Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2013-07-26 do 2016-02-29
Wersja archiwalna od 2013-07-26 do 2016-02-29
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 51
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH1)
z dnia 17 lipca 2013 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1. W załączniku do zarządzenia Nr 4 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. Nr 1, poz. 3, z 2012 r. poz. 13 i 67 oraz z 2013 r. poz. 5) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. 1. Kierownictwo Ministerstwa Spraw Wewnętrznych stanowią: Minister, Sekretarz Stanu i Podsekretarze Stanu.
2. Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu oraz Szef Gabinetu Politycznego Ministra są odpowiedzialni za realizację celów i zadań powierzonych przez Ministra i wykonują je we współdziałaniu z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz przy pomocy dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
3. Najwyższe kierownictwo Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, w rozumieniu normy ISO 9000, stanowi Dyrektor Generalny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.”;
2) w § 4:
a) w ust. 1:
– w pkt 6 uchyla się lit. a,
– w pkt 8 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„9) udzielają niezbędnej pomocy Pełnomocnikowi Ministra Spraw Wewnętrznych do spraw równego traktowania w służbach mundurowych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych w zakresie realizacji zadań wynikających z zarządzenia Nr 49 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 czerwca 2013 r. w sprawie Pełnomocnika Ministra Spraw Wewnętrznych do spraw równego traktowania w służbach mundurowych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych.”,
b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:
„1a. Komórki organizacyjne Ministerstwa, o których mowa w ust. 1, przekazują do Biura Komunikacji Społecznej, raz na kwartał, w terminie do 10 dnia pierwszego miesiąca danego kwartału, wybrane informacje o planowanych lub prowadzonych działaniach w komórkach organizacyjnych Ministerstwa, dotyczących w szczególności:
1) kluczowych z punktu widzenia resortu spraw wewnętrznych projektów aktów prawnych;
2) raportów bądź opracowań;
3) konferencji, seminariów, spotkań;
4) ważnych przedsięwzięć lub inwestycji.
1b. Decyzje o wyborze przekazywanych informacji, o których mowa w ust. 1a, podejmuje kierownik właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa.”;
3) § 9 otrzymuje brzmienie:
„§ 9. 1. Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra należy:
1) zapewnienie politycznej obsługi Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
2) realizacja zadań, powierzonych przez Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu, dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych – wynikających z ich funkcji politycznej;
3) kreowanie w środkach masowego przekazu wizerunku Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu, a także Ministerstwa;
4) realizacja zadań z zakresu polityki informacyjnej Rządu dotyczących działań należących do właściwości Ministra;
5) realizacja zadań w zakresie:
a) doradztwa oraz ekspertyz,
b) dokumentowania, analizowania i opiniowania istotnych procesów i wydarzeń społecznych, politycznych i ekonomicznych,
c) konsultacji dotyczących realizacji polityki określonych przez lub pozostających w kompetencji Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu.
2. Gabinetem Politycznym Ministra kieruje Szef Gabinetu Politycznego Ministra, do zadań którego należy w szczególności zapewnienie nadzoru nad polityką informacyjną Ministra, kreowanie wizerunku Ministra oraz realizacja celów i zadań powierzonych przez Ministra we współdziałaniu z Dyrektorem Generalnym Ministerstwa oraz przy pomocy dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa.”;
4) § 10 otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Do zakresu działania Biura Ministra należy:
1) obsługa parlamentarna i rządowa Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
2) prowadzenie ewidencji wniosków, odpowiedzi i decyzji administracyjnych wydanych w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
3) prowadzenie ewidencji rad, komisji, zespołów, do których składów osobowych zostali powołani pracownicy Ministerstwa;
