowanych w ramach programu;

3) sprawdza, czy oferty spełniają warunki określone w ogłoszeniu; oferty niespełniające warunków zostają odrzucone;

4) sporządza listę ofert spełniających warunki określone w ogłoszeniu według danych kryteriów przedstawionych w ogłoszeniu;

5) dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty lub ofert na realizację lub koordynację programu spośród przedłożonych ofert spełniających warunki określone w ogłoszeniu;

6) przedstawia propozycję wysokości środków finansowych dla poszczególnych oferentów, których oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

§ 7

1. Niedozwolone jest poprawianie lub uzupełnianie złożonych ofert.

2. Komisja może wystąpić do oferenta z prośbą o złożenie wyjaśnień lub przesłanie dodatkowych dokumentów, poza wymaganymi w ogłoszeniu o konkursie.

§ 8

Członek Komisji podlega wyłączeniu od udziału w rozpatrywaniu oferty, jeżeli oferentem jest:

1) jego małżonek oraz krewny i powinowaty do drugiego stopnia;

2) osoba związana z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli;

3) osoba pozostająca wobec niego w stosunku nadrzędności służbowej;

4) osoba, której małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia albo osoba związana z nią z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli pozostaje wobec niego w stosunku nadrzędności służbowej;

5) osoba pozostająca z nim w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności członka Komisji.

§ 9

Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół końcowy, który zawiera następujące elementy:

1) oznaczenie miejsca i czasu konkursu;

2) imiona i nazwiska członków Komisji;

3) liczbę zgłoszonych ofert;

4) wskazanie ofert spełniających warunki określone w ogłoszeniu;

5) wskazanie odrzuconych ofert, z podaniem przyczyn ich odrzucenia;

6) ewentualne wyjaśnienia i oświadczenia oferentów;

7) wskazanie najkorzystniejszej oferty lub ofert wraz z proponowaną wysokością środków finansowych albo stwierdzenie wraz z uzasadnieniem, że żadna ze złożonych ofert nie została przyjęta;

8) ewentualne odrębne stanowisko członka Komisji;

9) informację o odczytaniu protokołu;

10) informację o przedstawieniu opinii przez zaproszone na posiedzenie osoby;

11) podpisy wszystkich obecnych na posiedzeniu członków Komisji;

12) załączniki, a w szczególności:

a) oświadczenia członków Komisji o niepodleganiu wyłączeniu od udziału w rozpatrywaniu oferty, o którym mowa w § 8,

b) ocenę punktową ofert - w przypadku jej sporządzania na podstawie kryteriów i wymagań konkursu.

§ 10

W przypadku uwzględnienia odwołania, Komisja zobowiązana jest do ponownego rozpatrzenia ofert, dokonując kolejno czynności opisanych w § 6 pkt 3-6.

§ 11

W sytuacjach nieprzewidzianych niniejszym regulaminem przepis § 2 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

Załącznik nr 3

infoRgrafika

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00