Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2006 nr 15 poz. 73
Wersja aktualna od 2006-11-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2006 nr 15 poz. 73
Wersja aktualna od 2006-11-07
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 26 września 2006 r.

w sprawie regulaminu organizacyjnego Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia nadaje się regulamin organizacyjny stanowiący załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 kwietnia 2004 r. w sprawie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 4, poz. 42) w części uregulowanej niniejszym zarządzeniem.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia

Zbigniew Religa

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. i Nr 238, poz. 2390, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319.

Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 26 września 2006 r.
(Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 15, poz. 73)

REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM SYSTEMÓW INFORMACYJNYCH OCHRONY ZDROWIA

§ 1

Do zadań Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, zwanego dalej „Centrum”, należy:

1) podejmowanie działań mających na celu realizację przedmiotu działalności Centrum, w tym działalności podstawowej, określonych w załączniku do zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie nadania statutu Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 10, poz. 48 i Nr 15, poz. 72);

2) projektowanie i monitorowanie funkcjonowania systemów informacyjnych w ochronie zdrowia;

3) gromadzenie danych, pochodzących z różnych systemów, w szczególności systemów teleinformatycznych;

4) opracowywanie analiz i raportów na podstawie informacji i danych uzyskanych w trakcie realizowania działalności Centrum;

5) opracowywanie standardów w dziedzinie systemów informacyjnych w ochronie zdrowia poprzez:

a) opracowywanie i aktualizację standardów w dziedzinie informatyki medycznej,

b) opracowanie oraz aktualizację metod, słowników, rejestrów, klasyfikacji, systematyk, standardów nazewnictwa i definicji podstawowych pojęć stosowanych w informatyce medycznej;

6) opracowywanie ekspertyz i opinii do założeń projektów programowych oraz do założeń i projektów przepisów prawnych przygotowywanych przez komórki organizacyjne urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań innowacyjnych oraz regulujących funkcjonowanie ochrony zdrowia w zakresie jej informatyzacji;

7) przygotowywanie wstępnych projektów dokumentów programowych i wstępnych projektów przepisów prawnych wymagających uprzednich prac studyjnych uwzględniających przyjęte rozwiązania w innych krajach;

8) inicjowanie nowych rozwiązań organizacyjnych i ekonomiczno-finansowych wymagających przygotowania dokumentów programowych lub przepisów prawnych do ich wdrożenia;

9) prowadzenie banku informacji o rozwiązaniach organizacyjnych, ekonomicznych i finansowych w systemach i modelach ochrony zdrowia w innych krajach;

10) prowadzenie działalności wydawniczej dotyczącej ochrony zdrowia;

11) prowadzenie działalności informacyjnej związanej z zakresem działalności Centrum;

12) realizacja innych zadań zlecanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 2

1. Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie Centrum, w szczególności odpowiedzialny jest za:

1) realizację zadań Centrum;

2) zarządzanie majątkiem Centrum;

3) ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;

4) ustalenie regulaminu wynagrodzeń;

5) sporządzanie rocznych planów finansowych i sprawozdań budżetowych;

6) zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w Centrum;

7) ustalanie procedur kontrolnych.

2. Dyrektor jest przełożonym pracowników Centrum oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.

3. Dyrektor wydaje zarządzenia wewnętrzne dotyczące działalności Centrum.

4. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie jego nieobecności pracownik wyznaczony przez Dyrektora.

5. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:

1) Wydział do Spraw Zarządzania Systemem Wdrażania EFRR i EFS;

2) Wydział Instrumentów Wdrażania EFRR i EFS;

3) Wydział Wdrożeń i Eksploatacji Systemów Informacyjnych;

4) Wydział Rejestrów i Identyfikatorów Elektronicznych;

5) Wydział Rozwoju Systemów Informacyjnych dla Usług Medycznych;

6) Wydział Finansowo-Księgowy;

7) Wydział Kadr;

8) Wydział Organizacyjny;

9) Wydział Prawny.

