Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych rok 2014 poz. 46
Wersja aktualna od 2014-08-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych rok 2014 poz. 46
Wersja aktualna od 2014-08-07
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 26
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH

z dnia 23 lipca 2014 r.

w sprawie polityki informacyjnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w obszarze mediów elektronicznych

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. Zarządzenie określa zasady polityki informacyjnej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, zwanym dalej „Ministerstwem”.

2. Politykę informacyjną w obszarze mediów elektronicznych prowadzi Departament Komunikacji Społecznej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, zwany dalej „Departamentem Komunikacji Społecznej”.

3. Celem polityki informacyjnej w obszarze mediów elektronicznych jest:

1) wykorzystywanie nowoczesnych metod komunikacji z obywatelami;

2) przekazywanie do wiadomości publicznej informacji z zakresu działalności Ministerstwa;

3) zachowanie spójności publikowanych materiałów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) materiały przeznaczone do publikacji – istotne z punktu widzenia działalności Ministerstwa projekty aktów normatywnych, raporty, opracowania, informacje o konferencjach, seminariach, spotkaniach, ważnych przedsięwzięciach, inwestycjach, inicjatywach i programach, przygotowywane, opracowywane lub pozyskiwane przez komórki organizacyjne Ministerstwa;

2) media elektroniczne – kanały publikacji informacji w sieci Internet, w tym portale internetowe i media społecznościowe;

3) media społecznościowe – ogół portali społecznościowych i wykorzystywanych przez nie narzędzi do komunikacji z użytkownikami;

4) polityka informacyjna w obszarze mediów elektronicznych – przekazywanie do wiadomości publicznej informacji i komunikatów za pośrednictwem mediów elektronicznych;

5) portal internetowy – dokument lub zbiór dokumentów w języku HTML lub innym, udostępniony w sieci Internet poprzez serwer WWW;

6) portal społecznościowy – portal internetowy funkcjonujący w oparciu o społeczność użytkowników;

7) profil – konto użytkownika na portalu społecznościowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Przy prowadzeniu polityki informacyjnej w obszarze mediów elektronicznych Departament Komunikacji Społecznej współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Komórki organizacyjne Ministerstwa przekazują niezwłocznie, w formie pisemnej lub elektronicznej, do Departamentu Komunikacji Społecznej materiały przeznaczone do publikacji, których rozpowszechnienie jest zasadne z uwagi na cele polityki informacyjnej Ministerstwa.

2. Materiały, o których mowa w ust. 1, komórki organizacyjne Ministerstwa przekazują do Departamentu Komunikacji Społecznej niezależnie od obowiązku wynikającego z § 4 ust. 1a zarządzenia nr 4 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Materiały, o których mowa w ust. 1, nie podlegają ponownemu przekazaniu do Departamentu Komunikacji Społecznej na podstawie § 4 ust. 1a zarządzenia nr 4 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.

4. Komórki organizacyjne Ministerstwa dokonują weryfikacji merytorycznej przekazywanych do Departamentu Komunikacji Społecznej materiałów przeznaczonych do publikacji.

5. Decyzję o wyborze przekazywanych do Departamentu Komunikacji Społecznej materiałów przeznaczonych do publikacji podejmuje kierownik komórki organizacyjnej, bądź osoba przez niego wskazana.

6. Materiały przeznaczone do publikacji, o których mowa w ust. 1, przekazywane są także na wniosek Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej bądź wskazanej przez niego osoby.

7. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej bądź wskazana przez niego osoba może zwrócić się do komórki organizacyjnej o uzupełnienie przekazanych materiałów przeznaczonych do publikacji, o których mowa w ust. 1 i ust. 6.

8. Decyzję w sprawie publikacji materiałów, o których mowa w ust. 1 i ust. 6, podejmuje Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej bądź wskazana przez niego osoba.

9. Departamentowi Komunikacji Społecznej przysługuje uprawnienie do redagowania materiałów przed ich publikacją.

10. Departament Komunikacji Społecznej po zredagowaniu materiałów, o których mowa w ust. 9, może w celu ich weryfikacji, zasięgnąć opinii komórki organizacyjnej, która przekazała te materiały.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Podstawowym narzędziem prowadzenia polityki informacyjnej Ministerstwa w obszarze mediów elektronicznych jest portal internetowy dostępny pod adresem www.msw.gov.pl, który zawiera informacje o bieżących działaniach Ministerstwa i jego funkcjonowaniu.

