ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 10 maja 2005 r.
w sprawie Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie
Na podstawie art. 19 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1
Zarządzenie określa organizację i zakres działania Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie działającego na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 4 stycznia 1993 r. w sprawie profilaktycznych domów zdrowia.
§ 2
Siedzibą Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie, zwanego dalej „PDZ w Juracie", jest miejscowość Jurata.
§ 3
1. PDZ w Juracie jest państwowym zakładem budżetowym podległym ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.
2. PDZ w Juracie rozlicza się z budżetem państwa w części 46 - Zdrowie, w dziale 851 - Ochrona zdrowia.
§ 4
Przedmiotem działalności PDZ w Juracie jest:
1) prowadzenie bazy turystyczno-wypoczynkowej umożliwiającej aktywny wypoczynek, rehabilitację osób niepełnosprawnych i profilaktykę zdrowotną;
2) zapewnienie bazy dla organizowanych konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów.
§ 5
1. PDZ w Juracie kieruje dyrektor, reprezentujący jednostkę na zewnątrz.
2. Dyrektora PDZ w Juracie powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia, po przeprowadzeniu konkursu na to stanowisko.
3. Warunki konkursu, o którym mowa w ust. 2, każdorazowo określa minister właściwy do spraw zdrowia.
4. Dyrektor PDZ w Juracie wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w jednostce i określa zasady polityki kadrowej.
5. Szczegółowy zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych i organizację wewnętrzną PDZ w Juracie określa regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Zdrowia |
Marek Balicki |
|
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 134, poz. 1439).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851 oraz z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703.
Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 10 maja 2005 r. (poz. 25)
Regulamin Organizacyjny
Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie
§ 1
Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie, zwany dalej „PDZ w Juracie", działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego regulaminu organizacyjnego.
§ 2
1. PDZ w Juracie kieruje Dyrektor, który ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie PDZ w Juracie.
2. Do kompetencji Dyrektora należy kierowanie jednostką, a w szczególności:
1) ustalanie planu działalności PDZ w Juracie;
2) ustalanie planów i harmonogramów realizowanych inwestycji;
3) przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projektu planu finansowego PDZ w Juracie na następny rok budżetowy;
4) zatwierdzanie planu finansowego na dany rok budżetowy;
5) sporządzanie i przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań budżetowych;
6) dysponowanie środkami finansowymi będącymi w dyspozycji PDZ w Juracie, zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym;
7) zarządzanie mieniem i funduszami PDZ w Juracie;
8) powoływanie komisji przetargowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
9) organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników podległych komórek organizacyjnych;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 3
W skład PDZ w Juracie wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Dział Administracyjno-Gospodarczy;
2) Dział Finansowy;
3) Dział Żywienia;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Marketingu i Promocji.
§ 4
Działami kierują wskazani przez Dyrektora kierownicy, za wyjątkiem Działu Finansowego, którym kieruje Główny Księgowy.
§ 5
1. Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy w szczególności:
1) monitorowanie stanu technicznego budynków i urządzeń oraz prowadzenie ich ewidencji pod względem technicznym;
2) gospodarka sprzętem biurowym, materiałami biurowymi i środkami trwałymi oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;
3) archiwizowanie dokumentów;
4) obsługa organizacyjna komisji przetargowych;
5) prowadzenie spraw gospodarczych PDZ w Juracie;
6) monitorowanie przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
7) obsługa organizacyjna bazy turystyczno-wypoczynkowej;
8) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2. W Dziale Administracyjno-Gospodarczym są zatrudnieni:
1) pracownicy warsztatu;
2) pracownicy kotłowni;
3) pracownicy pralni;
4) pokojówki;
5) inni pracownicy zatrudnieni do obsługi PDZ w Juracie.
§ 6
1. Do zadań Działu Finansowego należy w szczególności:
1) ustalanie zasad polityki rachunkowości PDZ w Juracie;
2) prowadzenie gospodarki finansowej PDZ w Juracie w zakresie:
a) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami prawa,
b) zapewniania prawidłowości zawieranych umów pod względem finansowym oraz przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych,
c) zapewniania terminowego egzekwowania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
d) dokonywania analizy wykorzystania środków finansowych;
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
4) prowadzenie dokumentacji księgowej PDZ w Juracie;
5) sporządzanie projektów planów finansowych na rok następny oraz projektu planu finansowego na dany rok budżetowy;
6) przygotowywanie sprawozdań budżetowych;
7) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;
8) sporządzanie kalkulacji kosztów dotyczących realizacji poszczególnych zadań;
9) analizowanie efektywności działania PDZ w Juracie pod względem rzeczowo-finansowym;
10) dokonywanie przelewów, dokonywanie rozliczeń z właściwymi urzędami, dostawcami, odbiorcami towarów i usług, sporządzanie list płac wraz z ich rozliczaniem;
11) ewidencjonowanie mienia PDZ w Juracie i dokonywanie rozliczeń inwentaryzacyjnych;
12) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2. W Dziale Finansowym są zatrudnieni:
1) główny księgowy,
2) księgowy-kasjer;
3) magazynier.
§ 7
1. Do zadań Działu Żywienia należy w szczególności:
1) opracowywanie jadłospisów;
2) planowanie zakupów i dostaw artykułów żywnościowych oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;
3) sporządzanie miesięcznych analiz kosztów wyżywienia;
4) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2. W Dziale Żywienia są zatrudnieni:
1) pracownicy kuchni;
2) kelnerki.
§ 8
Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Marketingu i Promocji należy w szczególności:
1) kierowanie recepcją PDZ w Juracie;
2) opracowywanie kierunków działania w zakresie profilaktyki zdrowotnej;
3) przygotowywanie strategii marketingowych PDZ w Juracie;
4) sprzedaż skierowań wczasowych;
5) obsługa organizacyjna prowadzonych w jednostce konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów;
6) wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
§ 9
W przypadku nieobecności Dyrektora, jednostką kieruje osoba wskazana każdorazowo przez Dyrektora, na podstawie udzielonego jej upoważnienia.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00