§ 3

Do zadań Zastępcy Dyrektora należy:

1) bezpośrednie nadzorowanie pracy podległych komórek organizacyjnych:

a) Wydziału Badań i Analiz Socjologicznych,

b) Wydziału Badań i Analiz Statystycznych,

c) Wydziału Rozwoju, Nadzoru Wdrożeń i Współpracy Międzynarodowej;

2) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 4

1. Wydziałem kieruje naczelnik, który odpowiedzialny jest za całokształt działalności kierowanej komórki organizacyjnej.

2. Do podstawowych zadań naczelnika należy:

1) koordynowanie prac kierowanej komórki organizacyjnej;

2) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników kierowanej komórki organizacyjnej;

3) podpisywanie dokumentów w zakresie udzielonych przez Dyrektora upoważnień;

4) wykonywanie innych zadań zleconych odpowiednio przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 5

Do zadań Wydziału do Spraw Zarządzania Systemem Wdrażania EFRR i EFS należy:

1) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych;

2) przygotowanie i aktualizacja procedur przygotowywania i wdrażania Programów;

3) prowadzenie szkoleń wewnętrznych i szkoleń dla beneficjentów;

4) współpraca przy realizacji Priorytetów pod nazwą „Pomoc techniczna”;

5) opiniowanie projektów aktów prawnych i innych dokumentów związanych z realizacją Programów;

6) utrzymywania kontaktów z beneficjentami, instytucjami publicznymi Polski i Unii Europejskiej, partnerami ekonomicznymi i społecznymi oraz organizacjami pozarządowymi, w tym przygotowywanie informacji dla instytucji zewnętrznych;

7) koordynacja prac:

a) Zespołu Roboczego do Spraw Działania 13.1

- Rozwój systemu ratownictwa medycznego,

b) Zespołu Roboczego do Spraw Działania 13.2

- Inwestycje w infrastrukturę ochrony zdrowia o znaczeniu ponadregionalnym;

8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 6

1. Do zadań Wydziału Instrumentów Wdrażania EFRR i EFS należy:

1) programowanie i koordynacja realizacji Priorytetów;

2) wykonywanie zadań związanych z wyborem Priorytetów i zawieraniem umów z beneficjentami;

3) monitorowanie i sporządzanie raportów z postępów realizacji Priorytetów;

4) kontrola przebiegu prac nad Priorytetami;

5) weryfikacja i potwierdzanie płatności;

6) ewaluacja Priorytetów;

7) informacja i promocja;

8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

2. Zadania Wydziału, o których mowa w ust. 1, realizowane są przez:

1) Sekcję Oceny Formalnej i Koordynacji Oceny Merytorycznej Wniosków, do której zadań należy:

a) organizacja konkursów i procedury naboru wniosków,

b) organizacja procedury naboru projektów systemowych,

c) ocena formalna wniosków,

d) koordynacja i ocena merytoryczna wniosków,

e) przeprowadzanie kontroli zapewnienia przez beneficjentów odrębnych systemów księgowych lub odpowiednich kodów księgowych dla wszystkich operacji finansowych związanych z Projektami,

f) zawieranie umów z beneficjentami,

g) nadzór nad beneficjentami w zakresie posiadania przez beneficjentów odpowiednich procedur lub trybów postępowania,

h) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora;

2) Sekcję do Spraw Monitoringu i Sprawozdawczości, do której zadań należy:

a) prowadzenie sprawozdawczości, monitoringu i kontroli Projektów,

b) prowadzenie rejestru Projektów,

c) przeprowadzanie kontroli Projektów realizowanych w ramach Priorytetów i przekazywanie jej wyników do Instytucji Zarządzającej,

d) kontrola stosowania przez beneficjentów procedur zamówień publicznych,

e) raportowanie o nieprawidłowościach,

f) opiniowanie wniosków o zmiany w Projektach,

g) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora;

3) Sekcję do Spraw Weryfikacji Wniosków, do której zadań należy:

a) weryfikacja wniosków o płatność otrzymanych od beneficjentów,

b) przygotowanie zbiorczych wniosków o płatność w ramach Priorytetów,

c) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora;