4) koordynacja działań z zakresu kontroli zarządczej w dziale sprawy wewnętrzne;
5) prowadzenie Kancelarii Głównej Ministerstwa;
6) prowadzenie spraw związanych z udziałem Ministra w posiedzeniach Kolegium do Spraw Służb Specjalnych;
7) zapewnienie obsługi sekretarskiej Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
8) prowadzenie spraw z zakresu audytu wewnętrznego w Ministerstwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, przez audytora wewnętrznego podległego bezpośrednio Ministrowi;
9) zapewnienie obsługi organizacyjnej komitetu audytu;
10) koordynacja przygotowywania planu działalności Ministra oraz sprawozdania z wykonania tego planu;
11) obsługa organizacyjna i kancelaryjno-biurowa Pełnomocnika Ministra Spraw Wewnętrznych do spraw równego traktowania w służbach mundurowych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych.”;
5) w § 14 w pkt 14 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 15 w brzmieniu:
„15) wsparcie merytoryczne Pełnomocnika Ministra Spraw Wewnętrznych do spraw równego traktowania w służbach mundurowych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych, w zakresie realizacji zadań wynikających z zarządzenia, o którym mowa w § 4 ust.1 pkt 9.”;
6) w § 14a:
a) uchyla się pkt 7a,
b) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) prowadzenie, w zakresie właściwości Ministra, spraw wynikających z:
a) ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa,
b) ustawy z dnia 12 września 2002 r. o normalizacji,
c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2002 r. w sprawie wynalazków i wzorów użytkowych dotyczących obronności lub bezpieczeństwa Państwa.”;
7) w § 18 uchyla się pkt 3;
8) w § 23 w pkt 8b lit. b i c otrzymują brzmienie:
„b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 3 września 1996 r. w sprawie określenia wzoru i trybu nadawania sztandaru jednostkom organizacyjnym Straży Granicznej oraz trybu nadawania tym jednostkom imion w zakresie sporządzania aktów nadania sztandarów i imion jednostkom organizacyjnym Straży Granicznej,
c) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 11 lipca 1992 r. w sprawie określenia wzoru oraz trybu nadawania sztandaru jednostkom organizacyjnym Państwowej Straży Pożarnej w zakresie sporządzania aktów nadania sztandarów jednostkom organizacyjnym Państwowej Straży Pożarnej,”;
9) po § 23 dodaje się § 23a w brzmieniu:
„§ 23a. Do zakresu działania Biura Komunikacji Społecznej należy:
1) obsługa informacyjna i prasowa Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz udzielanie informacji w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej w zakresie zapytań dziennikarzy;
2) koordynowanie działalności informacyjnej oraz kontaktów ze środkami masowego przekazu przedstawicieli Ministerstwa;
3) przygotowywanie dla Kierownictwa Ministerstwa analiz i opracowań medialnych – na polecenie Ministra lub Szefa Gabinetu Politycznego Ministra;
4) współpraca z organizacjami pozarządowymi, z zastrzeżeniem spraw pozostających w zakresie właściwości innych komórek organizacyjnych Ministerstwa;
5) zapewnienie komunikacji społecznej i informacyjnej Ministerstwa z wykorzystaniem elektronicznych narzędzi komunikacji;
6) planowanie rozwoju portali i serwisów internetowych;
7) sprawowanie bieżącego nadzoru nad funkcjonowaniem i bezpieczeństwem serwisów internetowych obsługiwanych przez aplikację CMS poprzez stałe monitorowanie realizacji umowy przez firmę świadczącą usługę utrzymania tych serwisów w sieci Internet, a także współdziałanie w tym zakresie z Departamentem Teleinformatyki;
8) zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa informacji, o których mowa w § 4 w ust. 1 w pkt 7;
9) prowadzenie spraw dotyczących patronatów honorowych oraz fundowania nagród Ministra;
10) udział w organizowaniu konferencji dotyczących problematyki działu administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, a także akcji promocyjnych Ministerstwa;
11) zlecanie i koordynowanie badań społecznych w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji pozostałych komórek organizacyjnych Ministerstwa – na polecenie Ministra;
12) obsługa sekretarsko-biurowa Szefa Gabinetu Politycznego Ministra.”;
10) załącznik do Regulaminu otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych: Bartłomiej Sienkiewicz
