Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2002-09-12 do 2003-05-26
Wersja archiwalna od 2002-09-12 do 2003-05-26
archiwalny
ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA
z dnia 19 sierpnia 2002 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia.
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929 z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800), zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustala się regulamin organizacyjny Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzeniewchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia podpisania.
Minister Zdrowia
Mariusz Łapiński
Załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 19 sierpnia 2002 r. (poz. 46)
Regulamin organizacyjny Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia
Rozdział l
Postanowienia Ogólne
§ 1
1. Biuro do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia działa na podstawie:
1) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 czerwca 2002 r. w sprawie utworzenia Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia (Dz. Urz. M. Z. Nr 7, poz. 34);
2) regulaminu organizacyjnego.
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o „Biurze", rozumie się przez to Biuro do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia.
§ 2
Regulamin organizacyjny Biura określa zależności służbowe, strukturę przedmiotową i podmiotową, w tym zakresy zadań poszczególnych komórek organizacyjnych i ich tryb działania.
§ 3
Biuro jest jednostką budżetową podległą Ministrowi Zdrowia.
Rozdział II
Struktura organizacyjna Biura
§ 4
1. Dyrektor Biura reprezentuje Biuro na zewnątrz, kieruje jego działalnością i ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie Biura.
2. Do kompetencji Dyrektora Biura należy kierowanie pracami Biura, a w szczególności:
1) organizowanie bieżącej działalności w sposób zapewniający należyte wykonywanie zadań Biura;
2) sporządzanie planów finansowych działalności Biura;
3) wydawanie przepisów wewnętrznych, instrukcji dotyczących funkcjonowania Biura, nie zastrzeżonych dla innych podmiotów;
4) udzielanie imiennych upoważnień (pełnomocnictw innym pracownikom Biura w zakresie realizowanych przez nich zadań);
5) podejmowanie decyzji związanych z zatrudnianiem pracowników i rozwiązywaniem z nimi umów na podstawie przepisów kodeksu pracy oraz odrębnych przepisów, w ramach przyznanego limitu kadrowego;
6) dysponowanie przyznanymi funduszami w celu prawidłowego ich wykorzystania;
7) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;
8) przedkładanie Ministrowi Zdrowia sprawozdań z działalności Biura.
3. Do podpisu Dyrektora Biura lub upoważnionego przez Dyrektora pracownika, są zastrzeżone:
1) pisma kierowane do organów władzy oraz administracji państwowej szczebla centralnego i wojewódzkiego, centralnych instytucji i organizacji;
2) korespondencji o szczególnym znaczeniu dla działania i funkcjonowania Biura;
3) wewnętrzne akty normatywne;
4) wystąpienia pokontrolne.
§ 5
1. W przypadku nieobecności Dyrektora Biura, pracami Biura kieruje osoba każdorazowo wskazana przez Dyrektora Biura, na podstawie udzielonego jej upoważnienia.
2. Każdy pracownik Biura podlega bezpośrednio Dyrektorowi Biura.
3. W Biurze obowiązuje zasada podporządkowania się poleceniom służbowym wydawanym przez bezpośredniego przełożonego.
§ 6
Komórkami organizacyjnymi Biura, są następujące wydziały:
1) Wydział do spraw Świadczeń Zdrowotnych;
2) Wydział do spraw Prawnych;
3) Wydział do spraw Finansowo-Ekonomicznych;
4) Wydział do spraw Systemu Informatycznego.
§ 7
Do zakresu działania Wydziału do spraw Świadczeń Zdrowotnych należą w szczególności:
1) prace nad ujednoliceniem umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych;
2) prace nad ujednoliceniem słownika świadczeń zdrowotnych;
3) prace nad ujednoliceniem procedur medycznych stosowanych w kasach chorych.
§ 8
Do zakresu działania Wydziału do spraw Prawnych należą w szczególności:
1) sprawy organizacyjne związane z rejestracją Biura,
2) współpraca z Ministerstwem Zdrowia w zakresie opracowywania aktów wykonawczych do ustawy o Narodowym Funduszu Zdrowia;
3) współpraca z Ministerstwem Zdrowia dotycząca projektu ustawy o Narodowym Funduszu Zdrowia;
4) opracowanie koncepcji organizacyjnej centrali Narodowego Funduszu Zdrowia i jego oddziałów wojewódzkich;
5) opracowanie opinii dotyczącej spraw pracowniczych związanych z przekształceniem kas chorych w oddziały wojewódzkie Narodowego Funduszu Zdrowia;
6) obsługa prawna bieżącej działalności Biura.
§ 9
Do zakresu działania Wydziału do spraw Finansowo-Ekonomicznych należą w szczególności:
1) prace nad ujednoliceniem systemu finansowo-księgowego w kasach chorych;
2) analiza działalności finansowej kas chorych pod kątem zabezpieczenia środków na kontraktowanie świadczeń zdrowotnych;
3) ujednolicenie i uszczegółowienie niektórych elementów do planów finansowych kas chorych;
4) opracowanie zmiany sposobu sporządzania sprawozdań wartościowych z wykonania świadczeń zakontraktowanych przez kasy chorych.
§ 10
Do zakresu działania Wydziału do spraw Systemu Informatycznego należą w szczególności prace nad:
1) założeniami integracji systemów informatycznych kas chorych;
2) projektem integracji poszczególnych baz danych kas chorych.
Rozdział III
Postanowienia końcowe
§ 11
Informacji dotyczących działalności Biura udziela Dyrektor Biura lub osoby przez niego upoważnione.
§ 12
Obieg dokumentów finansowo-księgowych w Biurze regulują odrębne przepisy wewnętrzne.