4) Sekcję Finansowo-Księgową, do której zadań należy:

a) dokonywanie płatności na rzecz beneficjentów,

b) sporządzanie sprawozdawczości finansowo-księgowej dotyczącej zadań realizowanych przez Wydział Instrumentów Wdrażania EFRR i EFS,

c) obsługa finansowa Projektów pomocy technicznej,

d) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 7

Do zadań Wydziału Wdrożeń i Eksploatacji Systemów Informacyjnych należy:

1) zapewnienie bezpieczeństwa i nadzór nad systemami informatycznymi Centrum oraz archiwizacja danych pochodzących z systemów informatycznych;

2) wdrażanie nowych systemów na potrzeby Centrum oraz aktualizowanie już istniejących systemów;

3) instalacja, konfiguracja i administracja serwerami produkcyjnymi;

4) administracja domeny Centrum;

5) administracja systemami dedykowanymi CERBER, ATLAS, ZSS, MZ03;

6) administracja systemami pocztowymi Centrum;

7) obsługa komunikacji elektronicznej z zakładami opieki zdrowotnej;

8) administracja oprogramowaniem wspierającym działalność Centrum;

9) administracja oraz optymalizacja relacyjnych baz danych;

10) merytoryczne opracowywanie lub opiniowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczących zakupu nowego sprzętu komputerowego i licencji na oprogramowanie;

11) kontrola prawidłowej obsługi sprzętu przez użytkowników końcowych;

12) instalacja, konfiguracja i administracja sprzętem komputerowym wykorzystywanym przez pracowników Centrum;

13) pomoc w zakresie informatycznym pracownikom Centrum i podmiotom korzystającym z systemów Centrum;

14) testowanie, instalacja i konfiguracja urządzeń peryferyjnych;

15) administracja i obsługa centrali telefonicznej, generowanie raportów bilingów dotyczących kosztów rozmów telefonicznych pracowników Centrum;

16) administracja i obsługa sieci telekomunikacyjnej oraz sieci LAN;

17) zarządzanie oraz inwentaryzacja licencjami oprogramowania oraz zasobami sprzętu komputerowego;

18) zgłaszanie usterek wadliwie działającego sprzętu komputerowego i współpraca z serwisem technicznym;

19) prowadzenie, aktualizowanie i rozwijanie serwisów internetowych Centrum;

20) obsługa techniczna konferencji organizowanych przez Centrum;

21) prowadzenie magazynku akcesoriów komputerowych;

22) testowanie oraz odbiór nowych egzemplarzy sprzętu komputerowego i oprogramowania;

23) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 8

Do zadań Wydziału Badań i Analiz Socjologicznych należy:

1) prowadzenie badań i analiz socjologicznych służących rozeznaniu rzeczywistego obrazu sytuacji w ochronie zdrowia;

2) prowadzenie samodzielnych badań socjologicznych oraz prac analitycznych i diagnostycznych, a także formułowanie rekomendacji praktycznych;

3) ocena stopnia, w jakim propozycje i rozwiązania w polityce zdrowotnej:

a) odwołują się do wiedzy o rzeczywistym przebiegu procesów,

b) definiują problemy i cele,

c) operują wyraźnie sformułowanymi diagnozami,

d) konfrontowane są z rzeczywistymi efektami,

e) poddawane są debacie publicznej;

4) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 9

Do zadań Wydziału Badań i Analiz Statystycznych należy:

1) projektowanie i realizacja badań statystycznych w ramach programu badań statystycznych statystyki publicznej;

2) przygotowywanie wzorów druków sprawozdawczych i ich drukowanie;

3) przygotowywanie i publikacja na stronie internetowej „Biuletynu Statystycznego Ministerstwa Zdrowia”;

4) weryfikacja przyczyn umieralności ludności, w tym zbieranie uwag z odpowiednich jednostek badawczo-rozwojowych oraz przygotowywanie zestawienia zbiorczego i przekazywanie go do Głównego Urzędu Statystycznego;

5) wykonywanie opracowań i zestawień na zlecenie kierownictwa urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia;

6) koordynacja zakresu zbieranych danych statystycznych gromadzonych w systemach administracyjnych przez jednostki podległe lub nadzorowane przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

