Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2014-06-13
Wersja aktualna od 2014-06-13
obowiązujący
DECYZJA NR 77
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
z dnia 12 czerwca 2014 r.
zmieniająca decyzję w sprawie zakresu czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Dyrektora Generalnego Urzędu
Na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) postanawia się, co następuje:
§ 1. W decyzji Nr 65 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 11 kwietnia 2013 r. w sprawie zakresu czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Dyrektora Generalnego Urzędu (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. poz. 37 i 56 oraz z 2014 r. poz. 10 i 35) wprowadza się następujące zmiany:
1) uchyla się § 4;
2) po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:
„§ 5a. Podsekretarz Stanu Tomasz Szubiela:
1) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu zagadnień dotyczących Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);
2) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu zadań związanych z ewidencją ludności, rejestracją stanu cywilnego, zmianą imion i nazwisk oraz dowodami osobistymi i dokumentami paszportowymi;
3) sprawuje nadzór nad rozwojem i utrzymaniem rejestrów państwowych pozostających we właściwości Ministra, w tym Powszechnym Elektronicznym Systemem Ewidencji Ludności (PESEL) oraz centralną ewidencją pojazdów i centralną ewidencją kierowców, a także nad współpracą rejestru PESEL z systemami zewnętrznymi;
4) sprawuje nadzór nad rozwojem i utrzymaniem infrastruktury teleinformatycznej na potrzeby rejestrów państwowych będących we właściwości Ministra oraz wybranych sieci teleinformatycznych na potrzeby administracji rządowej;
5) sprawuje nadzór nad wykonywaniem przez organy i jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra zadań pozostających w kompetencji Ministra związanych z wykonywaniem działalności telekomunikacyjnej;
6) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z utrzymaniem, rozwojem i finansowaniem Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (OST 112);
7) podpisuje w zastępstwie Ministra pisma kierujące dokumenty rządowe do rozpatrzenia przez Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz stanowiska dotyczące tych dokumentów;
8) zapewnia prowadzenie spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych;
9) wykonuje funkcje organu założycielskiego wobec Centralnego Ośrodka Informatyki;
10) sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez:
a) Departament Ewidencji Państwowych,
b) Departament Spraw Obywatelskich,
c) Departament Teleinformatyki.”.
§ 2. Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych: B. Sienkiewicz