2. Portal internetowy, o którym mowa w ust. 1, zawiera informacje opracowane przez Departament Komunikacji Społecznej samodzielnie bądź na podstawie materiałów przeznaczonych do publikacji przekazanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa lub uzyskanych z innych źródeł.

3. Prowadzenie i administrowanie portalu internetowego, o którym mowa w ust. 1, należy do Departamentu Komunikacji Społecznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Dopuszcza się możliwość utworzenia przez komórki organizacyjne Ministerstwa dodatkowych portali internetowych, na których będą zamieszczane materiały o działaniach, projektach lub sprawach dotyczących zakresu działalności Ministerstwa.

2. Utworzenie dodatkowych portali internetowych, o których mowa w ust. 1, następuje po uzyskaniu pisemnej zgody Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej.

3. W celu uzyskania zgody Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej na utworzenie dodatkowego portalu internetowego, o którym mowa w ust. 2, kierownik komórki organizacyjnej przedstawia Dyrektorowi Departamentu Komunikacji Społecznej opis funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego, zawierający w szczególności:

1) cel utworzenia dodatkowego portalu internetowego wraz z uzasadnieniem potrzeby jego funkcjonowania;

2) wskazanie powodów, dla których niewystarczająca lub niezasadna jest publikacja określonych materiałów na portalu internetowym, o którym mowa w § 5 ust. 1;

3) wskazanie osoby lub zespołu osób obsługujących i redagujących dodatkowy portal internetowy wraz z zakresem ich obowiązków;

4) rodzaj informacji planowanych do zamieszczenia na dodatkowym portalu internetowym;

5) proponowaną strukturę oraz sposób rozmieszczenia materiałów na dodatkowym portalu internetowym;

6) rodzaj planowanych do zamieszczenia materiałów na dodatkowym portalu internetowym i oszacowanie częstotliwości ich zamieszczania w cyklu miesięcznym;

7) zakładaną liczbę użytkowników unikalnych odwiedzających dodatkowy portal internetowy w cyklu miesięcznym;

8) wskazanie grupy docelowej;

9) sposób ewaluacji efektów funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego.

4. Wydając zgodę, o której mowa w ust. 2, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej określa wymagania techniczne i merytoryczne, które ma spełniać dodatkowy portal internetowy przed jego utworzeniem.

5. Uzyskanie pisemnej zgody, o której mowa w ust. 2, następuje przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia na usługę utworzenia i realizacji dodatkowego portalu internetowego.

6. Szata graficzna i mapa dodatkowego portalu internetowego podlega akceptacji Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej.

7. Za obsługę i bieżące redagowanie dodatkowego portalu internetowego odpowiedzialna jest osoba lub zespół osób, o których mowa w ust. 3 pkt 3.

8. Komórka organizacyjna odpowiedzialna za funkcjonowanie dodatkowego portalu internetowego przekazuje do Departamentu Komunikacji Społecznej do dnia 15 stycznia i do dnia 15 lipca każdego roku kalendarzowego sprawozdanie zawierające:

1) ocenę realizacji celu funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego;

2) liczbę i rodzaj zamieszczonych materiałów;

3) liczbę unikalnych odwiedzających;

4) prognozę dalszego rozwoju dodatkowego portalu internetowego;

5) inne istotne informacje.

9. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, po dokonaniu analizy sprawozdania, o którym mowa w ust. 8, podejmuje decyzję o przedłużeniu funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego, jego przekształceniu, usunięciu lub włączeniu materiałów na nim opublikowanych do głównego portalu internetowego Ministerstwa.

10. Listę dodatkowych portali internetowych Ministerstwa prowadzi Departament Komunikacji Społecznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Profile Ministerstwa utworzone na portalach społecznościowych stanowią dodatkowe narzędzie prowadzenia polityki informacyjnej Ministerstwa w mediach elektronicznych.

2. Podstawowymi metodami komunikacji Ministerstwa w mediach społecznościowych są oficjalne profile Ministerstwa na portalach:

1) Facebook – pod adresem http:// www.facebook.com/MSWRP;

2) Twitter – pod adresem http://www.twitter.com/MSW_RP;

3) Flickr – pod adresem http://www.flickr.com/msw_rp.

3. Ministerstwo może posiadać oficjalne profile także na innych portalach społecznościowych.

4. Tworzenie, prowadzenie i zarządzanie profilami utworzonymi przez Ministerstwo w mediach społecznościowych należy do Departamentu Komunikacji Społecznej, z zastrzeżeniem ust. 5.

5. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, w szczególnie uzasadnionym przypadku, może udzielić pisemnej zgody komórce organizacyjnej na prowadzenie dodatkowego profilu na wskazanym przez nią portalu społecznościowym.

6. Za obsługę i bieżące redagowanie dodatkowego profilu odpowiedzialna jest komórka organizacyjna, która uzyskała zgodę Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej, o której mowa w ust. 5.

7. Komórka organizacyjna odpowiedzialna za prowadzenie dodatkowego profilu przekazuje do Departamentu Komunikacji Społecznej do dnia 15 stycznia i do dnia 15 lipca każdego roku sprawozdanie zawierające:

1) ocenę efektów funkcjonowania profilu;

2) liczbę i rodzaj zamieszczonych materiałów;

3) statystyki odwiedzających profil – zależnie od charakterystyki i możliwości technicznych portalu;

4) prognozę dalszego rozwoju profilu;

5) inne istotne informacje.

8. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, po dokonaniu analizy sprawozdania, o którym mowa w ust. 7, podejmuje decyzję o przedłużeniu funkcjonowania profilu, zmianie sposobu jego prowadzenia, usunięciu lub włączeniu treści na nim opublikowanych do podstawowych profili Ministerstwa.

9. Listę profili prowadzonych przez Ministerstwo w mediach społecznościowych prowadzi Departament Komunikacji Społecznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. 1. Departamentowi Komunikacji Społecznej przysługuje uprawnienie do redagowania opublikowanych treści i administrowania w odniesieniu do dodatkowych portali internetowych i dodatkowych profili w mediach społecznościowych utworzonych przez Ministerstwo.

2. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1, wykonuje osoba wskazana przez Dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. 1. W sprawie portali internetowych utworzonych przez Departament Komunikacji Społecznej nie stosuje się przepisów § 6 ust. 2–9 i § 10.

2. W sprawie profili utworzonych przez Departament Komunikacji Społecznej nie stosuje się przepisów § 7 ust. 5–8 oraz § 11.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. 1. W sprawie dodatkowych portali internetowych funkcjonujących przed wejściem w życie niniejszego zarządzenia, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej zwróci się w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia do właściwych kierowników komórek organizacyjnych Ministerstwa odpowiedzialnych za prowadzenie dodatkowych portali internetowych z wnioskiem o przedstawienie w terminie 30 dni informacji zawierającej:

1) cel funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego wraz z uzasadnieniem i wskazaniem powodów, dla których niewystarczająca lub niezasadna jest publikacja określonych materiałów i informacji na głównym portalu internetowym;

2) wskazanie osoby lub zespołu osób obsługujących i redagujących dodatkowy portal internetowy – wraz z podziałem obowiązków;

3) dotychczasowe efekty funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego;

4) liczbę i rodzaj zamieszczonych materiałów;

5) liczbę unikalnych odwiedzających w ostatnim roku z podziałem na miesiące;

6) prognozę dalszego rozwoju dodatkowego portalu internetowego.

2. Po uzyskaniu informacji, o której mowa w ust. 1, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej podejmie decyzję o przedłużeniu funkcjonowania dodatkowego portalu internetowego, jego przekształceniu, usunięciu lub włączeniu treści na nim opublikowanych do głównego portalu internetowego Ministerstwa.

3. Do dodatkowych portali internetowych, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 6 ust. 8 i ust. 9.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. 1. W sprawie profili utworzonych przez komórki organizacyjne Ministerstwa przed wejściem w życie niniejszego zarządzenia, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej zwróci się w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia do właściwych kierowników komórek organizacyjnych Ministerstwa z wnioskiem o przedstawienie w terminie 30 dni informacji zawierającej:

1) ocenę efektów funkcjonowania profilu;

2) liczbę i rodzaj zamieszczonych materiałów;

3) statystyki odwiedzających profil – zależnie od charakterystyki i możliwości technicznych portalu;

4) prognozę dalszego rozwoju profilu;

5) inne istotne informacje.

2. Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, po analizie informacji, o której mowa w ust. 1, podejmuje decyzję o przedłużeniu funkcjonowania profilu, zmianie sposobu jego prowadzenia, usunięciu lub włączeniu treści na nim opublikowanych do podstawowych profili Ministerstwa.

3. Do dodatkowych profili, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 7 ust. 7 i ust. 8.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Spraw Wewnętrznych: B. Sienkiewicz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00