7) gromadzenie danych statystycznych opracowanych przez jednostki podległe lub nadzorowane przez ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie niezbędnym w procesie zarządzania;

8) współpraca z wojewódzkimi centrami zdrowia publicznego w zakresie:

a) gromadzenia i przetwarzania danych,

b) przygotowywania oprogramowania do gromadzenia danych,

c) gromadzenia i przetwarzania danych objętych programem badań statystyki publicznej,

d) przygotowywania oprogramowania do bezpośredniego zbierania danych od jednostek zobowiązanych do ich składania drogą elektroniczną i jego stopniowe rozwijanie;

9) monitorowanie funkcjonowania systemów informacyjnych w tym administracyjnych, baz danych, rejestrów i ewidencji zawierających dane i informacje o ochronie zdrowia;

10) tworzenie warunków do stosowania jednolitych metod, słowników, klasyfikacji, standardów nazewnictwa i zgodności definicyjnych pojęć o ochronie zdrowia w systemach informacyjnych, badaniach statystycznych, bazach danych, rejestrach i ewidencjach o ochronie zdrowia;

11) wypracowywanie jednolitych zasad zbierania, przechowywania, gromadzenia i przetwarzania informacji o ochronie zdrowia;

12) opracowywanie raportów, analiz i publikacji z badań i systemów informacyjnych o ochronie zdrowia;

13) współpraca z jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez ministra właściwego do spraw zdrowia oraz organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie systemów informacji o ochronie zdrowia;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 10

Do zadań Wydziału Rejestrów i Identyfikatorów Elektronicznych należy:

1) administrowanie systemem informatycznym Rejestr Zakładów Opieki Zdrowotnej, zwanym dalej „systemem RZOZ”;

2) administrowanie systemem informatycznym Rejestr Jednostek Ratownictwa Medycznego, zwanym dalej „systemem RJRM”;

3) utrzymywanie, nadzór i monitorowanie funkcjonowania systemu kodów resortowych dla zakładów opieki zdrowotnej;

4) zarządzanie systemem podpisu elektronicznego dla systemu RZOZ i systemu RJRM;

5) prace nad rozwojem systemu RZOZ i dostosowywanie go do aktualnych przepisów prawa;

6) stała współpraca z organami rejestrowymi w zakresie prawidłowego funkcjonowania systemu RZOZ;

7) stały nadzór nad jakością danych wprowadzanych do systemu RZOZ przez organy rejestrowe;

8) przygotowywanie danych w celu udostępnienia danych z systemu RZOZ podmiotom publicznym;

9) udzielanie informacji dotyczących rejestracji zakładów opieki zdrowotnej oraz jednostek ratownictwa medycznego;

10) organizowanie szkoleń dla organów rejestrowych z zakresu funkcjonowania systemu RZOZ i jego rozwoju;

11) przygotowywanie raportów statystycznych i zestawień na podstawie danych zgromadzonych w systemie RZOZ i systemie RJRM;

12) współpraca z jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez ministra właściwego do spraw zdrowia oraz innymi podmiotami w zakresie systemów rejestrowych;

13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 11

Do zadań Wydziału Rozwoju Systemów Informacyjnych dla Usług Medycznych, należy:

1) planowanie rozwoju systemów informacyjnych dla usług medycznych;

2) analiza istniejących rozwiązań w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz współpraca z instytucjami Unii Europejskiej planującymi rozwój informatyzacji systemów informatycznych dla ochrony zdrowia;

3) wypracowywanie prognoz i planów rozwoju oraz ich weryfikacja i nadzór nad wdrażaniem;

4) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 12

Do zadań Wydziału Rozwoju, Nadzoru Wdrożeń i Współpracy Międzynarodowej należy:

1) realizacja badań i analiz związanych z opracowaniem i aktualizacją standardów, metod, słowników, rejestrów, klasyfikacji, systematyk, standardów nazewnictwa oraz definicji pojęć podstawowych w informatyce medycznej;

2) promowanie funkcjonalnej kompatybilności osiąganej dzięki zastosowaniu norm i standardów w informatyce medycznej;

