Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2007-01-13
Wersja aktualna od 2007-01-13
obowiązujący
ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 14 grudnia 2006 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa wielkopolskiego
Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z późn. zm.2)) w związku z art. 15 ust. 1a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 122, poz. 851, Nr 104, poz. 708, Nr 143, poz. 1032, Nr 170, poz. 1217 i Nr 171, poz. 1225) zarządza się, co następuje:
§ 1
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 11 października 2002 r. w sprawie nadania statutów Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu oraz powiatowym stacjom sanitarno-epidemiologicznym położonym na obszarze województwa wielkopolskiego (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 10, poz. 53, z późn. zm.3)) wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku nr 1 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Poznaniu, zwana dalej „Wojewódzką Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Wojewódzkiej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Dział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Dział Laboratoryjny;
3) Dział Nadzoru;
4) Oddział do Spraw Systemu Jakości;
5) Oddział Kadr i Szkoleń;
6) Oddział Organizacji i Statystyki;
7) Oddział Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Sekcja Prawna;
9) Stanowisko Pracy Audytora Wewnętrznego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
11) Stanowisko Pracy Inspektora do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
12) Stanowisko Pracy Inspektora do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
13) Stanowisko Pracy Inspektora do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
14) Stanowisko Pracy Inspektora do Spraw Ochrony Przeciwpożarowej.”;
2) w załączniku nr 2 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Chodzieży, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chodzieży, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
3) w załączniku nr 3 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Czarnkowie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Czarnkowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
4) w załączniku nr 4 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gnieźnie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gnieźnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
12) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Laboratorium Bakteriologiczne;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
5) w załączniku nr 5 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gostyniu, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gostyniu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
6) w załączniku nr 6 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Grodzisku Wielkopolskim, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grodzisku Wielkopolskim, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
7) w załączniku nr 7 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Jarocinie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jarocinie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
12) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Laboratorium Mikrobiologii i Parazytologii;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
8) w załączniku nr 8 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kaliszu, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) w § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kaliszu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Nadzoru;
4) Sekcja Kadr i Szkoleń;
5) Sekcja Organizacji i Statystyki;
6) Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
9) w załączniku nr 9 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kępnie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) w § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kępnie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Nadzoru;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
10) w załączniku nr 10 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kole, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kole, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
11) w załączniku nr 11 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Koninie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) w § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koninie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Nadzoru;
4) Sekcja Kadr i Szkoleń;
5) Sekcja Organizacji i Statystyki;
6) Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
12) w załączniku nr 12 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kościanie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kościanie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
13) w załączniku nr 13 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krotoszynie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) w § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krotoszynie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
4) Laboratorium Badania Środowiska Pracy;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
14) w załączniku nr 14 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lesznie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) w § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lesznie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Nadzoru;
4) Sekcja Kadr i Szkoleń;
5) Sekcja Organizacji i Statystyki;
6) Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
15) w załączniku nr 15 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Międzychodzie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Międzychodzie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
16) w załączniku nr 16 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Nowym Tomyślu, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowym Tomyślu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
17) w załączniku nr 17 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Obornikach, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Obornikach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
18) w załączniku nr 18 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ostrowie Wielkopolskim, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrowie Wielkopolskim, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) wykonywanie badań i analiz laboratoryjnych;
3) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
4) działalność przeciwepidemiczną;
5) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
6) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
7) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
8) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
9) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
10) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
11) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
12) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Laboratorium Schorzeń Jelitowych i Parazytologii;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
19) w załączniku nr 19 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ostrzeszowie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrzeszowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
20) w załączniku nr 20 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pile, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) w § 6 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pile, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Laboratoryjny;
3) Oddział Nadzoru;
4) Sekcja Kadr i Szkoleń;
5) Sekcja Organizacji i Statystyki;
6) Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
8) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
9) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
10) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
11) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
21) w załączniku nr 21 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pleszewie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pleszewie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
22) w załączniku nr 22 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Poznaniu, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Epidemiologii;
3) Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży;
4) Oddział Higieny Komunalnej;
5) Oddział Higieny Pracy;
6) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
7) Oddział Kadr i Szkoleń;
8) Oddział Organizacji i Statystyki;
9) Oddział Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
10) Oddział Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
11) Sekcja Prawna;
12) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
13) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
14) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
15) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości.”;
23) w załączniku nr 23 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Rawiczu, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz - niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rawiczu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
24) w załączniku nr 24 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Słupcy, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
25) w załączniku nr 25 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Szamotułach, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Szamotułach, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
26) w załączniku nr 26 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Śremie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Śremie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
27) w załączniku nr 27 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Środzie Wielkopolskiej, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Środzie Wielkopolskiej, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
28) w załączniku nr 28 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Turku, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Turku, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
29) w załączniku nr 29 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Wągrowcu, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wągrowcu, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
30) w załączniku nr 30 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Wolsztynie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wolsztynie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
31) w załączniku nr 31 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Wrześni, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Wrześni, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”;
32) w załączniku nr 32 do zarządzenia:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Złotowie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.”,
b) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Złotowie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
11) wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.”,
c) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
2) Oddział Nadzoru;
3) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;
4) Stanowisko Pracy do Spraw Kadr i Szkoleń;
5) Stanowisko Pracy do Spraw Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych;
6) Stanowisko Pracy do Spraw Organizacji i Statystyki;
7) Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
8) Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
9) Stanowisko Pracy Głównego Specjalisty do Spraw Systemu Jakości;
10) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Zdrowia |
Zbigniew Religa |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 45, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1083, Nr 111, poz. 1193, Nr 113, poz. 1207, Nr 126, poz. 1382, 1383 i 1384 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 124, poz. 1151 i 1152, Nr 171, poz. 1663, Nr 213, poz. 2081 i Nr 223, poz. 2215, z 2004 r. Nr 210, poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 164, poz. 1365, Nr 169, poz. 1420, Nr 239, poz. 2020 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 75, poz. 518, Nr 143, poz. 1032 i Nr 191, poz. 1410.
3) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Zdrow. z 2003 r. Nr 9, poz. 80, z 2004 r. Nr 11, poz. 88 oraz z 2005 r. Nr 16, poz. 80.