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. U. Nr 248, poz. 1491).
Załącznik do zarządzenia Nr 51 Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia 17 lipca 2013 r. (poz. 55)
MAPA PROCESÓW MSW | ||||||||||||||||
|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
MAKROPROCESY | ||||||||||||||||
| Bezpie- | Migracja | Granica Państwa | Ratow- | Zarzą- | Ochrona ludności | Służba zdrowia podległa Mini- | Sprawy obywa- | Krajowe systemy ewiden- | Koncesje– zezwo- | Gospo- | Współ- | Zarzą- | |||
Właś- | Marcin Jabłoń-ski Pod- | Piotr Stachań- | Piotr Stachań- | Stani- | Stani- | Stani- | Stani- | Rafał Magryś Podse- | Rafał Magryś | Stani- | Marcin Jabłoń- | Piotr Stachań- | Wojciech Kijowski Dyrektor Gene- | |||
1 | Procesy opera- | Legislacja | DP | DN, DP, DPM | DPM, DP, DOiR | DPM, DWMiFE, DP | DRiOL, DP | DRiOL, DP | DRiOL, DP | DZ, DP | DSO, DP | DEP, DSiA, DT, DN, DSO | DZiK, DP | DB, DP | DWMiFE, DP | BKSiO, DP, BAF, KO |
2 | Udział w pracach rządowych i parlamentar- | BM | DN, BM, DPM | DPM, BM, DOiR, DWMiFE | DPM, DWMiFE, BM | DRiOL, BM | DRiOL, BM | DRiOL, BM | DZ, BM | DSO, BM | DEP, DSiA, DT, BM | DZiK, BM | DB, BM | DWMiFE, BM | BM, KO | |
3 | Nadzór administra- | DP | DN | DOiR |
| DRiOL |
|
| DZ | DSO | DEP, DSO | DZiK | DB |
| BKSiO, DP, BAF | |
4 | Komunikacja społeczna | BKS | DN, BKS, DPM | DPM, BKS, DOiR | DPM, BKS, DWMiFE | DRiOL, BKS | DRiOL, BKS | DRiOL, BKS | DZ, BKS | DSO, BKS | DEP, DSiA, DT, BKS | DZiK, BKS | DB, BKS | DWMiFE, BKS | BKS, BKSiO, KO | |
5 | Koordynowa- | DKSiW | DN, DKSiW, DPM, BOiN | DPM, DKSiW, DOiR | DPM, DWMiFE, DKSiW | DRiOL, DKSiW | DRiOL, DKSiW | DRiOL, DKSiW | DZ, DKSiW | DSO, DKSiW | DEP, DKSiW | DZiK, DKSiW | DKSiW | DKSiW | DKSiW, BOiN, BKSiO | |
6 | Działania w stosunku do kierowników jednostek podległych i nadzorowa- | BKSiO | BKSiO, DN | BKSiO | BKSiO |
|
| BKSiO, DRiOL | DZ |
| DEP, BKSiO |
| DB |
| BKSiO, DKSiW | |
7 | Kontrola zarządcza | BM | BM, DN, DPM | BM, DPM | BM, DPM | BM, DRiOL | BM, DRiOL | BM, DRiOL | BM, DZ | DSO, BM | BM, DEP |
|
|
| BM, KO | |
8 | Realizacja działań usprawniają- | BKSiO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| BKSiO, | |
9 | Współpraca z organizacjami pozarządo- | BKS | DN, BKS, DPM, DKSiW | DPM, BKS, DOiR, DKSiW |
| DRiOL, BKS | DRiOL, BKS | DRiOL, BKS |
|
| BKS, DEP, DSiA |
|
| DWMiFE, BKS | BKS | |
10 | Prowadzenie rejestrów, ewidencji, oraz przetwarzanie zbiorów danych | DEP | DN | DOiR |
|
|
|
| DZ | DSO | DEP, DN, DSO | DZiK | BAF | DWMiFE | BM, BKSiO, BAF, DP, DKSiW, BOIN | |
11 | Tworzenie, utrzymywanie i rozwój systemów informatycz- | DT |
|
|
|
|
|
|
|
| DT, DN, DSO, DEP |
|
|
| BAF | |
12 | Nadzór nad utrzymaniem i rozwój infrastruktury | BAF |
|
|
|
|
|
|
|
| DT |
|
|
| BAF, BKSiO, KO | |
13 | Zarządzanie potencjałem kadrowym | BKSiO |
|
|
|
|
|
| DZ |
|
|
|
|
| BKSiO, KO | |
14 | Wykonywanie funkcji dysponenta części budżetu państwa | DB | DN, DPM | DPM, DOiR | DWMiFE, DPM | DRiOL | DRiOL | DRiOL | DZ |
| DEP, DSiA, DT |
| DB, BAF | DWMiFE, DPM | BAF, KO | |
15 | Dokonywanie zakupów | BAF |
|
|
|
|
|
|
|
| DSiA, DT, DEP, BAF |
|
|
| BAF, BKSiO, KO | |
16 | Zapewnienie bieżącej obsługi kierownictwa | BM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| DWMiFE | BM, BKSiO, BAF, BOIN, DKSiW, DP | |
17 | Zapewnienie obsługi komitetów i zespołów | BAF | DN, DPM | DPM, DWMiFE | DWMiFE | DRiOL | DRiOL |
|
| DSO |
|
|
| DWMiFE | BAF, BM, BKSiO, BOIN | |
18 | Diagnoza i ocena działania ministerstwa | BM/ZAW |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| BM, BKSiO, DKSiW | |
19 | Zarządzanie projektami | DSiA | DN, DPM | DPM |
|
|
|
|
|
| DSiA |
|
| DWMiFE | BKSiO, DSiA | |
20 | Zarządzanie informacją i wiedzą wewnątrz Ministerstwa | BKS | DN, BKS, DPM | DPM, BKS, DOiR | DPM, BKS, DWMiFE | DRiOL, BKS | DRiOL, BKS | DRiOL, BKS | DZ, BKS | DSO, BKS | DSiA, DEP, DT, BKS | DZiK, BKS | BKS, DB | DWMiFE, BKS | BKSiO, BKS, BAF, BOIN, KO | |
21 | Gospodaro- | BAF |
|
|
|
|
|
|
|
| DSiA, DT, DEP |
|
|
| BAF, KO | |
22 | Zarządzanie funduszami europejskimi pozostającymi w dyspozycji Ministra | DWMiFE | DWMiFE, DB, DN | DWMiFE, DB | DWMiFE, DB |
|
|
|
|
| DWMiFE, DB, DSiA |
| DWMiFE, DB | DWMiFE, DB | DWMiFE, DB, BAF |