Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2002-04-16 do 2003-06-10
Wersja archiwalna od 2002-04-16 do 2003-06-10
archiwalny
ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA
z dnia 22 marca 2002 r.
w sprawie powołania Zespołu do Spraw Rejestru Usług Medycznych
(ostatnia zmiana: DUMZ. z 2002 r., Nr 5, poz. 20)
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 156, poz. 1799 i 1800) zarządza się, co następuje:
§ 1
Powołuje się Zespół do Spraw Rejestru Usług Medycznych, zwany dalej „Zespołem", jako organ pomocniczy Ministra Zdrowia.
§ 2
[1] W skład Zespołu wchodzą:
– Przewodniczący Zespołu – dr Andrzej Masiakowski – Starostwo Powiatowe Czarnków
– Zastępca Przewodniczącego Zespołu – dr Andrzej Horoch – Instytut Medycyny Wsi
– Członkowie:
– Łukasz Gwara – Lubuska Kasa Chorych
– dr Mirosław Jarosz – Instytut Medycyny Wsi
– Piotr Starzyk – Branżowa Kasa Chorych
– dr Mariusz Stępień
– Piotr Mierzejewski – p.o. dyrektora Departamentu Polityki Lekowej
– Marek Ziegman – Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc.
§ 3
Do zadań Zespołu należy w szczególności:
1) opracowanie projektu systemu monitorowania realizacji świadczeń zdrowotnych oraz sposobu jego wprowadzenia,
2) monitorowanie procesu wdrażania systemu Rejestru Usług Medycznych,
3) analizowanie obowiązujących przepisów prawa w zakresie przewidzianym projektem pod kątem inicjowania zmian umożliwiających jego wdrożenie oraz przygotowanie projektów nowelizacji obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie,
4) opracowanie innych zagadnień zleconych przez Ministra Zdrowia zgodnych z celem powołania Zespołu.
§ 4
Pracę Zespołu organizuje Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia w szczególności poprzez:
1) przygotowanie w porozumieniu z Przewodniczącym Zespołu lub jego Zastępcą, merytorycznych materiałów związanych z przedmiotem posiedzeń,
2) przygotowanie sali posiedzeń,
3) zapewnienie materiałów niezbędnych dla prowadzenia posiedzeń.
§ 5
1. Zespół działa kolegialnie.
2. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący, a pod jego nieobecność Zastępca Przewodniczącego.
§ 6
1. Posiedzenia Zespołu są protokołowane.
2. Protokół z posiedzenia podpisują wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Zespołu.
§ 7
1. Ustalenia, wnioski i opinie Zespołu w sprawach dotyczących rozstrzygnięć w zakresie realizacji zadań Zespołu podejmowane są w formie uchwały w obecności co najmniej połowy jej członków.
2. Przyjęte ustalenia, wnioski i opinie Przewodniczący Zespołu przekazuje w formie pisemnej Ministrowi Zdrowia.
§ 8
W pracach Zespołu – w zależności od potrzeb – mogą uczestniczyć inne osoby, zapraszane przez Przewodniczącego Zespołu.
§ 9
1. Udział w pracach Zespołu jest nieodpłatny, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Przy realizacji zadań Zespół może korzystać z opinii specjalistów i ekspertów wynagradzanych na podstawie odrębnie zawieranej umowy.
§ 10
Finansowanie prac Zespołu dokonywane jest ze środków posiadanych przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
[1] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 kwietnia 2002 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do Spraw Rejestru Usług Medycznych (Dz.U.M.Z. Nr 5, poz. 20). Zmiana weszła w życie 16 kwietnia 2002 r.