Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2006 nr 16 poz. 81
Wersja archiwalna od 2006-11-16 do 2010-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2006 nr 16 poz. 81
Wersja archiwalna od 2006-11-16 do 2010-01-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 20 października 2006 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

W załączniku do zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 kwietnia 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 6, poz. 25) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 9 w ust. 1 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

„2a) Departament Funduszy Strukturalnych i Programów Pomocowych (FS);”;

2) po § 19 dodaje się § 19a w brzmieniu:

„§ 19a. Do podstawowych zadań Departamentu Funduszy Strukturalnych i Programów Pomocowych należy:

1) pełnienie funkcji Instytucji Pośredniczącej w zakresie określonym przez Ministra;

2) prowadzenie spraw w zakresie funduszy strukturalnych i programów pomocowych w zakresie określonym przez Ministra;

3) opiniowanie projektów aktów normatywnych oraz zgłaszanie propozycji zmian w obowiązujących przepisach prawnych w zakresie funduszy strukturalnych i programów pomocowych;

4) realizacja i koordynacja zadań w zakresie prowadzonych działań, we współpracy z jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra, w szczególności z Biurem do Spraw Zagranicznych Programów Pomocy w Ochronie Zdrowia oraz Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia;

5) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa oraz podmiotami zewnętrznymi (ministerstwami, urzędami centralnymi, jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji publicznej, przedstawicielstwami dyplomatycznymi w Polsce, Komisją Europejską) w zakresie realizowanych zadań;

6) realizowanie zadań w zakresie sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad instytucjami wdrażającymi;

7) realizowanie zadań w zakresie sprawowania przez Ministra nadzoru merytorycznego nad Biurem do Spraw Zagranicznych Programów Pomocy w Ochronie Zdrowia.”;

3) w § 22:

a) skreśla się pkt 11,

b) w pkt 16 skreśla się lit. b;

4) w § 30 w pkt 15 dodaje się lit. o w brzmieniu:

„o) Krajowym Centrum Ochrony Radiologicznej w Ochronie Zdrowia w Łodzi.”;

5) § 31 otrzymuje brzmienie:

„§ 31. Do podstawowych zadań Biura Administracyjno-Gospodarczego należy:

1) wykonywanie zadań urzędu jako jednostki budżetowej, dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia;

2) opracowywanie planów finansowych urzędu i przedstawianie do zatwierdzenia, wnioskowanie o dokonanie zmian w zatwierdzonych planach;

3) dokonywanie przeniesień pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej, w ramach zatwierdzonego dla Biura Administracyjno-Gospodarczego na dany rok planu finansowego wydatków na podstawie i w granicach upoważnienia udzielonego przez Ministra;

4) planowanie i realizacja wydatków inwestycyjnych na rzecz urzędu;

5) opracowywanie planów remontów obiektów użytkowanych przez Ministerstwo oraz ich realizacja;

6) prowadzenie spraw i koordynacja działań, dotyczących organizacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane na rzecz urzędu, realizowanych na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych;

7) prowadzenie działalności socjalnej w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;

8) prowadzenie archiwum Ministerstwa oraz sprawowanie nadzoru nad terminowym przekazywaniem dokumentacji archiwalnej z komórek organizacyjnych do archiwum Ministerstwa;

9) wykonywanie zadań, związanych z gospodarowaniem nieruchomościami przy ul. Miodowej 15, ul. Długiej 38/40 oraz nieruchomością przy Al. Jerozolimskich 155 w Warszawie;

10) zapewnienie niezbędnych warunków użytkowania nieruchomości w zakresie ochrony osób i mienia oraz ochrony przeciwpożarowej;

11) prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy;

12) wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem składnikami majątku, będącego w dyspozycji Ministerstwa, w tym prowadzenie ewidencji majątku;

13) prowadzenie gospodarki materiałowej, w szczególności opracowywanie planów zakupów materiałów i wyposażenia, dokonywanie bieżącej analizy zakupów pod względem celowości i gospodarności oraz techniczna realizacja zakupów, prowadzenie gospodarki depozytowo-magazynowej;

14) zapewnienie obsługi technicznej kancelarii Ministerstwa;

15) obsługa techniczna organizowanych w Ministerstwie posiedzeń, narad i konferencji;

16) zapewnienie łączności, transportu oraz obsługi poligraficznej Ministerstwa;

17) wykonywanie funkcji głównego księgowego urzędu i prowadzenie rachunkowości urzędu;

18) prowadzenie rejestru zawartych umów, które powodują powstanie zobowiązań finansowych urzędu;

19) realizacja finansowo-księgowa należności zasądzonych wyrokami sądowymi, na rzecz osób fizycznych poszkodowanych w procesie leczenia w publicznych zakładach opieki zdrowotnej po przekształceniu tych zakładów w samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, od Skarbu Państwa - Ministra;

20) prowadzenie spraw, dotyczących obliczania i wypłat wynagrodzeń pracowników Ministerstwa, wypłacanie wynagrodzeń z tytułu zawartych umów zleceń, umów o dzieło oraz naliczanie i odprowadzanie podatków, składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i składanie sprawozdań w tym zakresie;

21) prowadzenie kasy Ministerstwa;

22) prowadzenie prac inwentaryzacyjnych majątku będącego w dyspozycji Ministerstwa;

23) sporządzanie sprawozdań i analiz finansowych z realizacji dochodów i wydatków budżetowych.”;

6) w § 32:

a) skreśla się pkt 12,

b) dodaje się pkt 19 w brzmieniu:

„19) koordynowanie spraw, dotyczących kontroli działalności Ministerstwa, prowadzonych przez podmioty inne niż Najwyższa Izba Kontroli oraz koordynowanie i monitorowanie realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych w tym zakresie.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem § 1 pkt 5 i 6, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.

Minister Zdrowia

Zbigniew Religa

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz 2006 r. Nr 45, poz. 319.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00