3) opiniowanie merytoryczne projektów aktów prawnych, w szczególności regulujących funkcjonowanie ochrony zdrowia w zakresie jej informatyzacji oraz wymiany danych;

4) przygotowywanie opracowań dotyczących norm europejskich z zakresu informatyki medycznej;

5) prace w zakresie telemedycyny i e-Zdrowia;

6) współpraca z zagranicznymi i krajowymi jednostkami naukowymi lub badawczymi;

7) współpraca przy pracach wdrożeniowych prowadzonych przez jednostki ochrony zdrowia;

8) projektowanie założeń systemu informacji medycznej;

9) organizowanie oraz udział w seminariach, konferencjach i szkoleniach z zakresu organizacji, zarządzania i informatyzacji systemu ochrony zdrowia;

10) prowadzenie prac w zakresie adaptacji i rozwoju jednolitego systemu rozpoznań medycznych, procedur, zawodów i zdefiniowanych świadczeń medycznych;

11) przygotowanie polskiego tłumaczenia Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia, zwanej dalej „ICF”, przyjętej jako obowiązującą przez Światową Organizację Zdrowia;

12) organizacja współpracy z zagranicznymi ośrodkami zajmującymi się ICF;

13) promowanie ICF oraz współpraca w zakresie jej stosowania w Polsce;

14) wykonywanie zadań zlecanych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.

§ 13

Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:

1) prowadzenie rachunkowości Centrum;

2) sporządzanie planów finansowych i sprawozdań budżetowych;

3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

5) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

6) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dla potrzeb prawidłowego funkcjonowania Centrum;

7) prowadzenie kasy Centrum;

8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 14

Do zadań Wydziału Kadr należy:

1) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunków pracy, przeniesieniami, przeszeregowaniami, udzielaniem urlopów oraz prowadzeniem akt osobowych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) załatwianie spraw związanych z wnioskami pracowników dotyczącymi ustalenia uprawnień do renty lub emerytury;

3) sporządzanie raportów, statystyki i sprawozdawczości dotyczącej spraw pracowniczych;

4) prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;

5) koordynacja zadań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 15

Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:

1) administrowanie składnikami majątkowymi Centrum oraz prowadzenie obowiązującej w tym zakresie dokumentacji;

2) dokonywanie zakupów środków trwałych, wyposażenia, materiałów i artykułów spożywczych oraz ich rozdysponowanie zgodnie ze składanymi zapotrzebowaniami;

3) prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych i ewidencji wyposażenia;

4) prowadzenie spraw i koordynacja działań dotyczących organizacji i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych;

6) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Centrum;

7) obsługa administracyjno-techniczna organizowanych posiedzeń, narad i konferencji organizowanych przez Centrum;

8) prowadzenie magazynu materiałów biurowych;

9) gromadzenie zapotrzebowań i sporządzanie planów zaopatrzenia materiałowo-technicznego, w tym zakupów środków trwałych i wyposażenia biurowego;

10) organizowanie dostaw zaopatrzenia dla potrzeb Centrum;

11) weryfikacja płatności Centrum;

12) nadzór nad utrzymaniem czystości i dbałość o estetykę w pomieszczeniach Centrum;

13) prowadzenie dokumentacji dotyczącej telefonów służbowych;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 16

Do zadań Wydziału Prawnego należy:

1) obsługa prawna Centrum;

2) monitorowanie procesów legislacyjnych, opracowywanie wewnętrznych aktów prawnych Centrum;

3) opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z funkcjonowaniem Centrum;

4) opiniowanie w zakresie formalno-prawnej zgodności z przepisami prawa aktów prawnych przygotowanych przez Centrum;

5) opiniowanie pod względem zgodności z obowiązującym prawem, projektów dokumentów przygotowanych w Centrum;

6) udzielanie porad prawnych w zakresie stosowania określonych przepisów prawnych w działalności Centrum;

7) przygotowywanie, w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Centrum, dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz prowadzenie tych postępowań;

8) opiniowanie projektów umów zawieranych przez Centrum;

9) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 17

Obieg dokumentów w Centrum, w tym dokumentów finansowo-księgowych, regulują odrębne przepisy.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00